Страница 2 от 7

Avensis T25 D-CAT 2.2 177ph (2007) изхвърля антифриз.

Публикувано на: 15 Апр 2016 10:06
от Iliyа Damyanov
Здравейте. Няколко дни не ми остава време да се занимавам с колата. Днес пак ми е натоварено но и хвърлих едно око и установих следното.

При даване на контакт не светват следните индикатори на таблото: ABS , акумулатор , чек енжин (картинка на двигател) , подгревни свещи , горивен филтър , ниво на моторното масло , индикатора за налягането на маслото си свети. Освен това си спомням , че когато колата угасна стрелката на температурата падна като отсечена. На другите коли които съм имал и на нисана който имам ако двигателя е топъл още на контакт ми отчита температурата.
Та дайте насока за откриване и отстраняване на проблема с паленето.
Бушоните визуално са добре. Из багажа си имам няколко мултиметъра и пробна лампа. Явно ще трябва да ги изровя но по полезно ще е да разуча елекртическата инсталация.
Спорен ден на всички.

Avensis T25 D-CAT 2.2 177ph (2007) изхвърля антифриз.

Публикувано на: 15 Апр 2016 11:35
от slowtraveler
Провери все пак бушоните като начало...

Avensis T25 D-CAT 2.2 177ph (2007) изхвърля антифриз.

Публикувано на: 15 Апр 2016 11:42
от TATI
В купето имаш още един отсек с предпазители. Намира се над спирачния педал.

Avensis T25 D-CAT 2.2 177ph (2007) изхвърля антифриз.

Публикувано на: 15 Апр 2016 21:05
от Iliyа Damyanov
Благодаря ти TATI за включването , на slowtraveler също.
Намерих табълцето над спирачния педал. 15 гнезда , двете празни , бушоните здрави. От дясно на мястото на пасаджера свалих капака под жабката и намерих някакъв компютър или поне така пише на него. Та пакета с кабели около него е пристегнат на няколко места с шведска лента кафява и си личи , че са правени някакви проверки или интервенции. Това ме поотчая защото явно има някакъв наследствен проблем с инсталацията плюс прецакан мотор. Единственото позитивно което видях е , че кабелните пакети са бандажирани доста професионално. biggrin.gif

Та за сега всичко е проверено е ОК , ама пациента е мъртъв.

Ако някой знае колко компюръра има нека да пише. А ако има и някоя схема около тях ще е чудесно.

Днеска на едно кръстовище на едно BMV X6 му беше истекло маслото. Имаше пожарна , някакви чистачи , полиция и паяк. Заключението е , че BMV може да те остави на пътя но TOYOTA никога. TOYOTA просто няма та тръгне , и ще си стоиш в къщи. tooth.gif

Avensis T25 D-CAT 2.2 177ph (2007) изхвърля антифриз.

Публикувано на: 16 Апр 2016 14:39
от Iliyа Damyanov
Отново здравейте. Днеска разолагам с време за колата. Изнамерих няколко мултиметъра ама точно този който търсих не намерих , както и пробната лама се е изпарила. Реших да замервам с мултиметър кое как е и установих , че бушона който бях сменил не дава верига. Извадих го и ......пак е изгорял. На капака на таблото пише EFI 20A. Благодарение на колегата Akima който е остнал разни неща в отдела за ел.инсталации разбрах , че EFI означава Eletronik Fuel Injection.
Предположих , че стававъпрос за дюзите и помпата. Разкачих четирите дюзи и двата конектора на помпата , сложих нов бушон и той пак изгоря но на таблото светнаха всички индикации за секунда. Наложи се да отида до близката бензиностанция за бушони. Едно пакетче с 6 различни бушона е 4,99 евро ....... нали съм от страната на булката взех две пакетчета и ги благослових по български.

Пак заваля но сварих да установя , че долния конектор на помпата ми окъсява. Единственото което ми идва на акъла е да разбандажирам инсталацията и да проследя този чифт къде прави бела. По добрия начин е да знам къде е другия край на чифта и така да го измеря без да разбандажирам , защото има вероятност проблема да не е в кабелите а да е в управлението. Например някой транзистор , симистор , денистор , триак или каквото там са сложили да се е опукал и директно да си окъсява.

Някой ако има други идеи моля да подскаже! Също ако някой ми изцопа наготово схема на това EFI ще се зарадвам много.
Поздрави и весели почивни дни.



