Теч на дизел

dip83
Мнения: 28
Регистриран на: 14 Авг 2016 22:40
Местоположение: извън БГ

Теч на дизел

Мнение от dip83 » 04 Май 2018 11:20

Здравейте,
Имам тойота корола версо 12/2007 2.2 д4д 136 кончета. От 2-3 седмици имам следния проблем - забелязах теч на нафта (по-скоро капки от време на време) от задната част на колата, пада се точно под седалката зад шофьора. Има една ламаринена плоскост, която е влажна и от нея забелязвам тези капки. Нарочно оставих една вечер един буркан точно под теча, за да видя колко горе долу изтича. За около 24ч. беше текло около 100-150 милилитра. Забелязах, че изтича определено количество нафта и в един момент теча спира. Интересното е, че 2 дена преди това пак бях оставил буркан и след около 24ч. нямаше никакъв теч. И при двата случая колата беше карана точно преди да я паркирам и сложа буркана. Колата пали без проблем.
Преди няколко дни я оставих на сервиз (не живея в БГ). След два часа ми звънят да ми кажат, че резервоара е "счупен" и трябва да се смени, не можело да се поправи. За нов резервоар и смяна ми искаха 1000 евра. Луда работа. Като ги питах какъв е точно проблема на резервоара, те не успяха да ми кажат конкретно. Отказах им ремонта и отидох да си взема колата. Като я взимах говорих с човека, койото уж я е гледал и ми каза, че проблема е, че резервоара имал ръжда и не можело да се поправи. Каза ми също, че ако сипвам половин резервоар макс не би трябвало да имам проблеми с теча, понеже ръждата била в горната част на резервоара. Взех си колата и я паркирах до нас, като тогава горивото в резервоара беше доста под средата както и сутринта преди да я оставя на сервиза. След няколко часа след като я бях паркирал до нас пак забелязох текли капки, по-малко но все пак. Няма логика хем проблема да е в горната част на резервоара хем да има теч при почти празен резервоар. Това ме навежда на мисълта, че тия от сервиза може въобще да не са гледали какъв е проблема.
Не съм много компетентен, но има ли възможност проблема въобще да не е в резеровара, а в някоя от тръбите между резервоара и двигателя?

Моля да съвети как да процедирам и какъв е евентуално проблема според вас.
Благодаря предварително!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4902
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Теч на дизел

Мнение от slowtraveler » 04 Май 2018 13:17

Колега, имаш видим проблем - т.е. или се доверяваш на сервиза, или все пак си оцапваш ръцете и поглеждаш къде е проблема с очите си.
Друг вариант няма.
Няма как дистанционно да се каже какво точно е... Може да е резервоара, може и да е тръбичка...

Не бих рискувал да ми тече гориво дори и от противопожарна гледна точка - бих взел незабавно мерки.
Относно начина на ремонт - след като разбереш къде е проблема - действаш...
Продава се 'пластелин' за ремонт на резервоари и горивни системи, и може да се ползва при определени случаи за закърпване на положението...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Freedom
Мнения: 387
Регистриран на: 22 Яну 2010 11:04
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Теч на дизел

Мнение от Freedom » 09 Май 2018 08:10

Колега, ако имате възможност да повдигнете колата или да я качите на канал, проверете съединенията към горивния радиатор и самия радиатор. Успех!

Оги
Мнения: 1093
Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
Местоположение: Пазарджик
Благодарил/а: 14 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Теч на дизел

Мнение от Оги » 09 Май 2018 14:12

Вдигни задната седалка и ако виждаш кръгла гумена част с диаметър около педя- хвани я от където може и я извади. Под нея трябва да видиш горната част на резервоара със сондите и нивомера, ако е мокро там - може да е пукнат маркуч на обратната нафта или да е прецакано уплътнението на нивомера, нещо счупено... От това място резервоара се омазва целия и с поглед отдолу не може да се каже къде точно е проблема.
Ако там е сухо - търсиш надолу.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;

dip83
Мнения: 28
Регистриран на: 14 Авг 2016 22:40
Местоположение: извън БГ

Теч на дизел

Мнение от dip83 » 15 Май 2018 12:15

Здравейте колеги, вдигнахме колата и се оказа, че покритието против корозия на самия резервоар е започнало да си ходи. Прикачам снимка, за да видите за какво говоря.
viber image.jpg
viber image.jpg (206.76 KiB) Преглеждано 4944 пъти
Казаха ми, че това не се оправя, трябва да се сменя резервоара. Гледам, че оригинален на тойота е към 500-600 евро. Ако се сложи неоригинален удачно ли е, понеже цената им е към 200 евра. Или по-добре да се търси оригинален на тойота - нов или втора ръка?

jblaze
Мнения: 63
Регистриран на: 29 Яну 2019 13:03
Местоположение: София
Автомобил: RAV4 2.2 D4D 136кс 2007г

