Времена на дюзи 2.0 d4d 116кс

Публикувай отговор
Ники Петков
Мнения: 42
Регистриран на: 21 Дек 2018 05:48
Местоположение: София
Автомобил: TOYOTA RAV4 D4D 85Kw

Времена на дюзи 2.0 d4d 116кс

Мнение от Ники Петков » 31 Дек 2018 07:45

Относно дизелите в България истината е следната, сега много хора може да ги заболи:
Дизелово гориво с Евро4 и 5 спецификация в България няма. Орган, който да следи качеството на горивото също няма. Пояснявам при 3000 бара и повече налягане, дори и най-малкия примес на сяра или нещо друго се превръща в абразив за инжекторите. Един път да заредиш калпава нафта на комънрейл трето поколение и нещата загрубяват. Именно затова само комънрейли с налягане до към 1300 бара оцеляват някакси ...но високото налягане...

Ники Петков
Мнения: 42
Регистриран на: 21 Дек 2018 05:48
Местоположение: София
Автомобил: TOYOTA RAV4 D4D 85Kw

Времена на дюзи 2.0 d4d 116кс

Мнение от Ники Петков » 31 Дек 2018 07:59

Това е последния модел на тестера на Бош. Струва само около 50000 евра без доставката данъците, монтажа и обучението, ако някой ми каже къде в БГ го има работещ...
Видео
Китайските стендове за комънрейл 1- 2 са по около 10000 долара без доставката и митническите такси. За комънрейл 3 не съм чувал да имат.
Обяснение и демонстрация от дилър на Бош:
Видео

Аватар
mfandakov
Мнения: 3357
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 46 пъти

Времена на дюзи 2.0 d4d 116кс

Мнение от mfandakov » 31 Дек 2018 08:26

Колега сигурно си прав,само се чудя с тези цени на инжекторите защо няма сервизи с такъв стенд.Едни 50 000евро не би трябвало да са проблем при този пазар.Тези 50/55 000 евро не са някакви пари,та това са си пари като за един добър автомобил.
worthy.gif
Винаги след пропагандата,идват ......танковете.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4898
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 139 пъти

Времена на дюзи 2.0 d4d 116кс

Мнение от slowtraveler » 31 Дек 2018 10:26

Твърдо не си прав колега... Да не те плаша, ама техниката доста напредна :) Микросекунди? Ами аз вкъщи в момента си направих едно сървърче, което обработва сигнали с НАНОсекунди :)
Едно просто търсене виждам сервиз с името на столицата ни, които предлагат рециклиране по технология на производителя, оригинални резервни части, 'кодиране' и т.н. и т.н....
Дори за щатски дизели съм ползвал варненска фирма, която е оторизирана от производителя, и работи с негови резервни части и инструменти, софтуер (включително и правейки зададен от производителя гаранционен ъпдейт на двигателя)...

Отново - въпреки цената си тези стендове не са космическа технология...
С подръчни материали навярно бих могъл да спретна подобен 'любителски' стенд за под 500лв. С който да мога да си направя оценка на работата на дюзите и дори да си изчисля 'кода' :) Да, ще е точно любителски, защото за домашен стенд бих ползвал подръчни материали и не бих могъл да работя бързо и ефективно с него, просто защото не бих ползвал съвременни и по-скъпи датчици... Ама резултата би бил еднакъв ако се внимава...
Разликата със старите стендове за центровки на помпи на камионите не са чак толкова големи...
Защото отново - какво съдържа такъв стенд?
1. Помпа високо налягане. Управляема - може да се управлява чрез управление на електродвигателчето, което я върти с определени обороти и т.н..
2. Регулатор високо налягане - да може да се настрои и поддържа равномерно налягане към дюзата
3. Генератор на сигнал към дюзата с регулируеми точно настройваеми параметри (брой впръсквания, честота и т.н.).
4. Дебитомер за преминалото през дюзата гориво и върнатото гориво.
На старите стендове дори да няма електронен дебитомер, а се правеше с брояч на оборотите (може и механичен :) ), от които знаеш колко порции е впръскала дюзата (щото се управляваше механично :), и градуирана колбичка, в която се събира изпръсканото гориво за тези например 100-1000 впръсквания...
Останалото е софтуер и прости сметки.
Да, няма да имаш механичен брояч на оборотите, а ще накараш компютъра да генерира например 1000 или 10000 пулса с честота 5-6Hz, и продължителност 0.5мс за оценка работа при празен ход :)


