Кабели, преходници, OBD адаптери за диагностика и подобните - собствен опит

Аватар
mapamop
Мнения: 3989
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Кабели, преходници, OBD адаптери за диагностика и подобните - собствен опит

Мнение от mapamop » 27 Сеп 2021 18:20

Така ...
Понеже темата беше повдигана на няколко пъти, за да си спестя още няколко пъти да отговарям на лични съобщения, и всичко това да е достъпно "до поискване" с търсачката, отварям тази тема. Знам че има много писано по темата на много места, но целта е да се събере всичко в едно.

Няколко дребни условия:
- Всичко по-долу ви го давам като собствен опит. В никакъв случай не го третирайте като "фактор за покупка"!
- Темата е САМО ЗА ДИАГНОСТИЧНИ УРЕДИ, КАБЕЛИ, ПРЕХОДНИЦИ, ТАПИ, " OBD букси ", или както ви е удобно да наричате хардуерното устройство за диагностика. Софтуерът е споменат единствено като версия на която е тестван уреда, и не го коментираме тук! Единствено допустимо изключение са драйверите за съответният хардуер.
- Въпроси от рода на "Откъде да закупя?", "Откъде да сваля софтуера?", "Как да си лицензирам софтуера?", "Някой да помогне да го "подкарам"?" ЩЕ СЕ ТРИЯТ. За софтуерът си има специална тема (ТУК), как се "подкарва", също е дискутирано, отделно и е проблематично от законова гледна точка, ако не притежавате валиден лиценз закупен от съответният производител.
- Споделеният опит е добре дошъл, стига да се вписва в по-горното.


Първият адаптер който си закупих:
Toyota MiniVCI/FT232RL (FW ver. 1.4.2):

Предимства:
- евтин, в сравнение с другите варианти
- (уж) пълна поддръжка на всички диагностични протоколи, без възможност за префлашване на компютрите.
- biro успя да закачи Honda, със Honda HDS.

Недостатъци:
- Нестабилна връзка, особено на живи данни
- бавна скорост на комуникация
- Китайски - в лошият смисъл на думата. Не се знае какво ще получите. Цената му в момента е двойна спрямо тази на която аз го закупих.
- Проблеми с драйверите - официални никога не е имало за нищо над Windows XP/x86. Неофициални, работещи за 64 битова платформа и версии над Windows XP има от Autokent. Сваляте ги от ТУК, ако не ги намерите другаде. Версията на драйвера не е 100% определяща за функционалността на адаптера- зависи И ОТ версията фърмуера.
- фърмуера / BIOS / софтуера на адаптера не подлежи на обновяване / флашване / префлашване / upgrade! Опит за тези действия, съвсем ефективно убиват, брикват, brick -ват адаптера - не го правете!
- Ще се наложи да си търсите начини да си лицензирате софтуера. Китайците като цяло пращат дискове, но дисковете се чупят по пътя, искат връзка с TeamViewer и т.н.

* Забележки:
-- Не притежавам този адаптер вече.
-- Оригиналът е китайско производство и разработка. Твърде големият обем на клонингите, принуди производителя да прекрати производството и продажбите. Забравете за оригинален адаптер.
-- Китайците продават и адаптери със фърмуер 2.0.4, но такъв не ми е минавал през ръцете. Цената му е неприемлива за мен. Визуално по снимки разликата е 2 чипа, които в повечето случаи са със изпилени надписи.
-- Тестван с версии 9.Х, 10.Х, 11.Х, 12.0.124, 14.10.Х, 14.20.Х на автомобила от подписа (Avensis T25, 1.8 VVT-i, 12.2005)

Картинка от моята поръчка (погледнете по-горе, червените редове!):
miniVCI.png
miniVCI.png (299.99 KiB) Преглеждано 11857 пъти
Вторият адаптер, който си закупих:
VXDiag VCX nano/Wi-Fi for Toyota:

Предимства:
- Безжична връзка през Wi-Fi за Wi-Fi версията. Няма кабел, които да ви ограничава, респективно лаптопа може да е захранен от контакта, или да ползвате стационарен компютър закачен в същата мрежа/рутер с адаптера през мрежов кабел.
- Имате наличен софтуер / launcher през който можете да обновявате фърмуера на устройството, да следите статуса му, или да го преконфигурирате (специфично за мрежовите настройки през Wi-Fi, настройки на USB комуникацията)
- фърмуера се обновява. Драйверите също и то относително редовно.
- Може срещу заплащане да си "отключите" и други марки автомобили за диагностика, като си заплатите през сайта на производителя допълнителни "лицензи". Това отключва фунционалността на устройството, не ви решава проблема с лиценза за софтуера.
- Китайците ви дават достъп до loader, с който се заобикаля лицензирането на Techstream специфично. Програмката си търси хардуера и не става за други устройства.
- Ако се закачи (вижте по-долу), работи доста бързо и стабилно. Не се разпада комуникацията на живи данни.
- Доста сериозен обхват през Wi-Fi връзка.

