тресе двигателя на Авенсис- бензин

Миланов
Мнения: 96
Регистриран на: 04 Яну 2010 16:18
Местоположение: Ямбол Тойота Корола 1.6 VVT 2009г

тресе двигателя на Авенсис- бензин

Мнение от Миланов » 27 Сеп 2019 02:24

Колега, не го познавам добре този мотор, сложен е и не е толкова разпространен. Има освен бензиновия контролер и отделен контролер, който управлява бензиновите инжектори. Ще ти дам още един линк, който дано те насочи към решаването на проблема ти, а и не само на теб. Явно ще се кара стъпка по стъпка. Ти ще продаваш информация, а ние ще помагаме колкото можем. Ето линка:https://autodata.ru/article/d4/?utm_med ... ticle_dict Поздрави.

vfr800
Мнения: 461
Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 66 пъти

тресе двигателя на Авенсис- бензин

Мнение от vfr800 » 27 Сеп 2019 14:09

Метнах едно око на темата, според мен търсите в грешна посока. На първо място това , че колата при включен климатим държи 600 оборота ясно показва, че по някаква причина ECUто не прави корекции на оборотите. По принцип , когато се включи климатика ECU то рабира за това и дава сигнал на дросела да повиши оборотите. На по-старите коли това ставаше с допълнителен клапан за въздух, на по-новите с електронен дросел, ECUто просто отваря дросела малко повече. Очевидно това не се случва, и заради товара на компресора оборотите падат на 600, където логично има вибрации. Няма 4ри цилиндров двигател, който да работи равномерно на под 700 оборота. Причините да не се вдигат оборотите може да са много, но на Техстрима би трябвало да може да се забележи тази аномалния. На live данни, някъде има Idle RPM и пак някъде там има Target Idle RPM. Target Idle RPM, би трябвало да се променя, когато се пусне климатика и обратно, а Idle RPM трябва да е максимално близо до Target IDle RPM, и в давата режима. Ако това не се случва, значи ECUто не разбира, че климатика е пуснат. Колкото до това, че колата мирише на бензин и харчи това е логично в следствие на грешките свързани с емисиите, сега ще кажеш, ама аз ги трия и тя пак мирише. Мирише, защото докато има грешки колата минава от Alpha N(Closed Loop), на директно четене от таблицa(Open Loop), където стойностите са значително завишени. Между 10 и 20 процента, зависимост от автомобила. Когато изтриеш грешките колата пак минава на Alpha N и започва да се самообучва. При преминаванто започва да прави корекции на Fuel Trim в посока -%, за съжаление този процес не завършва, защото явно преди да завърши колата отчита проблем с емисиите и пак минава на таблица, и цикъла се повтаря до безкрай. Смятам че вибрацията е пряко свързана с невъзможността на автомобила да работи в Closed Loop.

Аватар
Avensis_fen
Мнения: 28
Регистриран на: 10 Авг 2019 11:11
Местоположение: Габрово
Автомобил: AvensisT25 2.0 бензин

тресе двигателя на Авенсис- бензин

Мнение от Avensis_fen » 27 Сеп 2019 15:10

Прикачвам живи данни на загрял двигател.
От информацията на колегата Миланов имам проблем с дългосрочната корекция на впръсканото гориво. Стойността му трябва да бъде 0 или едноцифрено число, а при мен е положително двуцифрено 14.80.
Премахнах катализатора и изчезнаха грешките 0420 и 0430 за намалена ефективност.
Колата стана малко по-добре, но продължава да смърди на бензин и да си тресе.
Въпроса е каква е следващата стъпка, която трябва да предприема?
Опитвам се сам да си оправя колата, защото майсторите покрай мен нямат нужните умения и когато видят мотор с директно впръскване вдигат ръце.
По-лесно им е да ремонтират Опели и Голфове.... mad.gif
Прикачени файлове
ТОЙОТА1.jpg
ТОЙОТА1.jpg (240.64 KiB) Преглеждано 2845 пъти

vfr800
Мнения: 461
Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 66 пъти

тресе двигателя на Авенсис- бензин

Мнение от vfr800 » 28 Сеп 2019 23:33

Не предприемайте нищо. Short Trim е на минус, което означава, че малко по малко колата би трябвало да намали Long Trim-овете. Покарайте още ден два и проверете пак.