За горивата и т.н. - доста сме писали... Какво според теб означава, че тук липсват 'горива стандарт Евро 4 и 5' и къде се ползва например дизел с такава спецификация ? :whistle:
А за третото поколение комън рейл Бош и 3000 бара, показват непознаване на материята - все пак съвременните комън рейл машинки май работят до около 2000 бара :)

Иначе стенд - отиваш в магазина и си купуваш... Дори и в България :) Ето един стенд, който би ти вършил работа, кодирал дюзи и на Бош трето поколение :)
https://dieselland.bg/cr-jet-4ep-%D1%81 ... %B7%D0%B8/
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Ники Петков
Мнения: 42
Регистриран на: 21 Дек 2018 05:48
Местоположение: София
Автомобил: TOYOTA RAV4 D4D 85Kw

Времена на дюзи 2.0 d4d 116кс

Мнение от Ники Петков » 31 Дек 2018 12:58

2000 Бара е номиналното налягане. Обаче май ти не си запознат с пиковете в наляганията в дадени моменти. Не се чуди при този глад за рециклиране на дюзи!!! Направи си стенд в мазето за 500 лева, купи си всички необходими инструменти и части за 100 лева и започвай бизнес.
Боже събери си вересиите :D

Ники Петков
Мнения: 42
Регистриран на: 21 Дек 2018 05:48
Местоположение: София
Автомобил: TOYOTA RAV4 D4D 85Kw

Времена на дюзи 2.0 d4d 116кс

Мнение от Ники Петков » 31 Дек 2018 13:01

Ако има човек във форум с рециклирани дюзи 2-ро или трето поколение, нека напише и да каже колко са изкарали и колко му харчи колата след интервенцията. Нека хората с опит, ако има такива да напишат и тогава ще се разбере кон боб яде ли.

Ники Петков
Мнения: 42
Регистриран на: 21 Дек 2018 05:48
Местоположение: София
Автомобил: TOYOTA RAV4 D4D 85Kw

Времена на дюзи 2.0 d4d 116кс

Мнение от Ники Петков » 31 Дек 2018 13:28

Относно наляганията ето ти малко уикипедични данни:
"Common rail
From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to navigation
Jump to search
For other uses, see Common rail (disambiguation).
"dCi" redirects here. For other uses, see DCI (disambiguation).
Diesel fuel injector as installed in a MAN V8 Diesel engine

Common-rail direct fuel injection is a direct fuel injection system for diesel engines.

On diesel engines, it features a high-pressure (over 100 bar or 10 MPa or 1,500 psi) fuel rail feeding solenoid valves, as opposed to a low-pressure fuel pump feeding unit injectors (or pump nozzles). Third-generation common-rail diesels now feature piezoelectric injectors for increased precision, with fuel pressures up to 2,500 bar (250 MPa; 36,000 psi).[1]

High pressure injection delivers power and fuel consumption benefits over earlier lower pressure fuel injection, by injecting fuel as a larger number of smaller droplets, giving a much higher ratio of surface area to volume. This provides improved vaporization from the surface of the fuel droplets, and so more efficient combining of atmospheric oxygen with vaporized fuel delivering more complete and cleaner combustion. "

И едно пояснение при дефект на регулатора на налягане, налягането може да достигне стойности близки до 3000 бара. Да не говорим за чиптунинг и пр. моментни състояния на системата при, които рязко може да се увеличи налягането.