Недостатъци:
- цената е разгромяваща, за това което е. Ако не планирате да си "отключвате" други марки покупката е финансово неефективна, отделно и за поддържаните марки има по-евтини алтернативи.
- Не пожела да се "закачи" към ECU -то на моят автомобил, но работи съвсем прилично и без забележи и през Wi-Fi и през USB със автомобила на shumaher123. Писал съм тук повече по въпроса.
- комуникацията със отдела за поддръжка на китайците е тегава - получавате отговор по мейла със поне седмица закъснение (ако ви получат мейла изобщо). Цитират ви "методичката" за инсталацията, която вече сте чели, точно както би го направил бот или телефонен секретар. Отделно e-mail адресите за контакт или не работят, или са със запълнена квота, или пощенският им сървър е офлайн на моменти. Като цяло операцията води до загуба на време и нерви, срещу нулев резултат. Пълна трагедия...
- доколкото четох адаптера е или вече EOL / Phased out / с прекратена поддръжка и разработка, или е много близо до този момент.

* Забележки:
- Не притежавам този адаптер вече и нямам поглед, накъде са се развили събитията.
- Теоретично би трябвало да може да флашва компютрите, теоретично би трябвало да поддържа всички протоколи, които поддържа и оригиналният адаптер от "Denso", но ... е китайски и аз не бих му гласувал доверие.
- Не го смятам за финансово обоснована покупка, но за това вие си решавате.
- Тестван е с може би почти всички комбинации на операционна система и софтуер до 14-а версия. Вижте линка към старият ми пост.
Картинка от моята покупка (вижте червените редове по-горе!):
VXDIAG.png
VXDIAG.png (289.4 KiB) Преглеждано 11857 пъти
Следващият адаптер:
Toyota GTS IT3 Toyota OTC VIM:

Предимства
- Имате програмка през която можете да възстановите повреден фърмуер на адаптера, да флашнете/инсталирате по-нов фърмуер (въпреки че последният наличен е от 2012 година и "китайците" идват с него).
- Работи изключително стабилно и бързо, със всички версии на софтуера ,с които успях да го пробвам и всички автомобили. Изключително на Windows 10 x64. Версиите варират от 9 до 14.20
- Не е капризен към автомобила който ще закачате: моят личен автомобил, Avensis T22/ 1.8 VVT-i/ 2000г., Verso 2.2D (май D4D брандирано) 2011г., Аvensis Verso 2002, Corolla Verso 12.2005/2.2D-CAT, Corolla-Verso 2.0 D4d 2004... Не е имало автомобил на който да не се е закачила, и да се е разпаднала комуникацията.

Недостатъци:
- Драйверът е относително стар (2012)
- Драйверът е относително трудно откриваем за сваляне, а диска на китаеца обикновено е в неизползваемо състояние.
- Доколкото четох излиза съобщение за грешка, че фърмуера на устройството трябва да бъде обновен, при версии на Techstream над 14.Х. Разбира се по-нов няма, и оригиналното устройство разработено от BOSCH / SPX corporation е EOL от няколко години.
- Ценово съпоставен с MiniVCI е доста по-скъп, макар че напоследък цените и на двете устройства почти се изравниха.
- Китайското качество: Устройството, което поръча boiski, пристигна неработещо. Оставям на него да сподели останалите детайли (ако има желание).
- Ще се наложи да си търсите начин да си лицензирате софтуера.
- според отзиви по форумите има проблеми със комуникацията с автомобили произведени след 2017 година.

*Забележки:
- ако ви дотрябва драйвер за това устройство, можете да го свалите от ТУК.
- Не притежавам вече това устройство. Отиде при приятел.

Картинка от моята покупка (не забравяйте червените редове по-горе!):
OTC.png
OTC.png (343.58 KiB) Преглеждано 11857 пъти
Следващият адаптер
Tactrix OpenPort 2.0 (Chinese Clone)

Предимства::
- Не е капризен към версия на софтуера
- Не е капризен към автомобила който ще закачате. Пробвано е с моят автомобил, Corolla-Verso 2.2/DCAT 12.2005, CH-R на @biro, Avensis T22 1.8 VVT-i, 2000г.
- Работи и под Windows 10 x64
- Скоростите на четене са като на OTC, и с далеч по-малки времена от MiniVCI.
- Не се разпада комуникацията.
- Драйверът за него се сваля директно от сайта на производителя ( ВИЖТЕ НЕДОСТАТЪЦИТЕ И ЗАБЕЛЕЖКИТЕ ПО-ДОЛУ!)
- Има си собствен софтуер, с който може да се диагностицират (вероятно) и други марки автомобили.
- Има слот за microSD карта, който може да го ползвате за logging на живи данни в движение. Изисква конфигурационен файл на картата и софтуера от Тактрикс, след хардуерната намеса, описана по-долу.
- Като функции не намерих разлика между OTC, MiniVCI и другите.