Малко допънение след няколко часа инспектиране на инсталацията. В двигателното отделение всичко е наред. Кабелите са механично и електрически здрави. Въпросният пакет влиза в купето под жабката. И влизат в големия компютър , на него има четири многопинови букси разположени вертикално. На долните две са закачени кабели които идват от към двигателя. А на горните две кабелите отиват към таблото на шофьора или поне така се вижда. Когато разкача долните две букси с кабелите от двигателния отсег въросният бушон на EFI пак гори. Когато откача Най -горната клема чийто кабели идват от шофьорското място бушона НЕ гори.
Така сега въпросът е какво да правя? Да демонтирам въпросния компютър и да го отворя за оглед или да разпундя цялото табло?

Avensis T25 D-CAT 2.2 177ph (2007) изхвърля антифриз.

Публикувано на: 16 Апр 2016 23:34
от мехаННика
Търси някакво чуждо тяло, чип-тунинг, powerbox и прочее "подобрения". Откачи педала на газта и виж дали ще гори бушона без него.

Avensis T25 D-CAT 2.2 177ph (2007) изхвърля антифриз.

Публикувано на: 16 Апр 2016 23:48
от Akima
Ще ти кача всичко като схеми утре,че сега се прибирам.

Наистина търси някакъв емулатор или друго неоригинално "подобрение".

Лека нощ. :thumbsup:

Avensis T25 D-CAT 2.2 177ph (2007) изхвърля антифриз.

Публикувано на: 17 Апр 2016 02:47
от Iliyа Damyanov
Благодарско за включването. Между другото идваха двама немски разбирача с идеята да вземат от хубавичките ми парички но на финала казаха , че трява да се закара в сервиза на Toyota за да и сменят кабелите и компютрите. biggrin.gif Ослушваха се да им платя пътя и времето но аз им предложих да ги черпя голямо размито немско кафе. biggrin.gif Не че нещо ама на мене като гледам умно никой нищо не ми дава и им казах , че няма да остана задължен и ако имат някакъв проблем да ми се обадят и аз да погледам. tooth.gif

Това за чуждо тяло не ми мина през акъла. Аз между другото смъкнах тоя комютър. Оказа се , че е ECU .Платката е изработена прилично макар и да не е японска. Няма никакви визуални следи от увреждания или от термични шокове. До колкото открих някаква прозрачност платката е четири пластова и силовите елементи са разположени много добре така , че да не генерират топлина в една зона. Забележка може да се нарави за кутията която не е херметична. В това отношение преди 20 години изработката беше по-на ниво. Тука http://steldiesel.ru/files/avensis2.0cr-servmanual.pdf има много полезна информация за този модел. Когато е разкачен конектора Р31 с пинове от 105 до 135 бушонът EFI който се намира на талото което е разположено надлъжно на левия подкалник не гори. Единственото което е свързано с горивната система на тези пинове е EDU модула и EDU релето. Като поразгледах горе посочения документ се сетих , че докато изгаря бушона се чува църкане на реле. Сега се надявам оперативната на въпросното реле да се е прецакала по някакъв начин и да мина тънко. Другия вариянт е да замеря по някакъв начин консумацията на EDU модула но се моля да не е там проблема.
Сега погледнах и педала на газта. Представлява някакъв двоен потенциометър ама дали е логаритмичен или някакъв друг , някакви стойности или максимален ток нищо не пише. Не виждам каква е връзката му с проблема защото там само се взима стойност според положението на педала и е само базов сигнал за алгоритмите които управляват мотора , там няма как да протекат 20А. , но ще го разкача още повече , че е на проблемния Р31 конектор. Ако е от значение пиновете му са 124 , 125 , 132 , 133 , 134 и 135.


