D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувай отговор
Румен моторс
Мнения: 1
Регистриран на: 30 Авг 2020 13:38
Местоположение: Германия
Автомобил: 2.2 д сат

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от Румен моторс » 30 Авг 2020 22:43

Здр. Нов съм имал съм почти всички марки е по актуалните разбира се. Тойота не съм имал. Е вече имам със проблеми. Смених 4 дюзи ориг. Дензо програмирани. Нов дрф и колата профалжава да прави регенерация. Катализатор махнат. Въпроса ми е какви са нормите за дефиринсиалното налягане имам и 2ва нови датчика 5тата дюза е нова. Благодаря предварително.

Pesho100
Мнения: 5
Регистриран на: 31 Дек 2018 10:36
Местоположение: София
Автомобил: Тойота Авенсис t25 D-cat

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от Pesho100 » 08 Сеп 2020 16:02

Здравейте,колеги.
Искам да ви попитам за мнение и дали някой е имал същия проблем. Става дума за претрисане при скорост около 120 и нагоре докато подавам газ. Налага се да отпусна газта и след като подам отново колата си ускорява добре. Все едно прекъсва подаването на гориво.
Колата е тойота авенсис 2008г d-cat.

geniya
Мнения: 296
Регистриран на: 17 Авг 2014 08:38
Местоположение: Асеновград
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от geniya » 09 Окт 2020 19:16

Може ли при изряден DPF филтър който не е запушен, стойността на диференциалното налягане да е отрицателна , след малко положителна.Това се повтаря през 5-6 секунди при работа на място.При форсиране налягането се вдига до 1kPa.Свалих маркучите към датчика перфектно чисти са, здрави, силиконови.Металните тръби са проходими , вкарах жило поне 50-60см.Когато мотора работи и маркучите са откачени от тръбата преди филтъра излизат пулсиращи газове едвам доловими, при форсиране усилват и замирисват нормално, без пушек, почти безцветни.Колата е ОК, аспухът е чист, пушеци няма .Интересува ме принципно тези показания на датчика защо стават отрицателни, а уж всичко е наред?
Toyota Corolla Verso 2004, 2.0D4D 116hp -----------> Toyota Rav4 XA30 2008, 2.2 D4D 136hp /No DPF/

radev
Мнения: 45
Регистриран на: 08 Фев 2016 14:14
Местоположение: София

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от radev » 27 Окт 2020 14:41

Pesho100 написа: 08 Сеп 2020 16:02 Става дума за претрисане при скорост около 120 и нагоре докато подавам газ. Налага се да отпусна газта и след като подам отново колата си ускорява добре. Все едно прекъсва подаването на гориво.
Колата е тойота авенсис 2008г d-cat.
Проверявал ли си регулатора /може и да са 2 броя/ на налягането (SCV клапаните)? При мен го забелязвам същия проблем напоследък, макар и рядко да се случва - при каране по магистрала с леко стръмен наклон колата започва да тресе и губи мощност, отпускам газта и се оправя след 4-5 секунди. Сипах няколко резервоара от по-скъпото гориво (не знам дали си заслужаваше, но за пробата...). Мислех че може да е от ЕГР, тъй като съм имал проблеми с него - изчистих го до блясък. После реших да изчистя сондата в резервоара - веднъж съм я отварял като взех колата и вътре беше ужас - реших, че може да се е позапушила цедката в нея, но нямаше сериозно замърсяване. Следващото нещо, което мисля да направя, е да сваля и почистя SCV клапана - тук е писано по темата:
viewtopic.php?f=23&t=33345&hilit=scv+%D ... 0%B0%D0%BD

Не съм връзвал диагностика, но и това ще направя, само да подкарам Techstream-а.
Последните няколко дни не ми е претрисала колата, но ако изчистя клапана и отново се прояви проблемът - не знам каква ще е следващата стъпка :help:
Toyota Avensis T25 Liftback Face 2.2 D-CAT 177hp, manual

Vaskata_84
Мнения: 46
Регистриран на: 08 Окт 2020 22:29
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Rav4 2009 година D-Cat
Обратна връзка:

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от Vaskata_84 » 23 Ное 2020 09:41

Здравейте, колеги явно вече имам и аз проблем или е нормално някои по вещ да се изкаже. Проблема е следният колата от време на време като я настъпя изпушва бял дим после изчезва забелязах покарам ли повече градско после пропушва бял дим, къде да търся проблема или е нормално Тойота рав4 година 2009 д-кат 150 коня. Благодаря предварително
Toyota Rav4 2009 година. D-Cat 2.2 150 коня

VRPerformance
Мнения: 17
Регистриран на: 14 Мар 2009 20:14
Местоположение: Русе
Обратна връзка:

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от VRPerformance » 30 Ное 2020 19:07

sdvlaev написа: 20 Юли 2020 08:01 Здравейте,

Да споделя и аз малко опит/премеждия/решения/мнения.