Недостатъци:
- Китайският клонинг е със грешни елементи и изисква хардуерна промяна (намеса с поялник и станция за горещ въздух) - иначе изгаря, ако не на първото закачане, максимум на четвъртото.
Подробности може да намерите примерно тук: https://www.drive2.ru/l/546040015415673901/
- Ако не блокирате пина от предния линк и по този начин да блокирате обновяването на фърмуера, драйверът от сайта ще ви свали и инсталира фърмуер, който ще ви брикне/убие устройството непоправимо. Ако не блокирате функцията за обновяване на фърмуера, ще трябва да ползвате устройството винаги със изключен интернет.
- ще трябва да си намерите начин да лицензирате Techstream
- Относително скъпо, като за китайски боклук който ще трябва да доработвате.

*Забележки:
- имам това устройство от относително скоро, и не намерих време да експериментирам кой-знае колко с него.
- Купено е "за играчка"
- Рускоезичните сайтове твърдят, че може да се ползва и за Мерцедес, Subaru, Форд, Нисан, Хонда и JLR (непотвърдено, Хондата на @biro, не се закачи) през дилърските им програми. Аз имах досега нулев успех с Ford и Honda.
- Вероятно boiski, може да сподели повече впечатления, че май го е ползвал повече от мен tooth.gif
- Ако имате нужда от драйвер и/или софтуер може да ги намерите ТУК

Картинка от покупката (да не забравите червените редове по-горе):
openport.png
openport.png (264.13 KiB) Преглеждано 11857 пъти
Следващият адаптер:
JLR Pro SDD V160

Предимства:
- Работи бързо и стабилно с Techstream. Тествано на версии 12.0.Х и 14.10 под Windows 10/x64
- Не е капризен към автомобила, който ще закачате - пробвано е на моят личен автомобил, на CH-R на @biro, на Avensis T22 1.8 VVT-i 2000г. на приятел.
- Не намерих разлики между другите адаптери и този
- Възможност за доставка от Европейският съюз (не се занимавате с ДДС и митнически процедури)
- Можете да си обновите фърмуера през програмката която идва с драйвера
- Имате поне още една марка с възможност за диагностика - JLR
- Не се налага да си спирате интернет достъпа, за да не се убие адаптера.
- Сваляте си драйвера директно от производителя. LINK (сваляте специфично JLR версията, другите не стават!).
- Не видях да има разлики спрямо другите адаптери, според обявените от драйвера протоколи няма и съществена разлика от оригиналният Тойотски адаптер.

Недостатъци
- Цената
- Елементите по платката са със изпилена маркировка
- поне на моята бройка се наложи да презапоя USB кабела, че имаше слаби спойки там. Платката като цяло е с добро ниво на изработка и няма следи от ръчен труд.
- Китайското качество - може да варира много. Четете коментарите в "магазина" от който го купувате.
- Ще се наложи да си търсите начин за лицензиране на софтуера.

*Забележки
- Имам го от много малко време и нямах особено много време за проби, преди да ми замине чипа на видеокартата на лаптопа за диагностиката.
- според коментарите на Руснаците, става и за Хонда и други марки. Не съм пробвал, поради липса на време и хардуер, предимно първото в момента.
- лично аз не намерих разлика във функционалността на този адаптер и MiniVCI, освен по-бързото четене и стабилната връзка. Спрямо другите скоростта е приблизително същата, както и протоколите които са обявени от драйвера. За мен лично този е за предпочитане пред MiniVCI при текущите цени.
- Снимката е примерна. Не е от реалната ми покупка, защото "моят китаец" вече не го продава. Не я ползвайте за 100% ориентир! Всъщност всичко това не е с идеята "Купете си точно това" - вие си решавате.

Снимка:
JLR_SDD_V160.png
JLR_SDD_V160.png (282.87 KiB) Преглеждано 11857 пъти
► Виж съдържание
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
mapamop
Мнения: 3989
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Кабели, преходници, OBD адаптери и подобните - собствен опит

Мнение от mapamop » 01 Окт 2021 10:47

Продължение от предният пост. Напомням че и за този важи червеното по-горе! Не съм аз човекът, който ще ви каже какво да си купите на всяка цена, или да ви сметне доходите....

Последният "Тойота адаптер":
VXDIAG VCX NANO PRO 3 in 1 / VXDIAG VCX Se / VXDIAG VCX Se Pro (все едно и също нещо):

"Хвалипръцковщината на производителя, заедно със хардуерните спецификации е ТУК.