Аватар
Avensis_fen
Мнения: 28
Регистриран на: 10 Авг 2019 11:11
Местоположение: Габрово
Автомобил: AvensisT25 2.0 бензин

тресе двигателя на Авенсис- бензин

Мнение от Avensis_fen » 29 Сеп 2019 12:17

Благодаря за съвета!
Няма да бутам нищо по-колата само ще карам. Надявам се ECU-то да се самоадаптира и да намали обогатяването на горивната смес, че мирише на бензин, не се трае.
Всичко съм проверил по-тази кола и считам, че проблемите и не са механични, а софтуерни. Вярно, че няма никакви записани грешки, освен изменение на параметрите на живите данни .
Явно ЕКУ-то влиза в някакви зададени аварийни режими от които, представа си нямам как да го изкарам и преведа в нормално състояние.

CYNIC
Мнения: 34
Регистриран на: 13 Фев 2018 19:10
Местоположение: софия
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

тресе двигателя на Авенсис- бензин

Мнение от CYNIC » 30 Сеп 2019 14:23

Здравейте колеги!
Вчера ми се случи нещо странно. При спускане по една не толкова стръмна улица малко преди да спра напълно двигателя угасна. Това ми се е случвало и преди но тогава бях заредил в шел (от тогава не зареждам там). Тогава двигателя имаше съвсем леки смущения в работата и предположих, че е скапан бензина. Та някой има ли идея какво може да е освен скапания бензин???

До колегата vfr800 : Със или без климатик оборотите са на 600. Но понякога е на 620-30 оборота( тогава не тресе ) пак със или без климатик.
TOYOTA AVAENSIS 2.0 AUTOMATIC T25

Аватар
Avensis_fen
Мнения: 28
Регистриран на: 10 Авг 2019 11:11
Местоположение: Габрово
Автомобил: AvensisT25 2.0 бензин

тресе двигателя на Авенсис- бензин

Мнение от Avensis_fen » 30 Сеп 2019 15:32

Колега CYNIC виж на диагностика какво ще покаже, като грешки. От горчив опит разбрах, че D4 е много капризно чудо и от най-малкото нещо може да направи проблеми. Смущенията за които пишеш, може да са от бобини, инжектори, датчици. При мен също на тези обороти тресе на земетресение от скоро време почна да ми поддържа 800 об/м и малко по-малко тресе.
Провери като запалиш колата, дали мирише на студен и загрял мотор на бензин, поне при мене го има и май съм за подмяна на инжектори.
Така, като гледам на къде отива темата за " тресенето на Авенсис-бензин" направо е станала бюлетин на препатили собственици от тоя проклет двигател. tooth.gif

vfr800
Мнения: 461
Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 66 пъти

тресе двигателя на Авенсис- бензин

Мнение от vfr800 » 30 Сеп 2019 16:32

Не е проблема в двигателя, вероятно колата е на доста километри, или не е поддържана добре. Един съсед има същата преди да я купи от швейцария ме попита какво ще кажа за колата. Преди това имаше BMW 530D, казах му че единствения проблем е , че няма да върви колкото старото му BMW и няма да може да и сложи газ. Той кара малко, така че това с газта не му беше проблем. Купи си я колата даде около 1.5 пъти в пари спрямо цените на тези тук в България по същото време. Колата дойде на 160К обслужвана само в Тойота до последно. Като се засечем с него вече не си говорим за коли, а преди постоянно нещо ме питаше за старото му BMW. То не бяха пренадуващи турбини, разходи на масло, картерна вентилация, разход на гориво. Сега просто се качва в колата и върти ключа. Вярно ресурса на тези коли не е по 500К километра като на старите, това в очите на някои хора е проблем, но в крайна сметка това е положението. Никой вече не прави колите както ги правеха японските марки през 90те години, изключвам мазда, че те вечно са си имали проблеми с ръждата......

