RAV4 XA20 2.0 1CD-FTV D4D 116HP 2002 - трудно запалване ?

единак
Мнения: 18
Регистриран: 16 сеп 2015 06:31
Репутация: 0
Местоположение: Бургас

RAV4 XA20 2.0 1CD-FTV D4D 116HP 2002 - трудно запалване ?

Мнение от единак » 19 дек 2015 10:50

Колата е рав4 2002 година.
Четох и ползвах търсачката, но не намерих подобен проблем.

Откакто я имам, колата пали със замисляне и това много ме дразни.
Сутрин, на студено, върти по няколко оборота, преди да запали. Не е като умиращ акумулатор, нито стартер - съвсем свежо си върти на слух. Няма как да е и от свещи, защото лятото при над 30 градуса жеги си палеше пак така.
Освен това, когато загрее проблемът става още по-осезателен - върти по 3-4 секунди.

Другите ми две коли пак са дизели на по 250хил км, но палят от четвърт.

Четох из чуждоезични форуми, има го този проблем, но никой не предлага решение. На едно място решението беше смяна на стартера, но там колата изобщо не искаше да пали загряла. Други говореха за клапан SVC, но доколкото прочетох тук той е решение за друга болка.

Ще бъда благодарен за мнения и съвети.
Последна промяна от Akima на 16 фев 2017 13:29, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.Моля прочетете правилата и важните теми.

Потребителски аватар
veso_hds
Мнения: 972
Регистриран: 13 май 2012 12:06
Репутация: 83
Местоположение: Бургас

Re: 2.0 D4D 1CD-FTV пали трудно

Мнение от veso_hds » 19 дек 2015 19:01

Тойота РАВ 4 D4D-2002г.

Потребителски аватар
dekata
Мнения: 70
Регистриран: 12 ное 2015 22:43
Репутация: 7
Местоположение: Карлово

Re: 2.0 D4D 1CD-FTV пали трудно

Мнение от dekata » 19 дек 2015 20:19

И моята така пали и мен ме дразни.Е,не върти по 3-4 секунди,по -бързо пали,но старата ми Фелиция 1,9D палеше от четвърт,буквално.Не чувах стартера да върти,направо взривяваше.
RAV 4- D4D 2004г.

Потребителски аватар
veso_hds
Мнения: 972
Регистриран: 13 май 2012 12:06
Репутация: 83
Местоположение: Бургас

Re: 2.0 D4D 1CD-FTV пали трудно

Мнение от veso_hds » 19 дек 2015 21:16

Dekata,равката ти 2004 или 2014г. е? Щото в подписа си написал 2014г. rolleyes.gif
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.

Потребителски аватар
memorex
Мнения: 1565
Регистриран: 07 апр 2012 22:09
Репутация: 76
Местоположение: Варна

Re: 2.0 D4D 1CD-FTV пали трудно

Мнение от memorex » 19 дек 2015 21:21

dekata написа:И моята така пали и мен ме дразни.Е,не върти по 3-4 секунди,по -бързо пали,но старата ми Фелиция 1,9D палеше от четвърт,буквално.Не чувах стартера да върти,направо взривяваше.
Има разлика в паленето между помпа -дюза и комън рейл.

Потребителски аватар
dekata
Мнения: 70
Регистриран: 12 ное 2015 22:43
Репутация: 7
Местоположение: Карлово

Re: 2.0 D4D 1CD-FTV пали трудно

Мнение от dekata » 19 дек 2015 21:58

Ще ми се biggrin.gif 2004 е.Сигурно има разлика...Фелата е чист дизел.
RAV 4- D4D 2004г.

единак
Мнения: 18
Регистриран: 16 сеп 2015 06:31
Репутация: 0
Местоположение: Бургас

Re: 2.0 D4D 1CD-FTV пали трудно

Мнение от единак » 20 дек 2015 10:05

memorex написа:
dekata написа:И моята така пали и мен ме дразни.Е,не върти по 3-4 секунди,по -бързо пали,но старата ми Фелиция 1,9D палеше от четвърт,буквално.Не чувах стартера да върти,направо взривяваше.
Има разлика в паленето между помпа -дюза и комън рейл.

Искаш да кажеш, че е нормално да върти повече?

Можеш ли да се аргументираш?

Потребителски аватар
veso_hds
Мнения: 972
Регистриран: 13 май 2012 12:06
Репутация: 83
Местоположение: Бургас

Re: 2.0 D4D 1CD-FTV пали трудно

Мнение от veso_hds » 20 дек 2015 10:21

Градски,аз затова те пращам при Яни.От 32г. карам коли.Равката я имам точно 6г и 20 дена.Купих я с този акумулатор,с който е сега.Пали на четвърт дет се вика.Затова не е лошо да се попрегледат някои неща-акумулатор,алтернатор,стартер... :thumbsup:
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.

Потребителски аватар
memorex
Мнения: 1565
Регистриран: 07 апр 2012 22:09
Репутация: 76
Местоположение: Варна

2.0 D4D 1CD-FTV пали трудно

Мнение от memorex » 20 дек 2015 11:10

единак написа:Можеш ли да се аргументираш?
Общо казано при комънрейла ЕКУ то трябва да сравни стойностите на няколко сигнала което няма как да стане преди един пълен оборот на коляновия вал /като минимум/преди да разреши запалване/впръскване/.Така че,накойто комънрейла му пали от 1/4 оборот това не е така ,това е нарицателно което се използува за да изразиш задоволството си от добрата работа на мотора. tooth.gif
http://www.autoelectrics.net/common_rail_diesel.html
Тука табличката може да послужи за откриване на евентуална причина за трудното палене .
Последна промяна от Akima на 16 фев 2017 13:27, променено общо 1 път.
Причина: Съкратен цитат.

