Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?

Мнение от JapCar » 13 Сеп 2015 14:27

Колата е Авенсис 2000г. Преди време съм питал защо при запалване на студен двигател, оборотите са високи 1600-1800. Отговорите бяха, че си е нормално за този двг. За мен никак не е нормално, още повече лятно време...Напоследък станаха още по-високи-ако не тръгна веднага от 1800 плавно стигат до 2200, връщат се на 1600, пак се вдигат...
И така, не е нормално без да са включени консуматори, вентилация, AC, не е студено и да държи такива високи обороти.
Заех се да изследвам и не стигнах до никъде...Подозренията ми са 3:
1.В механизма/клапана за пр.ход който е под дросела, но не можах да го сваля- изисква 5 лъчев (вместо нормалния 6) торкс за винтчетата. При следващото идване ще си донеса, в Англия имам.
2.Датчиците за температура на охл.течност и за температура на външния въздух, които подават инфо на ЕКУ. Не знам всред многобройните датчици, кои са те и какво им е съпротивлението при нормална температура? Тук нямам и Аутодата...
3. Забелязах един пневмоклапан до пръчката за маслото (ще дам снимка), който управлява една кобилица, завъртаща нещо във всмукателния колектор. След запалване стои твърдо изтеглено лостче, кобилицата до упорния винт (дори и след заграване). Когато е студена и вдигне оборотите, като извадя маркучето и остане без вакуум, лостчето се връща и оборотите малко намаляват. При изключен двг лостчето си стои опънато, до упорния винт и вакуума стои и на другия ден. Маркучето отива в някакъв електро клапан който е на недостъпно място под всмукателния колектор, та не мога да го сваля и разгледам. Очевидно целия този механизъм не работи добре щом не се отпуска никога.
Когато двг. загрее оборотите падат до 800, но понякога и по-ниско...т.е нещо в регулирането на пр.ход не е много наред.
За какво е този клапан и въобще нещо полезно по въпроса ще ми е от полза от някой познаващ този двигател...
Клик на снимката и скрул надолу:
Изображение
Изображение
Последно промяна от Akima на 13 Сеп 2015 16:43, променено общо 1 път.
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: Avensis T22 7A-FTV 2000 - високи обороти на празен ход ?

Мнение от JapCar » 15 Сеп 2015 20:25

Странно, че никой не знае за какво е този пневмо клапан и кое е най-честа причина за високи/нестабилни обороти на п.х.
Днес видях, че при напълно загрял двигател оборотите са доста ниски- 700-750. Иначе двигателя заграва твърде бързо, за 1 км стрелката е в средата на скалата...
Както и да е, поне някой да беше казал да сменя масла и филтри... biggrin.gif
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
Vokil
Мнения: 663
Регистриран на: 03 Мар 2009 00:35
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Re: Avensis T22 7A-FTV 2000 - високи обороти на празен ход ?

Мнение от Vokil » 15 Сеп 2015 20:56

Клапана управлява една система наречена T-vis която няма общо с работата на празен ход и с температурата а има касателство с оборотите и натоварването на двигателя.Ако ти е интересно в гугъл има доста инфо за нея. Моята селика също сутрин държи около 2000 оборота лятото и дори 2500-2600 зимата.
Човек и добре да живее умира .......

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: Avensis T22 7A-FTV 2000 - високи обороти на празен ход ?

Мнение от JapCar » 15 Сеп 2015 21:31

Vokil написа:Клапана управлява една система наречена T-vis която няма общо с работата на празен ход и с температурата а има касателство с оборотите и натоварването на двигателя.Ако ти е интересно в гугъл има доста инфо за нея. Моята селика също сутрин държи около 2000 оборота лятото и дори 2500-2600 зимата.
T-vis, все пак е нещо, ще прочета из гугъла,,,Кзваш, че няма отношение към об на п.х., но като измъкна маркучето когато е судена, се променят...Кажи поне тази гърбица при теб мърда ли изобщо и кога? При мен винаги е закована до упорния винт,даже и на другия ден...докато изваяд маркучето. При палене вднага се заовава отново там.

Жалкото е, че утре си заминавам и няма да имам време да се занимая...ще е зимата евентуално.
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

mirott
Мнения: 2102
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Re: Avensis T22 7A-FTV 2000 - високи обороти на празен ход ?

Мнение от mirott » 16 Сеп 2015 13:49

Тоя клапан го сменях 1 път щото се спука и не работеше. Според мен проблема не ти е оттам. Свали дросела и го почисти хубаво. Предполагам ще се оправи колата. Свалял ли си батерията скоро?

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: Avensis T22 7A-FTV 2000 - високи обороти на празен ход ?

Мнение от JapCar » 17 Сеп 2015 01:07

mirott написа:Тоя клапан го сменях 1 път щото се спука и не работеше. Според мен проблема не ти е оттам. Свали дросела и го почисти хубаво. Предполагам ще се оправи колата. Свалял ли си батерията скоро?
Батерията е сменяна преди 3 месеца, но не съм бил в БГ тогава.
Дросела почистих, не беше много замърсен, но не можах да сваля клапана под него, предполагам той е за пр. ход. (изисква специален 5 лъчев накрайник/отвертка)
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: Avensis T22 7A-FTV 2000 - високи обороти на празен ход ?

