Мнение
от slowtraveler » 19 Ное 2021 08:58
ДПФ се пълни със сажди заради недобро изгаряне на нафтата. Виждали сте кога обикновено пропушва дизел без ДПФ - докато е студен, като се настъпи рязко, при натъсната до долу газ и т.н....
Т.е. ако шофираме автомобил често в такъв режим и има ДПФ - тези сажди биха останали в ДПФ...
Логиката на тази сигнализация е що годе следната (моля колегите да ме поправят - не съм срещал точни числа за двигателите на Тойота ):
Принудителната регенерация се включва при запълване на ДПФ около 75-80%...
Ако принудителната регенерация не успее да приключи успешно няколко поредни пъти (често се случва в градско шофиране - регенерацията тръгва, обаче си стигнал до местоназначението и гасиш автомобила), то светват предупредителните лампи (на доста автомобили има отделна лампа точно за ДПФ)... Прекъснатата регенерация е много вредна, защото освен саждите, в ДПФ остава и гориво, което също го замърсява..
Ако продължиш да шофираш по същият начин при около 90% автомобилът влиза в авариен режим-не може да вдига обороти нито скорост и единственото, което може да се направи е да се отиде в сервиз, в който да се опитат да почистят ДПФ чрез софтуерно включване на принудителна регенерация... Или да го демонтират и измият (на камионите е лесно, но на автомобилите - не толкова...
За да се почисти ДПФ той трябва да се нагрее до над +600-650С, и да остане в това състояние 15-30 минути (на Джипа пълна регенерация от около 80% до 7% остатъчни сажди ставаше за около 20 минути). При такава температура и голям газов поток саждите доизгарят и излизат като СО2, почиствайки ДПФ..
Основните фактори за да е успешно почистване на ДПФ са:
1. Да не я гасиш преди докато е в регенерация
2. Да се 'понастъпва' при по по-високи обороти... Т.е. ако си на магистралата, но например вали дъжд и е опасно да я настъпиш около 3000 об/мин на последна предавка, по-добре смъкни предавка, но я остави във високите обороти...
П.С. На джипа регенерацията тръгваше дори и при работа на място на празен ход - усещаше се по по-плътната работа на двигателя и по жегата, излизаща под автомобила... Но доколкото си спомням - на Д4Д на Тойота дори и да дадеш команда през софтуера да започне регенерация, самата регенерация почваше само при по-високи обороти - не работеше при работа на празен ход...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008