RAV4 XA20 2.0 1CD-FTV 116HP D4D - грешка P1251 - губи мощност - решения ?

todorakis
Мнения: 185
Регистриран на: 05 Яну 2019 00:40
Местоположение: Пловдив

RAV4 XA20 2.0 1CD-FTV 116HP D4D - грешка P1251 - губи мощност - решения ?

Мнение от todorakis » 09 Юни 2019 08:40

Аз бих могъл да се отзова с Техстрийм и да кача стойностите тук- на празен ход и в движение. Ще направя един Health-check и живи данни. Евентуално после да поумуваме, какво не е наред. Също бих могъл да сваля SCV и EGR за почистване. Не е кой знае колко трудо- и времеемко. Имам опит от една друга тема, а и не само tooth.gif
Колега Alexander86, пиши ми на лично да се разберем, кога и къде.

Аватар
veso_hds
Мнения: 1429
Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 19 пъти
Получена  благодарност: 26 пъти

RAV4 XA20 2.0 1CD-FTV 116HP D4D - грешка P1251 - губи мощност - решения ?

Мнение от veso_hds » 09 Юни 2019 14:05

Описаните симптоми от Alexander86 водят към SCV клапаните,затова най-добре е да се възползва от предложението на колегата todorakis.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.

Aleksander86
Мнения: 3
Регистриран на: 08 Юни 2019 17:57
Местоположение: Пловдив
Автомобил: toyota rav4 2.0 d4d 2003

RAV4 XA20 2.0 1CD-FTV 116HP D4D - грешка P1251 - губи мощност - решения ?

Мнение от Aleksander86 » 14 Юни 2019 14:10

Много Благодаря колеги! Нов съм в форума и все още няма право на лични съобщения, но вероятно след благодарственото писмо ще имам и ще притесня todorakis !
П.С. След решаване на проблема ще опиша какъв е бил, та и аз да бъда в помощ на някой!

todorakis
Мнения: 185
Регистриран на: 05 Яну 2019 00:40
Местоположение: Пловдив

RAV4 XA20 2.0 1CD-FTV 116HP D4D - грешка P1251 - губи мощност - решения ?

Мнение от todorakis » 20 Юни 2019 13:26

Видяхме се с колегата снощи. Както обещах качвам диагностиката тук. Нямаше никакви запаметени грешки, та ето само живи данни, на място. 30МРа налягане в рейла на празен ход мисля, че са добре.
1.PNG
1.PNG (49.7 KiB) Преглеждано 4310 пъти
След диагностиката реших превантивно да сваля и почистя MAF, EGR и двата SCV клапана. На зеления клапан в единия от отворите видях малко боклуче. EGR- а беше сравнително чист, само лек сух нагар. Пръснах го и него за всеки случай. След което събрахме всичко и колегата Alexander направи пробно кръгче, като сподели, че проблемът с динамиката до голяма степен е оправен. Реших в този случай да не правим диагностика в движение, поне засега. Но нека той си каже, след като покара известно време. Направи ми впечатление омасляването на капака на клапаните, като свалихме пластмасата, която лежи между него и кулера. Ако някой има идея, откъде може да идва, нека сподели. Прилагам и снимка. Толкова засега от мен.
2.PNG
2.PNG (1.47 MiB) Преглеждано 4310 пъти

Aleksander86
Мнения: 3
Регистриран на: 08 Юни 2019 17:57
Местоположение: Пловдив
Автомобил: toyota rav4 2.0 d4d 2003

RAV4 XA20 2.0 1CD-FTV 116HP D4D - грешка P1251 - губи мощност - решения ?

Мнение от Aleksander86 » 20 Юни 2019 15:30

worthy.gif Специални благодарности на todorakis ! Спести ми много ходене по мъките и пари! worthy.gif
Карах колата малко и до тук никакъв проблем... следва по-дълго пътуване през почивните дни, като ще спазя и препоръките му за добавка към горивото(B.D.C.- DIESEL).
Надявам се, че проблема е трайно решен!

Reks123
Мнения: 7
Регистриран на: 20 Дек 2019 19:52
Местоположение: Пазарджик
Автомобил: Корола

RAV4 XA20 2.0 1CD-FTV 116HP D4D - грешка P1251 - губи мощност - решения ?

Мнение от Reks123 » 20 Дек 2019 20:19

Здравейте, бих искал да споделя състоянието на моята тойота корола 2007 2.0 Д4Д 126 коня. Лятото смених средната част на турбото понеже се счупи една от лопатките на перката на средната част без да съм пипал геометрията или рамото на актуатора. Геометрията изглежда много чиста актуатора също движи рамото лесно и нормално. Получава се една пауза спиране за секунда когато ускоровам на 2-ра и 3-та между 2000 и 3000 оборота. Правиха жива диагностика и ми казаха че изписва грешка P1251, турбото стартирало много рано на 1500 оборота и разтоварвало на 2000 дефакто не правило достатъчно налягане и ми предложиха да го свалят и да му направят регулаж на стенд. Аз лично мисля че това е излишно и проблема е различен понеже изобщо не съм пипал актуатора(разтоварващия клапан), рамото или геометрията. След като актуатора работи добре реших да сменя жакумния регулиращ клапан(соленоид) които е свързан към актуатора и го управлява, разлика нямаше. ЕГР(EGR) е изчистен. Аз лично като го закача с Techstream оригиналния software за диагностика на тойота не ми изписва никакви грешки, също пробвах и с Delphi пак чисто без грешки. След това смених и Дебитомера пак няма разлика. Интерестното е че тази пауза между 2000 и 3000 оборота не се получава всеки път но доста често. Някой може ли да ми обясни как точно мога да направя live log file на турбото като използвам Techstream понеже наистина не разбирам как става и на коя скорост трябва да правя теста как да ускорявам от колко оборота и т.н........ Благодаря

Аватар
biro
Мнения: 2628
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 60 пъти

RAV4 XA20 2.0 1CD-FTV 116HP D4D - грешка P1251 - губи мощност - решения ?