Мнение от JapCar » 27 Фев 2016 22:49

Сега сън си в БГ и разглобих дросела, почистих клапана за пр.ход, настроих оборотите от него напълно загряла на 800, но ефекта си остана. Тенденцията е след запалване да са високи оборотите от 1600 плавно отиват над 2000, може да има и колебание... Измерих датчика за температурата (ако това е той- близо до клапана за пр. ход в посока предницата), дал съм го на снимката. Мисля, че е изправен, освен ако не си мени показанията. На студено е около 3.2Kohm, на загряла около 300ohm.
Мерих май и температурния датчик на кутията на възд. филтър, май и той беше около 3Kohm.
Мерих и потенциометъра на дроселовата клапа и работи, но не знам колко трябва да му е съпротивлението.
Мисля, че това са възможните неща от които зависят онборотите.
Не знам дали MAP сензора на стената на двг отсег има отношение към това, мисля, че е само при натоварване...
Акумулатора забравих да откача...
Някакви други идеи? Какъв е този клапан с двете маркучета под температ. датчик на снимката?
Прикачени файлове
P1010036.JPG
P1010036.JPG (953.88 KiB) Преглеждано 5199 пъти
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: Avensis T22 7A-FTV 2000 - високи обороти на празен ход ?

Мнение от JapCar » 03 Мар 2016 17:44

Никой ли не знае нещо за тези обороти?
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Re: Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?

Мнение от Akima » 03 Мар 2016 19:57

Това пипа ли?

Изображение
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?

Мнение от JapCar » 04 Мар 2016 00:40

Akima написа:Това пипа ли?
Не съм. Ако това е температурния датчик за ECU, не съм го видял къде е, а и да го намеря едва ли е лесен за измерване без да се сваля и слага в топла вода.
Къде е и какво трябва да е съпротивлението му на студено/топло приблизително?
Този който мислех, че е и съм дал на снимката, вероятно е за вентилатора. Като махна кабела му, вентилатора тръгва...
Трябва да има и трети темп. датчик за стрелката. Къде е , макар, че няма отношение към въпроса?
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Re: Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?

Мнение от Akima » 04 Мар 2016 00:59

89422 SENSOR, WATER TEMPERATURE (FOR E.F.I.)
89422-35010 1 € 64.56
89424 SENSOR, INLET AIR TEMPERATURE (FOR E.F.I.)
89424-12010 1 € 81.62
Изображение

Работиш с величини от тук - http://ftp.domainbg.com/sluchaen_fen/To ... ENGINE.rar.

Докладвай каква е ситуацията после - да не се окаже термостат накрая...
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
Vokil
Мнения: 663
Регистриран на: 03 Мар 2009 00:35
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?

Мнение от Vokil » 08 Мар 2016 23:00

Колега в дросела влизат два маркуча с антифриз те подгряват термостат който при студена кола (антифриз) отваря клапан за въздух със загряването клапана се затваря и оборотите падат. Ако толкова държиш да са ти по ниски оборотите на студена кола накарай клапана да затваря при по-ниска температура.
Човек и добре да живее умира .......

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?

Мнение от JapCar » 09 Мар 2016 01:20

Akima написа:
Докладвай каква е ситуацията после - да не се окаже термостат накрая...
Прибрах се в Англия, та остава за следващото идване август...
Защо да се съмнявам в термостата? Колата загрява твърде бързо, за около километър и поддържа постоянна температура (около средата на скалата).
Това, че мнозина в този, а и в чуждите форуми твърдят, че за този двг е съвсем нормално да има до 2000об веднага след запалване, не е сигурно, че на твърдящите двигателите са наред, може да е общ проблем за двигателя...Не е логично конструкторите да го измислят така без да има основателна причина, която ако я има, никой не коментира. Все пак на повечето коли е около 1200-1300 зимно време, лятото вероятно и по-малко, не е нормално да са 2-3 пъти над оборотите на загряла кола.
При мен се колебае от 1700 до 2300, а когато приемах, че си е наред беше около 1600 и като загрее, беше около 800, но сега е всеки път различно- от 450 до 700 на загряла, т.е. няма и постоянство.
Зеления термо датчик, който си дал, при мен е сив, смених го с друг пак сив, няма промяна, но и няма как да има, като измерванията в канче с вода и на двата дават много близки резултати - 300 ома при 85гр и 3 Кома на студено.
На загряло, при въртене (в рамките на елипсовидните отвори за винтовете) на корпуса на клапана за пр. ход, някой път оборотите стават максимум 1000об, друг път максимум 700, няма постоянство. При включване на габарити, винаги вдига с около 50об, а при фарове, някой път леко падат, друг път леко се вдигат...
Не знам дали този двг има датчик за оборотите на кол. вал или е само датчика за оборотите на разпр. валове (около бобините). Имам го, но не се сетих да сменя и него, да не би той да е проблемен.

--------------------------------------------------------------------------
Vokil написа: Колега в дросела влизат два маркуча с антифриз те подгряват термостат който при студена кола (антифриз) отваря клапан за въздух със загряването клапана се затваря и оборотите падат. Ако толкова държиш да са ти по ниски оборотите на студена кола накарай клапана да затваря при по-ниска температура.
Когато разглобявах/почиствах тялото на дроселовата клапа, видях тези маркучи, но водеха до празна камера близо до клапана за пр. ход, но термостат и клапан за въздух не видях.
Последно промяна от Akima на 12 Мар 2016 14:36, променено общо 1 път.
Причина: Слети мнения - моля ползвай пълните функции на форума.ПРАВИЛАТА!
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?

Мнение от JapCar » 12 Мар 2016 12:36

Сега се сетих да питам - като се занимавах с оборотите и търсех разни датчици и маркучета, не видях EGR клапан. Нима няма такъв на този двг?
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?

Мнение от Akima » 12 Мар 2016 14:44

Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] и 30 госта