Предимства:
- Имате жична и безжична свързаност през Wi-Fi
- Получавате стандартно лицензи/поддръжка за 3 марки автомобили от поддържаните.
- Можете да си добавяте лицензи за още марки на дебела цена. Това ви позволява да работите с уреда на тези марки. Не ви решава проблемите с лицензирането на дилърския софтуер на марката Х.
- По спецификация (би трябвало да) поддържа всички протоколи, които се поддържат и от оригиналният Денсовки уред, включително и да флашвате компютрите. Аз не бих се доверил на китайски уред за това.
- По бърза комуникация спрямо VX Diag VCX Nano. Реално този уред заменя предният и е със обновен хардуер вътре.
- Във Wiki-то на китайците има на Английски език, статии как се инсталира самият уред, драйверите, инсталация и настройка на дилърският софтуер за някои марки. Може да си погледнете ТУК
- имате статусна програмка в драйвера през която може да проверявате за нови версии на фърмуера на устройството, да го обновявате, да му обновите драйвера, да промените настройките и т.н.
- Получавате loader за Techstream, обикновено за последната версия. Той успява да ви реши проблема с лицензирането на софтуера. От легална гледна точка е съмнително решение. Windows Defender го маркира като вирус, така че едно на ум.....
- Не е капризен откъм автомобил който ще закачите. Поне за Toyota. За другите марки не намерих време за сваляне и инсталация.
- работи бързо и стабилно през USB кабела. Wi-Fi не успях да я подкарам преди 2 месеца, а в момента нямам и особено много време за експерименти, поради чисто житейски причини.
- Оригиналният кабел е към 2 метра. Доволно дълъг, учудващо и работи на тази дължина.
- Работи безпроблемно на Windows 10 x64.
- Имате опция за вътрешна доставка в ЕС. Не се занимавате с митниците.

Недостатъци:
- Цената! В момента е още по-дебела, спрямо тази на която го купих, но имаше и промоция в сайта по времето на покупката.
- Цената на допълнителните лицензи. За парите на лиценза може да си купите по един китайски адаптер на въпросната марка и ще ви останат пари.
- Оригиналният USB кабел е Type-C, но корпусът на устройството е така заработен че кабела от телефона ми не влиза.
- Опрете ли до контакт със съпорта, вероятно ще е валидно написаното за предният VXDIAG.
- Относително голям корпус, и е лесен за ритане и изкъртване на буксата на автомобила. В ограничено тясно пространство може и да не се събере.
- За тази цена, не видях да има повече възможности от другите адаптери...

*Забележки:
- Много малко време ми остана да го ползвам, преди да си замине видеото на лаптопа, а в момента нямам достатъчно свободно време да му отделя.
- На моят автомобил и този на biro работи доста бързо и безпроблемно.
- Тестван е единствено на Techstream 14.10 и 12.0.124 + Windows 10 x64, единствено на Toyota (въпреки че го поръчах с допълнителни лицензи за Фори и ВАГонетките).
- снимката по-долу е от местото от което го купих, но цената не е същата.

Картинка:
VXDIAG_VCX_SE.png
VXDIAG_VCX_SE.png (314.22 KiB) Преглеждано 11726 пъти
Следващият (всъщност първият уред за диагностика, който си купих):
Delphi ds150e, Software 2016.R3/2017.R3, Hardware: New VCI, Type 7, hardware v 3.0

Предимства:
- Ниска цена, за това което (би трябвало да) предлага като възможности
- (Теоретично) поддържа леки автомобили и камиони. Има 2 отделни софтуера, които не си пречат.
- Универсален уред "за всички марки и модели след 1992".
- (Теоретично) има всички необходими възможности за диагностика, включително автооткриване на системите (вижте по-долу). За Опела на баща ми (уж) може дори да префлашва компютрите и модулите. Дефакто ги бриква, според разни форумни писания - аз не съм рискувал.
- Има български език на интерфейса
- Китайците са ви решили предварително проблема с лицензирането на софтуера по нелегален начин.
- Има възможност за вътрешна доставка в ЕС - не се занимавате с митници.
- Свързаност през USB и опция за Bluetooth (има 2 версии - със и без Bluetooth).
- Работи на Windows 7, 8, 10 x86 и x64

Недостатъци:
- Автооткриването на системите със софтуер версия 2016.R3 не работи. Във по-новата е поправен този проблем.
- Губи си лицензната информация, и на моменти работи ужасно бавно и нестабилно, под Windows 10 x64. Под Windows 7 x86 този проблем не е толкова ясно изразен.
- вградения слот за microSD карта не работи. Все пак е китайски клонинг ... все нещо трябва да му е осрано.
- Относително нестабилно и трудно свързване през Bluetooth. Капризен е за адаптера на лаптопа.
- Не открива 100% от проблемите по модулите - поне на моят автомобил не извади грешките за пренапрежение/поднапрежение в ABS модула и еърбега със 2016.R3, със 2017.R3 не успяхме да достъпим електронния модул за управление на на автоматичната кутия на едно Renault Espace II 2.0 бензин.
- като цяло си е легендарното китайско качество....
- За моят двигател и със 2016 и със 2017 липсват имената на показанията. Просто има надписи от сорта на Parameter 1, Parameter 2 ...
- Забравете да си обучите ключ в имобилайзера и в централното заключване с това.
- Забравете за надеждна диагностика на имобилайзер и/или ключове с това. На моят автомобил просто не излиза почти нищо.