Теч на дизел

Мнение от jblaze » 05 Май 2020 17:41

Ще използвам темата на колегата с подобен проблем.
Днес отивайки към колата видях малка локва гориво под резервоара. Погледнах отдолу и видях, че има капки по долната част на тръбата от гърловината за зареждане към резервоара - номер 77201-42150. Съответно по гофрирания предпазващ маркуч и пластмасовата кора под резервоара. Предполагам се е пробила вследствие на ръждясване. Не разбутвах много тръбата, за да не разширя дупката, а чак в петък ще карам колата при майстора. Слагам няколко снимки за онагледяване.
Миналата година имах подобен теч с малката тръбичка за обратно гориво при зареждане на резервоара до горе. Ако беше под 3/4 нямаше проблеми. Причината беше малка дупчица заради ръждата. Проверих цената за нов, но се сменят двете тръби заедно, а цената беше леко неприятна - 350 лв. Реших го като срязах тръбичката до гърловината и я замених с маркуч за масло (в долната част тръбичката е хваната към късо маркуче, та реално все едно го удължихме). От тогава няма никакви проблеми. Сега пак погледнах и няма следи от теч.
Някой имал ли е подобни проблеми и само смяна на тръбата ли е решението.
IMG_20200505_145043.jpg
IMG_20200505_145043.jpg (1.8 MiB) Преглеждано 4375 пъти
IMG_20200505_145039.jpg
IMG_20200505_145039.jpg (734.38 KiB) Преглеждано 4375 пъти
IMG_20200505_141853.jpg
IMG_20200505_141853.jpg (1.52 MiB) Преглеждано 4375 пъти
IMG_20200505_141931.jpg
IMG_20200505_141931.jpg (1.74 MiB) Преглеждано 4375 пъти
IMG_20200505_141927.jpg
IMG_20200505_141927.jpg (1.47 MiB) Преглеждано 4375 пъти

Аватар
Revenger
Мнения: 830
Регистриран на: 27 Яну 2020 21:25
Местоположение: In the middle of nowhere
Автомобил: Toyota Aygo, 2017

Теч на дизел

Мнение от Revenger » 06 Май 2020 06:39

jblaze написа: 05 Май 2020 17:41 Реших го като срязах тръбичката до гърловината и я замених с маркуч за масло
Масленият маркуч (материал NBR) не е подходящ за течни горива и след като оригиналните тръби са толкова скъпи, то идеята за маркуч е добра, но той трябва да е горивен. Ако няма такъв стандартен или не успееш да намериш по магазините, то си направи - от тефлон (най-добре) или полиуретан.

memorex

Теч на дизел

Мнение от memorex » 06 Май 2020 15:07

NBR става за масла и дизел ,даже е по-добър от уретана ,но не държи на агресивна околна среда.Виж от тефлон ако се направи както писа колегата ще е супер.

Аватар
Revenger
Мнения: 830
Регистриран на: 27 Яну 2020 21:25
Местоположение: In the middle of nowhere
Автомобил: Toyota Aygo, 2017

Теч на дизел

Мнение от Revenger » 06 Май 2020 15:22

Ако NBR бе подходящ за дизел, горивните маркучи на дизеловите коли щяха да се правят от NBR.
Колкото до агресивната околна среда, там първенец е витона, но той е много скъп и в случая използването му е икономически неоправдано.


Аватар
Revenger
Мнения: 830
Регистриран на: 27 Яну 2020 21:25
Местоположение: In the middle of nowhere
Автомобил: Toyota Aygo, 2017

Теч на дизел

Мнение от Revenger » 06 Май 2020 15:37

:cheers:

Аватар
max-2
Мнения: 1788
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 18 пъти
Получена  благодарност: 44 пъти

Теч на дизел

Мнение от max-2 » 06 Май 2020 16:18

А как се държат силиконовите маркучи с оплетка като тези за турбопътища? Веднъж купувах ф30 и не съм сигурен, но мисля издържат и на гориво. Около лев на сантиметър беше цената.
Carina E 4AFE LB 1992

memorex

Теч на дизел

Мнение от memorex » 06 Май 2020 16:40

Силиконовите се държат зле. drunk.gif

jblaze
Мнения: 63
Регистриран на: 29 Яну 2019 13:03
Местоположение: София
Автомобил: RAV4 2.2 D4D 136кс 2007г

Теч на дизел

Мнение от jblaze » 11 Май 2020 18:09

В крайна сметка се стигна до смяна на тръбата (в комплект с тръбичката за обратно гориво). Старата я видях днес и беше прилично ръждясала в най-ниската част (под гофрирания маркуч). Когато майсторът е махнал гофрирания маркуч и полепналите по него кал и ръжда е започнала да тече по-сериозно. Каза, че след почистването е изтекло много гориво и той го е прецедил с много фина цедка и върнал обратно. Преди това засякох около 100-150 мл за една нощ. Сега се замислям дали не е добре да сменя горивния филтър. Последно го смених преди година. И ако го сменям трябва ли първо да изразходя наличното гориво (пълен резервоар)?

Аватар
veso_hds
Мнения: 1429
Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 26 пъти

Теч на дизел

Мнение от veso_hds » 11 Май 2020 18:39

jblaze написа: 11 Май 2020 18:09.... Сега се замислям дали не е добре да сменя горивния филтър. Последно го смених преди година. И ако го сменям трябва ли първо да изразходя наличното гориво (пълен резервоар)?
Смятам,че правилно си избрал най-добрия вариант.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 93 госта