Страница 1 от 4

Почистване на SCV клапан

Публикувано на: 13 Дек 2017 01:26
от ivsto69
Здравейте,

дали някой може да ми помогне с два отговора за механично почистване на SCV-клапан:
1. Какво макс. напрежение да се подаде на клемите му като са потопени в ултразвукова вана с почистваща течност за дизелова система? Гледах полски клип в тубата с 12V и някакво реле, както и немски-директно на клемите с макс. 6V.

Нямам възможност да продухвам клапана с компресор със сгъстен въздух. По-лесен и постижим алтернативен вариант на ултразвука е с пръскането на карбораторен спрей в найлоново пликче за 15тина минути, т.е. Spray some of the carb/ brake cleaner into the bag (enough so when you put the control valve in it is submerged. Put the control valve in the bag and SHAKE. Ако някой го е прилагал, моля кажете дали почистването е било ефективно?

2. След почистването и монтирането на същия клапан (а не на нов) би трябвало да не се налага софтуерна инициализация на помпата или алтернативната процедура с кламера на ОБД буксата, нали така? А има ли нужда, да се помпи гориво ръчно, с онзи черен бутон до филтъра, преди подаването на контакт?

Двг. ми е 2AD-FTV и съм само с един SCV-клапан.
Благодаря и да ви е засмяно утрото :)

Почистване на SCV клапан

Публикувано на: 15 Дек 2017 09:24
от valioman
Преди 15месеца и на мен ми се наложи да извърша тази процедура /установено от съответната грешка / ,само че аз съм с 1CD-FTV и имам 2 SCV клапана.
Процедурата която извърших е :
Свалих клапаните,потопих само работната им част в торбичка в която изпръсках WD40 количество колкото да покрие частта от клапана който е в помпата .
Оставих ги така за времето за което смених горивния филтър .. да речем 20 мин . после им подадох няколко пъти 12V колкото да прищракат , потопих ги отново за да речем 5 мин в торбичките и ги монтирах.
При самия монтаж преди да затегна болтовете до степен в която уплътнението да уплътни напомпих с ръчната помпа да колкото да излезе гориво и евентуално въздух и тогава затегнах болтовете докрай.
Не е нужно никаква "софтуерна" намеса. единствено което щях да правя е да изчистя грешката но при смяната на горивния филтър се сваля акумулатора .. така че не беше необходимо :).

До сега не се е проявил проблем с горивната система , но и спрях да зареждам от Е К О :)
Успех с начинанието!

Почистване на SCV клапан

Публикувано на: 17 Дек 2017 18:04
от ivsto69
Благодаря на valioman за отговора!
Особено полезна по втория ми въпрос беше тази част от отговорът му, която "подчертавам" за попадналите на темата в бъдеще...
valioman написа: При самия монтаж преди да затегна болтовете до степен в която уплътнението да уплътни напомпих с ръчната помпа да колкото да излезе гориво и евентуално въздух и тогава затегнах болтовете докрай.
Не е нужно никаква "софтуерна" намеса. единствено което щях да правя е да изчистя грешката но при смяната на горивния филтър се сваля акумулатора .. така че не беше необходимо
По първият въпрос се оказа, че и в моя scv-клапан има само обикновен соленоид (компактния scv е по-къс, разновидността му е SV2 и е показан тук на стр. 1-7). За намотката би трябвало да няма проблем дали ще се подаде 2V или 12V стига да прещрака, за да се задвижи и почисти добре. Въпреки, че при мен подвижното цилиндърче не блестеше идеално навсякъде, не се осмелих да го полирам нито с шкурка, нито дори с паста както колегата прави тук. Мисля, че при полиране би се променил диаметъра и да се навреди повече.

Всичко отне около 1 час. Успех на следващите!

