Toyota RAV4 2003 2.0 D4D забива и светва MIL - РЕШЕН
Toyota RAV4 2003 2.0 D4D забива и светва MIL - РЕШЕН
И така. Здравейте на всички притежатели на японската марка Toyota и най-вече модела RAV4 2003 2.0 d4d ! Малко предистория , на 4 ти Април 2014 година , си закупихтака желания от мен автомобил Toyota Rav4 мой много добър приятел. Внесе го от Тоyota Франция където бе прегледан технически и всичко бе ОК. Когато пристигна в България и веднага след регистрация реших да му сменя само маслата филтрите и ремъците без абсолютно нищо друго. След тази смяна колата не бе така както я бях закупил.
Но! Тъй като работата ми е в Бургас , а аз съм от Варна всичко това е свързано и с много пътувания на всеки 10 дена. И така до злощастния момент , когато колата заби и влезе в авариен режим по средата на пътя.
Звъня аз , веднага на момчетата от сервиза където сменях консумативите и веднага въпрос към тях: - Правили ли сте нещо друго на колата освен смяната на консумативите? и веднага и отговор: - Разбира се че не сме бутали нищо друго! Казах им какво е станало , че не мога да вдигна повече от 2000 об. и ако го направя колата забива и светва чека. Отговора им беше изключи , изчакай и пак пробвай. Направих това и нещата се оправиха до следващите 1000 пъти в които това се случваше. Усъмних се в техните думи и отидох при други прехвалени , които се занимават само с дизели и така до следващата изцепка: - Колата ти е задръстена ще е почистим с/у 60 лева и ще стане за момента , но после пак ще стане така , трябва да се почисти цялата изпускателна система!!!
ОК. Колата тръгна до следващите 200-300 километра. И отново проблема дойде и така почти 3 месеца ходене по мъките в Варна и Бургас! Във всеки един сервиз като вляза и почват с : - Ами това може да е от датчиците!!! Да ама единия само е 375 лева а те са 3-4 такива не се знае от кой е , а това са маса пари дадени на вятъра! И така писна ми от всичко , нервите ми се опънаха и реших да се поразтърся в нета относно какво би повлияло на това че колата да забива и да прави такива чакмаци. Закачих я на компа посредством ЕLM OBD 2 327 и там грешките които се бяха натрупали бяха с номер P1250 (турбината пренадува)! И така по пътя на изключването и много приятелски насоки и размишления достигнах до извода , че турбината надува постоянно , а нещото което регулира колко да надуе е вакуум клапана в/у самото турбо (актуатор) или нещо такова се казваше! И какво гледам аз - болтовете които го държат са били развивани (личеше си от това , че беше надраскана планката която държаха и болтовете бяха надрани с леко нащърбени ръбове) там по принцип не е желателно да се пипа!
И след като ги развих и аз какво да видя - има една контра гайка която законтря друга когато регулира хода на буталото на вакуум клапана , който от своя страна контролира променливата геометрия на турбината - та тази гайка бе развита и центровката бе заминала на кино. И така след много проби на развиване и завиване на другата гайка ( не на контра-гайката) и много изминати километри на 300 метрова отсечка (навъртях около 40 км само на това място за да достигна до правилната настройка) и накрая успях да си възстановя колата в моментите преди първоначалното и "безобидно" ходене до сервиза за смяна на консумативите.
Един съвет от мен колеги , не се впускайте изведнъж да ходите по сервизи за даден проблем , споделете първо , потърсете в интернет , и ако са Ви изчерпани всички варианти , чак тогава тръгнете по т.нар."МАЙСТОРИ". Преди да оправя моя проблем с колата прочетох и чужди сайтове , където хора са сменили - турбо,VCV клапаните, датчици за налягането кум турбината, сензори и какво ли още не и проблема си е останал!!! Винаги интереса ще клати феса ! или пък "Няма вечни приятели има вечни интереси" ! Така че не се доверявайте на майстори и по възможност им висете на главите!!!
Но! Тъй като работата ми е в Бургас , а аз съм от Варна всичко това е свързано и с много пътувания на всеки 10 дена. И така до злощастния момент , когато колата заби и влезе в авариен режим по средата на пътя.
