D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Публикувано на: 23 Сеп 2018 12:16
Здравейте. Давам и моя принос към темата. Карам Toyota Corolla Verso 2006 D-CAT. Както при много от вас колата често влизаше в регенерация, при което пушеше и миришеше много. Също така преди включване на турбото беше доста тромава и от време на време имаше леко придръпване при ускоряване. Преди месец дойде момента, в който при съвсем спокойно и обикновено каране по бул. Брюксел, първо светна лампата за диагностика и в последствие колата влезна в авариен режим. Слез загасяне, изчакване и повторно запалване, работеше 2-3 минути по старо му и пак същото. Колата е на 222 000км. Попрочетох тук там и бях сигурен, че е дошло и моето време за запушване на ДПФ-а. Проучих, че нямам много варианти за физическото му почистване, а именно:
- http://www.emk-service.com/bg/promotion ... fap-filtri - на Околовръсното, след Пушкин вдясно, не първия малък, а втория голям сервиз. И в първият предлагат тази услуга, но нямат инсталацията за почистване на място, а го свалят и пращат в Румъния и отнема 2-3 дена, които аз нямах.
- http://www.dunevmotorsport-r21.com/prov ... s-mashini/ - може би по-добрия вариант, но излизаха в две седмици почивка.
- https://www.facebook.com/dpfcleanbg/ - този вариант ми изглеждаше най-прозрачен , но нямах време за ходене до Пловдив. Чух се с човека, супер точен, обясни ми всичко и във видеата се вижда, че държи на 100% свършена работа.
Явно имах един възможен избор, на Околовръсното. Оставих колата в петък сутринта, доста време я разглобяваха, което се оказа по-трудоемкия и скъп процес. Последва почистване. Хубавото беше, че работят и в събота, когато сглобиха колата. Следват тестове, настройки и 2-3 часа работа на двигателя на място. Взех си я събота, края на деня. Установих, че волана е леко накриво, но нямаше време за реглаж на преден мост и така си я карах, докато намерих време и свърших и тази работа, пак там. Резултата от цялата операция е следния:
- цена за услугата = демонтаж+монтаж 260лв, почистване 220лв.
- колата работи прекрасно, много по-добре от преди, дори и преди включване на турбото
- няма никакви придръпвания, пушеци и миризми
- разхода на градско от 10-10,5 падна на 9-9,5
- турбото осезаемо го чувам по-ясно. За това ще помоля по-запознатите да изкажат някакво мнение, нормално ли е, понеже преди почти не го чувах и честно казано леко ме дразни. Може би е въпрос на свикване, но все пак ако по-шумна турбина е признак за някакъв проблем, поне да си знам.
Това ми е първата кола турбо дизел, преди нея съм карал само бензин. Взех я понеже ми трябваше семейна кола за около 10хил, но и обичам винаги да имам запас от мощност, който не веднъж ме е измъквал от критични ситуации. След повече от 2 години каране, мнението ми е, че този автомобил е без аналог откъм цена, практичност, габарити, комфорт и мощност. Наистина обаче трябва да се кара по-често извънградско, за каквото явно е създадена. Успех на всички и предварително благодаря за мненията относно турбото.
П.С. Не е по темата, но ще използвам мястото да споделя за още един проблем с колата. Имаше шум в скоростната кутия и се оказа, че тази 6-степенна кутия е много капризна откъм редовна (на около 40хил.) смяна на маслото. Ако това не се прави, проблемите тръгвали от някаква планка и следват оси и зъбни колела. Явно при мен не е било сменяно доста дълго време, понеже вътре приличаше по-скоро на кално отколкото на омаслено, а само частите които трябваше да се сменят минаваха 3 хил.лв. с две седмици доставака и т.н и т.н. Единственото решение беше втора употреба. Намерих от обява в OLX, супер читав човек от Пловдив, който се занимава само с Toyota и Lexus. Стойчо 0884 768 842. Продаде ми я за 600лв, свалена от докарана кола от него на ход от Франция. На всичкото отгоре сам я докара до сервиза в София срещу 30лв, понеже аз отсъствах от страната. Кутията е супер изрядна и общо взето за няма хиляда лева си реших супер драматична ситуация. Между другото, по преценка на майсторите от сервиза, ми подбраха и си взех читавите части от моята скоростна кутия. Ако някой изпадне в нужда за някоя част или детайл ще се радвам да помогна. Сашо 0887 468 428.
