Дюзи - Avensis D4D 2001 - показания и отклонения
Дюзи - Avensis D4D 2001 - показания и отклонения
Става въпрос за дузи на Avensis d4d 2001г.
показанията от диагностиката са:
3.441mm3
-4.999mm3
0.941mm3
0.628mm3
Какво точно означава този обем и нали подлежат на чистене с утразвук и какво би им повлияло...
показанията от диагностиката са:
3.441mm3
-4.999mm3
0.941mm3
0.628mm3
Какво точно означава този обем и нали подлежат на чистене с утразвук и какво би им повлияло...
Re: Дюзи - дизел
По тези показания можеш да разбереш дали дюзите са ти наред. До колкото знам аз 1 и 2 дюза са ти много зле, другите са в норма за корекцията. За тези незнам дали могат да се чистят/рециклират.
Volvo XC60 2.0, 136hp, 2014
ex Toyota Verso 2.0, 126hp, 2011
ex Toyota Corolla Verso 2.2, 136hp, 2006
ex Toyota Verso 2.0, 126hp, 2011
ex Toyota Corolla Verso 2.2, 136hp, 2006
Re: Дюзи - дизел
Здравей колега и аз имам същата , до колкото знам дюзите не са толкова проблемни от колкото клапаните за регулиране на налягането . За дюзите слагай добавка за почистване, в нафтата слагаш ли нещо при зареждане . Какви са ти оплакванията.
Re: Дюзи - дизел
Ако двигатела ти е 1CD-FTV гледай това клипче http://www.youtube.com/watch?v=jWv5gYWvXaY може да ти помогне .
- JapCar
- Мнения: 961
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Дюзи - дизел
С какво ти правят диагностиката? Няма ли начин да дадеш цял скриин шот на всички параметри?slaimy написа:Става въпрос за дузи на Avensis d4d 2001г.
показанията от диагностиката са:
3.441mm3
-4.999mm3
0.941mm3
0.628mm3
Какво точно означава този обем и нали подлежат на чистене с утразвук и какво би им повлияло...
Тези данни за кой параметър са и на топъл двг ли са снети?
При мен на Techstreamа ги нарича Injection Feedback (за 4-те дюзи) и са около 0, но съм чел за Check Revised inj. Volume (предполагам е същото), че трябва да е до +/- 3мм3
На Techstreama виждам и Injection Volume, но само едно и е около 6.5мм3, а съм чел някъде, че трябва да е между 3 и 10.Когато е <3.5, дюзите течат, а когато е >7, са запушени. Навсякъде става дума за пр.ход.
Не съм сигурен за написаното, само предполагам, че се отнася за това...Ако някой знае някъде писано по този въпрос нека сподели.
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
- slowtraveler
- Мнения: 4899
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 150 пъти
- Получена благодарност: 140 пъти
Re: Дюзи - дизел
На времето съм ремонтирал стенд за дизелови помпи. Там завърташ помпата на определени обороти и мериш с мензурки за единица време (брой обороти) какво количество ще изпръска към всеки цилиндър (в см3). И съответно трябваше да бъдат изравнени и калибрирани стойностите за всеки цилиндър отделно (стенда бе до 16 цилиндров двигател biggrin.gif )JapCar написа:.....
Предполагам, че и за съвременните дизели нещата са аналогични , с разлика, че компютъра казва общия среден дебит към дюзите, и индивидуалната корекция за всяка дюза.
Затова и казаното от JapCar изглежда напълно логично.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- JapCar
- Мнения: 961
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Дюзи - дизел
Ами така излиза, че 1 и 2 са зле. Пита ли дали могат да се ремонтират/рециклират , тестват, калибрират, макар, че и да може,за всеки майстор е по бързо, лесно, печелившо да ти продаде/монтира нови...slaimy написа:това е което имам дадено от ТМ ауто
Кога е бил тоя тест, че околната температура е 35град? Двигателя топъл ли беше?
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
- Rudy
- Мнения: 1347
- Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Дюзи - дизел
А ти как мислиш - дали са правили диагностика на дюзите на ДВГ само на контакт? Със сигурност не са мерили дюзите на стенд.JapCar написа: Двигателя топъл ли беше?
- JapCar
- Мнения: 961
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Дюзи - дизел
Не ми разбра въпроса...Тези показатели са различни при студен току що стартирал двг и загрят до номинална температура.Rudy написа:А ти как мислиш - дали са правили диагностика на дюзите на ДВГ само на контакт? Със сигурност не са мерили дюзите на стенд.JapCar написа: Двигателя топъл ли беше?
При мен една от дюзите на студено (около 1-2град) винаги дава 1.5mm3, но след 10мин работа, слиза близо до 0mm3, като другите. (гледам го с Techstream)
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
Re: Дюзи - дизел
Дюзите не се ли свалят и сложат на стенд не е гаранция коя или колко са зле.Има случаи когато една е зле и дава отражение на следващата най-често по реда на палене.Плюс това на студен двигател диагностика на дюзи не се прави.
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Re: Дюзи - дизел
slaimy - първа дюза ти е зле само. Втората корегира заради първата. Ако ти беше трета зле, втора и четвърта щяха да са на -5 .... Не са коси - сменяш си първа дюза и си свиркаш след това. С добавка за прочистване само няма да успееш да я спасиш - да си знаеш
- JapCar
- Мнения: 961
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Дюзи - дизел
Може ли да разясниш малко теорията на написаното. Това има ли връзка с реда на впръскването и той 1-2-4-3 ли е? Какво са - и +?Me4oKyX написа:slaimy - първа дюза ти е зле само. Втората корегира заради първата. Ако ти беше трета зле, втора и четвърта щяха да са на -5 ....
Излиза, че на колата диагностиката само показва, че някои дюзи са извън норма и може само да се предполага коя не е наред, а друга може да си е добре, но заради компенсация да показва зле, т.е. трябва всички да се свалят и да минат на стенд...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
Re: Дюзи - дизел
Реда на впръскване е 1-3-4-2 , но не съм много наясно по какъв начин ECU-то изчислява и прави компенсациите.Затова според мен не е сигуно дали за смяна или ремонт е дюза на 1,2 или и на двата цилиндара...
Auris 2.0 d-4d SOL 1AD-FTV 2009 - бивша
Skoda Superb Combi 2.0 TSI DSG 2016 - настояща
Nissan Pulsar 1.6 DIG-T 2016 - настояща
Skoda Superb Combi 2.0 TSI DSG 2016 - настояща
Nissan Pulsar 1.6 DIG-T 2016 - настояща
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Re: Дюзи - дизел
За смяна са плюсовите стойности - другите по реда на Тошко имат компенсация.... Последната корегира заради първата.... Моя Фиат трета дюза му е на +2,5, затова и четвърта и втора корегират на -4 до -5 biggrin.gif Иначе ще има доста крива и неравномерна работа ... Така има ли логика
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 34 госта