Звъня аз , веднага на момчетата от сервиза където сменях консумативите и веднага въпрос към тях: - Правили ли сте нещо друго на колата освен смяната на консумативите? и веднага и отговор: - Разбира се че не сме бутали нищо друго! Казах им какво е станало , че не мога да вдигна повече от 2000 об. и ако го направя колата забива и светва чека. Отговора им беше изключи , изчакай и пак пробвай. Направих това и нещата се оправиха до следващите 1000 пъти в които това се случваше. Усъмних се в техните думи и отидох при други прехвалени , които се занимават само с дизели и така до следващата изцепка: - Колата ти е задръстена ще е почистим с/у 60 лева и ще стане за момента , но после пак ще стане така , трябва да се почисти цялата изпускателна система!!!
ОК. Колата тръгна до следващите 200-300 километра. И отново проблема дойде и така почти 3 месеца ходене по мъките в Варна и Бургас! Във всеки един сервиз като вляза и почват с : - Ами това може да е от датчиците!!! Да ама единия само е 375 лева а те са 3-4 такива не се знае от кой е , а това са маса пари дадени на вятъра! И така писна ми от всичко , нервите ми се опънаха и реших да се поразтърся в нета относно какво би повлияло на това че колата да забива и да прави такива чакмаци. Закачих я на компа посредством ЕLM OBD 2 327 и там грешките които се бяха натрупали бяха с номер P1250 (турбината пренадува)! И така по пътя на изключването и много приятелски насоки и размишления достигнах до извода , че турбината надува постоянно , а нещото което регулира колко да надуе е вакуум клапана в/у самото турбо (актуатор) или нещо такова се казваше! И какво гледам аз - болтовете които го държат са били развивани (личеше си от това , че беше надраскана планката която държаха и болтовете бяха надрани с леко нащърбени ръбове) там по принцип не е желателно да се пипа!
И след като ги развих и аз какво да видя - има една контра гайка която законтря друга когато регулира хода на буталото на вакуум клапана , който от своя страна контролира променливата геометрия на турбината - та тази гайка бе развита и центровката бе заминала на кино. И така след много проби на развиване и завиване на другата гайка ( не на контра-гайката) и много изминати километри на 300 метрова отсечка (навъртях около 40 км само на това място за да достигна до правилната настройка) и накрая успях да си възстановя колата в моментите преди първоначалното и "безобидно" ходене до сервиза за смяна на консумативите.
Един съвет от мен колеги , не се впускайте изведнъж да ходите по сервизи за даден проблем , споделете първо , потърсете в интернет , и ако са Ви изчерпани всички варианти , чак тогава тръгнете по т.нар."МАЙСТОРИ". Преди да оправя моя проблем с колата прочетох и чужди сайтове , където хора са сменили - турбо,VCV клапаните, датчици за налягането кум турбината, сензори и какво ли още не и проблема си е останал!!! Винаги интереса ще клати феса ! или пък "Няма вечни приятели има вечни интереси" ! Така че не се доверявайте на майстори и по възможност им висете на главите!!!
- iovkito
- Мнения: 2831
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 56 пъти
Re: Toyota RAV4 2003 2.0 d4d забива и светва MIL
Все пак гайката е била пипана в сервиза , в който са сменяни ремъците и филтрите или още във Франция? Ако е била пипана тук , каква е логиката да са го направили?
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Re: Toyota RAV4 2003 2.0 d4d забива и светва MIL
Добре споделен и решен проблем. Благодарности! Не разбрах кога светва MIL и за каква алармира.
Ако приемеш един съвет-дай си турбото за реглаж и профилактика с него шега не бива!
Ако приемеш един съвет-дай си турбото за реглаж и профилактика с него шега не бива!
- veso_hds
- Мнения: 1429
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 19 пъти
- Получена благодарност: 26 пъти
Re: Toyota RAV4 2003 2.0 d4d забива и светва MIL
Браво,колега!Много точна и полезна статия,особенно за мен.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.
Re: Toyota RAV4 2003 2.0 d4d забива и светва MIL
Здравейте отново , оностно на въпроса кога светва MIL-когатооборотите на двигателя с товар (на скорост) достигнат около 2000 оборота , и дава грешка , че турбината пренадува , и когато загася двигателя и отново го запаля , лампата изгасва и всичко е ОК до следващото надвишаване на оборотите!
Благодаря за съвета за центрожка на турбото на един от малцината наистина специалисти е чак в Русе и храта му праштали турбините - пробвах да я сваля но не успях заради два кофти разположени болта и се отказах за момента!
