Corolla E12 1.4 4ZZ-FE VVTi 97HP 2002 - не пали при първи старт сутрин ?

Публикувай отговор
macority
Мнения: 11
Регистриран на: 17 Мар 2016 18:07
Местоположение: Sofia

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Мнение от macority » 05 Дек 2016 17:11

aznikilan написа: За мен странното е че много хора страдат от този проблем и няма начин някой дори и случайно да не го е решил. Неприятното е че този "Някой" се кефи като чете как се мъчим толкова хора тук.
Здравей колега,
сега попадам на темата и не се кефя, като чета. Просто не мога да дам компетентно мнение :)

При мен има подобен проблем, но не същия. Колата пали от първия път, като колкото по-ниски са температурите сутрин, толкова повече време трябва да върти, за да запали.
В един момент се чува пристъргване (предполагам стартер), после двигателят сякаш се дави с малко горивна смес. В този момент ако отпусна ключа, колата сама се форсира и двигателят заработва нормално. Ако продължа да държа на завъртане, давенето продължава още малко време.

Идея дали причината може да е идентична?

Колата е Корола Версо, 2003, 1,6 VVTI, 110 к.с.

Поздрави!
Toyota Corolla Verso 1.6 VVTi 2003

aznikilan
Мнения: 32
Регистриран на: 15 Юни 2016 21:40
Местоположение: Стара Зогора
Автомобил: korola VVTI - 1.4

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Мнение от aznikilan » 05 Дек 2016 19:07

Здравей. Проблема вероятно не е същия. Двигателите са идентични.По всяка вероятнос при Вас има проблем със стартера или бендикса му. Черпи много ток, пада акумулатора, през това време двигателя се е приготвил да запали и понеже не успява се дави докато след тегавото въртене запалва и се изчисти. Това предполагам Аз. Ще изчакам и за други мнения във форума.

Аватар
spiridoncho
Мнения: 335
Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
Местоположение: София

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Мнение от spiridoncho » 06 Дек 2016 00:05

macority написа: В един момент се чува пристъргване (предполагам стартер).......
Това пристъргване чува ли се при пик на оборотите по време на "кюфкането" т.е. нещо като припалване и моментално гаснене. Ако пристъргва тогава то звука е нормален, но не е полезен за стартера. С две думи @aznikilan иска да ти каже "пробвай с нов акумулатор" :thumbsup: . Но вземи назаем за пробата :thumbsup:
Ако това не помогне пробвай със завъртане на стартер за 2 секунди и пускаш. Ако на второто завъртане запали от раз без да въртиш много, то имаш проблем със задържане на налягането на горивото в системата. Ако съм прав четеш темата отначало и пробваш всичко което не иска пари. Виждам, че си от София та ако мислиш, че няма да се справиш пиши на мехаННика. Може да се каже, че това е форумния майстор и ако има възможност ще помогне.
Ако не чуваш помпата за няколко секунди като подадеш на контакт, то проблема ти е точно от загуба на налягане. И моята пали по бавно като е престояла. Като че ли започна да го прави след смяната на филтъра, защото сложих полски, че нямаше японски. Паленето представлява въртене 2 секунди, след което без да пускам стартера започва да качва оборотите 100,200,300,400 и накрая изфорсирва като в този момент съм пуснал стартера. Абе все едно се дави малко ама не баш. Ако завъртя за 2 секунди и пусна стартера, при последващо завъртане пали веднага. Само че при мен помпата се пуска чак като дам на стартер. За сега не мисля да пипам нищо в тоя студ. Причините за това нещо са две. Или течащ инжектор, или кофти регулатор. Първото се хваща трудно на диагностика, докато второто с тест за налягане. А най-простото е, подаваш захранване на помпата 2-5 секунди преди да завъртиш на стартер. Запали ли веднага търсиш проблема в регулатор и инжектори.
Писал си, че проблема се задълбочава при студено. Не е лошо да се погледнат и температурните датчици.
Celica TS 2001@ Morel sound system!

