Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?

Мнение от JapCar » 12 Мар 2016 18:09

Изглежда 7А-FE има различни модификации. Гледайки картинките, там има някакъв стар тип DLC куплунг, моят си е OBD2 тип в купето. ЕГР-а изглежда подобен на този на Вектра А и няма как да не съм го забелязал. От картинките не е много ясно къде се намира, но такъв не видях...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?

Мнение от Akima » 12 Мар 2016 22:48

Има разновидности.Провери по VIN в http://www.toyodiy.com - има и търсачка след като въведеш рама и избереш колата. :thumbsup:
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?

Мнение от JapCar » 13 Мар 2016 01:58

Akima написа: Има разновидности.Провери по VIN в http://www.toyodiy.com - има и търсачка след като въведеш рама и избереш колата. :thumbsup:
Няма как да проверя, колата е в БГ...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

mirott
Мнения: 2102
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?

Мнение от mirott » 13 Мар 2016 11:29

Ами аз на моята нямах ЕГР. Да не дърпа въздух от дето не трябва тая кола, вакумчетата провери ли дали са си по местата...?

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?

Мнение от ufer » 13 Мар 2016 14:46

Колега, и аз имах този проблем на моята МР2 - 1-ва генерация (1986). От английския сайт (imoc) почерпих много полезен опит. В дросела преди клапата има един отвор на около 5 часа, който пуска допълнителен въздух при студен старт. Англичаните вкарват в него една пластмасова капачка от вентил на автомобилна гума и я разпробиват със свредло 5 мм. Капачката може да дойде малко дълга и трябва да се скъси с около 2 мм, но няма опасност да пропадне, влиза доста плътно, а скъсяването се прави, за да не стърчи ръбче в дросела, което да влияе на въздушния поток. Миналата година направих този номер и работи без проблем - от 2500 об. минах на 1800 об., което ми се вижда малко високо за БГ и преди седмица сложих нова капачка - Ф 4 мм. Сега оборотите паднаха на около 1500, което поне лично за мен е по-добре. Клапанът за студен старт при мен е от старите (восъчен - waxstat). При теб трябва да е по-модерен - биметална пластина или нещо друго, но намаляването на този отвор би трябвало да не влияе на общата работа, защото след като ДВГ загрее, този отвор е без значение (поне при мен). Виж дали и при теб е така, защото конструкцията на дросела може да е по-различна, но мисля, че един такъв опит си струва. За мен така е много по-добре, защото преди след студен старт, за да се измъкна от малките градски улички, карах на полусъединител. На 2500 об. колата хукваше като бясна и сутрин рано при безразборно паркираните коли си е цяло изкуство да не се ожулиш някъде. Сега се изнизвам много по-бавно, без да рискувам иначе трябва да чакам ДВГ да загрее, а това вече не се препоръчва в нормалните държави...

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?

Мнение от JapCar » 13 Мар 2016 22:35

mirott написа: Ами аз на моята нямах ЕГР. Да не дърпа въздух от дето не трябва тая кола, вакумчетата провери ли дали са си по местата...?
Прегледах ги, но те са твърдее много маркучета и не знам кое за какво е... отгоре на дроселовото тяло има тънка Г образна тръбичка в която влиза маркуче. Когато почиствах, май тръбичката не беше много проходима и я почистих с телчица...няма промяна. При работещ двг. махам/слагам маркучето, няма промяна.
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?

Мнение от JapCar » 13 Мар 2016 23:47

ufer написа: Колега, и аз имах този проблем на моята МР2 - 1-ва генерация (1986).
Колега, моята е 2000г и очевидно има много модификации до края на модела 7А-FE. Колата е в БГ и не мога да проверявам нищо до лятото когато си дойда.
Все пак докато са ми пресни спомените, мога да кажа, че това което описваш го няма при мен... Има отвор с неправилна форма, който влиза надолу в камерата на клапана за пр.. ход и излиза зад клапата, т.е. прави байпас на клапата. Клапана представлява прорязано цилиндърче, което се завърта отвън. Там има цилиндрично магнитче влизащо в пластмасов кожух с намотки управлявани от ЕКУто. Така със завъртане на прорязаното цилиндърче се регулира въздуха през байпаса за пр. ход. Оборотите на пр. ход се настройват външно със завъртане в известни граници на кожуха с намотките при разхлабване на винтовете му.При мен на загрял двг. понякога мога да постигна 1100об, но друг път максимум 800, т.е. другаде има нещо нестабилно...
В някои описания се споменава, че на оста на цилиндърчето има термостатна спирала, която би трябвало да регулира оборотите в зависимост от температурата на охл. течност дори при отказ на системата за пр. ход, но при мен тази спирала липсва.
Излиза, че в системата за пр. ход винаги е имало проблеми и с течение на времето са я осъсвършенствали/променяли, но така и не е съвсем ОК.
Според мен при изправна система конструкторите са предвидили на студено обор. да са около 1600 и когато нещо не е наред стават 1800-2500. Това което описваш дори да дава резултат, е нещо изкуствено и за да се налага, значи, че нещо някъде не работи както трябва.
Предполагам, че високите обороти които са предвидени, се дължи на типа двигател, който наричат Lean burn (бедна смес) и за да може да работи с прекалено бедна смес на студено са оставили високи обороти...Това са само мои разсъждения, за да си обясня, че след многото модификации стандартно оборотите са предвидени високи, както в никой друг двг.
Интересно е, че при мен на загрял двг. работи доста стабилно без тресене и на 450 об.
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?