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 06 Яну 2018 12:38
от Тониавенсис
Здравейте Колеги :)
Първо да пожелая хубава и безаварийна година ,и много здрав!
Собственик съм отскоро на Авенсис 2007г. 2.2 ДКАТ. Имам следният ГОЛЯМ проблем.
Колата сутрин пали много трудно.След като запали, докато загрее ,работи по около 2 минути без да може да се форсира и изгасва.След като загрее работи по добре ,но пак има моменти да неможе да вдигне повече от 1000об. и трябва да я изгася и наново стартирам.
И сега ходенето по Сервизи.
Първо ходих в Перник нищо не направиха.
Второ Благоевград сервиз "Монца" - Първият път ми казаха недостиг на гориво и пада няляганрто.Смениха ми горивният филтър и казаха ,че трябва да се слага задължителнио оригинален филтър.Тръгнах от сервиза и след 60км същите проблеми.На следващият ден отидох и пак отново диагностика ,казаха ,че е клапана за високо налягане който е около 600лв.Прибрах се в Перник сложих два клапана втора употреба ,но колата не се оправи.
Трето Тойота Запад София. Съмнения за клапан или дюзи след повторно тестване казаха дюзи, но незнаят точно колко са развалени или ако е една коя е точно. Предложиха ми оферта за ремонт с нови дюзи около 9500лв и рециклирани в завод на Тойота 5000лв.
Та помагайте.Сблъсквал ли се е някой с този проблем?Рециклират ли се в БГ тези дюзи?
Просто незнам какво да направя.
Благодаря предварително!

Почистване на SCV клапан

Публикувано на: 06 Яну 2018 19:44
от biro
Евтини дюзи са ти предложили boo.gif
Като закачиха на диагностика какви стойности бяха дюзите? А налягането на гориво?

Почистване на SCV клапан

Публикувано на: 06 Яну 2018 20:07
от мехаННика
Кои стойности? Кое налягане? Ако ще поставяш диагноза добре е да уточниш. Пиезо дюзите са скъпи, но за това се мисли преди да си купиш " изгоден" мощен дизел.

Почистване на SCV клапан

Публикувано на: 06 Яну 2018 20:26
от Toyota Yarispz
Тониавенсис написа: Здравейте Колеги :)
Първо да пожелая хубава и безаварийна година ,и много здрав!
Собственик съм отскоро на Авенсис 2007г. 2.2 ДКАТ. Имам следният ГОЛЯМ проблем.
Колата сутрин пали много трудно.След като запали, докато загрее ,работи по около 2 минути без да може да се форсира и изгасва.След като загрее работи по добре ,но пак има моменти да неможе да вдигне повече от 1000об. и трябва да я изгася и наново стартирам.
И сега ходенето по Сервизи.
Първо ходих в Перник нищо не направиха.
Второ Благоевград сервиз "Монца" - Първият път ми казаха недостиг на гориво и пада няляганрто.Смениха ми горивният филтър и казаха ,че трябва да се слага задължителнио оригинален филтър.Тръгнах от сервиза и след 60км същите проблеми.На следващият ден отидох и пак отново диагностика ,казаха ,че е клапана за високо налягане който е около 600лв.Прибрах се в Перник сложих два клапана втора употреба ,но колата не се оправи.
Трето Тойота Запад София. Съмнения за клапан или дюзи след повторно тестване казаха дюзи, но незнаят точно колко са развалени или ако е една коя е точно. Предложиха ми оферта за ремонт с нови дюзи около 9500лв и рециклирани в завод на Тойота 5000лв.
Та помагайте.Сблъсквал ли се е някой с този проблем?Рециклират ли се в БГ тези дюзи?
Просто незнам какво да направя.
Благодаря предварително!
Лично мнение за тойота запад ... слаб сервиз .,човекочас над 80лв., бягай далече!!!
тия дюзи в най-скъпия вариант са 600лв/бр. при по настоятелно търсене и за 180-200 usd може да си намерис нови с гаранция И СЪС ДИФТУНГИТЕ комплект !!! А не дилъра да се опитва и тях да хване по 14лв/бр tooth.gif :censored:

Почистване на SCV клапан

Публикувано на: 06 Яну 2018 21:49
от iovkito
Точно тези дюзи са доста скъпи - за d-cat между 2007 и 2009 год. Не вярвам да се намерят за по-малко от 700лв/брой .