Изображение Изображение

macority
Мнения: 11
Регистриран на: 17 Мар 2016 18:07
Местоположение: Sofia

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Мнение от macority » 06 Дек 2016 11:46

Здравейте колеги,
акумулатор и свещи са нови. За мен проблема е в подаването на гориво. Не чувам помпа, а проблемът се задълбочава съответно колкото по-студено е сутрин и колкото повече дни не е пален двигателя. Засега нямам да пипам нищо, тъй като проблемът не е належащ, но при малко повече време ще обърна внимание. Нещата при мен на 90 % изглеждат като при колегата 'spiridoncho'. При всички случаи при връщане на ключа и второ палене, няма никакви проблеми.
Toyota Corolla Verso 1.6 VVTi 2003

Аватар
spiridoncho
Мнения: 335
Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
Местоположение: София

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Мнение от spiridoncho » 06 Дек 2016 23:07

macority написа: Не чувам помпа, а проблемът се задълбочава съответно колкото по-студено е сутрин и колкото повече дни не е пален двигателя.
Значи помпата при теб може да е както при мен т.е. завърта като завърти и стартера. И ако не държи налягане нормално е да пали по шантаво. То лесно се пробва. Вадиш релето на помпата и го шунтираш за 5 секунди като си подал и контакт. След това го връщаш и пробваш да запалиш. Запали ли нормално значи или пуска някоя дюза или проблем с регулатора. Нормално е и на студено да го прави, защото на "възвратния клапан може да не му харесва студа и да изпуска обратно в резервоара.
Ще взема утре сутринта да направя клип да се види как пали при мен. Но и при мен е най осезаемо като не съм я карал един ден.
Celica TS 2001@ Morel sound system!

Изображение Изображение

Аватар
spiridoncho
Мнения: 335
Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
Местоположение: София

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Мнение от spiridoncho » 07 Дек 2016 19:21

Такааааа, ей я как пали мойта сутрин около 8:30 след престой от около 15 часа.
[bbvideo=560,315]https://www.youtube.com/watch?v=aMF0tyVvUp8[/bbvideo]

Понеже се опита да захапе първия път и я пуснах. Принципно като се събере стартерното време от двете завъртания това ще е общото време за въртене на стартер. Това е при положение, че е изгасена предния ден около 17:15 часа. Ако пропусна един ден и се опитам да я запаля на следващия времето на стартер е двойно по дълго, като качването на оборотите е по бавно(престой над 30 часа. Ето и как пали около 17:00 предния ден след осем часов престой.
[bbvideo=560,315]https://www.youtube.com/watch?v=BwrowIyH-ew[/bbvideo]
П.С. Уф дано съм се изразил ясно.
Celica TS 2001@ Morel sound system!

Изображение Изображение

me4omen
Мнения: 15
Регистриран на: 03 Фев 2016 18:56
Местоположение: варна

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Мнение от me4omen » 08 Дек 2016 20:07

Здравей ,първо провери кога сработва бензиновата помпа .След подаване на контакт или след завъртане на стартера . Провери си налягането на горивото в системата .За целта се поставя манометър, пали се автомобила и след като поработи примерно минута,гасиш.Гледаш налягането на горивото дали пада колко бързо и до колко.Ако пада -проблемът е решен . Горивото се връща в резервоара -не държи клапана . Не пали защото при палене първо трябва да напълни системата ,да направи налагане и чак тогава .

Аватар
tarikat89
Мнения: 91
Регистриран на: 09 Май 2008 19:41
Местоположение: Пловдив

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Мнение от tarikat89 » 11 Дек 2016 08:18

До колегата пуснал темата, занеси си дюзите на ултразвук за почистване и ще се оправи колата гаранция!
Toyota Rav4 2.5 178к.с. бензин. 2017година
Infiniti Q50 3.5 Hybrid AWD 365к.с 2014година

Аватар
spiridoncho
Мнения: 335
Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
Местоположение: София

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Мнение от spiridoncho » 11 Дек 2016 12:58

