Проблем с акумулатора

Григор Велинов
Мнения: 5
Регистриран на: 01 Авг 2019 16:58
Местоположение: Перник
Автомобил: Ров 4

Проблем с акумулатора

Мнение от Григор Велинов » 18 Яну 2022 16:51

Колеги,някой може ли да даде съвет? Става въпрос за РАВ4 2002 D4D сменям два акумулатора и напрежението им пада на около10 дни и няма палене. Мерим за утечка.....не показва такава. Каква може да бъде причината? Или къде мога да я закарам някой разбиращ да я погледне?

Аватар
Kiki
Мнения: 8211
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Проблем с акумулатора

Мнение от Kiki » 18 Яну 2022 17:47

През тези 10 дена каращ ли я или само стои на студа? Капацитетът и мощността на акумулатора по предписание на производителя ли е?
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

Григор Велинов
Мнения: 5
Регистриран на: 01 Авг 2019 16:58
Местоположение: Перник
Автомобил: Ров 4

Проблем с акумулатора

Мнение от Григор Велинов » 18 Яну 2022 19:14

Кара се всеки ден но по няколко километра. Единия акумулатор е какъвто трябва ,другият е от едно Берлин и е по малък. Но на Берлингото стоеше с седмици без да се кара и палеше.

Аватар
Kiki
Мнения: 8211
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Проблем с акумулатора

Мнение от Kiki » 18 Яну 2022 20:05

В такъв случай в сервиз да видят за отечка и проверят алтернатора дали зарежда.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

Аватар
WoLF
Мнения: 2583
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

Проблем с акумулатора

Мнение от WoLF » 18 Яну 2022 20:27

Ако наистина няма утечка, не се зарежда хубаво тогава...
ИзображениеИзображениеИзображение

Григор Велинов
Мнения: 5
Регистриран на: 01 Авг 2019 16:58
Местоположение: Перник
Автомобил: Ров 4

Проблем с акумулатора

Мнение от Григор Велинов » 18 Яну 2022 20:44

Зареждането го мериха и било нормално. Затова питах за читав майстор евентуално. Защото вече при двама я карах ...без резултат

Григор Велинов
Мнения: 5
Регистриран на: 01 Авг 2019 16:58
Местоположение: Перник
Автомобил: Ров 4

Проблем с акумулатора

Мнение от Григор Велинов » 18 Яну 2022 20:47

Мислих ,че заради малкото километри не смогва да дозарези изхарченото. Но при същото каране гореспоменатото Берлинго нямаше този проблем.

Аватар
max-2
Мнения: 1777
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Проблем с акумулатора

Мнение от max-2 » 18 Яну 2022 20:51

Има вероятност и двата акумулатора да са на ръба. Ако се заредят напълно с хубаво зарядно може би този от втората кола ще се оправи. Берлингото може да харчи по-малко при палене.
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Проблем с акумулатора

Мнение от slowtraveler » 18 Яну 2022 21:04

Ами те вариантите са малко:
1. Умрял акумулатор
2. Утечка
3. Недозареждане (алтернатор или връзки/куплунзи).
Просто измери по-внимателно 'пътя на тока' - дали зарежда АКУМУЛАТОРА, а не наличие на напрежение в мрежата на друго място, дали има утечка и т.н.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Григор Велинов
Мнения: 5
Регистриран на: 01 Авг 2019 16:58
Местоположение: Перник
Автомобил: Ров 4

Проблем с акумулатора

Мнение от Григор Велинов » 19 Яну 2022 21:02

Колеги благодаря за бързите отговори. Продължаваме напред :D

Аватар
mapamop
Мнения: 3988
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Проблем с акумулатора

Мнение от mapamop » 20 Яну 2022 12:06

И си огледай точките на замасяване на двигателя. При мен всички винтове са в ръжда...
Цената на отговора е 310 лева - пуснах си допълнителна маса от двигателя към купето и се оказа че от алтернатора излязоха стабилни 14.4 волта. Преди това бяха между 11.8 и 13.2 и го бях нарочил за смяна въпреки че рециклиран преди около 6-7 месеца.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Проблем с акумулатора

Мнение от ufer » 20 Яну 2022 12:58

А аз постигнах горния ефект чак след смяна и на плюсовия кабел, както и допълнителни 2 маси... :thumbsup:

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 42 госта