* Забележки
- по мое мнение Techstream-a е на светлинни години напред като функционалност за Toyota.
- За базова диагностика става. За по-сериозни проблеми извън стандартните кодове за грешки - не. Това е въпреки силно занижените ми аматьорски изисквания.
- За различните марки има различна "Покривност", понякога е чак трагична.
- Autocom CPD150+ е същото нещо при китайците.
- Ако не планирате да имате автосервиз, и да ви минават всякакви марки и модели автомобили през ръцете, по-добре си вземете някой от горните адаптери. Мое мнение, което не е основание за отказ от покупка, или фактор за покупка!

Примерна картинка, защото китайският "магазин" вече не го предлага (четете отзивите!):
delphiCDP.png
delphiCDP.png (354.44 KiB) Преглеждано 11726 пъти
Последен адаптер (засега?)
ELM327 / Vgate icar2 Bluetooth, FW: 2.1

Предимства:
- Приемлива цена
- Не заема много място в жабката на колата
- Реална поддръжка на командният набор от ELM327 v.2.1
- Работи със скопения Bluetooth stack на китайската мултимедия в колата, която е базирана на Андроид 10
- Няма кабели, варианти за свързаност през Wi-Fi и Bluetooth
- Относително успешно се справя с четенето на грешки и данни от горивният компютър.
- За четене на повечето параметри от горивният компютър в движение директно на мултимедията е може би единственото решение.
- Прекрасен е за силно повърхностна диагностика и зануляване на сервизният интервал за маслото.
- Налични са софтуери от трети производители за всякакви марки автомобили за може би всички активни платформи и операционни системи.
- Има си вграден таймер за standby режим, при 20 минути без да е свързано устройство към него. Това е и недостатък - вижте по-долу.
- Има бутон за включване/изключване.
- Малък размер - трудно ще го ритнете и изкъртите буксата. Влиза лесно и малки пространства.
- Има възможност за вътрешна доставка от ЕС - пропускате романтиката на опашката пред Митниците.

Недостатъци:
- Ако го забравя закачен в буксата за диагностика, за повече от 30-40 минути, не мога да запаля. Колата е труп докато не го махна. Поведението е като на липсващ транспондер в ключа, но не свети индикацията за активен имобилайзер.
- Не може да достъпи модулите за Airbag, ABS, имобилайзера. Респективно поне при мен не вади грешките от тези модули.
- Китайски - в добрият и лошият смисъл на думата. Зависи от късмета ви на коя точно партида и бройка ще попаднете.
- Посредствено покритие на системите извън горивният компютър.
- Забравете за успех, при сериозни упражнения от сорта на обучаване на ключове, зануляване на грешките на имобилайзер, airbags, ABS...
- Слаба сигурност на свързаносста: Стандартният код/парола за достъп е 1234 или 0000 според зависи от производителя и не може да се сменя. Теоретично всеки на паркинга до вас ще ви открие адаптера и ще ви рови автомобила, дори когато колата е заключена и вас ви няма.
- Има си вграден таймер за standby режим, при 20 минути без да е свързано устройство към него. При мен се събужда трудно и след голямо щракане по бутона on/off. Възможно е и да ми е куц бутона на моята бройка.
- Цената не е такава на този адаптер конкретно, че да не ви заболи душата като го изхвърлите в кофата за боклук.

* Забележки:
Имам версията с Bluetooth от относително скоро.
Ползвам го на мултимедията "Китаец" със Torque Pro 2 1.8.199 и ELMScanToyota-1.11.1. Второто като че ли повече ми харесва и вади повече показания.
Не възлагам кой знае какви сериозни надежди на този адаптер и не планирам да се заигравам особено сериозно с него.
Като за решение "на коляно", "за попътна диагностика" става. За по-сериозни цели си има и по-сериозна техника.

Картинка от покупката:
ELM327.png
ELM327.png (341.75 KiB) Преглеждано 11726 пъти

Аватар
mapamop
Мнения: 3989
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Кабели, преходници, OBD адаптери и подобните - собствен опит

Мнение от mapamop » 10 Окт 2021 18:30

Допълвам темата по отношение на кабела за JLR SDD V160:
- Оказа се че има доста по-малко резултати в червеният китайски сайт.
- Мястото/китаеца от който поръчах вече не го предлага.

Качвам ви снапшота от моята поръчка и снимки на платката, за да може евентуално да се ориентирате по надписи на платката и разположението на елементите. Предполагаемо тези адаптери ги произвеждат 1-2 "китайски плевни". Велкрото аз си го добавих.
Прикачени файлове
0-02-05-5327628b4104b091c706ba1337f75c47c42a63fb2bf57fd557c7867492096280_6783689f.jpg
0-02-05-5327628b4104b091c706ba1337f75c47c42a63fb2bf57fd557c7867492096280_6783689f.jpg (511.21 KiB) Преглеждано 11514 пъти
0-02-05-76f69cc930c9ebc5c0804d7409d1b0f62185eda9cb70d9874a0594402bd7acb2_b4892020.jpg
0-02-05-76f69cc930c9ebc5c0804d7409d1b0f62185eda9cb70d9874a0594402bd7acb2_b4892020.jpg (534.84 KiB) Преглеждано 11514 пъти
0-02-05-f663408227e9889eba56077564b113ec17f621b9c9bc0a83b68f111c254247b7_f68b28f5.jpg
0-02-05-f663408227e9889eba56077564b113ec17f621b9c9bc0a83b68f111c254247b7_f68b28f5.jpg (542.69 KiB) Преглеждано 11514 пъти
JLR_SDD.pdf
(1.58 MiB) Свалено 119 пъти
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

juve
Мнения: 23
Регистриран на: 06 Яну 2021 22:16
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Toyota Verso 1.6