Ники Петков
Мнения: 42
Регистриран на: 21 Дек 2018 05:48
Местоположение: София
Автомобил: TOYOTA RAV4 D4D 85Kw

Времена на дюзи 2.0 d4d 116кс

Мнение от Ники Петков » 31 Дек 2018 13:40

mfandakov написа: 31 Дек 2018 08:26 Колега сигурно си прав,само се чудя с тези цени на инжекторите защо няма сервизи с такъв стенд.Едни 50 000евро не би трябвало да са проблем при този пазар.Тези 50/55 000 евро не са някакви пари,та това са си пари като за един добър автомобил.
Пояснявам защо:
Един хубав сервиз като сграда прилежаща земя и основно оборудване в София струва около 400к минимум. За истинското рециклиране се изисква не само този стенд, а и необходимите части за инжекторите, микроскопи калибри и прочие джвъчки. За да закупиш оригинални части от Бош или Денсо, ти трябва да си оторизиран от тях за ремонт и възстановяване на техните продукти. Подобна оторизация се получава след обучение на твоите кадри (инженери особено дефицитна стока у нас) в центровете на производителя. След което следва получаването на няколко сертификата и т.н.
Та за сега колегата със стенда за 500 лева и подобни нему ентусиасти се занимават с тази дейност.
Ох дано някой разбира какво пиша. :)
Давам пример:
Когато бях в Митсубиши прост диагностик, всяка година идваше един холандец от централата на Митсубиши, който на английски ни обясняваше в продължение на една седмица за новостите в настоящите модели и как да се сервизират обслужват и пр. Този човек взимаше близо 15000 евро за тази услуга. Диагностичната ми апаратура струваше колкото един нов лансер, а обновленията и + достъпа до техническите данни се заплащаха веднъж годишно по 7600 евро. Ще кажете не е много, но това беше само за нашия сервиз, а собственика имаше още 5 такива на острова същите като нашия. И да не говорим за другите дребни детайли които съпътстват оторизацията и всичките струват пари. Продадохме 110бр. L200 на правителството и договора само за продажбата на тези автомобили едвам го носеше един човек.
Вие си направете сметка що за бумащина има зад всичко това и колко струва да се генерира.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4898
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 139 пъти

Времена на дюзи 2.0 d4d 116кс

Мнение от slowtraveler » 31 Дек 2018 17:07

Колега, май не четеш внимателно... Казах ти къде има стендове, оборудване, резервни части и т.н. в София... Дали има на друго място - един Господ знае... За Варна знам оторизиран сервиз на Къминс - пак с оборудване, резервни части, приспособления и т.н...
Докато ти приказваше, че тук не можело да има такива стендове...
За такси и т.н. - в моята сфера това са смешни цени за инженер... С организацията на което съм се занимавал лично, барабар с подписването на договорите (включително с Ролс-Ройс), докато ти навярно си се ослушвал какво ще дочуеш от шефовете..
Така, че позволи ми да имам свое мнение по въпроса...
За автомобилните - приятел има официален сервиз на БМВ - да ти кажа ли колко плаща годишно... И колко му струва задължителният минимум инструменти? В България.... Не е като за Мицубиши в Кипър :)
Приказваше за гориво Евро 5 и Евро 6 - още чакам отговор къде си срещал такива стандарти и откъде съдиш за горивото в БГ... Че и твърдиш, че не било по стандартите (друг е въпросът дали поне на мен ми харесва стандарта)... Ама не да ми четеш Уикипедията...
За специализираната услуга - никой не казва, че услугата е евтина...

Но я си спомни, че разказваше приказки от рода, че такова оборудване има на няколко места в света... Ама не уточни колко десетки хиляди места...

