Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?

Аватар
max-2
Мнения: 1788
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 18 пъти
Получена  благодарност: 44 пъти

Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?

Мнение от max-2 » 21 Апр 2020 14:28

Променил съм съпротивлението му с жичен потенциометър през реле когато е на газ, защото газта е с плочка и оборотите на празен ход стават много ниски. Около 500-600.
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?

Мнение от JapCar » 21 Апр 2020 18:02

max-2 написа: 21 Апр 2020 14:28 Променил съм съпротивлението му с жичен потенциометър през реле когато е на газ, защото газта е с плочка и оборотите на празен ход стават много ниски. Около 500-600.
Не е по темата, но защо се налага тая гимнастика...преди много години карах на газ моноинжекцион с плочка с щуцер и оборотите и на газ и бензин бяха еднакви. Налагаше се да имитирам ламбда сондата, за да не светва лампата.
Ако включиш постоянно съпротивление вместо термо датчика, то ще е настроено при една температура, но при другата няма да е вярно и ще трябва да включваш на газ само при загрял. двг.
Ако включваш за корекция паралелно или последователно съпротивление към датчика когато е на газ, то неговата характеристика се променя силно нелинейно и пак не става и за студено и за топло...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
ufer
Мнения: 2599
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?

Мнение от ufer » 22 Апр 2020 08:14

Или аз не обяснявам добре, или ти не искаш да ме разбереш. Става въпрос за един елементарен трик с намаляване на потока на въздуха при студен старт. Това няма нищо общо с управлението на клапана, а понеже той функционира само докато загрее моторът, след това този въздух въобще не му влияе повече. Това ограничение позволява само на студения старт да се осъществява с по-малки обороти, а когато достигне работна температура, оборотите заспиват на заложените по настройка примерно 850 об./мин., а не падат на 500, защото ограниченото количество въздух вече си е свършило работата при студения старт. А компютърът си контролира нещата през цялото време. Дори и да има дефектни датчици, това няма да промени чисто механичното ограничаване на въздуха, тъй като това става за сравнително кратко време и не влияе на електрониката. Важното е да паднат тези крайно високи обороти, защото при начално тръгване по тесни улички в градски условия колите хукват и се прави висш пилотаж, за да не нацелиш някой рано сутрин. Е, има хора, които подгряват на място, докато паднат оборотите, но скоро и тук ще бъде забранено, както е в Западна Европа... :thumbsup:

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?

Мнение от JapCar » 22 Апр 2020 09:51

ufer написа: 22 Апр 2020 08:14 Или аз не обяснявам добре, или ти не искаш да ме разбереш.
Аз те разбирам, но казах, че при мен няма от къде да огранича механично въздухът на студено... При моята конструкция и на студен старт и на загрял, единственото място от където постъпва въздух е през клапана за пр. ход, който се управлява единствено от ECU, а то взима данни как да управлява от всички датчици. Т.е. има байпасен канал на дроселовата клапа, който минава през клапанчето, а то променяйки сечението а този канал определя оборотите на пр.ход.
Т.е. при всички температури, ECU управлява клапана за пр.ход колко да завърти цилиндърчето си вътре, демек колко въздух да пусне в двг.(байпасно на затворената дроселова клапа) и така определя оборотите на пр. ход. При подаване на газ, дроселовата клапа се отваря и основният въздух минава от там, независимо дали през клапанчето минава или не въздух. При отнемане на газта, др. клапа затваря напълно, датчика за положението и (TPS) казва на ECU, че клапата е затворена, ECU тогава управлява клапанчето колко въздух да пусне за да осигури необходимите обороти за пр. ход при всякаква температура на двигателя...
При моят двигател е така!
Ако пак не е ясно, мога да пусна видео, там подробно е обяснено и с рисунки какъв е принципа...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
ufer
Мнения: 2599
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?

