RAV4 XA30 2.2 D4D 2AD-FTV 2007 - Трудно палене / запалване / стартиране ?

Публикувай отговор
Danzel-jtd
Мнения: 25
Регистриран на: 19 Сеп 2022 09:41
Местоположение: София
Автомобил: Рав4 ха30

Трудно палене на Рав4 2.2 d4d 2007г

Мнение от Danzel-jtd » 26 Сеп 2022 17:13

Принципно свещите са захванати с метална пластина,и да изгори някоя едва ли компа ще каже тъй като подава ток на всички по нея….може би.От както в имам винаги е палела с еднакви за ухото завъртания,но от клипа днес се видя че тамън запали и угасна ,но стартера продължи да върти зада завърши запалването.Кофти е като си помисля зимата какво ще бъде ако не се оправи с клапънче и нови скоби.Най-вероятно ще сменя клапана за регулиране на налягането на горивото или както тук се нарича-scv.Четох за някаква манипулация със компютър за да тръгне.Мислех че е обикновена смяна плуг-енд-плей.
 ! Съобщение от: slowtraveler
Моля избягвайте излишни цитати...

Mcl
Мнения: 658
Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
Местоположение: Кюстендил
Автомобил: Corolla ts
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 11 пъти

Трудно палене на Рав4 2.2 d4d 2007г

Мнение от Mcl » 26 Сеп 2022 17:40

При мен веднъж се бе случил подобен проблем с друга марка автомобил ,тогава изпускаше от един щуцер на връщаща нафта. И то по съвсем малко а ми правеше същите проблеми ,след смяната му всичко си дойде на мястото си. Прегледай внимателно всички възможни маркучи.
Corolla ts 1.8 hybrid 2020

Danzel-jtd
Мнения: 25
Регистриран на: 19 Сеп 2022 09:41
Местоположение: София
Автомобил: Рав4 ха30

Трудно палене на Рав4 2.2 d4d 2007г

Мнение от Danzel-jtd » 26 Сеп 2022 18:24

На кой маркуч да сложа възвратното клапанче?От дясно горе със стрелка е показан изход,значи е някой от трите в ляво?
П.п.Този в дясно (изхода) много лесно се извади от щуцера на корпуса.Имам надежда….хаха

Голяма снимка:
► Виж съдържание

Аватар
mapamop
Мнения: 3989
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Трудно палене на Рав4 2.2 d4d 2007г

Мнение от mapamop » 26 Сеп 2022 19:41

Danzel-jtd написа: 26 Сеп 2022 18:24 възвратното клапанче
Аз си мисля да вземеш да си смениш горивните маркучи. Това с клапанчето е като да си лекуваш гастрита с аспирин - спира болката но не решава проблема. За да се връща горивото в резервоара има хлабав маркуч по линията, охлабени или неправилно монтирани тръбички към дюзите и малко вероятно бързите връзки към рейла. Огледай нафтата през кои маркучи върви и ги смени - предполагаемо има подобни в близкият селскостопански магазин, ако цената на оригиналните ти се вижда грандиозна. Друг е въпроса че от селскостопанският магазин едва ли ще изкарат много. Ако е трябвало да има клапан във фабриката щяха да сложат. По спомен мисля имаше и клапан в самият филтър.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Danzel-jtd
Мнения: 25
Регистриран на: 19 Сеп 2022 09:41
Местоположение: София
Автомобил: Рав4 ха30

Трудно палене на Рав4 2.2 d4d 2007г

Мнение от Danzel-jtd » 26 Сеп 2022 19:52

В този филтър клапан няма.Кух.Завърта се в корпуса а от долу е датчика за вода.Най-вероятно проблема е в регулатора на налягането,но заради цената първо ще пробвам с клапанче за 12 лв.Та къде да го сложа?

whitefang
Мнения: 146
Регистриран на: 21 Сеп 2010 10:22
Местоположение: Пловдив

Трудно палене на Рав4 2.2 d4d 2007г

Мнение от whitefang » 27 Сеп 2022 13:29

Двата маркуча отгоре са "обратното" гориво. Стрелката показва посоката към резервоара То няма пряк допир с отиващото към помпата->рейката->дюзите.Минава през това място за да "подгрява" горивото във филтъра. На някои модели на това място има електрически нагревател. Т.ч. и съвсем халтави да са тези два маркуча, не е в тях проблема,там налягане/вакуум няма.В тях се събира обратното гориво от три места с различни налягания- от дюзите,от рейката(при свръхналягане и от регулатора ) и от помпата.
mapamop, нищо му няма на маркучите.Освен ако ще купи оригинални ,по-добре да не ги пипа,ще изкарат още доста,даже и скобите ориганилните не е трябвало да сменя.
Изображение
Corolla EU12 CDE120 D4D 2003

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Трудно палене на Рав4 2.2 d4d 2007г

Мнение от Akima » 27 Сеп 2022 14:28

whitefang написа: 27 Сеп 2022 13:29 скобите ориганилните не е трябвало да сменя
Точно така - тези ВиК скоби ще "нагризат" маркучите за отрицателно време и ще има плач...
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
mapamop
Мнения: 3989
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Трудно палене на Рав4 2.2 d4d 2007г