А дали може да се направи стенд за смешни пари - може чисто технически... И не е сложно... Разбира се - както всяка специализирана техника за да стане 'официална' се изискват други неща...
Едва ли колегата е наясно, че сме давали 10000$ само за сертифициране на няколко акумулаторчета... Малки... Искаш ли да ги продаваш - серифицираш, просто защото клиентите не са частни лица, а акумулаторчетата се проверяват от световни организации, а не Мицубиши, БМВ и т.н....
От друга гледна точка - ако искаш да си го правиш за лични нужди - можеш... И то не за огромни пари... По същата логика - евтин ADS-B приемник струва около 800$...
Аз си го направих за под 30$... Да, несертифициран, но ми върши работа за лични цели/интерес/хоби... И в момента два сайта ми дават безплатни бизнес акаунти заради споделената с тях информация... А акаунтите иначе струват съответно около 40$ и 90$ месечно всеки... Та нека разграничаваме възможностите, които можеш да направиш сам със своите ръце и за свои цели, и бизнес реализациите...
Весело посрещане на новата година... :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
gimara
Мнения: 1471
Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 31 пъти

Времена на дюзи 2.0 d4d 116кс

Мнение от gimara » 31 Дек 2018 18:21

Ники Петков написа: 31 Дек 2018 07:59 Това е последния модел на тестера на Бош. Струва само около 50000 евра без доставката данъците, монтажа и обучението, ако някой ми каже къде в БГ го има работещ...
Точно този модел ли трябва да има? Щото има един сервиз в Пловдив с:
1. AVM 2 PC - стенд за EUI, EUP и Smart injectors
2. AVM 2 PC - стенд за CR, EPIC, DP210/310 помпи
3. CRi PC - стенд за CR инжектори
4. Bosch - EPS 815 - гледам в Ибей, втора употреба струва САМО 80 000 долара без доставката.

Аватар
mfandakov
Мнения: 3357
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 46 пъти

Времена на дюзи 2.0 d4d 116кс

Мнение от mfandakov » 31 Дек 2018 18:27

И кво направихте сега tooth.gif ,аз тъкмо бях се наточил за далавера и нов неразработен :D бизнес ,с едни 60К да ударя всички помпа дюзаджии в земята.
То сега пак в изходна позиция ме върнахте с тези под път и над път стендове.Язък tooth.gif tooth.gif tooth.gif
Значи нееема се купува стенд. worthy.gif
П.п В Албания дали ги има тези стендове,гледам се дизеляци карат :)
worthy.gif
Винаги след пропагандата,идват ......танковете.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4898
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 139 пъти

Времена на дюзи 2.0 d4d 116кс

Мнение от slowtraveler » 31 Дек 2018 19:06

mfandakov, не се натискай на помпа-дюзите, че доста народ реве от тях :) То и VW май се поотказаха от тази идея :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
mfandakov
Мнения: 3357
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 46 пъти

Времена на дюзи 2.0 d4d 116кс

Мнение от mfandakov » 31 Дек 2018 19:08

EEE нали разбираш че умишлено съм се пошегувал така. :thumbsup:
worthy.gif
Винаги след пропагандата,идват ......танковете.

Двигателист
Мнения: 427
Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 19 пъти