Мнение от ufer » 22 Апр 2020 10:16

Къде при теб е началото на байпасния канал преди клапанчето? Ако това се намери, винаги може да се направи нещо. Управлението на клапана в случая не е интересно. То е ясно! Ако намериш някоя снимка с разрез на дросела (а не видео), може би ще даде по-ясно представа дали има вариант за механично редуциране на допълнителния въздух. И както казах по-горе, няма начин да няма някакъв вход за този въздух, колкото и да е скатан... Така мисля по принцип, макар и да е ясно, че винаги може да има изключения. Защо не хвърлиш едно око из английските форуми, там тойотските мотори много ги уважават при определени модели коли, разбира се. Аз оттам почерпих моята информация и разреших проблема! Винаги може да се открие топлата вода! :D :thumbsup:

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?

Мнение от JapCar » 22 Апр 2020 10:49

ufer написа: 22 Апр 2020 10:16 Къде при теб е началото на байпасния канал преди клапанчето? Ако това се намери, винаги може да се направи нещо. Управлението на клапана в случая не е интересно.
За съжаление когато го почиствах не направих снимки, не мислех, че е нещо интересно... Разрез , реален точно за този двг няма как да се намери, само схематични за това което съм обяснил.
Отвора пред клапата има неправилна форма, не е кръгъл до колкото си спомням..., но подозирам, че и да намаля сечението му, ECU то ще се опитва да отваря повече клапанчето, за да следва зададените си параметри...
Както казах, за този двигател, ECU-то прави всичко, сравнявайки текущите данни от датчиците с някакви таблици в паметта и командва всички изпълнителни механизми...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
ufer
Мнения: 2599
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?

Мнение от ufer » 22 Апр 2020 13:12

Един малък експеримент няма да навреди, а дали ЕКУ-то ще се намеси или не, е без особено значение при такъв вид механична преграда. Недей да се чудиш заради него. И моят отвор в началото е елипсовиден, но 2-3 мм по-надолу става цилиндричен и капачката от вентил става перфектно. Ако си сигурен, че това е отворът, пробвай с нещо да му намалиш входа, внимателно все пак, за да не се засмуче нещо. Винаги има начин. Сега видях, че си в Бристол, разрови се по форумите. Аз ползвах форума за МР2 (https://www.imoc.co.uk/forums/), голяма част от информацията може да се чете и без регистрация, но не всичката. 7афе моторът е много популярен и в този форум, има го и в Селика, там има доста сравнения и идеи... Пък и пусни я тази схема да я видим, че ми стана интересно...

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?

Мнение от JapCar » 22 Апр 2020 20:18

Аз съм в Бристол, но сега съм блокиран в Плевен заради вируса и ползвам колата на сестра ми и имам време да се позанимая... Това не пречи за форумите, чел съм някои, този не го знаех.
Сега има подобрение, близо е до нормалното, не ми харесва лекото колебаене на стрелката, ще пусна друг път окончателното положение. Иска ми се да проверя лмбда сензора и MAP преди това.
За коя схема говориш?
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
ufer
Мнения: 2599
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?

Мнение от ufer » 23 Апр 2020 09:50

JapCar написа: 22 Апр 2020 10:49 Разрез , реален точно за този двг няма как да се намери, само схематични за това което съм обяснил.
Този текст вероятно ме е заблудил. Допуснах, че имаш схема на дросела. И както казах по-горе: Няма начин да няма... ("дупка"). Първо е физиката, после механиката и накрая електрониката! Разрови се в този форум, където има страшно много снимки, но аз нямам време за това...

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?

Мнение от JapCar » 23 Апр 2020 09:59

ufer написа: 23 Апр 2020 09:50 Разрови се в този форум, където има страшно много снимки, но аз нямам време за това...
Прегледах го с търсачката 7A-FE не открих почти нищо, камо ли снимки...
Принципно, където и да се намери писано за този двг, дори в руските форуми, то е все за по-стари модификации, с дистрибутор, с друг тип клапан за пр. ход (със спирала), с отделни датчици за вентиатора, стрелката, за ECU... Очевидно лиин бърн са по-непопулярни.
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
ufer
Мнения: 2599
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?

Мнение от ufer » 23 Апр 2020 10:19

Защо не потърсиш някой форум за Селика. Тя е с такъв двигател - 7афе, който дори и да се различава от твоя, все ще има доста неща и човек може да се хване за нещо. Все пак и Селиката е култова кола и би трябвало да има много материал... Търсачките, колкото и да са добри, все пак не са перфектни. А като намериш нещо близко до твоя проблем, чети всичко, защото самият текст може да те информира допълнително и да те насочи към друг извор... Няма да стане изведнъж. :thumbsup:

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?