Мнение от mapamop » 27 Сеп 2022 14:40

whitefang,
Друго имах предвид. Ако наистина има разхерметизиране на горивопроводната система и горивото при дълъг престой се стича обратно в резервоара, за мен е по-добрия вариант да се отстрани проблема с разхерметизираната система отколкото присаждане на клапанчета и разни други нови източници на потенциални проблеми.
Да не говорим че сутрин преди запалване може да се провери с помпичката на филтъра дали е "мека" и има симптоми на изтекло обратно гориво, едната вечер автомобила "спи" на наклон с резервоара нагоре, така че да не стича горивото обратно, а на следващата вечер - обратно с предницата/двигателя нагоре. Според резултата чисто по бабешки ще се провери дали има стичане на горивото обратно. Цената на това е време и никакви инвестиции, или операции по присаждане на чужди тела.
Отделно клапана на живи данни на диагностика се хваща относително лесно по сериозните девиации в налягането на рейла на празен ход.
Офтопик
Примерно на познат Ауриса слиза до 21000 kPA, после подскача до 30000, застоява се там и пак пропада, докато не подмине грубо 20-30 градуса на антифриза и да се нормализира. Target-a на налягането се движи между 30000 и 35000 kPa. Мотора е 1ADFTV. Симптомите са често трудно запалване сутрин на студено, повишен разход на гориво и "мотора чупи орехи" доста звучно. Пробвано е поне при моят човек, колата да спи със задните гуми на тротоар, после с предните, помпичката на филтъра е твърда, свещите не им помня статуса, но така или иначе веднъж на всеки 5-6 дни тя пали от първия път сутринта на студено.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
memorex
Мнения: 812
Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
Местоположение: Varna
Автомобил: avatar
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 20 пъти

Трудно палене на Рав4 2.2 d4d 2007г

Мнение от memorex » 28 Сеп 2022 19:39

Danzel-jtd написа: 26 Сеп 2022 17:13 Четох за някаква манипулация със компютър за да тръгне.Мислех че е обикновена смяна плуг-енд-плей
И какво се оказа, плъг енд плей ли е?
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
"И желязната логика е безсилна, ако отсреща е чугунена глава."

Danzel-jtd
Мнения: 25
Регистриран на: 19 Сеп 2022 09:41
Местоположение: София
Автомобил: Рав4 ха30

Трудно палене на Рав4 2.2 d4d 2007г

Мнение от Danzel-jtd » 28 Сеп 2022 21:18

Поръчах нов клапан.Утре ще го видя.Тая инициализация е един вид калибриране.Ако е запекъл се раздвижва но работи пак 2-3 седмици и пак проблема (четох из форума)
Стария оригинален клапан е къс.Ако купиш дълъг идва със фланец и става .Ако от къс сложиш дълъг или обратното (незнам кой какво продава и купува) трябва някъв ъпдейт на софтуер,който освен в Тойота друг неразбрах да го прави.
С една дума,ако купиш същия като твоя стария ,само сменяш и караш.
Ще потвърдя утре след смяната.Днес свалях стария за снимка за да сравня утре в магазина но при връщането прещипах едното уплътнение и вече нестава връщането.
Продават се два модела-буксата отзад и буксата отстрани.При мен явно е сменян със незнайна марка -няма никакви номера по него.

Голяма снимка:
► Виж съдържание

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

RAV4 XA30 2.2 D4D 2AD-FTV 2007 - Трудно палене / запалване / стартиране ?

Мнение от Akima » 28 Сеп 2022 22:37

Danzel-jtd написа: 28 Сеп 2022 21:18 едното уплътнение
Някъде по базите данни на складовете бях мярнал отделни о-пръстени, но не помня вече.Потърсете активно.
Ако не намирате сам си напишете номера на шасито.

П.С.Снимките ги преоразмерявайте или ползвайте тагове.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Danzel-jtd
Мнения: 25
Регистриран на: 19 Сеп 2022 09:41
Местоположение: София
Автомобил: Рав4 ха30

RAV4 XA30 2.2 D4D 2AD-FTV 2007 - Трудно палене / запалване / стартиране ?

Мнение от Danzel-jtd » 29 Сеп 2022 11:45

Клапана който взех е същия като стария.Новия и той няма никакви букви символи имена по него.Имаше в к-та всичко -адаптер,о-пръстени ,болтове и някви държачи.Сложих го и без да натискам помпата на хоривния филтър натиснах старт бутона.Завъртя запали и изгасна.Пак го натиснах и запали без да се замисля.Ще кажа на жената утре да направи клип как пали след престоя от сега 11:45 до утре към 7:30 сутринта.Дано проблема е решен.

П.п.Клапана е Денсо в кашонена кутия:
► Виж съдържание

Danzel-jtd
Мнения: 25
Регистриран на: 19 Сеп 2022 09:41
Местоположение: София
Автомобил: Рав4 ха30

RAV4 XA30 2.2 D4D 2AD-FTV 2007 - Трудно палене / запалване / стартиране ?

Мнение от Danzel-jtd » 30 Сеп 2022 13:49

Проблема решен с нов scv клапан
https://youtube.com/shorts/hwStTkZ-y3I?feature=share

Danzel-jtd
Мнения: 25
Регистриран на: 19 Сеп 2022 09:41
Местоположение: София
Автомобил: Рав4 ха30

RAV4 XA30 2.2 D4D 2AD-FTV 2007 - Трудно палене / запалване / стартиране ?

Мнение от Danzel-jtd » 10 Окт 2022 16:25

Проблема е отново налице.Същия както преди.Сутрин след престой пали с много вътрене.Купих 4 нови денсо дюзи.Утре най-вероятно ще се сменят.Четох че от рециклиране на денсо дюзи,глава боли и затова купих 4 нови.Ще пиша след няколко дни да кажа дали се е оправил проблема.

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

RAV4 XA30 2.2 D4D 2AD-FTV 2007 - Трудно палене / запалване / стартиране ?

Мнение от Akima » 10 Окт 2022 16:26

Danzel-jtd написа: 10 Окт 2022 16:25 Четох че от рециклиране на денсо дюзи,глава боли и затова купих 4 нови.
Това е правилната посока, но все пак направете една диагностика при студен старт - живите данни ще ви спестят много главоболия.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 36 госта