D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувай отговор
ccvetan
Мнения: 72
Регистриран на: 22 Дек 2015 08:51
Местоположение: Ловеч
Благодарил/а: 1 път

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от ccvetan » 30 Авг 2019 22:39

Sevak написа: 30 Авг 2019 18:42 Купил Тойота королла 2.2 д-кат пушиииии много бял пушек.срам да го карам в града.колата влизал в авариен режим. Сега искам да махам тоз дпф софтуерно и физически само че незнам какво ще стани после дали няма да имам по големи главоболии после. Моля ако можи някой да ми посаветва.
Можи и ша ти посаветвам. Махай го тоз дпф. Нищо ще стани.
Verso 2.2 D-Cat 2010

docenta
Мнения: 5
Регистриран на: 18 Авг 2019 09:41
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Тойота Авенсис 2.2

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от docenta » 07 Ное 2019 18:27

Здравейте колеги. Имам тойота авенсис 2.2 177к д-кат. Та на въпроса ще ми препоръчате ли майстор от Пловдив който да премахне ЕГР, ДПФ и вихрови клапи

Аватар
biro
Мнения: 2628
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 60 пъти

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от biro » 07 Ное 2019 19:01

Това д а не ти е Опел?
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

romul25
Мнения: 24
Регистриран на: 23 Авг 2017 14:23
Местоположение: София

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от romul25 » 18 Ное 2019 15:41

Здравейте, колеги. Експлоатирам RAV4 III 177 к.с. D-CAT от 3 години. Какво ли не съм пипнал по джипа. Имах проблем с DPF - премахнах го 208 к.с. 480 Nm. Имах проблем с дюзи - смених две докато разбера какво да направя за да не се задръстват и да не запичат. На всеки 20 000 30 000 хил. км. вадя всички дюзи и им сменям дифтунгите, О-пръстените, почистване на леглата и мазане със силикон всичко в сервиз както си му е реда. След време направих почистване на EGR и колектор след което, веднага Емулатор на EGR и затапване/150лв./ + смяна на масло и филтри. Джипът не влиза в авариен режим, не пуши въобще и не задръства дюзи, а ускорението е супер.

Аватар
Kiki
Мнения: 8211
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от Kiki » 18 Ное 2019 19:01

romul25 написа: 18 Ное 2019 15:41 208 к.с. 480 Nm
Това не го разбрах?!
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

Двигателист
Мнения: 423
Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 19 пъти

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от Двигателист » 18 Ное 2019 21:10

romul25 написа: 18 Ное 2019 15:41 ....На всеки 20 000 30 000 хил. км. вадя всички дюзи и им сменям дифтунгите, О-пръстените, ...
Колега, защо толкова често сменяш дихтунги? По мое мнение оригинални в чисто легло не създават проблем (в смисъл не пропускат) поне 150 000 км.
Последно промяна от Akima на 19 Ное 2019 00:45, променено общо 1 път.
Причина: Съкратен цитат.

romul25
Мнения: 24
Регистриран на: 23 Авг 2017 14:23
Местоположение: София

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от romul25 » 18 Ное 2019 23:47

Максимален въртящ момент 480 нютон метра. За смяната на дифтунгите .... така ми препоръчаха, защото се образувал нагар около тях и се запичат. При мен имаше дюза, която изпускаше и беше като заварена. Извадиха я много трудно, като при смяната на дифтунгите и при останалите 3 имаше сериозен нагар. След смяната, се промени разхода и работата ма мотора.
-------------------
Трябваше да допълня, че е с чип тунинг на 208 конски сили.
-------------------
Все пак 120лв. за смяна на дюза.
Последно промяна от Akima на 19 Ное 2019 00:43, променено общо 1 път.
Причина: Слети мнения.Моля прочетете правилата и важните теми.Има бутон за редакция.

romul25
Мнения: 24
Регистриран на: 23 Авг 2017 14:23
Местоположение: София

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от romul25 » 19 Ное 2019 08:38

Вземам си забележка!

Аватар
StaKo
Мнения: 39
Регистриран на: 05 Яну 2010 14:25
Местоположение: София

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от StaKo » 28 Ное 2019 12:55

През 90-те имах Пежо 405 с прословутия дизел 1.9 70 коня. Колата я взех втора ръка карах я до към 400к км и я продадох. Нито дюзи нито помпа бях правил или центровал. Как тая кола, без филтри и катализатори никога не ми изпуши през ауспуха. Вярно че редовно сипвах някаква добавка на кастрол, но нищо друго. Явно е, че турбо моторите са по-склонни към изпушване.
Във всеки звяр има поне какпка милост- в мен не - значи аз не съм звяр!

