Смяна на маслена помпа 2.0 d4d?

Mitmitev
Мнения: 17
Регистриран на: 31 Окт 2015 05:59
Местоположение: Шумен, София

Смяна на маслена помпа 2.0 d4d?

Мнение от Mitmitev » 17 Мар 2019 22:22

<t>Здравейте съфорумци! Не съм писал от известно време поради липсата на сериозни проблеми с МПС-то :). За съжаление безгрижието приключи и преди две седмици забелязах омасляване по картера и полуоската докато ми ремонтираха предна дясна гума. В сервиза ми казаха, че не се вижда от къде точно тече и изчистиха място, за да го прегедат след като измина няколко стотин км. След пътуването през почивните дни, закарах колата отново в сервиза. Майстора каза, че теча е от семеринга на маслената помпа и реших да я сменят заедно с ангренажен комплект и водната помпа, които и без това бяха за смяна. След ремонта изминах около 2к км и наблюдавах мястото периодично, за да видя дали всичко е наред. За съжаление мазното петно продължаваше да се увеличава. Закарах колата отново в сервиза. Майстора каза, че според него теча е от някакъв О-пръстен на маслената помпа, който той не може да намери и трябвало да се смени цялата помпа. Според вас има ли такова уплътнение, което се продава отдело или трябва да се смени цялата помпа наистина?
Toyota Corolla d4d 2.0 2002 wagon 250 000 км

tora
Мнения: 1011
Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
Местоположение: Ст. Загора
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

Смяна на маслена помпа 2.0 d4d?

Мнение от tora » 18 Мар 2019 06:21

Не знам каква е конструкцията ѝ, ако се касае за о-пръстен, има десетки фирми произвеждащи по задание на клиента.

Аватар
martod
Мнения: 1501
Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

Смяна на маслена помпа 2.0 d4d?

Мнение от martod » 18 Мар 2019 08:52

Mitmitev написа: 17 Мар 2019 22:22 Според вас има ли такова уплътнение, което се продава отдело или трябва да се смени цялата помпа наистина?
Според мен, щом майстора трябва да прави "ремонт на ремонта", :) вместо маслената помпа, сменяй го него с някой друг, който разбира какво прави .
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

Аватар
jacob12
Мнения: 113
Регистриран на: 29 Дек 2018 15:55
Местоположение: Варна
Автомобил: Toyota Rav 4 2.0 petrol engine

Смяна на маслена помпа 2.0 d4d?

Мнение от jacob12 » 18 Мар 2019 21:22

Малко тъпа изработка, ето и О ринга, без шаси, естествено:
15193-27010
Като цена е около 12 лв, и да го спестиш, си е меко казано тъпо. Налягането стига до 3,5 - 4,0 бара на студено, при проблем може да забива на максимално налягане 5,5 - 6,0 бара и да надува даже и филтъра, и да протича навън. Даже и при 3 бара пак може да протече. По принцип вината е на монтьора, редно е било да се консултира с теб, да те предупреди, ако бързаш и си му казал събирай така ... си е друго. Сега пак следва ангренаж, демонтаж, монтаж , смяна на О ринга. И ако намаже едно хубаво със силикон да влезе в каналите, филма ще продължи.

memorex

Смяна на маслена помпа 2.0 d4d?

Мнение от memorex » 18 Мар 2019 22:06

Според мен о-пръстен може да се купи по размер и вид гума не е проблем.Помпата дали е за смяна става ясно след измерване на хлабина но и при това положение се продава ремонтен комплект семеринг и двойка.А този о-пръстен без да се маже обилно със силикон може и да се обърне на другата страна но това в краен случай.
П.П.Тази помпа не се ли сменяше като консуматив при смяна ангренажен?

Двигателист
Мнения: 423
Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 19 пъти

Смяна на маслена помпа 2.0 d4d?

Мнение от Двигателист » 18 Мар 2019 23:48

Особеното при 1CD-FTV е, че Тойота не предлагат оригинално семеринг за маслената помпа. Въпросното уплътнение за което говорите след това, не е о-пръстен, въпреки, че сечението му е кръг, формата му не е окръжност. Обикновено точно то е причината да има теч на масло от помпата, особено ако започва веднага след запалване на двигателя. Разбира се, не бива да се забравя, че това уплътнява само около работните колела на помпата, а корпуса към блока се уплътнява със съответния силикон.

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Смяна на маслена помпа 2.0 d4d?

Мнение от Akima » 19 Мар 2019 00:26

Не е само при 1CD:
http://lexus-bulgaria.com/viewtopic.php?p=42472#p42472

Но сме му хванали цаката. cool.gif
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Mitmitev
Мнения: 17
Регистриран на: 31 Окт 2015 05:59
Местоположение: Шумен, София

Смяна на маслена помпа 2.0 d4d?

Мнение от Mitmitev » 19 Мар 2019 08:39

Благодаря ви за мненията! Явно ще търся друг сервиз, в който ремонтират по-често Тойота и имат повече опит с тези автомобили. Имате ли препоръки за София?
Наистина ще е глупаво да дам още 300-400 лв за смяна на нещо, ковто струва 12лв, но не съм склонен да оставя пак колата в същия сервиз и да объркат още нещо.
Toyota Corolla d4d 2.0 2002 wagon 250 000 км

Аватар
dechobg
Мнения: 105
Регистриран на: 13 Окт 2012 10:44
Местоположение: Шумен

Смяна на маслена помпа 2.0 d4d?

Мнение от dechobg » 01 Апр 2019 07:14

Аз испаднах в същата ситоация... Накрая се оказа чак като си поръчах нова помпа че теча е от гарнитурата на маслената помпа.Която струва 7 лв мисля беше. А на мен ми излезе 300 лв :)
след като се разкачи андренажа и може да се види къде точно е теча...
Toyota Avensis 2.0 D4D Wagon CDT250L-AWMEYW 10/2005

Mitmitev
Мнения: 17
Регистриран на: 31 Окт 2015 05:59
Местоположение: Шумен, София

Смяна на маслена помпа 2.0 d4d?

Мнение от Mitmitev » 04 Апр 2019 18:43

Здравейте отново! След консултация с експерт по тези двигатели се оказва, че смяната на това уплътнение за 12 лв. съвсем не е лесна задача. За да се направи както трябва такъв ремонт и да има гаранция, че теча няма да се повтори в близко бъдеще, се разглобява половината двигател и се разскача от скоростната кутия. Това включва и отваряне на двойния картер. Явно в сервиза са счели, че е твърде голям ремонт и са сменили само семерингите на маслената помпа и коляновия вал, като са се надявали теча да е само от там. Засега съм решил да карам така, докато теча не се засили осезаемо, защото в момента е само омазняване по картера без да прави петна на земята.
Toyota Corolla d4d 2.0 2002 wagon 250 000 км

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 45 госта