Придърпване/прекъсване до 3000 rpm Avensis T25 2.0 VVTi D4

d.ivanow
Мнения: 18
Регистриран на: 16 Авг 2013 11:23
Местоположение: Бургас
Обратна връзка:

Придърпване/прекъсване до 3000 rpm Avensis T25 2.0 VVTi D4

Мнение от d.ivanow » 11 Мар 2015 19:11

Здравейте колеги. От сума време се каня да пиша тук и времето настъпи.
Имам един проблем, който ми троши нервите от 1 година. Проблема се изразява в следното. При ускорение до 3000об. от време на време има едно леко придърпване по някой път по продъжително много рядко разклаща по силно, има загуба на мощност и след тези 3000об става обрат върви нормално и не придърпва. Водих я на лекари и никаква полза, всеки твърди че нищо и нямало. Само момчето в тойота каза, че има нещо щом придърпва, но нищо не му излизало. Покарахме около 1:30мин и нищо. Преди това я водих на разни елкони, от там при Бош сервиза до затвора(лично мнение пълни некадърници) и там нищо и нямало и ако съм искам да съм я оставил и щели да я почнат на ред. Казах им да си махат всичко да затварят капак, защото ако ще е проба грешка и сам мога.
Нещо които съм направил по колата. Изчистен МАП, дросел, нови свещи, преглед на бубини, въртях с други, но същата работа, преглед на вакум маркучите, сменени катализатори, че бяха тръгнали.
Мина ми през акъла за дюзи, но пали както на 15 така и на -15 градуса. За вървене на магистрала върви във високите нямам никакви проблеми и с 200, но до тези 3000об работата не я бъде.
Моля за идеи особено към собственици на този двигател със сходни проблеми.
Последно промяна от Akima на 12 Мар 2015 23:59, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.
Климатици Варна
Avensis T25, petrol 2.0

Аватар
Akima
Мнения: 7130
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 33 пъти
Получена  благодарност: 66 пъти

Re: Неизвестен проблем.

Мнение от Akima » 11 Мар 2015 23:02

Добре дошъл,
ако приемем,че колата е модела от подписът ти би ли споделил:
-с каква ск.кутия е?
-пробег и години?
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

d.ivanow
Мнения: 18
Регистриран на: 16 Авг 2013 11:23
Местоположение: Бургас
Обратна връзка:

Re: Неизвестен проблем.

Мнение от d.ivanow » 11 Мар 2015 23:50

Здравей, 2004г. ръчни скорости, 270 000к

п.п. При свалени изходящи колектори ми се стори, че има повече нагар по стените, но знам ли.
На предната кола имаше ЕГР, което беше задръстено, задънено здраво(да уточня отново бензин) и след смъкване и почистване на колектора и пътищата на егр-то колата заспа, но тук ЕГР не виждам, а и проблемите са различни.
Помагайте!
Климатици Варна
Avensis T25, petrol 2.0

Аватар
Akima
Мнения: 7130
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 33 пъти
Получена  благодарност: 66 пъти

Re: Неизвестен проблем.

Мнение от Akima » 12 Мар 2015 23:54

Виждам,че си от Варна.

Препоръчвам ти този колега - координатите му са на страница 1 - http://toyotabg.eu/viewtopic.php?f=5&t=11597. :thumbsup:

Колата ти е с директно впръскване - VVTi D4:
Toyota call it D4 (Direct injection four), Mitsubishi call it GDi (Gasoline Direct Injection), Mercedes call it CGI (Charged Gasoline Injection) and Volkswagen/ Audi call it FSI (Fuel Stratified injection). The D4 engine uses an engine computer to regulate the injection of petrol under high pressure (increased fuel atomisation / charge pressure) through a common rail fuel line directly into the combustion chamber of each cylinder.

The D4 fuel delivery timing is more precise, as a result the engine runs leaner (uses less fuel), reduces harmful emissions while producing a higher power output. To push the engine efficiency and performance envelope automotive engineers at Toyota have combined MPFi and D4 with another technology VVTi (Variable Valve Timing intelligent). This is the technology in the Voxy, RAV4 and other Toyota vehicles with the 1AZ-FSE engines.

Other car manufacturers like BMW, Honda and Mercedes have combined the multi-point and direct fuel injection technologies with Variable Valve Timing intelligent in their vehicles. VVTI hydrau-mechanically adjusts the relationship between the camshaft drive chain or belt and the intake camshaft. The camshaft position is adjusted by an actuator using engine oil pressure to achieve an optimum valve timing point. The outcome of this effort is better efficiency and performance.

However, some of the Toyota engines with the D4 and VVTi systems such as the 1AZ-FSE in the Voxy or in the post 2000 RAV4 have had performance related problems. The issues range from cold start difficulty, erratic idling, loss of engine power to outright failure. The potential cause of D4 and VVTi system failure is the buildup of carbon deposits on the engine intake valves which affects airflow to the cylinders and cuts down engine power.

This is a result of using adulterated or leaded fuel which does not burn completely and forms deposits around the valve necks and seats. This can be avoided by fuelling with unleaded fuel from reputable fuel dealers. The periodic replacement of fuel filters and spark plugs with genuine Toyota parts will help. Fuelling with Shell Fuel Save unleaded petrol which has additive chemicals would keep intake valves clean by preventing accumulation of deposits.