Времена на дюзи 2.0 d4d 116кс

Мнение от Двигателист » 31 Дек 2018 19:12

Ники Петков написа: 31 Дек 2018 07:45 Относно дизелите в България истината е следната, сега много хора може да ги заболи:
Дизелово гориво с Евро4 и 5 спецификация в България няма. Орган, който да следи качеството на горивото също няма. Пояснявам при 3000 бара и повече налягане, дори и най-малкия примес на сяра или нещо друго се превръща в абразив за инжекторите. Един път да заредиш калпава нафта на комънрейл трето поколение и нещата загрубяват. Именно затова само комънрейли с налягане до към 1300 бара оцеляват някакси ...но високото налягане...
Предновогодишно сериозно се спори, гледам :D
Не мога да се съглася за ролята на сярата в цялата работа. Според мен, дизелово гориво с нормалното съдържание на сяра, по стандарт от преди 20 години, например, което сега е много сяра, не може по никакъв начин да навреди на горивната уредба. Изобщо как ти дойде наум, че сярата е абразив, дори и при 300МПа? Наляганията няма да ги коментирам, може вече максималните да са такива... не знам. Последно VW на тяхната двигателна платформа ЕА288 Evo обявиха максимални 270МПа.
Както и да е. Да се върнем на сярата. В нафтата обикновено присъства като свързана с циклични и полициклични ароматни въглеводороди, които са стабилни и имат добри смазващи свойства. Именно тяхното отстраняване, като резултат от процеса по премахването на сярата, води до по-ниски противоизносващи свойства на горивото при равни условия. Затова е необходимо да се добавят други противоизносни добавки в нея.
Сярата, фосфора и цинка чийто съединения са изключително полезни в двигателните масла (детергентни, противоизносващи, противозадиращи свойства), се намаляват в последните години, единствено и само от екологични съобръжения.
Намяляването на сярата в дизеловото гориво е необходимо за да може достатъчно дълго време, катализаторите и филтрите за твърди частици да си изпълняват функциите. И докато при маслата, може да се приеме, че при изправен двигател с минимален разход на масло времето за повреждане на катализатор е сравнително дълго, то при горивото нещата са по-сложни. Сярата буквално „отравя” , инхибира скъпоценните сплави, като отгоре на всичко не се отстранява при регенерациите. Именно затова се стигна до нафта с ултра ниско съдържание на сяра, която, противно на твоето мнение, според мен износва повече помпите за високо налягане и дюзите, ако не е добавено нещо, което да подобри смазването. При маслата доколкото знам се използват съвременни добавъчни пакети, на базата на бор, молибден, но как и дали е се добавя нещо в дизеловото гориво не знам. Дори и да приемем, че зареждате нафта с доста сяра, по вероятно е да получите отлагания в горивната камера, отколкото да се износи горивната уредба. По-скоро проблем в тази зона може да ви навлече използване на голямо количество биодизел, но това е друга тема.
Весели празници!

Ники Петков
Мнения: 42
Регистриран на: 21 Дек 2018 05:48
Местоположение: София
Автомобил: TOYOTA RAV4 D4D 85Kw

Времена на дюзи 2.0 d4d 116кс

Мнение от Ники Петков » 31 Дек 2018 20:40

Чел съм при руснаците в сериозна литература, че при огромно налягане съставките дори пепелта в нафтата ставали като абразив. Самият аз не мога да го докажа, но самите автомобили го правят, разбивайки инжекторите за 0 време от кофти нафта. Сколнен съм да го вярвам. Биодизела също явно влияе. Факт е че колкото е по-голямо налягането толкова по-бързо се скапват инжекторите на колите у нас. Даже има модели автомобили (дизелови), които за българия са едни коне а за германия същите двигатели са с по 30-40 коня отгоре, това се прави именно заради нафтата и гаранцията на колата. Или иначе казано за българския пазар работят на по-ниско налягане с цел дълговечност на инжекторите. Провери и ще видиш че съм прав. rolleyes.gif
Защо мислиш "тъпите" европейци толкова много намаляват съдържанието на сяра??? За да не мирише ли? Хахахаха

EN 590:1993—The first EU diesel fuel specification. It established a sulfur limit of 0.2% and a cetane number of 49 in onroad and nonroad diesel fuels. Sometimes referred to as Euro 1 diesel fuel.
EN 590:1996—This standard reflected a new sulfur limit of 500 ppm. Cetane number remained at 49. Sometimes referred to as Euro 2 diesel fuel.
EN 590:1999—This standard reflected the sulfur (350 ppm) and cetane number (51) specifications by Directive 98/70/EC (so called Euro 3 diesel).
EN 590:2004—Sulfur limits of 50 ppm (so called Euro 4) and 10 ppm (Euro 5) as regulated by Directive 2003/17/EC. FAME content of 5%.
EN 590:2009—FAME content of 7% as regulated by Directive 2009/30/EC. This directive also adopts mandatory biofuel requirements for refiners and introduces a 10 ppm S limit in nonroad fuels effective 2011.
Последно промяна от Ники Петков на 31 Дек 2018 21:48, променено общо 1 път.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 31 госта