Страница 5 от 6

Проблем с палене

Публикувано на: 14 Мар 2019 17:21
от jacob12
Бих заложил само на първа и после трябва да се направи отново картина, една дюза компенсира друга. След ремонта и или смяна нанова се закача и се вижда накъде отиват параметрите, ще има промяна. Или по добрия вариант, свалят се и се дават всички за проверка

Проблем с палене

Публикувано на: 14 Мар 2019 18:23
от veso_hds
Дюзите са зле.Аз бих ги рециклирал всичките.Може и нови,но са доста скъпи.

Проблем с палене

Публикувано на: 14 Мар 2019 18:59
от Penyo63
jacob12 написа: 14 Мар 2019 17:21 Бих заложил само на първа и после трябва да се направи отново картина, една дюза компенсира друга. След ремонта и или смяна нанова се закача и се вижда накъде отиват параметрите, ще има промяна. Или по добрия вариант, свалят се и се дават всички за проверка
Меренето на дюзи през диагностика не е светия граал на точното мерене. Диагностиката мери ъгловото ускорение на коляновия вал след такта горене на всеки цилиндър. Да си представим един развъртян вал да кажем трифазен двигател. И едната фаза, за нашия случай дюза не работи изгоряла. Другите две фази се мъчат да компенсират липстващата фаза. Как? С по- голям консумиран ток. Така е и тук. Компютъра се мъчи да коригира, работата на двигателя, като дава по-големи корекции на другите 3 дюзи. После в това мерени има и други фактори влияещи на точноста и категоричноста на данните. Абе това мерене е долу- горе ала- бала работа. И някой да даде 500- 1000 или 2000 хиляди лева е като бай Ганьовия лав : "Имал си бол пари дал си". Само да допълня колегата jacob12, с моето твърдение че всяка кола представлява стенд за проверка на дюзи. Така че могат да се проверят и на колата. Иначе само стенда е 40 лв. на дюза. Отделно труда за сваляне дихтунги и т.н. Ако не съм се изразил точно, мога да пиша и още. Това е най краткото обяснение за казуса.

Проблем с палене

Публикувано на: 14 Мар 2019 20:09
от memorex
На мойта кола корекциите на дюзите също понякога са такива на студен двигател.Ако не се оправят като загрее с добавка в горивото се оправят след един резервоар.Поне за сега .

Проблем с палене

Публикувано на: 14 Мар 2019 21:18
от jacob12
че всяка кола представлява стенд за проверка на дюзи
Така е , по модерните коли, да речем след 2005-2007 мерят и електронна компресия. За да разбере човек какво става е редно първо да се знае как е компресията. За тази цел се изключва със заложена в компютъра на двигателя програма запалването и се върти на стартер. Компютъра анализира компресията на базата на оборотите на стартера и ги показва визуално. Чак тогава, когато е наред компресията се прави баланс на цилиндъра на базата на корекциите на дюзите. Други компютри пък не измерват компресия , но калкулират времето на впръскване при различни обороти и знаят каква е работата на дюзата при празен ход, средни обороти и максимално натоварване. На базата на тези времена се преценява дюзата дали е за смяна.
На мойта кола корекциите на дюзите също понякога са такива на студен двигател.Ако не се оправят като загрее с добавка в горивото се оправят след един резервоар.Поне за сега .
Може да пробваш с Бардал, или с наливане на малко масло в нафтата, Половин литър на 50 литра. Доволен съм и от Castrol TDA . Ако не става може да изтичаш до Узунтонев за проверка. взема по 30 лв на дюза, ако я правиш или подменяш, ти приспада тази сума.

Проблем с палене

Публикувано на: 14 Мар 2019 22:03
от slowtraveler
Penyo63 написа: 14 Мар 2019 18:59 Така че могат да се проверят и на колата. Иначе само стенда е 40 лв. на дюза. Отделно труда за сваляне дихтунги и т.н. Ако не съм се изразил точно, мога да пиша и още. Това е най краткото обяснение за казуса.
Добрата диагностика е преди всичко мислене... Какво виждаш на колата като данни? Обикновена корекция... Ама защо е такава корекцията? Дали някой например не е разменил дюзи при самостоятелен ремонт? Или пък някъде смуче въздух/изпуска гориво? Или пък друга дюза е направила проблем, пък ти си се втренчил в грешната дюза, която е компенсирала калпаво работещата?
'Проверката на колата' помага разбира се... Най-вече за да те насочи какво точно да провериш - на стенд, с инструмент и т.н...

Проблем с палене

Публикувано на: 26 Мар 2019 20:59
от Димитър
Неми е ясно какво означават последните символи на тея моторчета?След като номера е един и същ еднакви ли са?

Проблем с палене

Публикувано на: 14 Май 2019 20:48
от kbanev
Здравейте! Имам проблем с паленето на топъл двигател! Върти трудно... Когато е студен, пали без проблем. РАВ4, 2.0 D4D, 2004g. 116hp. Благодаря ;-)

Проблем с палене

Публикувано на: 14 Май 2019 21:58
от veso_hds
Причините може да са най-различни.Почни от най-лесното-замерване на акумулатора и ако е наред-ревизия на стартера.Ако не се оправи ,пиши пак.

