Страница 23 от 41

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 18 Сеп 2017 08:47
от slowtraveler
Значи пропускът е в 'смучещата' част... Провери след филтъра...

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 20 Сеп 2017 11:31
от PSD
NXX написа: Здравейте и от мен. От няколко месеца съм собственик на една от пушештите короли с D-CAT мотор. Автомобила в последните две седмици пуши ежедневно, след влизане на мотора в работна температура почва да дими сивосинкав пушек придружен с мирис на сурова нафта. Освен това моля някой с такъв мотор да сподели с мен , дали колата ускорява до 2000 Хил. оборота, защото мойта я няма никаква, независимо дали съм на първа или друга предавка, колко и да съм настъпил педала на газта тя ускорява едвам,едвам. След вдигане над написаните обороти ускорява, но това мудно поведение за мен не е нормално и опасно в дадени градски условия. Управлявал съм доста по стари, както и по нови дизели но с такова поведение на автомобил не се бях сблъсквал. Така че моля за коментар :help: Карал съм я на диагностика+живи данни и немогат да разберат защо се получава така и ушите ми почват да чуват някакви несмислени отговори. То било нормално понеже било турбо и незнам си какви тъпотий. А мен в някое кръстовище някой ще ме разцепи на две. Турбо,турбо но пък чак толко мудно егати??
Все едно говориш за моята корола. Проблема ми се решава частично след почистване на ЕГР, но трябват няколко дни каране след това (предполагам за да прочисти остатъци от нагар след него). Освен това лятото е доста по динамична, защото я карам повече извънградско и DPFа не се задръства толкова.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 22 Окт 2017 09:25
от Gaco
NXX написа: Здравейте и от мен. От няколко месеца съм собственик на една от пушештите короли с D-CAT мотор. Автомобила в последните две седмици пуши ежедневно, след влизане на мотора в работна температура почва да дими сивосинкав пушек придружен с мирис на сурова нафта. Освен това моля някой с такъв мотор да сподели с мен , дали колата ускорява до 2000 Хил. оборота, защото мойта я няма никаква, независимо дали съм на първа или друга предавка, колко и да съм настъпил педала на газта тя ускорява едвам,едвам. След вдигане над написаните обороти ускорява, но това мудно поведение за мен не е нормално и опасно в дадени градски условия. Управлявал съм доста по стари, както и по нови дизели но с такова поведение на автомобил не се бях сблъсквал. Така че моля за коментар :help: Карал съм я на диагностика+живи данни и немогат да разберат защо се получава така и ушите ми почват да чуват някакви несмислени отговори. То било нормално понеже било турбо и незнам си какви тъпотий. А мен в някое кръстовище някой ще ме разцепи на две. Турбо,турбо но пък чак толко мудно егати??
Все едно слушам и за моят автомобил - авенсис дкат 177 к.с., аз също имам наблюдение за същия проблем при ускорение до достигане на 1800 оборота, след това е стрела, но до достигане на 1800 оборота все едно карам без турбина... Не знам на какво се дължи това и моята е гледана на живи данни и единствените отклонения са в дюзите, които пък според майсторите са в допустимите за тойота граници. С интерес ще следя темата и ако решите проблема с ускорението ще се радвам да споделите.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 22 Окт 2017 12:30
от Kiki
Gaco написа: Все едно слушам и за моят автомобил - авенсис дкат 177 к.с., аз също имам наблюдение за същия проблем при ускорение до достигане на 1800 оборота, С интерес ще следя темата и ако решите проблема с ускорението ще се радвам да споделите.
Ако сте потърсили в търсачката на форума, щяхте да намерите няколко теми по този въпрос и да Ви стане ясно, защо не върви до 1800 оборота.
Това не е дефект, а просто така наречената турбодупка, която я имат почти всички турбодизелови двигатели.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 24 Окт 2017 16:43
от Kiki
iovkito написа: Изборът е ясен - авенсис т27 от първите , по-грозна , без DPF или фейслифта с DPF . Аз бих избрал по-красивото , другото се оправя. :D
Абсолютно със съгласен с това! :thumbsup:

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 24 Окт 2017 17:59
от antyox
Днес и аз поръчах да режат ДПФ на Рафката. Светна на два пъти, веднъж чистихме грешката. Инак добре си върви но не пожелах да гледам какво ще стане....... в предвид това което са писали преди мен. В сервиза си направиха устата за софтуерно предизвикване на изгарянето но това е само отлагане на операцията. Е ще ме влачат няколко дена защото мислеха да приключат за 5 минути като предният път но ще почакам и ще пиша за резултат.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 26 Окт 2017 16:57
от antyox
Минах само с регенерация по магистралата и чистене на пета дюза.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 06 Ное 2017 23:46
от baba_metca
DPF, както и двигателя, като компонент е направен да издържи целия живот на автомобила. Било то 100 000км или 500 000км. Ако се задръсти то това се случва по две причини.
Първата причина е ненавременно прочистване на DPF от системата - основно заради много градско каране.
Втората причина е проблем по друг/и компоненти водещи до преждевременно замърсяване на филтъра. Понякога е толкова бързо, че системите за регенерация не смогват с почистването.