Почистване на SCV клапан

Публикувано на: 07 Яну 2018 17:31
от biro
мехаННика написа: Кои стойности? Кое налягане? Ако ще поставяш диагноза добре е да уточниш. Пиезо дюзите са скъпи, но за това се мисли преди да си купиш " изгоден" мощен дизел.
Всички стойности на дюзи и налягания в горивната дистема. Диагноза се поставя след справка с данните.

Почистване на SCV клапан

Публикувано на: 07 Яну 2018 19:52
от Toyota Yarispz
iovkito написа: Точно тези дюзи са доста скъпи - за d-cat между 2007 и 2009 год. Не вярвам да се намерят за по-малко от 700лв/брой .
Е и мойта е дкат без и много търсене 620лв/бр с две години гаранция., при поръчка от чужбина ги спазарих на 190usd/бр също с две години гаранция, но тъй като минах само с една не ми се занимаваше да поръчвам внос.
П.С.
В тойота първоначално ме изненадаха с цена 1800лв/бр :censored: w00t.gif ., после се оказа че могли и на 640 лв да ми намерят но ми даваха само 1г. гаранция и искаха ДЕФТУНГАТА да ми я продадат също :censored: при положение че дюзата върви комплект... Много ясно че ремонта беше другаде.

Почистване на SCV клапан

Публикувано на: 07 Яну 2018 20:54
от iovkito
Твоята не беше ли т27?

Почистване на SCV клапан

Публикувано на: 07 Яну 2018 21:38
от NEUSPEED
Тониавенсис написа: Здравейте Колеги :)
Първо да пожелая хубава и безаварийна година ,и много здрав!
Собственик съм отскоро на Авенсис 2007г. 2.2 ДКАТ. Имам следният ГОЛЯМ проблем.
Колата сутрин пали много трудно.След като запали, докато загрее ,работи по около 2 минути без да може да се форсира и изгасва.След като загрее работи по добре ,но пак има моменти да неможе да вдигне повече от 1000об. и трябва да я изгася и наново стартирам.
И сега ходенето по Сервизи.
Първо ходих в Перник нищо не направиха.
Второ Благоевград сервиз "Монца" - Първият път ми казаха недостиг на гориво и пада няляганрто.Смениха ми горивният филтър и казаха ,че трябва да се слага задължителнио оригинален филтър.Тръгнах от сервиза и след 60км същите проблеми.На следващият ден отидох и пак отново диагностика ,казаха ,че е клапана за високо налягане който е около 600лв.Прибрах се в Перник сложих два клапана втора употреба ,но колата не се оправи.
Трето Тойота Запад София. Съмнения за клапан или дюзи след повторно тестване казаха дюзи, но незнаят точно колко са развалени или ако е една коя е точно. Предложиха ми оферта за ремонт с нови дюзи около 9500лв и рециклирани в завод на Тойота 5000лв.
Та помагайте.Сблъсквал ли се е някой с този проблем?Рециклират ли се в БГ тези дюзи?
Просто незнам какво да направя.
Благодаря предварително!
Колега когато слага клапаните правихте ли инициализация?

Почистване на SCV клапан

Публикувано на: 07 Яну 2018 23:29
от Toyota Yarispz
iovkito написа: Твоята не беше ли т27?
Да,
обаче щот е с дпф и съм със по-скъпия вариант на дюзите..... тез за варианта без дпф наскоро ги гледах в БГ по 430лв/бр нови...

Почистване на SCV клапан

Публикувано на: 23 Фев 2018 09:55
от moondevil
Може ли някой да приложи снимков материал къде се намират двата клапана rav 4 d4d 2004

Почистване на SCV клапан

Публикувано на: 23 Фев 2018 14:48
от veso_hds
moondevil написа: Може ли някой да приложи снимков материал къде се намират двата клапана rav 4 d4d 2004
Откачаш разширителния съд за антифриза,изместваш го и ще ги видиш двата един до друг на ГНП-то.