Страница 1 от 3

Смяна на ангренажен ремък на Avensis T25 D4D

Публикувано на: 01 Мар 2016 20:51
от TATI
И така, дойде време и за тази занимавка (тя дойде преди месец, ама все се мотках).
Та, днес по случай Баба Марта, реших да подаря мартеничка и на работното конче.
Километри - 106к (1000 км просрочени, за което си посипвам главата с пепел)
Започнах към 11:00 с разглобяване на корите.
Това е схемата, по която работя:
components-1.jpg
components-1.jpg (601.38 KiB) Преглеждано 31141 пъти
components-2.jpg
components-2.jpg (590.82 KiB) Преглеждано 31141 пъти
Много е важно да се ползва качествен и правилен инструмент, за да няма изненади!
Силно препоръчително е да ползвате ръкавици. Мястото за работа е силно ограничено и дори с ръкавици, успях да си издера ръцете.
Автомобилът задължително се обезопасява, за да не ни изненада, докато лежим под него (нямам канал и подемник). Поради тази причина ползвам стойки.
Свалят се горните кори, след това и долните (по-точно тези откъм двигателя). Махат се няколко щипки, като внимаваме да не ги строшим, защото после трябва да мислим побългаряване. Аз счупих три, но имам резервни.
Резултата след свалените кори на двигателя:
Изображение
Ето и резултата след сваляне на долната кора (мазното е спрей):
Изображение
Следва развиване на шайбата на коляновия вал, която фабрично е стегната на 180 Nm. Понеже нямам гайковерт, изтормозих мехаННика за съвет, за което съм му безкрайно благодарен. Болта се разви без никакви проблеми.
Свалят се пистовите ремъци (на алтернатора и на усилвателя на волана).
Обтяжната ролка на алтернатора:
Изображение
След това сваляме и самата шайба, като за целта ни трябва скоба или средство, с което да я измъкнем. Аз ползвах скоба:
Изображение
Вече няма шайба:
Изображение
От тук нататък започва борбата с търсене на пространство, за да се развият разните болтове, гайки, да се отстранят капаците и самия ремък.
Последва сваляне на десния тампон на двигателя, като за целта трябва да се подпре двигателя отдолу.
Пак тормоз на мехаННикакъде да го подпра и след консултация, тампона е на земята:
Изображение
След това развиваме горния пластмасов капак (7 болта) и се открива следната гледка:
Изображение
Сваляме долния капак (5 болта) и откриваме подобно на горното:
Изображение
Следва сваляне и на средната част, която държи тампона на двигателя (7 болта)
Изображение
След тази манипулация пристъпваме към сваляне на стария ремък. Бавно завъртаме двигателя, докато белезите на колянов вал, разпределителен вал и нафтова помпа си дойдат на място.
Нагласих разпределителния и помпата, но не можах да видя този на коляновия вал, та пак тормоз на ... сещате се кой и след употреба на четка намерих и този белег:
Това е на разпределителния вал, другите не можах да навра апарата да ги снимам (утре след почистването и преди да сглобя ще се постарая да ги снимам):
Изображение
След като сме нагласили белезите, пристъпваме към свалянето на ремъка.
Развиваме болтовете на обтегача:
Изображение
След това ремъка излиза много лесно.
Сваляме старите ролки (ако няма да се сменят, не е нужно да се свалят):
1. Обтяжната ролка е с болт с вътрешен шестограм 8
Изображение
2. Паразитна
Изображение
С това, процедурата по сваляне на стария ремък е приключена.
И за днес приключих, че се поуморих.

Утре следва основно почистване, тъй като имам някакви омаслявания, видни от снимките (което ме подсеща, че скоро май ще свалям и турбина за профилактика, че и там има някакви мазни петна, но това в друга тема) и после монтаж на новия ремък и ролки.
Ще има снимков материал и при монтажа, пък току виж стане кола от това парче желязо, което е в момента.
Водна помпа няма да сменям на този етап, тъй като няма видими следи от течове, а и няма луфтове.

П.П. Добавил съм схемата, по която работя и по която може да се ориентирате кое къде седи и кой болт с какво усилие се стяга (не за всички болтове има място за динамометричен ключ).

Смяна на ангренажен ремък на Avensis T25 D-4D

Публикувано на: 01 Мар 2016 21:08
от veso_hds
Браво,TATI.Завиждам ти за здравите нерви.
П.П. Сега остава и да я сглобиш..... tooth.gif

Смяна на ангренажен ремък на Avensis T25 D-4D

Публикувано на: 01 Мар 2016 21:18
от iovkito
Добър снимков материал. Радвам се , че колите ми са с вериги. Също така , браво , че си се захванал да правиш такъв тип облсужване без канал , аз не бих , защото мястото е неудобно. Като гледам и как се разглобява , не бих поверил колата си на майстор , който не работи в сервиз на тойота ,за такава манипулация , защото със сигурност ще се обърка нещо.

