Страница 27 от 41

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 03 Апр 2019 11:04
от petkopetkov
Здравейте колеги, да споделя и аз моята история. Купих Авенсис d-cat 2.2 177 коня от автокъща в Стара Загора на 11 Февруари. Взех временен номер и ще тръгваме да я регистрираме в Пловдив на същия ден. На излизане от Димитровград колата яко задимя - изплашихме се и реших да загася (по-късно като четох тук разбрах, че е било регенерация и т.н). Продължихме към Пловдив и на същия ден я регистрирахме. Вечерта карам из Пловдив и колата изведнъж загуби мощност, после светна и чека. На другия ден си запазих час в сервиза на Авел за диагностика - грешка P2002 - запушен ДПФ - посъветваха ме да намеря читав сервиз да ми го махнат. Карах така няколко дни докато измисля какво да правя - колата като загрееше и тогава светваше чека и влизаше в авариен режим- докато е студена няма проблем. Запазих си час за диагностика и евентуално чистене в един сервиз, но беше чак за след 5 дни защото бяха много заети.
През това време, чрез общ познат ме насочиха към друг сервиз от Пловдив - Кодинов Ауто. Отидох на следващия ден - същата грешка - казаха запушен ДПФ, диференциалния датчик също отчиташе отрицателни стойности и се осъмниха и в него, но казаха че като изчистят ДПФ-а ще проверят пак датчика и ако отчита нормално няма да го сменяме.
Както и да е разбрахме се да оставя колата за чистене на ДПФ на следващата сутрин, като процедурата ще отнеме малко повече време защото се сваля моста и самия дпф се чисти няколко часа - от 6 до 8ч. Само да споделя, че цената беше по-ниска от колкото другия сервиза за който бях запазил и имаше гаранция 40000км при изправна горивна система. След 3 дни си взех колата, като дори реших да си сменя маслото там с Бардал 5х30. Решихме да тестваме - 2 дни яко каране из Пловдив и околноста, на третия ден като се прибирах от работа светна пак чека и колата влезе в авариен режим. На сутринта се върнах пак в сервиза - същата грешка както в началото и датчика за диференциялно налягане пак отчиташе отрицателни стойности - решихме да го сменим. Намерих от обяви в интернет такъв датчих за 40лв от едно момче от Прослав - свали го пред мен. Отидох в сервиза да го сложат и си тръгнах. На другия ден пак като се прибирам от работа и когато колата загрее пак светна чека и пак авариен режим. Звъня в сервиза и ми казаха че трябва да оставя колата за повече време при тях да я тестват в момента когато загрее.
Оставих колата във вторник сутринта и в четвъртък следобяд момчетата ми звънят - казаха че петата дюза на колата, която пръска нафта в ДПФ-а за да го загрее имала нагар и поради тази причина не може да загрее ДПФ-а, а компютъра на колата си искал регенерация през определени километри, но като няма температура затова най-вероятно светвал чека и колата влизала в авариен режим. Казаха че са изчистили въпросната дюза с наличната техника - мисля че вана споменаха и я тествали около 30км градско, като колата загрява, но не светва вече чек и не влиза в режим и мога да идвам да я взимам.
Взех колата и вече съм навъртял 2000 км без никакъв проблем - Останам доволен от сервиза, че откриха проблема :thumbsup:
Надявам се съм бил полезен с информацията ! Безаварийно на всички :cheers:

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 17 Апр 2019 21:39
от steich
isoptin69 написа: 29 Мар 2019 09:58 Здравейте, имам следното питане, 2.2d-cat пуши на градско, но не дава грешка?
От колко време я карате ... има ли манипулация на софтуера ?

През колко км пуши или е почти постоянно ?

Възможно да е от 5-та дюза като колегата по-горе или некачествено премахване на DPF-a ако е отстраняван ... има и други варианти, но при тях би трябвало да пуши и на студено ( масло през турбо, дюзи, антифриз ).

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 17 Апр 2019 21:58
от radev
А може ли някой да препоръча читав сервиз в София, където можеш да отидеш да ти свалят 5-тата дюза и да я закачат веднага на стенд без се налага да оставяш колата за ден или в повечето случаи за повече? Ще е бонус дори ако имат опция за рециклиране при тях.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 18 Апр 2019 09:45
от asi
Здравейте колеги. Имам подобни проблеми с EGR и DPF филтър. Насочил съм се към покупка на нов клапан и почистване на филтъра.
Чета за различни марки клапани. Бихте ли изказали мнения. За почистване на филтъра предлагат с препарати в сервиз Дунев и ЕМ Комлект. Поне за тях прочетох. Предлага се и с водород. Дайте мнения и препоръки. Засега не искам да изолирам нито клапана нито филтъра.Благодаря.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 18 Апр 2019 10:31
от asi
Днес от ЕМ Комлект Павлово - на въпроса :Каква е цената за почистване на ДПФ филтър ми отговориха,
600 лв. като включва -монтаж /демонтаж, миене в машина ,регенерация и компютърна диагностика. Реални цени и процедури ли са това? При условиие ,че цената която рекламират е от 210-250лв само миене без демонтаж/монтаж.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 21 Апр 2019 21:11
от Pacosnoop
Хора, а имате ли някаква идея колко време продължава тази регенерация ?