memorex

тресе двигателя на Авенсис- бензин

Мнение от memorex » 30 Сеп 2019 20:12

Avensis_fen написа: 29 Сеп 2019 12:17 Благодаря за съвета!
Няма да бутам нищо по-колата само ще карам. Надявам се ECU-то да се самоадаптира и да намали обогатяването на горивната смес, че мирише на бензин, не се трае.
Всичко съм проверил по-тази кола и считам, че проблемите и не са механични, а софтуерни. Вярно, че няма никакви записани грешки, освен изменение на параметрите на живите данни .
Явно ЕКУ-то влиза в някакви зададени аварийни режими от които, представа си нямам как да го изкарам и преведа в нормално състояние.
Здр.
Значи ли това че си проверил изправността на MAF,MAP,TEMP,VACUUM сензори .Не съм сигурен какво от тези има на твоя двигател но те определят/дават сигнал към ЕCU за определяне на к-вото гориво спрямо масата ва въздуха.Ако е без маф то трябва да мери вакуум в смукателния колектор.От прикачения файл се вижда стойност за маф и сигурно има такъв .А и тази ст-ст нещо е с отклонение.
При колегата CYNIV на който гасне без газ също може да е от MAF датчик

Аватар
Avensis_fen
Мнения: 28
Регистриран на: 10 Авг 2019 11:11
Местоположение: Габрово
Автомобил: AvensisT25 2.0 бензин

тресе двигателя на Авенсис- бензин

Мнение от Avensis_fen » 30 Сеп 2019 20:50

Здрасти колега memorex !
Колата има всички изброени от теб датчици. MAF-a дефакто е дебитомера, който само съм го почистил.
Как разбра, че в MAF-a има отклонение?
Срещам трудности при намиране на коректните стойности/спецификации на живи данни при изправен двигател, за да ги сравня с моите.

Поздрави :cheers:

Аватар
Avensis_fen
Мнения: 28
Регистриран на: 10 Авг 2019 11:11
Местоположение: Габрово
Автомобил: AvensisT25 2.0 бензин

тресе двигателя на Авенсис- бензин

Мнение от Avensis_fen » 03 Окт 2019 10:23

Взех нов MAF за проба и никакъв ефект или промяна в поведението на двигателя.
Може да ми се сбъдне най-лошият кошмар, че съм за смяна дюзи.
На Techstream-а има опция за тест на инжекторите и ми изкара различни стойности в проценти, които бяха в голяма разлика.
Въпроса е как да ги проверя, за да съм сигурен, че проблема е в тях? :help:

KrasimiR
Мнения: 22
Регистриран на: 14 Мар 2019 20:31
Местоположение: София
Автомобил: Avensis T25

тресе двигателя на Авенсис- бензин

Мнение от KrasimiR » 03 Окт 2019 11:52

По информация в интернет има няколко места с опция за тестване и почистване на инжекторите с ултразвук.Единия вариант е да оставиш колата,там да ги свалят и тестват или ти да си ги свалиш и изпратиш по куриер.Ще отиде над 200 лв. като за качеството на услугата естествено нямаш гаранция.. :thumbsup:

Аватар
Avensis_fen
Мнения: 28
Регистриран на: 10 Авг 2019 11:11
Местоположение: Габрово
Автомобил: AvensisT25 2.0 бензин

тресе двигателя на Авенсис- бензин

Мнение от Avensis_fen » 04 Окт 2019 23:04

Мисля, първоначално да пробвам с добавка за почистване на инжектори. Прочетох доста информация относно манипулацията с ултразвук, което може да създаде проблеми. Закачането на специална машина, която симулира работата на двигателя и държи инжекторите отворени, за да премине почистващият препарат е доста по-ефективна.
Някой колега да е преминал през такава процедура с бензинови дюзи ?