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 6173
Регистриран: 09 юни 2009 17:28
Репутация: 521
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza

Re: RAV4 XA20 2.0 D4D 1CD-FTV - трудно запалване ?

Мнение от Akima » 20 дек 2015 15:40

1.SCV.
2.Rail pressure sensor.

Изображение


И още една камара неща и то,ако приемем,че посочените от теб компоненти/агрегати са изправни/нови/подменени.

Успех с диагностиката. :thumbsup:

П.С.Дизела евтин излизал.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

pavel4321
Мнения: 1
Регистриран: 08 дек 2016 16:54
Репутация: 0
Местоположение: ст загора

RAV4 XA20 2.0 D4D 1CD-FTV - трудно запалване ?

Мнение от pavel4321 » 15 дек 2016 17:57

единак написа: Колата е рав4 2002 година.
Приятел от един месец притежавам рав4 2004 D4D 116 и имам същия проблем.
Сутрин, на студено, върти по няколко оборота, преди да запали МОЛЯ пиши ми ако си решил проблема.
Предварително ти благодаря.
Последна промяна от Akima на 16 фев 2017 13:25, променено общо 1 път.
Причина: Правопис.

mishematza
Мнения: 5
Регистриран: 20 дек 2016 00:53
Репутация: 0
Местоположение: Ловеч

Доверен/проверен сервиз в София - съвети за майстор в София ?

Мнение от mishematza » 16 фев 2017 09:32

Здравейте,
И аз се опитвам от близо две години да оправя един сериозен проблем с палене при топъл двигател на Toyota RAV4 D4d, 2005, 116hp.
При студен двигател колата пали доста бързо, но след час или два каране след като се изгаси двигателя е почти невъзможно да се запали отново. Колкото по-топло е времето, толкова по-трудно и по-дълго отнема следващо запалване. Обикновено след покой на двигателя от 15ина минути (може би необходими за за охлаждането му) макар и не лесно се пали отново.
Посещавах сервиза на Toyotа Плевен няколко пъти и 1 път този в Габрово. Правиха диагностики при които не откриха проблем при датчици и дюзи. Почнаха да сменят масло и филтри , почиствахме резервоар, покрай тия посещения в сервиза им смениха ангренажен ремък, ролки с опъващи ремъци, водна помпа и т.н. Почти всички части дето сложихме са все оригинални...

Доста парички им дадох и накрая ми дадоха съвет да си сменя дюзите на високото налягане на дизеловата помпа. Купих оригинални за близо 450лв, от НамалениАвточасти.com и ги смених преди 3 месеца.
Е, проблема ми с паленето въобще не се оправи и ако ще спирам някъде за по-малко от 10 минути предпочитам да не гася колата...
Още на няколко сервиза ходих само за диагностика, пак няма грешки...

Та си търся някой съвестен майстор дето обича Истинските предизвикателства и е оправял подобен проблем и ако имате препоръка към някого може да ми пишете...
Последна промяна от Akima на 16 фев 2017 13:28, променено общо 1 път.
Причина: Преместено мнение в правилната тема.Моля прочетете правилата и важните теми.Търсачката работи перфектно.

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 6173
Регистриран: 09 юни 2009 17:28
Репутация: 521
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza

RAV4 XA20 2.0 1CD-FTV D4D 116HP 2002 - трудно запалване ?

Мнение от Akima » 16 фев 2017 13:31

mishematza написа: При студен двигател колата пали доста бързо, но след час или два каране след като се изгаси двигателя е почти невъзможно да се запали отново.
И отговорът още в първото мнение на темата:
единак написа: Четох из чуждоезични форуми, има го този проблем, но никой не предлага решение. На едно място решението беше смяна на стартера, но там колата изобщо не искаше да пали загряла.
Накратко има партиди стартери, които се оказват с дефект - май беше в оста и при загрял двигател стартът е мъка.
В последствие TMC пуска бюлетин и подменя стартерите - не сте дали VIN - толкова от мен.

Успех. :thumbsup:
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

mishematza
Мнения: 5
Регистриран: 20 дек 2016 00:53
Репутация: 0
Местоположение: Ловеч

RAV4 XA20 2.0 1CD-FTV D4D 116HP 2002 - трудно запалване ?

Мнение от mishematza » 16 фев 2017 16:27

Здр.,
Нямам опит в такива форуми и затова не съм писал Vin-a, който е JTEHG20V500083734.
Не съм споменал че преди година купих и нов акумулатор Bosch S6 май беше 85Аh... едва се събра на мястото за акумулатора отпред. Колата я купих Ноември,2012 от Kris Auto в Плевен и тогава си палеше доста добре и първите 2 години нямаше такъв проблем.
Ако това е от значение.
Бих закарал на някой свестен майстор да прегледа стартера щото май само това не са проверявали по-нея, но не искам повече да е дилър на Тойота.

Velichkovpk
Мнения: 1
Регистриран: 27 авг 2018 17:35
Репутация: 0
Местоположение: Pernik
Автомобил: Rav4 d4d

RAV4 XA20 2.0 1CD-FTV D4D 116HP 2002 - трудно запалване ?

Мнение от Velichkovpk » 27 авг 2018 18:16

В крайна сметка какъв е бил проблема при теб с теудното палене при загряла кола колега щот в момента аз имам същият проблем??? Въпросът е към колегата mishematza

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: ivbelch и 1 гост