Кабели, преходници, OBD адаптери и подобните - собствен опит

Мнение от juve » 20 Апр 2022 15:56

Реших и аз да дам моята 1 стотинка в общата касичка и да отбележа личната си борба с разноликата BT «тапа“ и връзката й с телефон/таблет и медията на колата. Що се отнася до това лично съм си закупил 4 подобни модула , като цената варира от 2$ до около 20....като трябва да отбележа, че цената не винаги е в пряка зависимост от възможностите , но що се отнася до качеството – има връзка.
Моите предпочитания първоначално бяха към фирмата ..KONNWEI. китайски бранд, позициониран по авто -принадлежности, от там имам ръчен скенер с кабел, 2,4 инчов екран и възможността да трие грешки , да прави определена диагностика, има „доживотен“ ъпдейт по интернет ( правих го – работи) и...доволен съм всичко работи, дойде добре опаковано и с любезностите от китайците – разни дребни подаръци, които не ме интересуваха но както казват всички – важното е вниманието и в детайлите. Устройството е перфектно за тези цели, но моята кола е страшно бедна на всякакво инфо - показва постоянно кога трябва да сменяш маслото и имаш ли нафта...такива данни на мен са ми абсолютно нещастни , а устройството с екранчето не става за жива връзка... Имам и тестер за акумулатори, генератори и анализатор на зареждането от същата фирма - работи прилично И реших че ще си купя адаптер от техните.
Изображение
Интересното е, че по напред в темата на колегата видях такава, която е едно към едно с моята, и по цвят и по обща визия и се чудя доколко е различно устройство.. Както и да е...устройството е блутут, версия 1,5 работи надлежно , приложението на „оригиналните „ ELM адаптери го определя като истински клонинг... поддържа необходимите протоколи, работи стабилно с „торкюто“ и всичко е перфектно....докато не си закупих разгледаната в отделна тема мултимедия с два броя блутут модула, като за разговорите работи единият, а за данни – друг отделен чип/канал. Точно там ударих на камък – моя любимец не иска и не иска да остане във връзка с устройството за данни , като ако го закача към първия канал си остава там. Много го .п......подреждах него и цялата му рода ..не помага. И тогава реших и си закупих невероятно скъпия модел за 2$ с доставката и ултра модерният чип в него който беше с протокол 2.1 и зачаках.
Изображение
Учудващо беше, че дойде и заработи общо и ...о чудо ...се закачи към моята прословута мултимедия и заработи...колкото може. Приложението на ЕЛМ го разпознава като Пълно менте, но ментето работи ...само че , ако го тестваш на производителност се оказва доста слабо и периодически се откача от канал с данни и след малко пак се закача и така- като часовник. Поне показа, че проблема не е в китайският телевизор на медията и чак съжалявам, че му взех една звезда в оценката ...бяха много любезни , ама като не ми тръгна.....

От тук вече , реших че е време да се въоръжа с нещо признато надеждно и затова си купих „про“ версията на адаптор:
Изображение
Разпознава се като истински ELM, покрива параметрите 2.3, има много нисък профил и единственият , който тотално се маскира под кората в краката ми и само мощните му диоди , контролиращи състоянието му издават че работи – човек може да си помисли, че съм си сложил някакви цвето-музики в краката като че съм някой от нашите латино- сънародници,
а две думи – от последният съм много доволен и всичко е както се полага, а самата фирма беше спомената по нагоре и има сериозно отношение към детайлите – като почнеш от опаковката и стигнеш до същината на нещата....

За разлика от колегата над мен - моите писания ми изглеждат като писаници на неулегнал характер опитвщ се да блесне в сайт от калибъра на бг-мама , но за общообразователна цел мисля, че става..или така се надявам. Дано не е досадно... но пък човек винаги може да пропусне... drunk.gif

juve
Мнения: 23
Регистриран на: 06 Яну 2021 22:16
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Toyota Verso 1.6