me4omen написа: Здравей ,първо провери кога сработва бензиновата помпа .След подаване на контакт или след завъртане на стартера . Провери си налягането на горивото в системата .За целта се поставя манометър, пали се автомобила и след като поработи примерно минута,гасиш.Гледаш налягането на горивото дали пада колко бързо и до колко.Ако пада -проблемът е решен . Горивото се връща в резервоара -не държи клапана . Не пали защото при палене първо трябва да напълни системата ,да направи налагане и чак тогава .
Здравей колега. Това с налягането на горивото е предпоставка още от първия ми пост в темата. Даже съм предложил как да се тества системата без да се закачат разни манометри защото няма място на рейл-а за манометър и същият се поставя на на бързата връзка преди рейл-а. И сега да уточня специално за моята кола - бързата връзка не е точно бърза и се подменя част, която се чупи при разкачането. Пише си го в инструкцията за проверка на налягането. Така че проверката само в сервиз и при наличие на резервна част. Не знам при Королата дали ще е същото, но ме съмнява да е по-различно.
При мен помпата тръгва когато завъртя на стартер т.е. поведението което съм снимал на клипа е нормално при пропускащ клапан или инжектор. Но според @aznikilan основателят на темата, неговата тръгва още с подаване на контакт. Запуска на помпата при подаване на контакт би трябвало да игнорира проблем с възвратния клапан но не съм много сигурен, че помпата му стартира с подаване на контакт. Мисля, че след 2004 или 2006-та се променя това кога да се захранва горивната помпа.
Днес ако мога ще пробвам да захраня помпата на моята кола принудително да видя ще запали ли от раз. Вчера понеже беше по топло и при 4 секундно първоначално въртене не запали. При последващо въртене запали от раз. Моя проблем е най-изразен когато температурите са положителни.
tarikat89 написа: До колегата пуснал темата, занеси си дюзите на ултразвук за почистване и ще се оправи колата гаранция!
Колега, колко струва ултразвука на инжекторите? Ако проблема се окаже от регулатор, който за моята кола е към 270лв то парите за ултразвук отиват на вятъра. А и покрай инжекторите се сменя и по някое друго уплътнение задължително. Може да се окаже и обратното и тогава парите за регулатора са на вятъра.
На мнение съм, че първо трябва да се извърши всяка една проверка която не изисква пари или е с ниска стойност. Особено когато в района няма читав майстор :thumbsup: .
Celica TS 2001@ Morel sound system!

Изображение Изображение

Аватар
tarikat89
Мнения: 91
Регистриран на: 09 Май 2008 19:41
Местоположение: Пловдив

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Мнение от tarikat89 » 11 Дек 2016 19:06

Казвам ти го от опит! Едно към едно същите симптоми, много майстори е гледат и всеки вика че е наред колата, а тя сутрин и след повече стоене върти много и от първия път не иска да запали. Свалих дюзите закарах ги на ултра звук и край на проблемите! 5лв взимат на дюза за почистване с ултразвук и 10лв ако те си ги свалят. Та за 20лв си реших всички приблеми и сумати разходки по майстори.
Toyota Rav4 2.5 178к.с. бензин. 2017година
Infiniti Q50 3.5 Hybrid AWD 365к.с 2014година

Аватар
spiridoncho
Мнения: 335
Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
Местоположение: София

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Мнение от spiridoncho » 11 Дек 2016 22:13

tarikat89 написа: Казвам ти го от опит!.....
Мерси за инфото. И твоите симптоми ли бяха като на @aznikilan? При него а и както при повечето включили се в темата колкото и да въртят първия път не пали. А при второто завъртане пали от раз. Като си имал проблеми с инжекторите и при теб ли се е получавало така? Имал ли си други симптоми и аномалии? На диагностика не са ли ги хванали? Обикновенно кофти инжектори променят силно стойностите на STFT. Гумичките сменя ли ги, или си караш с оригиналните? До колкото си спомням в темата ти беше написал, че проблема с трудното палене се е завърнал и ултразвука не е помогнал. За последно там не си споделил за окончателно решение на проблема. До колкото знам кофти дюзи вдигат разход и е трудно паленето в смисъл пали и гасне, както е било при теб и понякога прекъсва. А при нас или по точно при aznikilan изобщо не пали за да изгасне.
Както обещах днес слезнах при колата към 2 часа след обяд. Точно 24 часа не беше палена. Вдигнах капака, махнах релето на помпата, дадох на контакт и шунтирах силовите контакти. Така активирах помпата 2 пъти за по 5 секунди. След това сложих релето и завъртях на стартер. Въртя между 3 и 4 секунди и запали. Нямаше признаци за онова аха да захапе все едно прикювква и тогава да запали. Наистина въртя малко по дълго, но сутрешното ми палене се удължи с около секунда заради LTFT понеже съм на газ. По този начин установих, че странното палене при мен е заради загуба на налягане, но спрямо другите колеги не е толкова осезаемо. По големият въпрос е, загубата на налягане от инжекторите ли идва, или от регулатора? А може и позадръстените инжектори да запецват сутрин. В случая, по евтиното решение е ултразвук, но който го прави да си подсигури нови уплътнения за инжекторите.
Сега тук може да се включи някой, къде в София правят ултразвуково почистване на инжектори, но не такива с ванички за бижута? Предполагам ако няма в Ст. Загора на @aznikilan ще му се наложи да ходи до Пловдив.
Celica TS 2001@ Morel sound system!

