Дюзи - Avensis D4D 2001 - показания и отклонения

slaimy
Мнения: 44
Регистриран на: 29 Апр 2012 00:58

Дюзи - Avensis D4D 2001 - показания и отклонения

Мнение от slaimy » 25 Мар 2013 00:17

Става въпрос за дузи на Avensis d4d 2001г.

показанията от диагностиката са:
3.441mm3
-4.999mm3
0.941mm3
0.628mm3

Какво точно означава този обем и нали подлежат на чистене с утразвук и какво би им повлияло...

Аватар
miso25
Мнения: 468
Регистриран на: 13 Окт 2012 18:35
Местоположение: София

Re: Дюзи - дизел

Мнение от miso25 » 25 Мар 2013 08:09

По тези показания можеш да разбереш дали дюзите са ти наред. До колкото знам аз 1 и 2 дюза са ти много зле, другите са в норма за корекцията. За тези незнам дали могат да се чистят/рециклират.
Volvo XC60 2.0, 136hp, 2014
ex Toyota Verso 2.0, 126hp, 2011
ex Toyota Corolla Verso 2.2, 136hp, 2006

yurda
Мнения: 4
Регистриран на: 06 Ное 2012 20:48

Re: Дюзи - дизел

Мнение от yurda » 26 Мар 2013 19:54

Здравей колега и аз имам същата , до колкото знам дюзите не са толкова проблемни от колкото клапаните за регулиране на налягането . За дюзите слагай добавка за почистване, в нафтата слагаш ли нещо при зареждане . Какви са ти оплакванията.

yurda
Мнения: 4
Регистриран на: 06 Ное 2012 20:48

Re: Дюзи - дизел

Мнение от yurda » 26 Мар 2013 20:28

Ако двигатела ти е 1CD-FTV гледай това клипче http://www.youtube.com/watch?v=jWv5gYWvXaY може да ти помогне . :thumbsup:

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: Дюзи - дизел

Мнение от JapCar » 27 Мар 2013 03:12

slaimy написа:Става въпрос за дузи на Avensis d4d 2001г.

показанията от диагностиката са:
3.441mm3
-4.999mm3
0.941mm3
0.628mm3

Какво точно означава този обем и нали подлежат на чистене с утразвук и какво би им повлияло...
С какво ти правят диагностиката? Няма ли начин да дадеш цял скриин шот на всички параметри?
Тези данни за кой параметър са и на топъл двг ли са снети?
При мен на Techstreamа ги нарича Injection Feedback (за 4-те дюзи) и са около 0, но съм чел за Check Revised inj. Volume (предполагам е същото), че трябва да е до +/- 3мм3
На Techstreama виждам и Injection Volume, но само едно и е около 6.5мм3, а съм чел някъде, че трябва да е между 3 и 10.Когато е <3.5, дюзите течат, а когато е >7, са запушени. Навсякъде става дума за пр.ход.
Не съм сигурен за написаното, само предполагам, че се отнася за това...Ако някой знае някъде писано по този въпрос нека сподели.
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4899
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Re: Дюзи - дизел

Мнение от slowtraveler » 27 Мар 2013 08:02

JapCar написа:.....
На времето съм ремонтирал стенд за дизелови помпи. Там завърташ помпата на определени обороти и мериш с мензурки за единица време (брой обороти) какво количество ще изпръска към всеки цилиндър (в см3). И съответно трябваше да бъдат изравнени и калибрирани стойностите за всеки цилиндър отделно (стенда бе до 16 цилиндров двигател biggrin.gif )
Предполагам, че и за съвременните дизели нещата са аналогични , с разлика, че компютъра казва общия среден дебит към дюзите, и индивидуалната корекция за всяка дюза.
Затова и казаното от JapCar изглежда напълно логично. :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

slaimy
Мнения: 44
Регистриран на: 29 Апр 2012 00:58

Re: Дюзи - дизел

Мнение от slaimy » 09 Апр 2013 12:57

това е което имам дадено от ТМ ауто
Изображение

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: Дюзи - дизел

Мнение от JapCar » 09 Апр 2013 14:44

slaimy написа:това е което имам дадено от ТМ ауто
Ами така излиза, че 1 и 2 са зле. Пита ли дали могат да се ремонтират/рециклират , тестват, калибрират, макар, че и да може,за всеки майстор е по бързо, лесно, печелившо да ти продаде/монтира нови...
Кога е бил тоя тест, че околната температура е 35град? Двигателя топъл ли беше?
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
Rudy
Мнения: 1347
Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: Дюзи - дизел