Относно на жъпроса кога се е случило - дали в България или във Франция- тука се случи едва 2-3 дена след покупката . И съм сигурен, че е от "майсторите" в първия сервиз ! Все пак когато е закупих я поразтъпках 200-300 километра за да си начеша крастата за като начало и всичко бе без проблеми!
П.П. Обаче много ми е чудно как във втория сервиз ми казаха предварително "Сега е го направихме но скоро пак ще стане" - значи много добре знаят за какво иде реч и аз като се върна няколко пъти бая пари ще смъкнат от мен или кой знае в каква схема могат да ме вкарат!
Благодаря за съвета за центрожка на турбото на един от малцината наистина специалисти е чак в Русе и храта му праштали турбините - пробвах да я сваля но не успях заради два кофти разположени болта и се отказах за момента!
Относно на жъпроса кога се е случило - дали в България или във Франция- тука се случи едва 2-3 дена след покупката . И съм сигурен, че е от "майсторите" в първия сервиз ! Все пак когато е закупих я поразтъпках 200-300 километра за да си начеша крастата за като начало и всичко бе без проблеми!
П.П. Обаче много ми е чудно как във втория сервиз ми казаха предварително "Сега е го направихме но скоро пак ще стане" - значи много добре знаят за какво иде реч и аз като се върна няколко пъти бая пари ще смъкнат от мен или кой знае в каква схема могат да ме вкарат!
Re: Toyota RAV4 2003 2.0 d4d забива и светва MIL
Здравей ,колега.имах същия проблем,но при мен се случваше над 2500 оборота.Закарах РАВчето на диагностика ,оказа се горивен филтър .смених го и от тогава не съм имал проблеми. .колата е рав4 2002 д4д.Дано съм бил полезен
Поздрави
Поздрави
Re: Toyota RAV4 2003 2.0 d4d забива и светва MIL
Здравейте относно горивния филтър и аз го смених два пъти ,първия с VIC a втория уж оригинален пише Toyota и оригиналния му сериен номер , но проблема си остана и така продължих напред с установяването на проблема!
Re: Toyota RAV4 2003 2.0 d4d забива и светва MIL
здравеи колега Lupcho абсолютно същия проблем и при мен.наложи се да свалям турбо за профилактика в ту варна.след няколко месеца съшото.колата слрд натоварване влиза в авариен режим.прехвърляхме мап сензор ,клапани всичко което управлява турбината от друга кола и нищо.сега колата е в сервиз и казаха че гейта не е пипан.имало някакъв вин за регулировка.моля сподели при теб оправиха ли се нещата
Re: Toyota RAV4 2003 2.0 d4d забива и светва MIL
Здравейте всички съкилийници :-)!
Най-сетне намерих решение на моят проблем и може това решение да е и Вашето!
След като толкова много месеци ходих по мъките в цяла Варна и дадох сума ти и пари и нерви , един мой стар приятел ме насочи към негов също много добър съученик и приятел и ми каза : -Ако той неможе да те оправи проблема , другите също , но с малката разлика че ще ти жземат парите!
И така по темата! Закарах му аз на този пич Митачетооо , моето возило и започнахме по темата и дългите обяснения и след двоен курс от по 5 дена той (Митачетооо) ми реши проблема!
Звъни ми той по телефона и вика : - От всички възможни варианти , остана да сваляме турбото ! -така и направихме свалихме го и какво да види той и в последствие аз!
Турбото след разглобяване се оказа , че НЕ Е МОЕТО!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
По какво познахме ли?
-Първо:количеството нагар по турбото не съответстваше по количеството нагар по изпускателния колектор и тръбата след турбото (имаве доста голяма и рязка граница в нагара)
-Второ: ДВЕ от лопатките на витлото на нагнетателната част (от към изпускателния колектор) бяха огънати абсолютно симетрично (двете лопатки бяха една до друга) което ни наведе на мисълтта , че турбината отворена е паднала върху нещо (евентуално под) и са се огънали! и така тази "моя" турбинка отиде на ремонт!
И разбира се я оправиха срещу точно 600 стотака като единственото нещо което се запази това са двата охлюва!
Колата стана пушка и няма нищо общо с преди,като Ви казвам ама нищо общо , по добре е и от пушка!
Към това разбира се получаваме 6 месеца гаранция и сертификат за качество!
И един съвет за хората които ще тръгнат да си ремонтират турбините : за Варна само в с.Тополи (никакво МЕИ , ХЕИ и разни такива) , и Русе само на бул."3 ти март"
А отностно сервизите във Варна които ВЪРШАТ работа това са Митачетооо и Вичо!