Февруари 2019 закупих Toyota Rav4 D-CAT 2006 2.2 177k.c. / километри над 200к
Преди да я закупя тестово каране, пали от раз, стегната, всичко наред.
Отново преди закупуване диагностика/преглед/оглед на всичко в Toyota Варна Карком. Не съм доволен от тях за 60 лева получих един лист с написани на ръка общи препоръки, нищо не се споменава за дюзи. За справка 2013 съм правил същото в Шкода до комина, изключително подробен анализ с обяснение и прикачени документи.
След закупуване, установих следния проблем. Паля, тръгвам, колата загрява и от ауспуха излиза бял пушек /регенерация или опит аз такава/, придружен с миризма в купето /не силна, но осезаема/, неудобство от другите участници в движението. Белият дим не беше постоянен, т.е. не се случваше при всяко каране. Пробвах с няколко карания по магистрала, високи обороти примерно до Шумен и обратно, по магистралата всичко наред и когато вляза в града започва. Само да спомена че имам навика да зареждам от бенита по-скъпия им дизел или дизел с добавка бардал. Нямаше ефект.
След закупуване се оказа че има и проблем с дюзите, не всички работят както трябва /прикачам файл, интересно ми е вашето мнение за стонойстите им/. Смених ги и 4-те /да по 1к всяка :)/ + пълно обслужване масла/филтри, EGR беше ок. Надявах се след смяна на дюзите и сервизиране да спре пушенето, не спря. Лятото понамаля, но пак го имаше и на дълъг път пак, извън града не е толкова неудобно. Колата почти не се кара в града.
Декември 2019 пробвах и водордно почистване на двигател над затвора Bosch Car Service, най-безсмисленото нещо, за което съм давал пари. Направиха и диагностика, като някакъв датчик/диференциално налягане?/ за изходните газове, даваше отрицателни стойности, но не се наеха с решаване на проблема. При плащане на касата и даване на номера на колата, касиерката ми казва "Ами тя тази кола е била при нас, януари 2019 за същата процедура." т.е. си го е имала проблема и преди.
Пушенето зачести. Направих диагностика в движение, с един майстор бивш служител на тойота, това което ми каза че всичко си има живот и най-вероятно ДПФ-а си е заминал. Колата се опитва да направи регенерация, но не успява. И той като мен не е привърженик на софтуерно и хардуерно премахване на ДПФ-а, но стигнахме до извода, че може би премахване е по-добрият вариант от проба грешка /смяна датчик, 5-та дюза сълзене, смяна с нов ДПФ/.
Свързах се с https://vrperformance.net/, те са в Русе аз в Варна. Казаха че нямат човек/сервиз в Варна и ме свързаха с едно момче в Добрич, Миро, не мога да им намеря сайт, на улица калиакра, имаше доста машини 4х4, имам му телефона. Оставих колата, на следващия ден я взех, не се сещам колко струваше цялата процедура, ама изкупиха и филтъра мисля беше нещо около 200-300лв. Тръгнах си от добрич и тъкмо влизам във Варна, момчето ми звъни, че момчетата от Русе открили някакъв проблем в кода и хаде наобратно да ъпдейтне, хареса ми това че бяхме приключили, а се обади да си довърши работата.
След премахването няма пушене, не намирам разлика в пъргавостта на колата. Разходът по борд беше над 9, сега е около 8, литър на долу. Турбото сякаш е по шумно, мисля че е нормално.
Наскоро имах проблем с турбината/турбото. В един момент започна да се губи, натискаш педала за газта и някак със закъсненние тръгва рязко, при едно ходене до Пловдив изцяло изчезна. Последва сваляне почистване в Унитех в Техническия и се оправи.
Зимата/пролетта имах проблем с паленето, замисля се преди да запали и понякога не успява от раз, в момента няма такъв проблем, следователно го отдавам на акумулатор, защото е на 3+години.