Мнение от Rudy » 09 Апр 2013 17:06

JapCar написа: Двигателя топъл ли беше?
А ти как мислиш - дали са правили диагностика на дюзите на ДВГ само на контакт? Със сигурност не са мерили дюзите на стенд.
Изображение

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: Дюзи - дизел

Мнение от JapCar » 09 Апр 2013 17:18

Rudy написа:
JapCar написа: Двигателя топъл ли беше?
А ти как мислиш - дали са правили диагностика на дюзите на ДВГ само на контакт? Със сигурност не са мерили дюзите на стенд.
Не ми разбра въпроса...Тези показатели са различни при студен току що стартирал двг и загрят до номинална температура.
При мен една от дюзите на студено (около 1-2град) винаги дава 1.5mm3, но след 10мин работа, слиза близо до 0mm3, като другите. (гледам го с Techstream)
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

memorex

Re: Дюзи - дизел

Мнение от memorex » 09 Апр 2013 17:47

Дюзите не се ли свалят и сложат на стенд не е гаранция коя или колко са зле.Има случаи когато една е зле и дава отражение на следващата най-често по реда на палене.Плюс това на студен двигател диагностика на дюзи не се прави.

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Re: Дюзи - дизел

Мнение от Me4oKyX » 10 Апр 2013 10:44

slaimy - първа дюза ти е зле само. Втората корегира заради първата. Ако ти беше трета зле, втора и четвърта щяха да са на -5 .... Не са коси - сменяш си първа дюза и си свиркаш след това. С добавка за прочистване само няма да успееш да я спасиш - да си знаеш :thumbsup:

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: Дюзи - дизел

Мнение от JapCar » 11 Апр 2013 00:43

Me4oKyX написа:slaimy - първа дюза ти е зле само. Втората корегира заради първата. Ако ти беше трета зле, втора и четвърта щяха да са на -5 ....
Може ли да разясниш малко теорията на написаното. Това има ли връзка с реда на впръскването и той 1-2-4-3 ли е? Какво са - и +?
Излиза, че на колата диагностиката само показва, че някои дюзи са извън норма и може само да се предполага коя не е наред, а друга може да си е добре, но заради компенсация да показва зле, т.е. трябва всички да се свалят и да минат на стенд...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

todor87
Мнения: 188
Регистриран на: 04 Яну 2010 21:39
Местоположение: Пловдив

Re: Дюзи - дизел

Мнение от todor87 » 11 Апр 2013 22:52

Реда на впръскване е 1-3-4-2 , но не съм много наясно по какъв начин ECU-то изчислява и прави компенсациите.Затова според мен не е сигуно дали за смяна или ремонт е дюза на 1,2 или и на двата цилиндара...
Auris 2.0 d-4d SOL 1AD-FTV 2009 - бивша
Skoda Superb Combi 2.0 TSI DSG 2016 - настояща
Nissan Pulsar 1.6 DIG-T 2016 - настояща

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Re: Дюзи - дизел

Мнение от Me4oKyX » 11 Апр 2013 23:39

За смяна са плюсовите стойности - другите по реда на Тошко имат компенсация.... Последната корегира заради първата.... Моя Фиат трета дюза му е на +2,5, затова и четвърта и втора корегират на -4 до -5 biggrin.gif Иначе ще има доста крива и неравномерна работа ... happy.gif Така има ли логика drunk.gif

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 34 госта