Avensis T25 2.0 1CD-FTV D4D 116HP - Обороти при студен старт и консуматори - нормално повишаване/покачване ?

bademos
Мнения: 3
Регистриран на: 05 Юли 2014 10:45

Re: Toyota Avensis D4D 2.0 116 Проблем с оборотите

Мнение от bademos » 06 Мар 2015 22:13

Да Ви кажа моята Тойота е Корола версо, но и аз имам подобен проблем - има парно, когато си иска. Колата е загряла и май когато е на надолнище и спускам - ту има , ту няма парно и ту духа топло, ту студено. Може би е запушен радиатора и му трябват обороти, но и при по-високи пак си е студено и в един момент пак е топло. Може би трябва да продухам или да обезвъздушя, или проблем с някакъв датчик за температура в купето или клапа, някой да ме насочи от къде да тръгна?

kracode
Мнения: 12
Регистриран на: 11 Мар 2016 15:01
Местоположение: Велико Търново

Toyota Avensis D4D 2.0 116 Проблем с оборотите

Мнение от kracode » 13 Мар 2016 21:14

Днес понеже беше малко по студено и аз усетих точно същият проблем с парното ,ту го има -ту го няма ,а с колата съм изминал около 10 км.Това ли нормален работен процес на парното ,много откачено ми се вижда.

Аватар
veso_hds
Мнения: 1429
Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 26 пъти

Avensis T25 2.0 1CD-FTV D4D 116HP - Обороти при студен старт и консуматори - нормално повишаване/покачване ?

Мнение от veso_hds » 13 Мар 2016 21:31

kracode написа: Днес понеже беше малко по студено и аз усетих точно същият проблем с парното ,ту го има -ту го няма ,а с колата съм изминал около 10 км.Това ли нормален работен процес на парното ,много откачено ми се вижда.
Естествено,че това не е" нормален процес на парното".Прочети цялата тема(само 2 страници са) и ще намериш не само отговор на въпроса си, а и решение.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.

ivanoid
Мнения: 7
Регистриран на: 22 Авг 2015 19:56
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla Verso 1.6 2008

Avensis T25 2.0 1CD-FTV D4D 116HP - Обороти при студен старт и консуматори - нормално повишаване/покачване ?

Мнение от ivanoid » 09 Яну 2020 17:49

Здравейте, четох тази и още 2-3 теми. При мен парното започна да духа студено. Погледнах антифриза, който беше свършил и имаше съвсем малко на дъното където започва маркуча. Толкова малко, че под наклон едвам определих цвета на антифриза. Долях и когато колата е загряла все още духа студено. На свободен ход задържам 3000 оборота и след около 1 минута започва да затопля. Пускам педала и за секунди започва да духа отново ледения въздух. Карах само около 5км. Това достатъчно ли е да се обезвъздуши системата или нещо допълнително трябва да направя?
Колата е Версо 1.6 бензин 2008.

Поздрави

Аватар
mapamop
Мнения: 4059
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 286 пъти

Avensis T25 2.0 1CD-FTV D4D 116HP - Обороти при студен старт и консуматори - нормално повишаване/покачване ?

Мнение от mapamop » 09 Яну 2020 19:15

От предишен опит - вдигаш муцуната или дупето на някой бордюр, така че казанчето да е най-високата точка от системата. Пускаш парното на максимално топло и предпоследната степен.
Охлабваш капачката, колкото да не уплътнява хубаво и бръмчиш на място, докато отвори и двата кръга и/или си пусне перката.
От време на време за малко я "припомпваш" до към 3000 оборота и малко нагоре, но след като стрелката е излязла от студената зона / първото деление. Като ти спадне нивото под минимума - гасиш и доливаш. И после пак докато парното направи жега в купето.
Гасиш и стягаш капачката.
Ако не помогне - адресираш си проблема с позапушеният радиатор на купето и/или сменяш термостат. Май термостата не беше цифра и не пречи да го смениш бадева.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

ivanoid
Мнения: 7
Регистриран на: 22 Авг 2015 19:56
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla Verso 1.6 2008

Avensis T25 2.0 1CD-FTV D4D 116HP - Обороти при студен старт и консуматори - нормално повишаване/покачване ?

Мнение от ivanoid » 11 Яну 2020 19:45

Мерси. Вече имам парно. Явно е трябвало да се обезвъздуши системата след като долях антифриз.

Аватар
mapamop
Мнения: 4059
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 286 пъти

Avensis T25 2.0 1CD-FTV D4D 116HP - Обороти при студен старт и консуматори - нормално повишаване/покачване ?

Мнение от mapamop » 11 Яну 2020 21:50

Сега остава да разбереш къде е отишло липсващото количество антифриз. Възможни причини - много.
Например:
- Майстора в любимият сервиз. Пипал е по системата, разлял е и забравил да долее.

- Кофти капачка на радиатора. Мазни петна и/или следи подобни на варовик около нея. Може и заради нея да ти изхвърля през отливника в разширителният съд.

- Охлабен маркуч от годините в някой от краищата му. Познава се по отлаганията подобни на варовик в охлабеният край. Сменя се маркуча или се изрязва хлабавият край ако може.

- Износено уплътнение на термостата. Навлиза въздух и парното работи с променлив успех. Там според зависи може и да има видими следи от течове или само да издухва изпарен антифриз. Заради въздуха може да ти изхвърля антифриз през отливника, около термостата да е чисто.

- Отворена пора или спукан маркуч. На загрял мотор виж за мазни петна по маркучите. Може и да не го видиш. Астрата ми беше отворила пора преди години в големият кръг, и губеше по малко, само като загрее напълно мотора - като отвори големият кръг и вдигне пределно налягане в маркуча. Смених всичките и така и не разбрах кой и къде е насран.
- Пукнат радиатор - там ще му личи вероятно съвсем видимо.

- Пукнат радиатор на купето. Прозорците се омазняват на пипане и се потят отвътре неспасяемо, независимо какви усилия полагаш да ги подсушиш. Сменяш веднага, че с пътниците се тровите, дишайки антифризни пари.

- Издухана гарнитура на двигателя. Има тема за това тук. Заглавието беше за изхвърляне на антифриз през отливника в казанчето.

- Нещо друго за което не се сещам. И ако може да напишеш за другите след теб как си си решил проблема. Липсата на такова голямо количество антифриз си има причина. Обикновено е сериозна, ако не е чиста немърливост и не е проверявано нивото отдавна.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 38 госта