Никоя причина няма да се отстрани сама ако просто изчистите грешката. Най-лошото в случая е че това дозапушва филтъра и води до неговата смяна.

Премахването на филтъра НЕ отстранява проблемите на колата по двете причини. Ако ви е запушена петата дюза, дори и да смените филтъра /без дюзата/, новия филтър пак ще се запуши. Същото важи и за градското каране.

Повишаването на вредните емисии на автомобила, причинено от премахването на DPF също е проблем, да в България не е наказуем проблем, но пак е проблем.
Офтопик
Пример, Ауриса който карам е Евро 4 и е произведен без DPF, с DPF е Евро 5. Премахването на DPF би довело /при равни други условия/ до понижаване на Евро нормата, което от своя страна до нов сертификат. В някои държави това води до други данъчни ставки и дори до ограничение в движението по определени пътища или региони, породено от Еко нормите. Премахване без променен сертификат в същите тези държави води до спиране от движение и/или глоби.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 20 Ное 2017 20:56
от color
baba_metca написа: DPF, както и двигателя, като компонент е направен да издържи целия живот на автомобила. Било то 100 000км или 500 000км.
Според мен всеки филтър се води консуматив. Рано или късно идва време за смяна, независимо къде и с каква нафта се кара автомобила. Това не значи, че двигателя е изчерпал ресурса си, живота на един дизелов мотор не е съпоставим с живота на DPF-a.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 22 Ное 2017 20:01
от baba_metca
По презумция е. Щом в ръководството няма интервал за помяна или проверка или друго, значи е доживотен в нормален режим на работа.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 22 Ное 2017 21:09
от Kiki
baba_metca написа: По презумция е. Щом в ръководството няма интервал за помяна или проверка или друго, значи е доживотен в нормален режим на работа.
Преобладаващо градско каране не е нормален режим за ДПФ-а. Поради тази причина, не ми се вярва да бъде доживотен на колата. А за непрекъснатите ядове, които ще създава е друга работа.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 09 Дек 2017 12:54
от Enzo
Здравейте колеги, на скоро купих на приятелката си toyota rav4 2.2 d-cat 2007 година. Един ден светна лампата на мотора и колата започна да си прави проверки на системата в следствие на което се включва Savemode на колата. Закарах колата в toyota service и ми казаха че DPF филтъра е за смяна. Аз оставих колата да го сменят. На вечерта отидох и си взех колата. На следващият ден се качих на магистралата и колата предърпваше и мотора работеше доста шумно чуваше се като силошо чукане на клапани. Върнах се в toyota и те ми казват трябва да се смени горивния филтър при което го сменят но колата не се променя и ми казват че може да е някакъв клапан на помпата или дюзи и аз им казвам че колата не беше така от както смениха DPF стана така колата и те казват че ще проверят в движение дните на колата и ще проверят какво е. Ако някой има някаква идея Моля да сподели защото до тук сам дал 4500 лв. За сервиз а колата е по зле от преди да сменя DPF филтъра.

Благодаря ви.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 09 Дек 2017 16:35
от kostadinnm
Enzo написа: Здравейте колеги, на скоро купих на приятелката си toyota rav4 2.2 d-cat 2007 година. Един ден светна лампата на мотора и колата започна да си прави проверки на системата в следствие на което се включва Savemode на колата. Закарах колата в toyota service и ми казаха че DPF филтъра е за смяна. Аз оставих колата да го сменят. На вечерта отидох и си взех колата. На следващият ден се качих на магистралата и колата предърпваше и мотора работеше доста шумно чуваше се като силошо чукане на клапани. Върнах се в toyota и те ми казват трябва да се смени горивния филтър при което го сменят но колата не се променя и ми казват че може да е някакъв клапан на помпата или дюзи и аз им казвам че колата не беше така от както смениха DPF стана така колата и те казват че ще проверят в движение дните на колата и ще проверят какво е. Ако някой има някаква идея Моля да сподели защото до тук сам дал 4500 лв. За сервиз а колата е по зле от преди да сменя DPF филтъра.

Благодаря ви.
От тойота-бургас са ви казали, че трябва да дадете около 1/3 от стойността на колата и не сте се постарали да проучите за алтернативи?! Съжалявам, че се е получило така, но доколкото разбирам, още са ангажирани с отстраняването на проблема и ако са ви останали нерви, ги изчакайте. Ако не искате да ви бърникат повече по автомобила и джоба, ще е добре да потърсите друг сервиз. Иначе колегите тук, колкото и да е късно вече, могат да помогнат ако сте запомнили кода на грешката.
Интересно ми е от къде е взета - нов внос, частно лице(купувана от България), тойота-оказион, ...?!

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 09 Дек 2017 17:10
от slowtraveler
В случая бих поставил остро въпросът пред шефовете на сервиза, описвайки дадените суми и продължаващият проблем...
Писмено, и изисквайки писмен отговор...

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 09 Дек 2017 18:32
от Enzo
Колата е закупена от Германия от първи собственик.
Колата се намира в сервиз на toyota Германия.
Грешката която показа беше Р2002
Колата е на 136 000 км.
Благодаря ви.