Мнение от JapCar » 23 Апр 2020 11:28

ufer написа: 23 Апр 2020 10:19 Защо не потърсиш някой форум за Селика. Тя е с такъв двигател - 7афе, ----
Този двигател се е произвеждал над 12г с много модификации и странно, защо за всяка модификация не са добавили някой номер, да се различават. Слагал се е на Селика, Карина, Корола и на какви ли не още...Лиин бърн вероятно се е слагал 1-2 години преди да излезе изцяло новият VVti, вероятно известно време са слагали паралелно и двата...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
max-2
Мнения: 1788
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 18 пъти
Получена  благодарност: 44 пъти

Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?

Мнение от max-2 » 23 Апр 2020 12:46

JapCar написа: 21 Апр 2020 18:02
max-2 написа: 21 Апр 2020 14:28 Променил съм съпротивлението му с жичен потенциометър през реле когато е на газ, защото газта е с плочка и оборотите на празен ход стават много ниски. Около 500-600.
Не е по темата, но защо се налага тая гимнастика...преди много години карах на газ моноинжекцион с плочка с щуцер и оборотите и на газ и бензин бяха еднакви. Налагаше се да имитирам ламбда сондата, за да не светва лампата.
Ако включиш постоянно съпротивление вместо термо датчика, то ще е настроено при една температура, но при другата няма да е вярно и ще трябва да включваш на газ само при загрял. двг.
Ако включваш за корекция паралелно или последователно съпротивление към датчика когато е на газ, то неговата характеристика се променя силно нелинейно и пак не става и за студено и за топло...
Сигурно има и друго решение, но след проба с две плочки и невъзможна настройка този вариант ме устройва. При 1000 оборота има по-добър вакуум в смукателния колектор и правил ото смесообразуване на празен ход е по-лесно постижимо.
Ето и едно клипче с оборотите на студен двигател от днес (положителна температура около 15 градуса).
Ще го кача по-късно, че за момента не става.
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?

Мнение от JapCar » 10 Май 2020 22:59

Правих доста проверки, тестове, за които ще пиша друг път. Накрая нещата са по-приемливи, но не е напълно ОК.
Сега се заех с проверката на ламбда сондата и искам да питам знаещите нещо:
Гледах я на осцилоскоп, но направих и тестер/индикатор със светодиоди.
Ето видео при първи тест:

Сондата не работи според очакванията ми... Теоретично (така пише по книгите), трябва при около 2000об непрекъснато да скача от 0.1 до 0.9V (бедна/богата смес) с честота около 1Hz , т.е. да пресича нивото 0.45V (червените СД-и) поне един път в секунда. На осцилоскопа ми се виждаше, че повече стои на богата, а тук е на бедна смес, но не е важно за сега..., важна е промяната.
Вижда се. че на пр.ход стои на средата, 0.45V, което се задава от компа, дори и сондата да не работи (не загряла/повредена/прекъснала). На 2000 об се променя, а като върна на пр. ход, стои богата няколко сек. и бавно пада на средата и стои там.
Мисля, че и на пр.ход сигналът трябва да се променя, макар и бавно, но тук не...Имаше и различни видове сонди, май широколентови и универсални, не знам тая каква е...
Някой занимавал ли се е по-подробно с тези неща?
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?

Мнение от JapCar » 09 Юни 2020 15:15

По време на карантината доста си поиграх, доста научих, но няма кой знае какъв резултат... Друг път ще пиша подробности, така само за инфо.
Без връзка с темата, да питам-
Случайно влизах в канала под колата и видях някакво реле на необичайно място, някъде на шасито под акумулатора се пада. Снимах с огледало (обърнат образ) челото му, но не се вижда ясно надписа, та да питам, знае ли някой за какво е?
B.jpg
B.jpg (604.25 KiB) Преглеждано 3130 пъти
A.jpg
A.jpg (846.04 KiB) Преглеждано 3130 пъти

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 19 госта