Къде да търся чуждо тяло? Инасталацията е ровена от поне двама ел.техника , като единия е пълна пародия.Сега като се замисля се чудя пиян ли съм бил да купя кола в 11 вечерта. (Добре дошъл в Германия bash.gif )

В момента ме интересува схема на предпазителите за да разбера какво точно пази този EFI бушон. Защото иначе трябва да демонтирам таблото да цепя бандажа и да проследявам сантиметър по сантиметър а сякаш няма да ми издържи нерва. Ммммм да и ако уживее ще трябва и мотор да правя. По мотора имам разни въпроси ама като му дойде времето. За сега питам само като цяло този 2AD-FHV някакъв недомислен мотор ли е или си е читав но съм го взел осакатен. Питам защото толкова ядове не съм брал нито с кола нито с микробус а бях с впечатлението , че Toyota и Honda единствено позапази качеството.
Очаквам включване а ако темата стане много дълга може би ще е добре да и се смени името , като например какво да правим с дрънгел от Германия. biggrin.gif bash.gif


ПС. Днеска пак роси но гледам да напредвам. Откачих педала на газта но бушона пак си гори. Не открих и добавени устройства. След това реших да пия още едно кафе , че съм недоспал и да обмисля ситуацията. Стигнах до заключение , че поради оскъдния опит и информация търся в грешна посока. Върнах се да поогледам отново и направо щях да падна. През цялото време се мъдри насреща ми и релето EFI MAIN. След замерване установих , че релето си е здраво а бушона пази работната верига. Естествено след вадене на релето бушона не гори. Сега остава да разбера какво храни това EFI MAIN ??? Проверих и EDU модула и EDU релето. Според мене са си наред. Това EFI на 20 ампера остава да е някоя помпа за гориво в резервоара или да друго място. Ама EFI - Electronic Fuel Injection е много подвеждащо за една тъпа помпа.

Поздрави и чакам да пуснете някакъв жокер.

Avensis T25 D-CAT 2.2 177ph (2007) изхвърля антифриз.

Публикувано на: 17 Апр 2016 14:24
от G.Panayotov
Iliyа Damyanov написа: За сега питам само като цяло този 2AD-FHV някакъв недомислен мотор ли е или си е читав но съм го взел осакатен. Питам защото толкова ядове не съм брал нито с кола нито с микробус а бях с впечатлението , че Toyota и Honda единствено позапази качеството.
Очаквам включване а ако темата стане много дълга може би ще е добре да и се смени името , като например какво да правим с дрънгел от Германия. biggrin.gif bash.gif
За съжаление не мога да ти помогна с проблема който имаш, не е в моята компетенция.
Но като собственик на Avensis с 2AD-FHV от вече 7ма година и близо 80000км. мога да ти кажа че съм повече от доволен (само ме дразнят фаровете че не светят добре). Колата е на 240000км. DPF-а още е жив :-D
По родните пътища и горива нещата които съм правил са смяна на два тампона на носач един шарнир, чистене на ЕГР и консумативи като 3 комплекта дискове и накладки, масло и филтри.
Колата не се кара спокойно, от две години предимно градско, даже имаше средна телесна повреда след като баща ми я вкара в една канавка (там вече застрахователите оправяха щетите).

Личното мое мнение е, че модела и двигателя са сполучливи, но си случил на изтромозен и не поддържан егземпляр.

Avensis T25 D-CAT 2.2 177ph (2007) изхвърля антифриз.

Публикувано на: 17 Апр 2016 15:03
от Iliyа Damyanov
Това горното ми дава лек кураж като и отстраня всички мизерии да я задържа поне година и половина до следващия ТЮВ. В момента много съм и набрал , не можа и седмица да изкара.

Така сега инсталацията. Мисля , че намерих проблема но не знам как да го отстраня. Има си помпа в резервоара и това EFI е за нея. Разкачих буксата и при замерване и двата кабела дават късо към маса и помежду си. Бъпросните влизат под мокета в посока дясната колонка но не мога да го проследя. Изкарах праговете набързо но не си личи да се включва в пакета който минава там. Вънка вали и не става да се работи. Дебна като само роси да свърша нещо.
Та в момента ако някой знае от къде минава този кабел да си признава докато спре да вали. biggrin.gif По-важно ми е дали има нещо друго включено на тази верига , защото е вариянт да пусна нов кабел от релето вместо да осакатя мокета. Приемам всякакви идеи. Като спре да вали мисля най напред да захраня някак помпата директно и да видя дали ще оживее.
Пак поздрави.

Avensis T25 D-CAT 2.2 177ph (2007) изхвърля антифриз.

Публикувано на: 17 Апр 2016 15:15
от Akima
Не пипай мокета.