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 21 Апр 2019 21:15
от slowtraveler
Нормалната регенерация е 15-30 минути...

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 29 Апр 2019 08:22
от Дидо177
Здравейте колеги ! От половин година карам Toyota Авенсис 2.2 D-CAT още първата седмица ми направи впечетление при каране в градски условия при достигне на температура на двигателя има едно изпушване за около 20 -30 секунди изпушва синкав пушек . Закарах автомобила веднага в сервиз и ми казаха че това било нормално колата по този начин саморегенерирала обясниха ми за петата дюза. Въпросът ми е при тази регенерация наистина ли трябва да излиза синкав пушек защото повечето хоро с които съм споделял казват че при тях е по скоро черен .

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 29 Апр 2019 17:56
от Kiki
Дидо177 написа: 29 Апр 2019 08:22 повечето хоро с които съм споделял казват че при тях е по скоро черен
Пушекът при регенерация би трябвало да е по-скоро бял.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 05 Май 2019 00:29
от Владимир Тушев



D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 10 Май 2019 17:14
от avensis2006
Здравейте, бих искал да попитам за читав сервиз в София, където да ми махнат ДПФ-а. Към момент имам откраднат катализатор, който замених с резонтаторна тръба. ДПФ-ът ми изцяло не работи и колата на определени моменти пуши доста. В официалния сервиз на Тойота ми казаха, че опцията е да се премахне ДПФ-ът, но те не извършват такава услуга.

Ще се радвам да ми помогнете, защото този пушек ми пречи от сума ти време. Благодаря предварително!

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 10 Май 2019 21:01
от WoLF
Имаш DPF и в същото време имаш пушек, така ли да разбираме? boxed.gif

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 11 Май 2019 12:14
от Toyota Yarispz
avensis2006 написа: 10 Май 2019 17:14 Здравейте, бих искал да попитам за читав сервиз в София, където да ми махнат ДПФ-а. Към момент имам откраднат катализатор, който замених с резонтаторна тръба. ДПФ-ът ми изцяло не работи и колата на определени моменти пуши доста. В официалния сервиз на Тойота ми казаха, че опцията е да се премахне ДПФ-ът, но те не извършват такава услуга.

Ще се радвам да ми помогнете, защото този пушек ми пречи от сума ти време. Благодаря предварително!
Булевард Европа 75...
Много бърза и качествена работа., Без специално при мен да свалят целия преден мост.! Като при мен автомобила не пушеше със проблемен дпф, не пуши и без него!

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 31 Май 2019 12:32
от grigorhr
Може ли някой да препоръча читав сервиз в Пловдив. Имам Тойота Авенсис 2.0 d4d 126к.с. 2007г. Светнаха Check Engine-TRC OFF-VSC.Даде грешка-NOx сепаратор ефективност по ниска от прага (банка 1) (STO)

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 01 Юни 2019 17:52
от todorakis
Не става ясно, какъв точно сервиз Ви е необходим- дали за колата или за ДПФ- а, макар, че не съм сигурен дали колата е оборудвана с такъв. Сервизи за почистване на ДПФ има няколко в Пловдив, до колкото знам. Бързо търсене в Google по ключови думи DPF Plovdiv и излизат няколко резултата. От там нататък търсене на отзиви за тях е лесно. Ако все пак има и искате премахване търсете тунери. Познат скоро си го махна при един от известните в Пловдив, като го изкупуват и ъпдейтват софтуера, за да не го търси компютъра. Айде да не правя безплатна реклама, ако ви дотрябва контакт ми пишете на лично. Аз лично съм премахвал преди 3г ДПФ на дизелово Субару, което също е с DENSO електроника, но ходих до София. Момчетата бяха много читави, също изкупуват карантията и използват най- новите софтуери. Рекламираха си на сайта, че се занимават доста с Тойота и Лексус. Не съм имал никакви проблеми след това. Но определено ДПФ и катализатор не бих премахнал повече. Така и не можах да свикна с миризмата на Икарус.