Проблем с палене

Публикувано на: 21 Май 2019 19:46
от kbanev
Акумулаторът е изправен - VARTA 80Ah BLUE Dynamic - в покой 12,5V. Свалих стартера и го дадох на местния майстор за обслужване. След монтажа нищо не се е променило. Колата пали когато е студена, но когато я загасиш и опиташ палене отново - върти трудно 1 или 2 обората и не пали...Изчаквам 15 или 20 минути и си пали както обикновено.

Проблем с палене

Публикувано на: 21 Май 2019 20:25
от veso_hds
Направи диагностика и виж дюзите.

Проблем с палене

Публикувано на: 26 Май 2019 09:10
от tzekov
Имам същия проблем с паленето...
Първото палене след престой над 8-10 часа е трудно (без значение зима/лято) и при стартиране от 2-3 път от ауспуха излиза бял пушек от неизгоряло гориво.
Колата Rav4 D4D 136 / 2008 / 158 000 км. - първи собственик съм на автомобила и го поддържам доста старателно.

До момента установих, че причината НЕ Е В:
- Акумулатор - нов (стария имаше няколко сенки по повърхността на буталото)
- SCV - нов (оригинален Denso)
- Подгревни свещи - нови 4 бр.(старите също си бяха ок)
- Горивен филтър - сменям го при всяка смяна на масло
- Въздушен филтър - нов
- EGR - работещ и почистен до блясък с ултразвук
Кога колата пали нормално:
1. Ако напомпам бутона на горивния филтър
2. Направя 2-3 давания на контакт (все едно ще паля) но не стартирам
Всяко едно от действията по т.1 или т.2 изпълнено самостоятелно, води до безпроблемен старт.

Това ме навежда на мисълта, че от някъде губи налягане на горивото при дълъг престой и/или смуче въздух...
Въпросът е от къде?

Други идеи?

Какво не съм проверявал....:
Дюзи

П.П.
Колата има мощност, не пише грешки, не гори масло, кара се винаги с добавка за дизел, изпушва слабо (кафеникав пушек) - само при рязко ускоряване

Проблем с палене

Публикувано на: 26 Май 2019 09:53
от iovkito
Оправи си стартера.

Проблем с палене

Публикувано на: 27 Май 2019 13:14
от hri_100
tzekov написа: 26 Май 2019 09:10 Имам същия проблем с паленето...
Първото палене след престой над 8-10 часа е трудно (без значение зима/лято) и при стартиране от 2-3 път от ауспуха излиза бял пушек от неизгоряло гориво.
Колата Rav4 D4D 136 / 2008 / 158 000 км. - първи собственик съм на автомобила и го поддържам доста старателно.

До момента установих, че причината НЕ Е В:
- Акумулатор - нов (стария имаше няколко сенки по повърхността на буталото)
- SCV - нов (оригинален Denso)
- Подгревни свещи - нови 4 бр.(старите също си бяха ок)
- Горивен филтър - сменям го при всяка смяна на масло
- Въздушен филтър - нов
- EGR - работещ и почистен до блясък с ултразвук
Кога колата пали нормално:
1. Ако напомпам бутона на горивния филтър
2. Направя 2-3 давания на контакт (все едно ще паля) но не стартирам
Всяко едно от действията по т.1 или т.2 изпълнено самостоятелно, води до безпроблемен старт.

Това ме навежда на мисълта, че от някъде губи налягане на горивото при дълъг престой и/или смуче въздух...
Въпросът е от къде?

Други идеи?

Какво не съм проверявал....:
Дюзи

П.П.
Колата има мощност, не пише грешки, не гори масло, кара се винаги с добавка за дизел, изпушва слабо (кафеникав пушек) - само при рязко ускоряване

Здравей Колега,

При мен има абсолютно същият проблем - корола версо 2008ма 2,2 дизел
И минах през абсолютно същите стъпки
Коеот помогна е че след смяна на SCV в Тойота ми препрограмираха софтуера и сега мисля че подава по- високо налягане при старт
Това не решава проблема, но поне колата пали с повече увереност.
Има няколко теми по този въпрос във форума и явно проблема е често срещан
Най- вероятно (поне в моят случай - така какзват в Тойота) ще се реши с рециклиране/ или нови дюзи
Но аз докато не стане критично вероятно няма да се занимавам с това.
Та ще се радвам да поддържаш въпроса жив и да споделиш ако намериш решение
:cheers:

Проблем с палене

Публикувано на: 27 Май 2019 15:59
от tzekov
Благодаря за отговора!
В момета ми сменят едната дюза (с нова) защото беше +2,7 (другите +-0,1/0,5) и след това ще пиша какъв е ефекта и дали няма да стане каша с компенсациите на другите...