Помпата е това:

Изображение

Да не говориш за пакета да студено време:
87260 PUMP ASSY, HEATER
87260-05020 COLD AREA SPEC.-EUROPE&W/STOVE HEATER 1 € 415.38
87378A PIPE, EXHAUST
87378-05030 COLD AREA SPEC.-EUROPE&W/STOVE HEATER 1 € 42.32
87378B PIPE, EXHAUST, NO.2
87378-05040 COLD AREA SPEC.-EUROPE&W/STOVE HEATER 1 € 42.32
87408A PUMP SUB-ASSY, FUEL
87408-0D011 COLD AREA SPEC.-EUROPE&W/STOVE HEATER 1 € 333.06
87441C MUFFLER
Ето и всички "помпи" в твоята кола:
► Виж съдържание
Очаквай включване от мен скоро. :thumbsup:

Моля спри да "замерваш" - ел. величини се измерват.

EDIT
Качих ти:
Скрито съдържание
Изисква се да бъдете регистрирани за да видите това съдържание.
Второто е ръководство за ремонт на Lexus IS220d - той е със същия мотор.
Маунтваш .iso файла и отваряш с IE 8,9 или 10:
Скрито съдържание
Изисква се да бъдете регистрирани за да видите това съдържание.

Avensis T25 D-CAT 2.2 177ph (2007) изхвърля антифриз.

Публикувано на: 17 Апр 2016 17:16
от Iliyа Damyanov
Здравей Akima!

Не знам нищо за зимния пакет. Колата я имам от десетина дни. Просто предположих , че в резервоара има електрическа помпа която подкача до тая която си посочил. В случая не знам какво точно захранва релето EFI MAIN и за сега не намирам точно описание на инсталацията. Вероятно се поуморих и не внимавам какво правя отделно си вали два дена и на открито не става да се върши работа ама не ме свърта.

Интересно е какво има в резервоара защото при издъппан конектор пак си отчита нивото на горивото.

Благодарности за помоща! Надявам се да се реванширам.

Avensis T25 D-CAT 2.2 177ph (2007) изхвърля антифриз.

Публикувано на: 17 Апр 2016 17:44
от Akima
Iliyа Damyanov написа: Интересно е какво има в резервоара защото при издъппан конектор пак си отчита нивото на горивото.
Има датчик за отчитане на нивото естествено.

Търся ти точна диаграма - до 1-2 дни ще и намеря надявам се.

Avensis T25 D-CAT 2.2 177ph (2007) изхвърля антифриз.

Публикувано на: 22 Апр 2016 11:44
от Iliyа Damyanov
Пак здравейте.
При мене пациента още е мъртъв. ECU-то се води ENGIN CONTROL TOYOTA 89661-05821 модел DENSO MB 175800-8333. Не можах да намеря диаграми за това управление и поразплетох инсталацията. Оказа се , че проблемното EFI представлява нещо като захранваща шина която подава +12в на ECU-то. В моя случай е пин 111 на четръртия куплунг и се води В+ . На тази шина са закачени модули и датчици които от своя страна връщат сигнал към ECU. При мене са закачени МАF сензор , EGR , температурен датчик който е навит на блока , датчик на турбото , пета дюза , още някаква джаджа която е към EGR системата но е от страната на турбото и има топлообменник за изгорелите газове , оперативната на EDU релето , със сигурност има и още нещо. Всички тия нещица ги намирам да са в прекрасно здраве но може и да греша. Когато изкарам четвъртия куплунг и измеря въпросното В+ на 111 пин ми дава стабилна маса и на контакт и без контакт , което от своя страна води до изпушването на бушона. Този факт много ме притеснява защото може да се окаже прецакано ECU. А в предвид , че инсталацията е ровена може и да не е първото прецакано ECU. Въпросът е следният има ли някой представа как да установя дали ECU-то е изправно? И ако е дало фира каква е причината? Често срещан проблем ли е да дефектира ECU-то?
Някой знае ли какъв е този WIPER MOTOR и къде се намира? Видях на диаграми за Corola и RAV4 , че го има но нищо не ми говори. За съжаление техните инсталации и ECU са различни макар и със същия мотор. Май ще трябва да спра застраховката и да търся някакъв алтернативен транспорт защото се заформя дълъг застой на Авенсиса.

Поздрави.

Avensis T25 D-CAT 2.2 177ph (2007) изхвърля антифриз.

Публикувано на: 22 Апр 2016 13:50
от мехаННика
Wiper motor е моторчето на чистачките.