Аватар
WoLF
Мнения: 2583
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от WoLF » 28 Ное 2019 20:43

Изпушването идва от недобра смес(богата), т.е. компа е отчел прекалено голямо количество на въздуха, което после не пристига реално в двигателя, а нафтата е сметната за него или дюзите пускат повече нафта от необходимото. Често причина е именно турбото, което не работи правилно и не вкарва необходимия въздух. Има и други причини(нарочни), но основно турбо, сензор за въздух, дюзи правят проблема tooth.gif
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
StaKo
Мнения: 39
Регистриран на: 05 Яну 2010 14:25
Местоположение: София

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от StaKo » 29 Ное 2019 15:29

За мен една от благотворните причините за задръстването на ДПФ при градско каране е ЕГР. Този клапан като работи, работи точно до 2000 оборота и бълва сажди във всмукателния колектор и в цилиндрите, а като не работи може да блокира и да бълва сажди във всички обороти.
Във всеки звяр има поне какпка милост- в мен не - значи аз не съм звяр!

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от mfandakov » 29 Ное 2019 18:03

Да обаче като блокира записва грешка,и се отразява на мотора.Е ...зависи разбира се и коя година е колата. :thumbsup:
worthy.gif

Аватар
StaKo
Мнения: 39
Регистриран на: 05 Яну 2010 14:25
Местоположение: София

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от StaKo » 03 Дек 2019 11:32

Някой беше писал, назад в темата, за качествата на горивата в България, вчера заредих от ОМВ макс моушън, но помолих и малко да ми капнат в една тубичка. След това прелях по 300 грама в две малки шишета от минерална вода. Едното пренощува в къщи, а другото в камерата на хладилника при -8. Това което беше в къщи на 22 градуса си остана супер течливо, е не като бензин. Другото от камерата беше станало като гъсто масло за скоростна кутия, а все пак е от хубавата нафта и не е било в камера за дълбоко замразяване на -16.
И още нещо, лятото, на два пъти, пълних резервуара с нафта от Австрия, разликата беше осезаема, много по-мека работа на двигателя и по-еластична работа.
Във всеки звяр има поне какпка милост- в мен не - значи аз не съм звяр!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от slowtraveler » 03 Дек 2019 14:53

StaKo написа: 03 Дек 2019 11:32 Другото от камерата беше станало като гъсто масло за скоростна кутия, а все пак е от хубавата нафта и не е било в камера за дълбоко замразяване на -16.
В темата за горивата е обсъждано... Наблюдаваният от теб ефект съвсем не означава, че нафтата е лоша.. И в допълнение - напълно логично е 'лятната' нафта да се изчерпи доста по-бързо в евтиният си вариант, отколкото при скъпото гориво... Т.е. в този период вероятността да попаднеш на 'лятна нафта' е по-голяма при премиум горивата, отколкото при евтините, просто защото евтиният резервоар сигурно ще свърши доста по-бързо и вече ще е зареден със 'зимна' по-нискотемпературна нафта... Затова в преходният период си зареждах от най-обикновената нафта. Премиум съм зареждал когато се появи 'зимната - Алпин'.. Но това бе първата година. През последващите години си карах само с евтината без проблем зимата (вярно, колата си имаше подгрев на филтрите)...
И още нещо - 'зимната нафта' има по-добра течливост при ниски температури, но това съвсем не означава, че е 'по-добра нафта' от лятната...
Дори напротив - в доста книжки пише зимната нафта (особено нафтата за по-екстремните температури) да не се ползва освен когато това наистина е наложително...
За 'по-меката работа' и т.н. - с това трудно се спори, защото е чисто субективно усещане - може наистина така да си го усетил :) Аз такъв ефект не съм усещал досега - дизелът все си мъркаше, независимо каква нафта съм му налял.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
StaKo
Мнения: 39
Регистриран на: 05 Яну 2010 14:25
Местоположение: София

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от StaKo » 03 Дек 2019 15:28

Аз също не карам с премиум. Понякога доливам по 10 литра към 10те в резервуара. Предимно зареждам на еко, ромпетрол, омв или газпром от обикновенната. Двигателя на едната кола е специфичен, митсубиши 4N13 150 коня, японски двигател, и всичко е кошмарно скъпо по него, инжектори, помпа за високо налягане и турбото с променлива геометрия.
Имам и авенсис 2.0 Д4Д 110 коня старичък и на много километри. Обикновенно от нафтата на ромпетрол съм много доволен, но последния път сипах зимна и ламБата светна.
Винаги си сипвам и бардал БДЦ.
Във всеки звяр има поне какпка милост- в мен не - значи аз не съм звяр!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 32 госта