- http://www.emk-service.com/bg/promotion ... fap-filtri - на Околовръсното, след Пушкин вдясно, не първия малък, а втория голям сервиз. И в първият предлагат тази услуга, но нямат инсталацията за почистване на място, а го свалят и пращат в Румъния и отнема 2-3 дена, които аз нямах.
- http://www.dunevmotorsport-r21.com/prov ... s-mashini/ - може би по-добрия вариант, но излизаха в две седмици почивка.
- https://www.facebook.com/dpfcleanbg/ - този вариант ми изглеждаше най-прозрачен , но нямах време за ходене до Пловдив. Чух се с човека, супер точен, обясни ми всичко и във видеата се вижда, че държи на 100% свършена работа.
Явно имах един възможен избор, на Околовръсното. Оставих колата в петък сутринта, доста време я разглобяваха, което се оказа по-трудоемкия и скъп процес. Последва почистване. Хубавото беше, че работят и в събота, когато сглобиха колата. Следват тестове, настройки и 2-3 часа работа на двигателя на място. Взех си я събота, края на деня. Установих, че волана е леко накриво, но нямаше време за реглаж на преден мост и така си я карах, докато намерих време и свърших и тази работа, пак там. Резултата от цялата операция е следния:
- цена за услугата = демонтаж+монтаж 260лв, почистване 220лв.
- колата работи прекрасно, много по-добре от преди, дори и преди включване на турбото
- няма никакви придръпвания, пушеци и миризми
- разхода на градско от 10-10,5 падна на 9-9,5
- турбото осезаемо го чувам по-ясно. За това ще помоля по-запознатите да изкажат някакво мнение, нормално ли е, понеже преди почти не го чувах и честно казано леко ме дразни. Може би е въпрос на свикване, но все пак ако по-шумна турбина е признак за някакъв проблем, поне да си знам.
Това ми е първата кола турбо дизел, преди нея съм карал само бензин. Взех я понеже ми трябваше семейна кола за около 10хил, но и обичам винаги да имам запас от мощност, който не веднъж ме е измъквал от критични ситуации. След повече от 2 години каране, мнението ми е, че този автомобил е без аналог откъм цена, практичност, габарити, комфорт и мощност. Наистина обаче трябва да се кара по-често извънградско, за каквото явно е създадена. Успех на всички и предварително благодаря за мненията относно турбото.
П.С. Не е по темата, но ще използвам мястото да споделя за още един проблем с колата. Имаше шум в скоростната кутия и се оказа, че тази 6-степенна кутия е много капризна откъм редовна (на около 40хил.) смяна на маслото. Ако това не се прави, проблемите тръгвали от някаква планка и следват оси и зъбни колела. Явно при мен не е било сменяно доста дълго време, понеже вътре приличаше по-скоро на кално отколкото на омаслено, а само частите които трябваше да се сменят минаваха 3 хил.лв. с две седмици доставака и т.н и т.н. Единственото решение беше втора употреба. Намерих от обява в OLX, супер читав човек от Пловдив, който се занимава само с Toyota и Lexus. Стойчо 0884 768 842. Продаде ми я за 600лв, свалена от докарана кола от него на ход от Франция. На всичкото отгоре сам я докара до сервиза в София срещу 30лв, понеже аз отсъствах от страната. Кутията е супер изрядна и общо взето за няма хиляда лева си реших супер драматична ситуация. Между другото, по преценка на майсторите от сервиза, ми подбраха и си взех читавите части от моята скоростна кутия. Ако някой изпадне в нужда за някоя част или детайл ще се радвам да помогна. Сашо 0887 468 428.