Avensis T25 2.2 2AD-FHV D-CAT 177HP 2006 - изхвърля антифриз - вече и не пали - РЕШЕН - шлайф на глава

Публикувай отговор
Iliyа Damyanov
Мнения: 384
Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
Местоположение: Мюнхен

Avensis T25 2.2 2AD-FHV D-CAT 177HP 2006 - изхвърля антифриз - вече и не пали - РЕШЕН - шлайф на глава

Мнение от Iliyа Damyanov » 11 Апр 2016 21:28

Първо привет на всички от Мюнхен.

Историята е следната , преди седмица трябваше да се сдобия спешно с нещо за каране коета да е поне евро4 и реших да е Авенсис заради добрата слава и приятните спомени от експлоатацията на Camri. Гледам два дена обявите и се спирам на машина със сменен съединител , спирачни дискове и прясно минат TUV.
Обаждаме се на собственика късно след обед и се уговаряме да ни чака защото е доста далеко. Пристигаме около 10 вечерта на срещата , оглеждаме колата , двигателя мърка , имаше някои козметични забележки но ползвана кола няма как да е като от магазина. Плащам и бързам да се прибирам , че бях каталясал.
По пътя нещо не можах да си настроя климатроника да ми духа топло но си помислих , че не му разбирам.
На следващия ден решавам да огледам на светло кое как е и се хващам за главата. Първо казанчето с антифриз празно. Решавам , че ще долея вода защото такъв розов антифриз не съм мяркал да продават в близост където съм.
Отварям капачката както е стъден мотора и антифриза изкурка здраво защото някъде в системата имаше въздух или газ под налягане. Долях 1 литър дестилирана вода до долното ниво L.
Запалих и чакам да загрее за да пробвам парното. Чакането беше при отворена капачка и като почна да загрява забелязах да излиза пара. Помирисах я и ми се стори че долавям изгорели газове но не съм сигурен. Парното веднага се появи , мотора работи равномерно, температурата стои малко под половината както и да я карам и си помислих , че всичко е наред. Да ама не. От маркучето на отливника постояно изхвърля по малко антифриз а нивото на антифриза е далеко от отливника . Как го хвърля тоя антифриз не мога да си обесня. Повече не съм доливал но нивото на течноста не пада под L но на моменти се качва до F.
Ново 20 да добавя. Ходих преди малко да проверя дали антифриза не си променя цвета от саждите на изгорелите газове. Разлика в цвета не забелязах но бях удивен от дрруго. Казанчето или по-точно разширителния съд като го разклатя се плацикат две нива с течност. Едното ниво е ниско където влиза маркуче с диаметър около 15мм и идва от двигателя. А другото ниво е на чертата L. Да не би да има някакво специално обезвъздушаване?

И така въпросът е как да разбера дали имам проблем с гарнитура или глава , или имам друг проблем.

Моделът е без навигация. Най отгоре има дисплей за разхода на гориво дистанции и разни други. От два дни тоя дисплей пирвите 10-15 минути само му мига посветката без да показва нищо. После се активира. Някой ако има представа на какво се дъжи това?

Трето като отворя капачката на маслото се вижда само чернилка навсякъде. Имам и Нисан Примера пак с 2.2 дизелов агрегат и там като отворя капачката металните части направо светят като никелирани. Карам го ссамо с Castrol EDGE FST защото се познавам с дистрибутура за Италия а там е пълно с ментета.
Та въпросът е какво да направя за да светне мотора на Тойотата. Добавка ли да слагам или да го карам качествени масла които да отмият отлаганията.

И последно за момента на тоя мотор 2.2 D-CAT ангренажа на ремък ли е или е на верига. И ако е на верига какво обслужване се прави.

Всъщност още едно оплакване имам. Тая кола се кара ужасно в градски условия. Педала на газта реагира след 2-3 секунди. До 2000 оборота върящият момент е в стачка. Колата е почти мъртва а след 2000 скача като бенгалски тигър. Почти 30 години карам дизели ама толкова небалансирано управление на мотора не съм срещал. Та въпроса е това дали е нормално. Ако не е да търся лекарство а ако си е така модела да се адаптирам аз към тези особености. Ама колкото и да се адаптирам тоя лаг е направо за Гинес. guns.gif
Отделно тия 177 коня не виждам къде са. Карал съм такива коне и определено при Тойотата има нещо сгрешено. Даже ще добавя , че Фиат Дукато пак 2007 година който е с 3.0 литра мотор без променлива геометрия и е 160 коня 400Нм още на 1700 оборота е по-удобен за каране в динамична среда.
Последно промяна от Akima на 12 Юли 2016 00:37, променено общо 2 пъти.
Причина: Променено заглавие.РЕШЕН.

мехаННика
Мнения: 1688
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 17 пъти

Avensis T25 D-CAT 2.2 177ph (2007) изхвърля антифриз.

Мнение от мехаННика » 11 Апр 2016 22:24

Готов си за операция, това е ремонт за много време и много пари. Гарантирано има проблем с главата а може и с блока.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Avensis T25 D-CAT 2.2 177ph (2007) изхвърля антифриз.