Accumulation of dirt and soot along the air intake walls and the throttle valve housing will affect the engine performance or damage internal moving parts. This can be avoided by regularly maintaining or replacing dirty air filters. The use of high quality multigrade engine oil like the Shell Helix HX5 15W40 or the fully synthetic Shell Helix Ultra 5W30, Shell Rimula R4 or 5W40 are recommended. This oil is blended with chemical detergents to clean after burn deposits and soot on pistons before transporting the chaff for filtration. It is therefore important to service with genuine Toyota oil filters.
Успех. cool.gif
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

d.ivanow
Мнения: 18
Регистриран на: 16 Авг 2013 11:23
Местоположение: Бургас
Обратна връзка:

Re: Придърпване/прекъсване до 3000 rpm Avensis T25 2.0 VVTi

Мнение от d.ivanow » 13 Мар 2015 10:52

Благодаря ти, но точно и този колега вдигна ръце, разказвах му два пъти за историята и каза, че не е за него и не я погледна, последно преди месец няма като вземах един лагер от него.
Климатици Варна
Avensis T25, petrol 2.0

Аватар
Akima
Мнения: 7130
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 33 пъти
Получена  благодарност: 66 пъти

Re: Придърпване/прекъсване до 3000 rpm Avensis T25 2.0 VVTi

Мнение от Akima » 13 Мар 2015 14:26

Ходи ли при Иван на ул.Роза - диагностик и газаджия е?
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

d.ivanow
Мнения: 18
Регистриран на: 16 Авг 2013 11:23
Местоположение: Бургас
Обратна връзка:

Re: Придърпване/прекъсване до 3000 rpm Avensis T25 2.0 VVTi

Мнение от d.ivanow » 13 Мар 2015 15:10

На синчец или на Роза? Ако е този на Синчец срещу компютърен магазин и интернет доставчик, сме комшии, но не съм се сещал да поговорим. След всички диагностики които направих ме навежда на мисълта, че проблема може да е механичен или в дюзи. Ще мина и през него да видим какво ще каже.
Климатици Варна
Avensis T25, petrol 2.0

Аватар
Akima
Мнения: 7130
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 33 пъти
Получена  благодарност: 66 пъти

Re: Придърпване/прекъсване до 3000 rpm Avensis T25 2.0 VVTi

Мнение от Akima » 13 Мар 2015 16:37

Да,за същия става дума - той направи и нов сервиз нагоре по улицата - консултирай се и с него.
Покрай газта е напреднал много в диагностиката - БассМан ще ти потвърди,че повечето коли,които се карат за конверсия имат първо някакъв друг проблем - оттам и някои газаджии стават добри диагностици. :thumbsup:
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

d.ivanow
Мнения: 18
Регистриран на: 16 Авг 2013 11:23
Местоположение: Бургас
Обратна връзка:

Re: Придърпване/прекъсване до 3000 rpm Avensis T25 2.0 VVTi

Мнение от d.ivanow » 13 Мар 2015 23:05

Дам, говорих тази вечер с него, по никакъв начин не може да ми помогне, софта му не сработвал .
Климатици Варна
Avensis T25, petrol 2.0

d.ivanow
Мнения: 18
Регистриран на: 16 Авг 2013 11:23
Местоположение: Бургас
Обратна връзка:

Re: Придърпване/прекъсване до 3000 rpm Avensis T25 2.0 VVTi

Мнение от d.ivanow » 17 Мар 2015 13:55

Никой ли няма идеи. Да споделя, че колата на празен ход има вибрация. Компресия змерена, само единия цилиндър с с около 1 бар по нисък, което според майстори било нормално.
Климатици Варна
Avensis T25, petrol 2.0

Аватар
saho
Мнения: 379
Регистриран на: 19 Сеп 2010 07:45
Местоположение: гр. Петрич

Re: Придърпване/прекъсване до 3000 rpm Avensis T25 2.0 VVTi

Мнение от saho » 17 Мар 2015 15:00

d.ivanow написа:Никой ли няма идеи. Да споделя, че колата на празен ход има вибрация. Компресия змерена, само единия цилиндър с с около 1 бар по нисък, което според майстори било нормално.
Някога регулирал ли си клапани? Свещите по книга ли са и от къде са купени?
Toyota Corolla E12 2006 1.4 vvti 2006 FOBOS
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008

мехаННика
Мнения: 1691
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 20 пъти

Re: Придърпване/прекъсване до 3000 rpm Avensis T25 2.0 VVTi

Мнение от мехаННика » 17 Мар 2015 15:12

1bar е разлика на границата за отваряне на мотора. Измери хлабините на клапаните и ако са в норми отиваш към ремонт глава.

d.ivanow
Мнения: 18
Регистриран на: 16 Авг 2013 11:23
Местоположение: Бургас
Обратна връзка:

Re: Придърпване/прекъсване до 3000 rpm Avensis T25 2.0 VVTi

Мнение от d.ivanow » 17 Мар 2015 17:48

Не съм сигурен дали може да се регулират. Свещите са по книга. Възнамерявам в тия дни да надуя цилиндрите да чуя има ли изпускане от някъде.
Климатици Варна
Avensis T25, petrol 2.0

мехаННика
Мнения: 1691
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 20 пъти

Re: Придърпване/прекъсване до 3000 rpm Avensis T25 2.0 VVTi

Мнение от мехаННика » 17 Мар 2015 18:40

d.ivanow написа:Не съм сигурен дали може да се регулират
Е аз съм сигурен.

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5557
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Re: Придърпване/прекъсване до 3000 rpm Avensis T25 2.0 VVTi

Мнение от Bass_Man » 17 Мар 2015 23:15

Akima написа:..................
Покрай газта е напреднал много в диагностиката - БассМан ще ти потвърди,че повечето коли,които се карат за конверсия имат първо някакъв друг проблем - оттам и някои газаджии стават добри диагностици. :thumbsup:
Потвърждавам! Последната дето дойде за реглаж нещо малко по газовата отиде на гарнитура на клапаните и смяна на ангренаж......................

По проблема за треперенето на ниските прилича на клапани но за проблема около 3000 може и нещо друго да има ама е хубаво да се видят живи данни.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 54 госта