По-здрави коли. :)
Здравейте,радваме че сте доволни,за съжаление Миро вече не работи с нас,ориентира се към 4х4 автомобилите,но ние пък вече работим в новия си сервиз и можем да поемем всеки автомобил :)

Vaskata_84
Мнения: 46
Регистриран на: 08 Окт 2020 22:29
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Rav4 2009 година D-Cat
Обратна връзка:

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от Vaskata_84 » 21 Дек 2020 23:24

Здравейте, имам една стойност която не разбирам. Diff. Press. Sensor Corr -1.1 kPa това нормално ли е мога да предоставя и другите стойности
Toyota Rav4 2009 година. D-Cat 2.2 150 коня

TheRedDragon
Мнения: 4
Регистриран на: 19 Дек 2020 16:12
Местоположение: Sofia
Автомобил: Rav 4 XA30 2.2 D4D 136

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от TheRedDragon » 24 Дек 2020 13:27

Колеги, някой има ли представа след физическо и софуерно премахване на ДПФ-а на Рав 4 , 2007г 136 коня - покрива ли на газанализатор нормата за Евро 4?
На същия модел РАВ същата година и двигател се слага версия и без и с ДПФ. Някой знае ли каква е разликата? И дали при версията без ДПФ се слага по-голям катализатор или евентуално различна горивна карта? Някой правил ли си е експеримент да премахне софтуерно ДПФ, а физически на мястото на филтъра вместо тръба или гърне да сложи универсален катализатор например?
Поздрави и весели празници

Vaskata_84
Мнения: 46
Регистриран на: 08 Окт 2020 22:29
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Rav4 2009 година D-Cat
Обратна връзка:

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от Vaskata_84 » 24 Дек 2020 16:16

Все си мисля, че твоята кола няма дпф.
Toyota Rav4 2009 година. D-Cat 2.2 150 коня

TheRedDragon
Мнения: 4
Регистриран на: 19 Дек 2020 16:12
Местоположение: Sofia
Автомобил: Rav 4 XA30 2.2 D4D 136

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от TheRedDragon » 24 Дек 2020 17:49

@vaskata_84
Има. И по VIN излиза , а вчера го видях и визуално bash.gif
Просто ми е чудно каква е разликата между моята и моделите без ДПФ

VRPerformance
Мнения: 17
Регистриран на: 14 Мар 2009 20:14
Местоположение: Русе
Обратна връзка:

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от VRPerformance » 11 Яну 2021 13:16

TheRedDragon написа: 24 Дек 2020 13:27 Колеги, някой има ли представа след физическо и софуерно премахване на ДПФ-а на Рав 4 , 2007г 136 коня - покрива ли на газанализатор нормата за Евро 4?
На същия модел РАВ същата година и двигател се слага версия и без и с ДПФ. Някой знае ли каква е разликата? И дали при версията без ДПФ се слага по-голям катализатор или евентуално различна горивна карта? Някой правил ли си е експеримент да премахне софтуерно ДПФ, а физически на мястото на филтъра вместо тръба или гърне да сложи универсален катализатор например?
Поздрави и весели празници
Ако те притеснява прегледа,ще го минеш без проблеми ако колата ти не пуши видимо дори да е махнат ДПФ

TheRedDragon
Мнения: 4
Регистриран на: 19 Дек 2020 16:12
Местоположение: Sofia
Автомобил: Rav 4 XA30 2.2 D4D 136

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от TheRedDragon » 11 Яну 2021 18:27

Потвърждавам, че няма НИКАКВА разлика нито в шума, нито в "изпушването" :)
received_452477552432193.jpeg
received_452477552432193.jpeg (61.96 KiB) Преглеждано 5465 пъти

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от slowtraveler » 11 Яну 2021 20:18

Сега ще видим като се активизират - нали подеха инициативата да лепим стикери, или да се присвоява еко-норма на автомобила при самият ГТП...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Nik173
Мнения: 2
Регистриран на: 29 Окт 2018 13:35
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corola Verso

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от Nik173 » 19 Яну 2021 13:27

Здравейте,
Някой може ли да ми каже към кого да се обърна за пушенето на автомобил Тойота Корола Версо 2,2 D4D. Автомобила започва да пуше сиво-синкаво, когато достигне нормална температура. Ще бъде ли нужно премахването на ДПФ-а? Някой има ли идея на колко хиляди се сменя този ДПФ и подлежи ли на чистене.

Аватар
WoLF
Мнения: 2583
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от WoLF » 19 Яну 2021 20:27

Пушенето не ти е от него и той никога не предизвиква нещо, а само страда от други проблеми :whistle:
ИзображениеИзображениеИзображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 35 госта