Мнение от slowtraveler » 11 Апр 2016 22:40

Iliyа Damyanov написа: Даже ще добавя , че Фиат Дукато пак 2007 година който е с 3.0 литра мотор без променлива геометрия и е 160 коня 400Нм още на 1700 оборота е по-удобен за каране в динамична среда.
Големия дефорсиран двигател винаги е по-удобен за шофиране, защото въртящия момент се предоставя в по-широк диапазон - т.е. винаги разполагаш с достатъчно тяга...

А относно изхвърлянето на течност - мехаННика ти го е казал... Единствения шанс да минеш леко е проблем в капачката - да не държи налягане... Ама ти май спомена, че е държала налягане...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Iliyа Damyanov
Мнения: 384
Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
Местоположение: Мюнхен

Avensis T25 D-CAT 2.2 177ph (2007) изхвърля антифриз.

Мнение от Iliyа Damyanov » 11 Апр 2016 23:05

Занимавам се с климатична техника и отоплтелна като например газовикотли. И от налягания имам представа. На Нисана капачката ена 0,9 а на Тойотата е на 1,1 . Имам манометри и мога да направя замерване но е безпредметно. Аз като пипна с ръка знам кокво е налягането или температурата. В случая виждам , че има аномалии и се опитвам да минимизирам щетите от моето недоглеждане. Ако разполагах с неограничен ресурс нямаше да пиша тук.
Така или иначе в момента съм от страната на булката. Дайте вариянти от къде да започна някакъв тип диагностика за да знам колко са сериозни нещата с които рябвада се боря.

мехаННика
Мнения: 1688
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 17 пъти

Avensis T25 D-CAT 2.2 177ph (2007) изхвърля антифриз.

Мнение от мехаННика » 11 Апр 2016 23:47

Нямаш варианти, човек. Двигателя на парчета и измерване на всичко. Ако си в Германия по добре търси друг двигател. Нямам представа изобщо има ли такива шлайф-бази като в България.Този ремонт тука надхвърля 2х лв.

Iliyа Damyanov
Мнения: 384
Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
Местоположение: Мюнхен

Avensis T25 D-CAT 2.2 177ph (2007) изхвърля антифриз.

Мнение от Iliyа Damyanov » 12 Апр 2016 08:21

За смяна на гарнитура и шлайф на главата ли става въпрос?

мехаННика
Мнения: 1688
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 17 пъти

Avensis T25 D-CAT 2.2 177ph (2007) изхвърля антифриз.

Мнение от мехаННика » 12 Апр 2016 09:18

Ами не е само това, трябва да се разглоби.

Iliyа Damyanov
Мнения: 384
Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
Местоположение: Мюнхен

Avensis T25 D-CAT 2.2 177ph (2007) изхвърля антифриз.

Мнение от Iliyа Damyanov » 12 Апр 2016 12:22

Явно влизам в голяма драма. Както си работеше на място и угасна. Помислих , че е направила воден удар но не е. Стартера си въри нормално но няма признаци да пали. Все едно на магнит вентила на нафтата не отива ток. До сега не ми се е налало да чепкам мотор с Камонрейл система и не съм запознат с особеностите.
Хвърлете някакъв жокер защо угасна тая чума. На всичкото отгоре вали силен дъжд. Ако някой знае как се води този мотор нека да напише за да пусна търсене из моргите. Номера на шасито е SB1EB56L90E039238.
На таблото няма светещи индикации за повреда но пепелника беше пълен с бушончета. Явно инсталацията прави някакви магарии.

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Avensis T25 D-CAT 2.2 177ph (2007) изхвърля антифриз.

Мнение от Akima » 12 Апр 2016 12:31

Iliyа Damyanov написа: SB1EB56L90E039238
04/2006 TOYOTA AVENSIS (ADT251L-AWFQXW)
PAG EUR WG LHD 2AD-FHV DCRL MTM 6F
2.2 D-CAT е 2AD-FHV.

Някой ви е набутал лимон.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Iliyа Damyanov
Мнения: 384
Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
Местоположение: Мюнхен

Avensis T25 D-CAT 2.2 177ph (2007) изхвърля антифриз.

Мнение от Iliyа Damyanov » 12 Апр 2016 13:59

Първо благадаря за помоща!
Това с лимона не го разбрах добре. Да се разбира , че този мотор си е проблемен или за дето ми набутаха автомобил с повреди.
По принцип всичко се оправя но в момента съм и финансово затруднен и отделно нямам условия където да разглобя мотора. На всичкото отгоре инструмента ми е в Италия. От няколко месеца съм Германия и още не съм овладял езика което усложнява ситуацията. Но най-големия проблем е , че останах без транспорт.

Намерих един бушон изгорял. 10А на капака пише , че е 20А , замених го но ефект няма. Не пали и това е. guns.gif
Някакви идеи за такава внезапна смърт?

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Avensis T25 D-CAT 2.2 177ph (2007) изхвърля антифриз.