Кабели, преходници, OBD адаптери и подобните - собствен опит

Мнение от juve » 21 Апр 2022 10:57

Всъщност , за тези, които не се нуждаят от постоянни живи/умрели данни за автомобила си , да се занимават с разни приложения , които да инсталират и човъркат мога да предложа да се огледат за нещо такова:
Изображение
Това е споменатото по нагоре ръчно сканерче за грешки и не само, което , поставено в собственото му калъфче и забутано нейде из "дупката" за резервна гума ( моята няма, а се правя на луд, че уж имам спрей и компресор и живея в Европа) може да се окаже много полезно. Винаги ми е било интересно за тези, които им се появи грешка в колата, светне нещо и те седнат да цъкат тогава и да слушат как да си откачали клемата на акумулатора и други дивотии. offtopic.gif аз . като стар VAG -аджия в сърцето още си спомням отговора в офицИален сервиз по въпроса да ми направят някаква обща диагностика на моята първа Фолк кола Пасат 1,9 ТД от 1992: Мчи то на твоята кола мое само налягането на гумите да измерим , друго не се разбира кво мое да му има"..... та да се върна от лирическото отклонение: това чудо просто безгрижно работи , чете общите неща , казва какво има/няма и става да се орентираш доста добре колко си "зацапал свещите" . Винаги си е в колата, захеанва се от нея / не мислиш за батерии и върши работа.... който иска може да почете повече, аз само за насока... :cheers:
п.с Не, че не мога да дам линк Точно за моя модел () проверен на практика уж, но рекламата винаги е повод за неприятности по форумите...а аз нищо не продавам .. spell.gif

Аватар
biro
Мнения: 2629
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 60 пъти

Кабели, преходници, OBD адаптери и подобните - собствен опит

Мнение от biro » 21 Апр 2022 12:18

Това е несериозно. Тойота се диагностицира най-добре с програмата Techstream. Грешки можеш да четеш и триеш с ELMче за $5 и смартфон.
Имам KONWEI тапа, но Torque не ми показва нито температура на хибридната батерия, нито налягане в гумите и още куп неща.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
mapamop
Мнения: 3989
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Кабели, преходници, OBD адаптери и подобните - собствен опит

Мнение от mapamop » 21 Апр 2022 13:31

biro написа: 21 Апр 2022 12:18 хибридната батерия, нито налягане в гумите и още куп неща
Тези "куп неща" са със кодове(pid) извън стандартните за OBDII спецификацията и логично "generic" софтуер не ти ги вади. Специфично бях попаднал на скриптове (ако не бъркам наименованието) на Torque, който четат extended pids/info codes на Фат, Нисан, Киа/Хюндай. За съжаление не намерих такива "плъгини" за Тойота. Отделно зависи производителя (Тойота) на коя комуникационна шина е решил да изведе съответните модули, на какъв протокол и доколко е направил "ескпозиция" на конкретните модули. Примерно на моята кочина забрави да командваш климатика, фаровете, да ровиш в системата за стабилизация дори и с техстрийм - просто тези компоненти са навързани във собствена вътрешна мрежа до която софтуерно по спомен няма достъп. Достъпа е през посредник - горивния компютър и поне от собствени впечатления май е само да ти вдигне грешка и да "помолиш посредника" да я махне. Може и да бъркам, но с техстрийма така и не успях да извадя грешки в климатичната система. Това последното знаеш за какво го ровя - тъпия проблем със хамавата стрелка, и компресора на климатика още не е решен при мен.
Отделно по-горе съм писал че изобщо не тая надежди да заменя техстрийма и качествен кабел със ELM37 - извън нулирането на маслото и някакви базови показания в движение, не тая никакви по-сериозни надежди за него.

Идеята на тая тема е да споделим опит от различните алтернативи - коя докъде може да се справи, и дали си струва парите "като за Тойота". Всеки от нас малко или много се е напарил с някакви китайски боклуци - поне да не настъпваме една и съща мотика два и повече пъти...
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

juve
Мнения: 23
Регистриран на: 06 Яну 2021 22:16
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Toyota Verso 1.6

Кабели, преходници, OBD адаптери и подобните - собствен опит

Мнение от juve » 22 Апр 2022 09:52

biro написа: 21 Апр 2022 12:18 Това е несериозно. Тойота се диагностицира най-добре с програмата Techstream.
И само да допълня: аз също имам споменатият Techstream. ПОлзвам си го... само че, при мен върви на лаптоп и идеята да го мъкна с мен е несериозна. Самият продукт също изисква време и Желание да се запознаеш с него и "чалъмите" му Моята основна идея е, че една "тапа" се съдържа в кутия с размер на кибрит и може да се въргаля винаги в багажника или където падне а в момент на необходимост може да пипне леко тук и там. Не съм искал да вменявам подобни нужди на хора с лични водачи на МПС, както и на такива които постоянно са 100% с лаптопите си и кабелите за ОБД.... с две думи на сериозни и заети делови хора облечени с костюми ...аз за простолюдието, което е виждало хибрид на снимка, карат коли на на 10+ и 20- години със свойството да им светва това онова често и необяснимо. За тях. За другите ...честно не ги мисля - на тях им трябва да забодат пръст в приложението My Toyota и да се спасят... дай боже всекиму такава съдба... :D :thumbsup:

