D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувай отговор
Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от slowtraveler » 06 Юли 2021 09:43

Georgy написа: 05 Юли 2021 22:44 Гледам клипове че температурата когато не е в регенерация дпф е 150-180 гр.

Това е само при празен ход.... Натовариш ли двигателя - температурата на газове скача...
При магистралата - още повече - двигателя е доста натоварен... При мен регенерацията бе около 600С ако не се лъжа... А ако е близо до регенерация, но излезеш на магистрала, филтъра се самопочиства.... Познай защо? :) Да, просто температурите стават близки до тези на принудителната регенерация и затова ДПФ се самопочиства...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Georgy
Мнения: 50
Регистриран на: 11 Апр 2015 12:04
Местоположение: София

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от Georgy » 06 Юли 2021 18:48

Много ми се искаше някой колега с мотор 2AD, който е поглеждал с дианостиката да каже стойностите за температурата на дпф, когато не е в ренерация.
Rav 4 2010, 2.2 D-4d

Niki Ruse
Мнения: 1
Регистриран на: 24 Юли 2021 19:54
Местоположение: Русе

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от Niki Ruse » 24 Юли 2021 20:13

Здравейте, имам проблем с задръстен DPF на Тойота Авенсис 177 кс. 2008 г. . Колата влезе в сервизен режим. Изчетох почти целия форум и оставам с впечатление че почти всички махат филтъра с емулации и т.нт. Това обаче мен не ме интересува!
Не видях някой да е обяснил след сервизно почистване например колко изкарва. Тойота Русе предлагат това срещу 600 лв към външна фирма,но не дават гаранция!
Мен специално ме интересува дали някой е сменял филтъра с нов с този https://www.bmcatalysts.co.uk/catalogue ... 5H/355152/ на BM Catalysts артикула е BM11025H. Цената му е малко над 600 лв. Върши ли работа, колко изкарва, колата покрива ли еко нормите с него

Аватар
biro
Мнения: 2628
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 60 пъти

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от biro » 25 Юли 2021 07:59

Промиване на DPF съм чувал, че правят в комплекс Харис питай за цена и там.
Купих на скоро катализатор на BM и работи, но съм минал не повече от 400км след смяната.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
WoLF
Мнения: 2583
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от WoLF » 25 Юли 2021 23:00

Лично нямам впечатления за миене, но когато се интересувах покрай Маздата достигнах до извода, че са временни решения... Все пак филтъра се задръства при неправилна употреба на автомобила или неправилна работа на нещо преди филтъра bash.gif При мен се оказаха дюзите, а филтъра го отнесе без вина sad.gif
ИзображениеИзображениеИзображение

geniya
Мнения: 296
Регистриран на: 17 Авг 2014 08:38
Местоположение: Асеновград
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от geniya » 26 Авг 2021 11:35

Чудя се, ако ДПФ е изкормен и се включи принудителна регенерация ще има ли някакъв проблем? Почнах да се съмнявам, че джамбазина го е изкормил малко преди да я купя, защото имам снимка от ауспуха като я взех, няма общо със сега след 1,5година и 15 000км! Вече е почернял , а преди беше като никелиран отвътре. Смених преди време 5000км ламбда сонда с оригинална ДЕНСО поради грешка и светнал чек, като новата ламбда работеше перфектно, все пак беше чисто нова. Сега след 5000км започна да ми повишава разхода, ауспуха отвътре почерня доста и като я закачих на техстрийма се оказа, че ламбдата е забила и не отчита нищо. Относно това дали ДПФ е изкормен, би трябвало да има заваръчен шеф, който няма как да не видя, нали? Ако се окаже така, би трябвало и софтуера е барнат, тогава дали принудителната регенерация ще прочисти ламбдата, или ще я скапе тотално?
П.П. Забравих, става въпрос за РАВ4 2008 2,2 136кс.
Toyota Corolla Verso 2004, 2.0D4D 116hp -----------> Toyota Rav4 XA30 2008, 2.2 D4D 136hp /No DPF/

AlexBe
Мнения: 5
Регистриран на: 27 Авг 2021 18:27
Местоположение: Sofia
Автомобил: T25
Получена  благодарност: 1 път

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от AlexBe » 27 Авг 2021 18:52

nikolov87, в кой сервиз я откара и ти отстраниха проблема. Аз вече незнам какво да правя с авенсис d-cat 177, дпф е премахнат софтуерно и хардуерно, егр също, колата ди върви и не пуши толко, но когато я карам на дълго на постоянна газ( не много) забива сякаш няма турбина и ако е на авто пилот го изключва. Майсторът при които бях е много читав, преправи софтуера сложил е някакви липсващи карти за горивото и сега колата харчи много по малко в сравнение с преди 8-9/100 , но проблема си е налице. Каза ми да сменя мап сензора и регулатора на горивото.

dng
Мнения: 1
Регистриран на: 18 Май 2019 15:31
Местоположение: Варна
Автомобил: avensis t25

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от dng » 01 Окт 2021 09:53

Здравейте . Обмислям смяната на DPF филтъра с BM CATALYSTS BM11025H . Ако може колегата biro да сподели дали още е доволен . Все пак е минал сигурно повече км. Благодаря предварително .