Мнение от slowtraveler » 12 Апр 2016 15:26

Провери всички бушони...
Внезапна смърт - обикновено електрически проблем (щом върти нормално, не се усещат блъскащи бутала/клапани и т.н.)...
Т.е. тръгваш 'по жицата'... Не можеш ли да вържеш тестер и да видиш дали въобще имаш връзка с компа?
Ама както казваше в началото за другите проблеми - май наистина ще ти излезе по-евтино да вземеш нов ДВГ..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Iliyа Damyanov
Мнения: 384
Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
Местоположение: Мюнхен

Avensis T25 D-CAT 2.2 177ph (2007) изхвърля антифриз.

Мнение от Iliyа Damyanov » 12 Апр 2016 17:33

Бушоните са добре. Открих 3 табла под капака и едно в купето. Вероятно има датчик който е отчел аномалия и е спрял рейла. Нямам друго обяснение. Освен това от три дена като я запаля дисплея за разхода първите десетина минути не отчита нищо , а само подсветката му мигаше. Предполагам е някаква сигнализация и в момента тъся инфо за този модел и какво е това премигване.
Иначе и с намиране на нов мотор не е толкова просто за мен и пак си е котка в чувал.
Утре след обед в 3 ще идва някакъв майстор да я гледа на място.
В момента единственото което мога да направя е да откача акумулатора и после да се надявам да запали поне.
Другият ми вариянт е да я кача на автовоз до България и там да я лекуват. Тука с 10 годишни дрънгели сметката може да излезе крива , отделно че не познавам никой тук на място който да ме посъветва поне къде да не ходя за да не ям дак дървото. Даже части не знам от къде да си поръчам. Другия вариянт е да купя някаква табуретка на колела колкото да не съм пеш. Колата да я закарам на 15 километра където има условия да я разкостя , да пратя главата за проверка и шлайф до Бг. и после да ми я върнат с ремонтен кит.

ps.Разкачане на акумулатора не помогна.колата не пали това е всичко до тук.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Avensis T25 D-CAT 2.2 177ph (2007) изхвърля антифриз.

Мнение от slowtraveler » 12 Апр 2016 18:23

Нямаш ли възможност да я върнеш откъдето си я взел (поне из белите страни би трябвало да можеш) - нещата ми изглеждат съвсем песимистични с това мигане - освен механичен проблем може да имаш и по-сериозен електрически (да, може и да е поизмъкнат/недобре вкаран куплунг - дано).....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Avensis T25 D-CAT 2.2 177ph (2007) изхвърля антифриз.

Мнение от Akima » 13 Апр 2016 02:27

Проверете пак прекъсвачите и дали си отговорят - вадете един по един.

Списък:
85911B RELAY, COMPUTER (FOR DIESEL TURBO)
90080-87019 1 € 24.85
85911G RELAY, INJECTOR DRIVER
90080-87019 1 € 24.85
85911K RELAY, HEATER(FOR AIR FUEL RATIO SENSOR)
90987-02027 1 € 72.72
89421C SENSOR, TURBO PRESSURE (FOR DIESEL TURBO)
89421-20200 1 € 330.10
89422C SENSOR, DIESEL ENGINE WATER TEMPERATURE
89422-33030 1 € 64.56
89424A SENSOR, INLET AIR TENPERATURE (FOR DIESEL TURBO)
89424-60010 1 € 117.59
89661A COMPUTER, ENGINE CONTROL
89661-05C70 1 € 938.58
89667A BRACKET, ENGINE CONTROL COMPUTER, NO.1
89667-05080 1 € 8.69
89668A BRACKET, ENGINE CONTROL COMPUTER, NO.2
89668-05110 1 € 6.92
89871A DRIVER, INJECTOR
89871-20070 1 € 875.25
89879B BRACKET, INJECTOR DRIVER
89879-20140 NO.1 1 € 28.73
89879-20160 NO.2 1 € 11.29
Изображение
Изображение

Да не се е предал SCV клапанът?
04226 VALVE KIT, SUCTION CONTROL
04226-0L030 1
Изображение

Започнете от евтиното - сменете акумулатора с друг и прегледайте стартера. :whistle:

За тази вечер толкова. :thumbsup:
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Avensis T25 D-CAT 2.2 177ph (2007) изхвърля антифриз.

Мнение от ufer » 13 Апр 2016 09:03

Относно шлайфането - в Германия имат разкошни работилници, но са много скъпи, можеш да се пазариш малко, но не знаеш немски. Много гадна ситуация. Май ремонт в България ще ти дойде най-добре, втори мотор също е вариант, но ако си същия "късметлия", Марко Тотев трева да пасе. Колегата е прав - можеш да натиснеш немеца с приятел с много добър немски и да му върнеш колата. Те много се страхуват от съдилища, но пък тръгнеш ли веднъж срещу тях, можеш и да загубиш - у дома и стените помагат. Не ти завиждам на дилемата... Я замери компресията за всеки случай!!!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 37 госта