Мнение от ufer » 15 Мар 2016 13:47

Ето снимка, където се вижда отворът за капачката и методът действа отлично за намаляване на оборотите при студен старт. (Air port to auxiliary valve - aav).
Trottle 1.jpg
Trottle 1.jpg (157.31 KiB) Преглеждано 4236 пъти

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?

Мнение от JapCar » 15 Мар 2016 21:47

ufer написа: Ето снимка, където се вижда отворът за капачката и методът действа отлично за намаляване на оборотите при студен старт. (Air port to auxiliary valve - aav).
Струва ми се, че при мен изглежда по-различно...но лятото ще се занимая пак.
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?

Мнение от JapCar » 16 Апр 2020 15:23

Темата ми е доста дърта, но сега реших да се заема отново, защото заради вируса не можах да се прибера в Англия и имам много време.Тези които са давали съвети тогава, едва ли още притежават такава кола, но може да има нови ентусиасти, които знаят нещо по въпроса.
Проблемът си стои, преди да започна да ръчкам отново, оборотите след запалване на студено се вдигаха до 2100 и се меняха леко, като загрее си падат до около 650. Някои преди споменаваха, че тия коли са си така, но не смятам, че е нормално за коя да е кола оборотите на студено/топло да се различават над 3 пъти...
Разглобих отново дросела, чист си е. Разглобих клапанчето за празен ход под него, чисто е, движи се. Сглобих и чрез него настроих на студено да са 1400об, но се колебаят леко. Като загрее стават мн. ниски -около 500 и незабележимо колебаене.
Около клапанчето влизат/излизат маркучи с антифриз и би трябвало загряването да влияе на нещо, но не видях нищо термочувствително вътре.
Колегата ufer е дал по-горе снимка на дросела, но моят изглежда различно, няма такива отвори. ЕГР клапан нямам също, изглежда има различи модификации на същият двг. ...
Знае ли някой по книга колко са об. на пр. ход за този двг.(студен/топъл) и на практика при него колко са?
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

memorex

Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?

Мнение от memorex » 16 Апр 2020 17:50

Здр.
На противоположната страна на електомагнита има ли една планка с два винта която може да се наглася?

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?

Мнение от JapCar » 16 Апр 2020 23:35

memorex написа: 16 Апр 2020 17:50 Здр.
На противоположната страна на електомагнита има ли една планка с два винта която може да се наглася?
Не знам за кой електромагнит/планка говориш, къде е споменато?
Ако имаш предвид клапана за пр. ход в долният край на дроселното тяло, то с неговото завъртане настройвам оборотите.
Преди бях описал какво представлява- едната част е в дроселното тяло, полуцилиндър, който променя сечението на байпасният канал пред/зад дроселната клапа. На неговата ос има цилиндричен магнит. Върху него се нанизва пластмасовият корпус с куплунга. Този корпус е закрепен с два винта за др. тяло (бъбрековидни отвори за винтовете, които позволяват леко завъртане за настройка)
Проблемът е, че ако наглася оборотите на студено примерно 1300, като загрее, падат много ниско. Ако ги наглася на топло примерно 700, на студено стават високи, т.е. разликата м/у оборотите на студено/топло е голяма... И в двата случая леко играят...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

memorex

Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?

Мнение от memorex » 17 Апр 2020 11:59

1-07d6aecaec.jpg
1-07d6aecaec.jpg (65.68 KiB) Преглеждано 3608 пъти
Така ли изглежда?

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?

Мнение от JapCar » 17 Апр 2020 15:34

memorex написа: 17 Апр 2020 11:59 Така ли изглежда?
Нищо общо с това...Очевидно двигателят е последно поколение 7A-FE, с две бобини вместо делко и доста различно дроселово тяло... Клапана за пр. ход ISCV е много подобен на този от Хонда Джаз, само маркучите за подгряване излизат от друго място, иначе е същото:
https://autopeople.ru/forum/honda/jazz/ ... 39491.html
Ето снимки, това черното, със сивият куплунга под дроселовата клапа е тялото, което се върти като се разхлабят двата винта, а вътре е като това от линка. Там цилиндърчето е магнита и е на една ос с прорезания цилиндър, който отваря/затваря байпаса...
ISCV.jpg
ISCV.jpg (1.34 MiB) Преглеждано 3598 пъти
Engine 7A-FE.jpg
Engine 7A-FE.jpg (1.6 MiB) Преглеждано 3598 пъти
Последно промяна от JapCar на 17 Апр 2020 15:59, променено общо 1 път.
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
max-2
Мнения: 1777
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?

Мнение от max-2 » 17 Апр 2020 15:59

От другата страна на оста има биметална спирала.. Може би подпомага празния ход на студено. Има възможност за регулиране.
Carina E 4AFE LB 1992

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 34 госта