За да не става реклама който иска повече информация да пише ЛС!
Надявам се написаното от мен да помогне на колкото се може повече колеги!
Най-сетне намерих решение на моят проблем и може това решение да е и Вашето!
След като толкова много месеци ходих по мъките в цяла Варна и дадох сума ти и пари и нерви , един мой стар приятел ме насочи към негов също много добър съученик и приятел и ми каза : -Ако той неможе да те оправи проблема , другите също , но с малката разлика че ще ти жземат парите!
И така по темата! Закарах му аз на този пич Митачетооо , моето возило и започнахме по темата и дългите обяснения и след двоен курс от по 5 дена той (Митачетооо) ми реши проблема!
Звъни ми той по телефона и вика : - От всички възможни варианти , остана да сваляме турбото ! -така и направихме свалихме го и какво да види той и в последствие аз!
Турбото след разглобяване се оказа , че НЕ Е МОЕТО!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
По какво познахме ли?
-Първо:количеството нагар по турбото не съответстваше по количеството нагар по изпускателния колектор и тръбата след турбото (имаве доста голяма и рязка граница в нагара)
-Второ: ДВЕ от лопатките на витлото на нагнетателната част (от към изпускателния колектор) бяха огънати абсолютно симетрично (двете лопатки бяха една до друга) което ни наведе на мисълтта , че турбината отворена е паднала върху нещо (евентуално под) и са се огънали! и така тази "моя" турбинка отиде на ремонт!
И разбира се я оправиха срещу точно 600 стотака като единственото нещо което се запази това са двата охлюва!
Колата стана пушка и няма нищо общо с преди,като Ви казвам ама нищо общо , по добре е и от пушка!
Към това разбира се получаваме 6 месеца гаранция и сертификат за качество!
И един съвет за хората които ще тръгнат да си ремонтират турбините : за Варна само в с.Тополи (никакво МЕИ , ХЕИ и разни такива) , и Русе само на бул."3 ти март"
А отностно сервизите във Варна които ВЪРШАТ работа това са Митачетооо и Вичо!
За да не става реклама който иска повече информация да пише ЛС!
Надявам се написаното от мен да помогне на колкото се може повече колеги!
- Bass_Man
- Мнения: 5557
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Re: Toyota RAV4 2003 2.0 D4D забива и светва MIL - РЕШЕН
Според мен грешката от самото начало съвсем ясно е показала за какво става въпрос!
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 13 Авг 2013 23:20
Re: Toyota RAV4 2003 2.0 d4d забива и светва MIL
И аз така разбрах- само в с. Тополи, другите са ала-бала.Lupcho написа:Здравейте всички съкилийници :-)!
Най-сетне намерих решение на моят проблем и може това решение да е и Вашето!
................
Toyota RAV4 2003 2.0 D4D забива и светва MIL - РЕШЕН
Здравейте Колеги,
Може да дадете някакви координати на тези майстори от с.Тополи, явно Равките страдат от тази болежка с забиването и светването на лампата с грешка Р1250.
Може да дадете някакви координати на тези майстори от с.Тополи, явно Равките страдат от тази болежка с забиването и светването на лампата с грешка Р1250.
- Akima
- Мнения: 7100
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 29 пъти
- Получена благодарност: 56 пъти
Toyota RAV4 2003 2.0 D4D забива и светва MIL - РЕШЕН
Може да си пишете ЛС!
В Тополи се сещам само за Румен Volvo-то.
В Тополи се сещам само за Румен Volvo-то.
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 28 Окт 2019 16:20
- Местоположение: ВАРНА
- Автомобил: RAV4 d4d 2003
Toyota RAV4 2003 2.0 D4D забива и светва MIL - РЕШЕН
Здравейте колеги.От скоро и аз карам RAV4 2003 2.0 D4D.След първоначалното обслужване и аз имам същия проблем със забиването ио загуба на мощност.Може ли някой да даде координати на читав майстор в или около Варна.Новорегистриран съм и до колкото разбрах нямам право на ЛС.
- slowtraveler
- Мнения: 4857
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 141 пъти
- Получена благодарност: 135 пъти
Toyota RAV4 2003 2.0 D4D забива и светва MIL - РЕШЕН
В Тополи за турбо съм ходил при Алекс СНС...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 41 госта