vfr800
Мнения: 461
Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 66 пъти

тресе двигателя на Авенсис- бензин

Мнение от vfr800 » 05 Окт 2019 12:05

Проблема е, че това не са просто бензинови дюзи а бензинови дюзи за високо налягане. Нямат нищо общо с нормалните. Реално погледнато доста наподобяват устройството на модерна дизелова дюза, съответно в много вероятно да проявяват и подобни дефекти. Все пак едно е работното налягане да е 3 бара друго е 100бара. Все пак е далеч от работното налягане на модерен дизелов агрегат, така че вероятно е възможно да се ремонтират/почистят. Друг е въпроса, че ако двигателя е на много километри може проблема изобщо да не е свързан със самите дюзи. Много от двигателите с директно впръскване страдат от натрупване на нагар по клапани, интейк и т.н. Един лошо херметезиран цилиндър съвсем спокойно може да наруши работата на цялата система, това автоматично се отразява и на инжекторните времена просто, защото в цилиндрите няма еднакво количество въздух и на ECUто се налага да прави корекции на дюзите. Доколкото съм запознат този двигател би трябвало да има 2 смесообразуващи сонди, т.е вероятно цилиндрите се следят 2 по 2. Ако едната сонда отчита Ламбда 17 а другата 21, логично се правят корекции от ECUто, и инжекторните времена на 2 от цилиндрите се различават коренно от тези на другите 2. Най-ясно изразено е на празен ход, понеже тама времената са много ниски и се забелязва, най-много. За съжаление това е проблема на модерните автомобили, има твърде много неща, които могат да се объркат, особено когато говорим за автомобил втора употреба.Малка извадка от една руска книга, но преведена на английски. Не ги харесвам руснаците, но понеже са същите мизерници като нас в общи линии са единствените, от които можеш да вземеш ноу хау за ремонтни дейности.

Summary

After more than ten years since the first AZ appearance we can evaluate the series as a whole.

Specs. Power output and torque - are consistent with the average level of asian analogs, and in most cases provides enough thrust-weight ratio (except perhaps medium-SUVs).

Direct injection. D-4 did not cause significant performance gain or improvement in fuel efficiency compare to conventional motors of AZ series, and performs primarily "environmental" objectives. But increased cost of maintenance and repair of the "excess" components is enough to once again make sure of worthlessness and harm of using direct injection engines on the low-forced natural aspirated engines. Although 1..2AZ-FSE are more reliable than a terrible 3S-FSE, ordinary 1..2AZ-FE with multipoint injection are less of a problem. Not to mention that because of an incurable idling low rpm problem (with the attendant vibrations) such cars driving is uncomfortable. Small note - in 2008 the known asian auto-repairer wrote: "but the progress is not standing still, and MFI soon be will be replaced by DI", but in reality the D-4 history has developed somewhat differently.

Аватар
Avensis_fen
Мнения: 28
Регистриран на: 10 Авг 2019 11:11
Местоположение: Габрово
Автомобил: AvensisT25 2.0 бензин

тресе двигателя на Авенсис- бензин

Мнение от Avensis_fen » 05 Окт 2019 13:39

Колега vfr800 благодаря за изчерпателният коментар !
Този двигател има 4 сонди, 2 преди катализатора, които съм ги сменил с нови и работят в допустимите норми. Другите 2 сонди са със втулки след премахване на първият катализатор, вторият си е на мястото.
Определено манипулацията с катализатора си заслужаваше, защото ми изчезнаха грешките 0420 и 0430 за ниска ефективност.
След като понавъртях малко километри мога да кажа, че колата е доста по-пъргава в ниските и не ми е светвал чека, като на други колеги с такъв мотор.
Единственото, което ми показва, като проблемни стойности са на Short Trim и Long Trim, които може да са предизвикани от дюзи, проблем с цилиндрите и т.н.
Вчера се опитахме да закачим Авенсиса на почистваща машина на Бардал, която да промие дюзите с препарат без да се демонтират.
За съжаление, не успяхме да я свържем, поради "страхотното" изпълнение на горивната система и наблъскани смукателни колектори.
Накрайниците на машината, не могат хубаво да се захванат за горивопроводите и имаше вероятност, като се създаде налягане да се откачат.
"Ех... прав беше моят приятел, като ми викаше взел си дизелов мотор, който върви на бензин" :D

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 25 госта