Аватар
Kiki
Мнения: 8211
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от Kiki » 01 Окт 2021 17:58

AlexBe, ЕГР почистен ли е?
geniya написа: 26 Авг 2021 11:35 Чудя се, ако ДПФ е изкормен и се включи принудителна регенерация ще има ли някакъв проблем?
Ако новият софтуер е читав, не може да се включи регенерация. Кабелът на петата дюза също трябва да е изключен.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

Аватар
biro
Мнения: 2628
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 60 пъти

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от biro » 01 Окт 2021 22:04

dng написа: 01 Окт 2021 09:53 Здравейте . Обмислям смяната на DPF филтъра с BM CATALYSTS BM11025H . Ако може колегата biro да сподели дали още е доволен . Все пак е минал сигурно повече км. Благодаря предварително .
1200км е минала градската хонда джаз и катализатора на BM закупен от аутодок са 215лв е все така добър. Все пак са малко км-те за някакво сериозно мнение, но за тия никакви пари все тая.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

AlexBe
Мнения: 5
Регистриран на: 27 Авг 2021 18:27
Местоположение: Sofia
Автомобил: T25
Получена  благодарност: 1 път

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от AlexBe » 01 Окт 2021 23:00

Kiki написа: 01 Окт 2021 17:58 AlexBe, ЕГР почистен ли е?

Затапен е механично и изолиран софтуерно

FoXBoY
Мнения: 12
Регистриран на: 11 Фев 2011 19:00
Местоположение: Карлово/София

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от FoXBoY » 23 Окт 2021 09:53

Здравейте колеги

Собсвеник съм на Toyota Avensis T27 2009г. 2.2 D-cat
От около година започна да ми прави проблем с много сериозно пушене.

Когато тръгна сутрин температурата на двигателя достигне около 90 и развия 60-65 км започва едно страшно пушене-сив дим с ужасна миризма в продължение на около минута. След това карането продължава с много редки и леки припушвания.

Преди време ми смениха датчика който съм снимал пожене на диагностика не показваше никакви стойности. Сега на диагностика ми казват че всичко по изпускателната система показва, че е в норма НО пушенето си е всеки ден.

По таблото нищо не ми свети като грешки и на диагностиката няма нищо записано.

Следващата стъпка която ми каза монтьора е почистане на ЕГР и пускане на принудителна регенерация.

Моля за съвет ако някой от вас се е сблъсквал с такъв проблем и дали е намерил решение освен премахване на DPF?.
Прикачени файлове
IMG_20211023_095225.jpg
IMG_20211023_095225.jpg (459.5 KiB) Преглеждано 6581 пъти
Avensis III Wagon - 2.2 D-CAT (150 Hp) Automatic 2009г.

ice_box
Мнения: 13
Регистриран на: 28 Сеп 2021 13:14
Местоположение: София
Автомобил: Avensis T27 2.2 D-Cat 150 Auto

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от ice_box » 04 Яну 2022 09:30

Здравейте, вчера забелязах по магистралата че когато карам със около 120 и подам повечко газ колата изпушва дооста бяло, но не всеки път. Докато се движех също така ми изписа oil maintenance require, прибрах се маслото си е на макс, сега говорих с един сервиз и ми казаха че това е някакъв интервал и нямало общо с пушенето.. А за самото пушене че най вероятно е приключил ДПФ, но няма да мине без диагностика. Човека ми каза че ако е ДПФ трябва да го махна и да не се подлъгвам със заместители. Честно казано си помислих че може да е ДПФ и погледнах че има такива на цена 8-900 лв. Та имаме ли колега от форума, който кара с такъв заместител да даде отзиви дали има проблеми?

Hursa
Мнения: 4897
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 73 пъти

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от Hursa » 05 Яну 2022 10:45

Някаква друга индикация има ли, че имате проблем с ДПФ? Направете диагностика. "Бяло" може да пуши евентуално, ако се е стартирала принудителната регенерация. Ако е "забит" при рязко ускорение и високи обороти - би пропушило "черно".
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

ice_box
Мнения: 13
Регистриран на: 28 Сеп 2021 13:14
Местоположение: София
Автомобил: Avensis T27 2.2 D-Cat 150 Auto

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от ice_box » 05 Яну 2022 13:19

Hursa написа: 05 Яну 2022 10:45 Някаква друга индикация има ли, че имате проблем с ДПФ? Направете диагностика. "Бяло" може да пуши евентуално, ако се е стартирала принудителната регенерация. Ако е "забит" при рязко ускорение и високи обороти - би пропушило "черно".
Благодаря за отговора! Ами други индикации няма, реално само при висока скорост 120 при кик-даун, при изпреварване по магистралата се появяваше това силно пушене, колата главно я карам извънградско 90-10% съотношение обаче сега около празниците имах и по кратки движения в града. Започнах да се замислям дали не е от горивото уж от скъпия дизел на Авия + добавка бардал бдц бях, но знам ли преди това сипвх на ромпетрол и беше голяма мъка от към динамика, макар че беше с добавка колата определено се чувстваше по мудна. Вчера директно смених маслото + маслен филтър и купих една добавка на бардал за почистване на дпф, доста скъпа беше около 140 лева и директно излязох на магистралата за продухване, та грам не изпуши карах до Пловдив и обратно до София с малко по високи скорости и обороти (малко тип AutoTopNL) да видя дали ще има нещо, но не. От сервиза ми препоръчаха да я покарам градско и да и правя кик-даун и да наблюдавам дали изпушва и преди да сменя маслото правих тези експерименти на не толкова загрял мотор и вече на загрял, но нищо не се случи. А за индикацията на маслото, аз си бях виновен, тъй като като взех колата я бях настройл на 5000 мили да ме подсети, но просто не се усетих и вчера когато рестартирах "maintenance" от trip-a беше на +34 километра от това което бях задал ... Но в паниката просто не се усетих, дори не повярвах на човека от сервиза и отидох да ми сменят маслото на друго място :D А ако се е пуснала принудителна регенерация, дали има някакви идикации по таблото?

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 46 госта