Мнение от biro » 21 Дек 2019 20:00

По-добре направи диагностика живи данни на налягането на горивото. В диагностиката единия параметър се нарича Fuel Pressure, а другия Taregt Fuel Pressure. Обичайният заподозрян е SCV клапан. Има много писано из форума.
Ако беше проблем с турбото, щеше да наблюдаваш черна пелена зад колата.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Reks123
Мнения: 7
Регистриран на: 20 Дек 2019 19:52
Местоположение: Пазарджик
Автомобил: Корола

RAV4 XA20 2.0 1CD-FTV 116HP D4D - грешка P1251 - губи мощност - решения ?

Мнение от Reks123 » 21 Дек 2019 20:23

Колеги колата мисля че влиза в турбо дупка на 2800 оборота, за една секунда спира и продулжава да набира след резиклиране на турбо, това се получава само на 2-ра и 3-та предавка.
Прикачих две снимки от Techstream live test, ако някой може да каже какво се случва ще съм му много благодарен.
► Виж съдържание

Reks123
Мнения: 7
Регистриран на: 20 Дек 2019 19:52
Местоположение: Пазарджик
Автомобил: Корола

RAV4 XA20 2.0 1CD-FTV 116HP D4D - грешка P1251 - губи мощност - решения ?

Мнение от Reks123 » 22 Дек 2019 23:42

corolla.jpg
corolla.jpg (510.97 KiB) Преглеждано 3753 пъти

Reks123
Мнения: 7
Регистриран на: 20 Дек 2019 19:52
Местоположение: Пазарджик
Автомобил: Корола

RAV4 XA20 2.0 1CD-FTV 116HP D4D - грешка P1251 - губи мощност - решения ?

Мнение от Reks123 » 22 Дек 2019 23:48

corolla1.jpg
corolla1.jpg (498.75 KiB) Преглеждано 3751 пъти

Аватар
biro
Мнения: 2628
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 60 пъти

RAV4 XA20 2.0 1CD-FTV 116HP D4D - грешка P1251 - губи мощност - решения ?

Мнение от biro » 23 Дек 2019 13:39

Рекс, от данните, които ми изпрати на имейла извадих тази графика:
Изображение

За мен съмнителни са отбелязаните точки.
Вижда се, че подаваш и отнемаш газта рязко. В т.1 и т.2 налягането на горивото е много по-ниско от необходимото. Това обаче е при скорост над 100км/ч, а ти се оплакваш от дупка на 2ра и 3та предавка. Обаче има и моменти, в които подаваш газ, а налягането е ОК.
Някой друг колега иска ли да коментира данните?
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

RAV4 XA20 2.0 1CD-FTV 116HP D4D - грешка P1251 - губи мощност - решения ?

Мнение от slowtraveler » 23 Дек 2019 14:39

Да, изглеждат съмнително, но навярно е по-добре колегата да смъкне подобен файл, отбелязвайки в кой момент е усетил 'дупката'...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Reks123
Мнения: 7
Регистриран на: 20 Дек 2019 19:52
Местоположение: Пазарджик
Автомобил: Корола

RAV4 XA20 2.0 1CD-FTV 116HP D4D - грешка P1251 - губи мощност - решения ?

Мнение от Reks123 » 23 Дек 2019 14:51

Колеги, кажете ми как точно предлагате да направя живите данни за да се види най-добре, да започна от 1-ва до 6-та с пълна газ или от 2-ра до 6-та с пълна газ започващ от 1500 оборота например преди да е включило турбото.
@biro видя ли и двете записвания във файла Data1 i Data2?
Благодаря

Аватар
biro
Мнения: 2628
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 60 пъти

RAV4 XA20 2.0 1CD-FTV 116HP D4D - грешка P1251 - губи мощност - решения ?

Мнение от biro » 23 Дек 2019 17:37

Да видях ти файловете. Съмнява ме scv, но клапанът е скъп и не искам да те набутвам ако не е от там проблема
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Reks123
Мнения: 7
Регистриран на: 20 Дек 2019 19:52
Местоположение: Пазарджик
Автомобил: Корола

RAV4 XA20 2.0 1CD-FTV 116HP D4D - грешка P1251 - губи мощност - решения ?

Мнение от Reks123 » 24 Дек 2019 13:47

здравейте колеги, получих доста добра представа какво се случва с колата благодарение на вас и най-вече на Иван Иванов от Тойота Бургас който потвърди че турбото действа доста инертно, бавно движи актуатора което според него може да се дължи на неправилно функциониране на вакуум клапан регулатора или задръстени вакум пътища следователно ако проблема не е там ще трябва да свалям турбото и да го давам за регулиране. Относно SCV клапана той потвърди че проблема с подаването и спирането на горивото е от него. Прилагам и двете графики в който той е отбелязал и ясно се вижда.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 35 госта