Смяна на ангренажен ремък на Avensis T25 D-4D

Публикувано на: 01 Мар 2016 21:39
от TATI
Реално, лежането не е много. Само докато се свалят корите и след това за десетина болта.
Сега се сетих, че така и така съм разкачил една камара глупости, та може да сваля алтернатора да му направя една профилактика със смяна на лагери, ролка и четки, които купих преди години и така ми седят. Но като знам къде е наврян... може и да го подмина.

Re: Смяна на ангренажен ремък на Avensis T25 D4D

Публикувано на: 02 Мар 2016 20:12
от TATI
Ден втори, монтаж на новия ремък.
Аналогично на свалянето на стария, новия се монтира в обратен ред.
Нова ролка:
Изображение
Нова обтяжна ролка:
Изображение
Нов обтегач:
Изображение
Нов ремък:
Изображение
Този в дясно е стария, който видимо няма никакви белези от износване.
Реда на зацепване е следния:
1. Разпределителен вал;
2. ГНП;
3. Водна помпа;
4. Колянов вал;
5. Паразитна ролка;
6. Маслена помпа;
7. Обтяжна ролка.
След като сме нагласили ремъка, слагаме обтегача и го освобождаваме, за да си натегне колкото е нужно.
Следва въртене на ръка на два пълни оборота на двигателя, за да видим дали белезите съвпадат (аз направих 4 за всеки случай).
Ако всичко е наред, сглобяваме.
Ако не, сваляме ремъка и отначало.
Внимаваме да не ни останат много резервни части. На мен не ми остана нищо :(
След като сме сглобили идва момента на истината. Аз нямах търпение и още преди да сглобя всичко запалих, за да се уверя че всичко е наред.
След което довърших и ето завършения вид след смяната:
Изображение

С това, мисия ангренаж е изпълнена. Надявам се да издържи още 100к км

Re: Смяна на ангренажен ремък на Avensis T25 D4D

Публикувано на: 02 Мар 2016 21:04
от iovkito
Според ръководствата , обтяжната ролка и обтегачът трябва ли да се сменят заедно с ремъка ?

Re: Смяна на ангренажен ремък на Avensis T25 D4D

Публикувано на: 02 Мар 2016 21:12
от TATI
Явно се сменят само при нужда, каквото и да значи това. Изхождам от факта, че в ръководството не се споменава смяна на ролки, а само на обтегач.
Същото важи и за водната помпа - сменя се при проблем (луфт или теч).
Но аз предпочетох да сменя ролките, въпреки че старите ролки нямат никакви луфтове и се движат мазно както новите.

Re: Смяна на ангренажен ремък на Avensis T25 D4D

Публикувано на: 03 Мар 2016 08:20
от Kiki
Браво Тати, добра работа, но сега остава да си почистиш и двиганилния отсег, ето така. rolleyes.gif offtopic.gif tongue.gif

Изображение

Re: Смяна на ангренажен ремък на Avensis T25 D4D

Публикувано на: 04 Мар 2016 11:07
от labxiks
Ехееее!Изумен съм!Все едно е излязла от аптека!

Смяна на ангренажен ремък на Avensis T25 D4D

Публикувано на: 04 Фев 2017 18:03
от wkris
след като се извади шплента на новия обтегач,затяга ти се оптяжната ролка която я натиска той?т.е. ролката като и стегна болта и тя затяга на положението в което е била ... въпросния обтегач няма работа след стягането и и това ме изумява малко...

Смяна на ангренажен ремък на Avensis T25 D4D

Публикувано на: 04 Фев 2017 20:26
от TATI
wkris написа: след като се извади шплента на новия обтегач,затяга ти се оптяжната ролка която я натиска той?т.е. ролката като и стегна болта и тя затяга на положението в което е била ... въпросния обтегач няма работа след стягането и и това ме изумява малко...
Я опитай по-разбираемо да зададеш въпроса, че нищо не се разбира!

Смяна на ангренажен ремък на Avensis T25 D4D

Публикувано на: 05 Фев 2017 00:25
от Iliyа Damyanov
Офтопик
Имай търпение да дойде на себе си. Чиляка е писал , че е изумен малко.

Смяна на ангренажен ремък на Avensis T25 D4D

Публикувано на: 05 Фев 2017 07:51
от wkris
Мисълта ми
TATI написа:
wkris написа: след като се извади шплента на новия обтегач,затяга ти се оптяжната ролка която я натиска той?т.е. ролката като и стегна болта и тя затяга на положението в което е била ... въпросния обтегач няма работа след стягането и и това ме изумява малко...
Я опитай по-разбираемо да зададеш въпроса, че нищо не се разбира!
Мисълта ми е, работата на обтегача свършва до момента,в който се стегне болта на ролката.

Смяна на ангренажен ремък на Avensis T25 D4D

Публикувано на: 05 Фев 2017 10:30
от TATI
Нещо си се объркал. Болта стягащ ролката не прави ролката неподвижна.

Смяна на ангренажен ремък на Avensis T25 D4D

Публикувано на: 05 Фев 2017 10:43
от wkris
TATI написа: Нещо си се объркал. Болта стягащ ролката не прави ролката неподвижна.
а при мен я прави.още не бях сложил обтегача и на ръка стягам болта на ролката и я удървя.Даже старата беше по същия начин и обтегача беше запекъл в едно положение.