Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?

Мнение от ufer » 09 Юни 2020 15:38

Обърнах го, но не се чете. Снимай пак...

do_it_all
Мнения: 6
Регистриран на: 13 Мар 2013 14:08

Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?

Мнение от do_it_all » 22 Юни 2020 18:05

Това е от ръководството за карина е
Untitled1.jpg
Untitled1.jpg (69.76 KiB) Преглеждано 2642 пъти

do_it_all
Мнения: 6
Регистриран на: 13 Мар 2013 14:08

Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?

Мнение от do_it_all » 22 Юни 2020 19:07

Нормалнте обороти на 7а-fe са 700 +/- 50 дросела е същият като твоя при мен , но не е лб колата, при мен има една лепенка от вътрешната страна на капака
IMG_20200622_183939.jpg
IMG_20200622_183939.jpg (496.81 KiB) Преглеждано 2632 пъти

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?

Мнение от JapCar » 01 Юли 2020 15:51

do_it_all написа: 22 Юни 2020 19:07 Нормалнте обороти на 7а-fe са 700 +/- 50 дросела е същият като твоя при мен , но не е лб колата, при мен има една лепенка от вътрешната страна на капака
Пак нямам известие, че има отговор в темата...
При мен няма лепенка, но LB двигателите имат доста разлики... Даже диагностичният куплунг е OBD2 форма, но май протоколът е EOBD...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?

Мнение от JapCar » 02 Ное 2021 14:11

Сега пак остана врме да се позанимая с високите обороти на празен ход. Както бях писал, всичко подозрително е проверено и вероятно нещо лъже компа та ги държи високи на студено, на топло си стават 650 и това мога да настроя колкото искам със завъртане бобината на клапанчето IACV за пр. ход налаво/дясно като разхлабя винтовте.
Пробвах два изкуствени метода и работят:
1. С топлийки в куплунга на датчика за температура, изведох кабел в купето. Там запоих потенциометър 25кома паралелно на датчика, за да намалявам плавно съпротивлението му колкото искам, т.е. на студено имитирам малко загрят двг, което намалява оборотите. Този потенциометър влияе само на студено, защото датчика тогава е 2-4 ком, на горещо е около 300 ома и не влияе.
2. Опитах и метода предложен миналата година от колегата ufer, т.е. намаляване сечението на отвора преди дроселовата клапа през който минава въздуха за клапана за пр. ход IACV. Той казваше, че метода работи, като се слага пробита капачка от вентил, но то е за кръгли отвори. При мен има неправилна форма и е надигнато малко над повърхността и сега измислих начин със заслонка от дебел станиол, която движа напред/назад и закривам експериментално част от отвора.
Получи се чак като закрих около 2/3 от площта. На снимката не е показана фиксиращата пружина, която държи заслонката (от пружина за шапка).
Прикачени файлове
Потенц. 1'.jpg
Потенц. 1'.jpg (50.5 KiB) Преглеждано 1565 пъти
Др1.1.jpg
Др1.1.jpg (32.31 KiB) Преглеждано 1565 пъти
Дr2'.jpg
Дr2'.jpg (34.31 KiB) Преглеждано 1565 пъти

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?

Мнение от slowtraveler » 02 Ное 2021 14:29

A температурният датчик изправен ли е?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?

Мнение от ufer » 02 Ное 2021 15:23

Все пак е станало и за некръгли отвори, като при мен също около 2/3 от диаметъра е закрит. И колко оборота прави при студен старт?

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?

Мнение от JapCar » 02 Ное 2021 15:26

slowtraveler написа: 02 Ное 2021 14:29 A температурният датчик изправен ли е?
Многократно проверяван и сменян. Всичко подозрително е проверявано...
В постовете от миналата година, когато подробно се занимавах с всякакви проверки, съм ги описал...
Просто тези 7A-FE двигатели са LB, тази е внесена от Германия, но вероятно са правени за северни страни и така е заложено в софтуера...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?

Мнение от JapCar » 02 Ное 2021 15:31

ufer написа: 02 Ное 2021 15:23 Все пак е станало и за некръгли отвори, като при мен също около 2/3 от диаметъра е закрит. И колко оборота прави при студен старт?
Мога да ги направя колкото искам, а ако включа и потенциометъра, мога да ги сваля до угасване.
Сега само със заслонката (мърдам я напред/назад) са около 1300-400, което ме устройва. Колата е в гараж, та температурата не се променя много, ще видя в студовете навън как е, но все пак мога да регулирам някакъв оптимум при всякакво време...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
max-2
Мнения: 1777
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?