Изображение Изображение

Аватар
tarikat89
Мнения: 91
Регистриран на: 09 Май 2008 19:41
Местоположение: Пловдив

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Мнение от tarikat89 » 12 Дек 2016 00:53

При мен бяха чистени с ултразвук уж или не знам по какъв метод на ултра звук. И тогава се появи проблема с дълго върте и от втори път пали от раз. Тестваха гледаха и какво ли не я правиха тая кола и всеки вика, че била перфектна и ала бала. И един ден реших да ги занеса дюзите на друго място на ултразвукза почистване. Там ги топкат в една вана с течност и закачат дюзите за един апарат който симулира, че са на колата и пръскат на импулси и така минимум 6часа. Момчето от сервиза като водя дюзите и вика, че били перфектни и нямало да ми е в тях проблема, но щом съм искал ще ги закачи. А реално дюзите са на 300км от предното почистване и затова му изглеждаха перфектни. И хоп слагам дюзите и след 15часа престой колата пали веднага от първия път. Следващото палене беше след 4 дена и колата беше кибрит! И вече 2ра седмица никакви дертове с паленето. Сега си имам 2 комплекта дюзи и стане ли пак така само разменям и газ без да човъркам каквото и да било по нея. А между другото никъде не можах да намеря оригинални Опръстени за дюзите, затова много внимавайте при монтажа да не скъсате някоя. Та то не беше горивна помпа, компютър, датчици, сонди, верига и какви ли не още неща да сменя, че се СЪМНЯВАЛ майстора. Не си давайте парите излишно! Въпроса е до качествено почистване, защото явно при мен първия път не беше такова. Колега почисти дюзите и ще се оправи! Сигурен съм, че там ти е проблема
Toyota Rav4 2.5 178к.с. бензин. 2017година
Infiniti Q50 3.5 Hybrid AWD 365к.с 2014година

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Мнение от ufer » 12 Дек 2016 09:46

tarikat89 написа: 5лв взимат на дюза за почистване с ултразвук и 10лв ако те си ги свалят.
Вие в Пловдив сте за завиждане! В Бургас преди 2-3 години вземаха по 15 лв. на свалена от мен дюза. Сега може и да е повече.... Но ако дюзите са заминали, чистенето не помага!

Аватар
tarikat89
Мнения: 91
Регистриран на: 09 Май 2008 19:41
Местоположение: Пловдив

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Мнение от tarikat89 » 12 Дек 2016 11:54

Щом колата си работи нормално след като запали значи ще стане с чистене според мен.
Toyota Rav4 2.5 178к.с. бензин. 2017година
Infiniti Q50 3.5 Hybrid AWD 365к.с 2014година

Аватар
spiridoncho
Мнения: 335
Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
Местоположение: София

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Мнение от spiridoncho » 12 Дек 2016 20:06

Аз намерих инфо, че в Дунев правят ултразвук за 15лв/дюза. Верно, че ми е близо ама чак 15лв. Има и някаква фирма в Студентски град ама нещо не можах да разбера какво как и колко. Ако няма на друго място на далавера предлагам да ги пращаме на @tarikat89 :D . Аз напролет мисля в този случай да жертвам някой лев за ултразвук особено ако се влошат нещата, че засега в тоя студ се чупят лесно пластмасите и по добре да не барам. Някой ако пробва да свирка.
За който не знае в бензина има парафини, които при често гасене в градски условия запушват по бързо инжекторите и даже добавки трудно помагат. Ефекта на отлагане на парафините се получава при изпаряване на бензина при инжекторите в следствие на високата температура. Наскоро прочетох за проблеми с добавки, така че повече аз такива за гориво няма да сипвам. Разяждали това онова та наистина по добре е май ултразвук.
tarikat89 написа: А между другото никъде не можах да намеря оригинални Опръстени за дюзите, затова много внимавайте при монтажа да не скъсате някоя.
Принципно може да се поръчат в TM обаче цената е около 5.40бр. Това са някакви О пръстени в горната част на инжекторите. Има и някакви втулки за около 6.80/бр. Не знам в долната част откъм двигателя дали няма някакви О пръстени, че не ги виждам на схемата(говоря за Селиката).
Celica TS 2001@ Morel sound system!

Изображение Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 29 госта