Мнение от max-2 » 02 Ное 2021 15:56

Не си спомням дали съм писал в темата, но на капака на клапаните има два маркуча за вентилация на картера, които отиват към смукателния колектор. На щуцера на дебелия има гумичка и ако смуче от там вдига оборотите.
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?

Мнение от JapCar » 02 Ное 2021 16:37

max-2 написа: 02 Ное 2021 15:56 Не си спомням дали съм писал в темата, но на капака на клапаните има два маркуча за вентилация на картера, които отиват към смукателния колектор. На щуцера на дебелия има гумичка и ако смуче от там вдига оборотите.
Проверявал съм всички маркучи... даже генератор на пушек си правих. Ако смуче, то ще е и при топъл двг. , а там няма проблем.
Нещо лъже компа да ги вдига, защото като запаля са около 1500-600, докато изкарам от гаража почват да се вдигат и понякога стигат над 2000 и тръгвам, не чакам да видя кога започват да падат... Както и да е, не е нормално управлението им...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?

Мнение от ufer » 02 Ное 2021 17:49

Аз от години наблюдавам старите коли, които имат прекалено много периферна техника (дебитомери, ТПС-и, стъпкови моторчета, ЕГР-и, вакуумни клапани, горивни регулатори, потенциометри....). Дори подмяната им с нови не оправя проблема. В тази ситуация се намесват и износени механични детайли, като например осите на дроселовите клапи или разни жила за газта. Всичко някак си работи, така че и диагностиката не открива грешки, но работата на мотора не е добра и обикновено се отразява на играенето на оборотите. Шапка на това слагат и ЕКУ-тата, а целият този процес аз съм кръстил "синдром на мързеливото ЕКУ". При нови коли рядко се случват тези проблеми, но при старите вече имаме и недобри спойки на платките (калаена чума), които понякога се откриват, но доста често не могат да се отстранят. И периферната техника просто не може да си върши качествено работа, като това се отразява при отнемане на газта или работа на празен ход. Добре, че поне като дадем газ, нашите каручки хвъркат... :D :thumbsup:

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?

Мнение от JapCar » 02 Ное 2021 18:52

ufer написа: 02 Ное 2021 17:49 Аз от години наблюдавам старите коли, които имат прекалено много периферна техника (дебитомери, ТПС-и, стъпкови моторчета, ЕГР-и, вакуумни клапани, горивни регулатори, потенциометри....). Дори подмяната им с нови не оправя проблема. В тази ситуация се намесват и износени механични детайли, като например осите на дроселовите клапи или разни жила за газта. Всичко някак си работи, така че и диагностиката не открива грешки, но работата на мотора не е добра и обикновено се отразява на играенето на оборотите. Шапка на това слагат и ЕКУ-тата, а целият този процес аз съм кръстил "синдром на мързеливото ЕКУ". При нови коли рядко се случват тези проблеми, но при старите вече имаме и недобри спойки на платките (калаена чума), които понякога се откриват, но доста често не могат да се отстранят. И периферната техника просто не може да си върши качествено работа, като това се отразява при отнемане на газта или работа на празен ход. Добре, че поне като дадем газ, нашите каручки хвъркат... :D :thumbsup:
Така е, знам ги тези неща...
Студени спойки, ако не откаже напълно, няма откриване... Може и да съм пускал тема за дисплея на външната температура... понякога замръзва показанието и не се променя, не е от датчика, пробвал съм го с потенциометър, не се опресняват данните от датчика, стои нещо старо... Свалях километража, проследявах писти, презапоявах... Така и остана, работи, не работи, може би зависи от околната температура. Миналата зима рядко работеше, лятото си работеше, сега не знам как ще е ...
А за оборотите- единствено дроселовата клапа не приляга съвсем плътно, свети леко срещу светлина, но не може да влияе по тоя начин, ще го има и на топло...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?

Мнение от ufer » 02 Ное 2021 19:02

Проблемът е в оста на дроселовата клапа. Достатъчно е едно износено ръбче да задържа, когато му скимне, и започва целият цирк със забавените реакции на периферията... worthy.gif

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?

Мнение от JapCar » 02 Ное 2021 19:47

ufer написа: 02 Ное 2021 19:02 Проблемът е в оста на дроселовата клапа. Достатъчно е едно износено ръбче да задържа, когато му скимне, и започва целият цирк със забавените реакции на периферията... worthy.gif
Оста и да има проблем, ще е и при горещ двг... Освен това пробите правя при свален маркуч и виждам клапата..., натискал съм я... Миналата година май гледах на осцилоскоп импулсите към IACV..., те се разширяват, т.е. командата от компа е грешна...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Amazon [Bot] и 38 госта