Аватар
mapamop
Мнения: 3989
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Кабели, преходници, OBD адаптери и подобните - собствен опит

Мнение от mapamop » 30 Май 2022 14:34

Добавям малко новини за ELM-a:
фърмуера му се ъпдейтва от официалният сайт на производителя. Моят след като го флашнах стана от версия 2.1 на 2.2
Линкове с файловете за сваляне
IMG_20220515_211645.jpg
IMG_20220515_211645.jpg (1.22 MiB) Преглеждано 9673 пъти
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Mitak12
Мнения: 2
Регистриран на: 19 Сеп 2022 15:06
Местоположение: Русе
Автомобил: Corolla verso l

Кабели, преходници, OBD адаптери и подобните - собствен опит

Мнение от Mitak12 » 11 Окт 2022 07:20

Здравейте да попитам с какъв адаптер мога да си чета грешките просто любителски на Корола версо d4d 2002.Пробвани са два адаптера obdll тези elm, но нищо не става ,започва да мига abs на таблото и не се свързва с телефона.

Аватар
mapamop
Мнения: 3989
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Кабели, преходници, OBD адаптери и подобните - собствен опит

Мнение от mapamop » 11 Окт 2022 09:28

Mitak12 написа: 11 Окт 2022 07:20 два адаптера obdll тези elm
Със оранжевият за който съм писал по-горе си се закача и чете Corolla Verso D4D 90к.с. 2003 година. Софтуерите които съм ползвал са Torque Pro и Elmscan Toyota.
Със много евтин ELM327, със фърмуер 1.5 и по-ниска версия не става. Всъщност не съм сигурен дали и с по-скъп 1.5 ще стане - като цяло оригинални чипове ELM37 , да не кажа че няма, но е трудно да се намерят. Китайските ментаци са си котка в чувал - колкото по-евтин е адаптера, толкова по-гнусна е имитацията на оригиналният чип. Версията на фърмуера ви определя поддържаните протоколи и набор от команди.
Освен адаптер ви трябва и софтуер, който да поддържа и интерпретира правилно протоколите за комуникация и данните които връщат модулите на автомобила.

По мое мнение, ако имате наличен лаптоп се насочете към техстрийм с релевантните адаптери за него от по-горе. Софтуера е коментиран в поне 2 теми.

От 2-3 месеца имам и това, но е скъпичко като за поредния китайски боклук, купен от червеният китайски битак, въпреки че се справя учудващо добре(засега с Тойотите които съм докопал, един Форд Фокус 2003, Инфинити FX45 2004, Suzuki Swift 2009 ...):
0-02-05-2e084e3f8e4fc02cfc9905fec12df3186f8fc495e84fdf93bd039a9203b99049_dfb787ea.jpg
0-02-05-2e084e3f8e4fc02cfc9905fec12df3186f8fc495e84fdf93bd039a9203b99049_dfb787ea.jpg (129.86 KiB) Преглеждано 7977 пъти
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Mitak12
Мнения: 2
Регистриран на: 19 Сеп 2022 15:06
Местоположение: Русе
Автомобил: Corolla verso l

Кабели, преходници, OBD адаптери и подобните - собствен опит

Мнение от Mitak12 » 11 Окт 2022 10:13

Благодаря за информацията ще го пробвам

bladyle
Мнения: 6
Регистриран на: 07 Май 2021 09:11
Местоположение: София

Кабели, преходници, OBD адаптери и подобните - собствен опит

Мнение от bladyle » 07 Фев 2023 19:45

Добавям и моето кратко мнение за JLR SDD V160 и mini VCI.
Взех я след като взех и тествах mini VCI за около седмица. За разлика от нея JLR е на години пред нея и бих препоръчал нея като първоначална диагностика - разлика в цената е малка също.
И двете виждат грешки и различни модули, както и живи данни макар че mini VCI е бавна което я прави неизползваема. Също с нея имах доста повече проблеми като крашвания на софта освен, че беше бавна.
JLR има оригинален драйвер и работи и на х32 и х64 системи.
За останалото може да погледнете поста на mapamop по-който аз също се водих.
Пускам линк за магазина от който аз я купих:
https://www.aliexpress.com/item/1005004 ... 1802ImuGgw
има опция да се изпрати от Полша и пристига за седмица.

Аватар
mapamop
Мнения: 3989
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Кабели, преходници, OBD адаптери за диагностика и подобните - собствен опит

Мнение от mapamop » 08 Май 2023 20:13

Днес си поиграх с Теchstream 16 и JLR SDD кабела. Това е снимка на теста "какво може да прави". При мен колата няма CAN и е нормално да свети в червено. На автомобил със CAN ще светнат и тия пинове в зелено - пробвано е на други автомобили с CAN. Теоретично с правилни драйвери и настройки, трябва да тръгне на други марки - VAG, BMW, Mercedes, Honda (без обучението на дросела), китайците слагат в дисковете софтуер за Ягуар, Volvo, Mazda (по спомен).
Прикачени файлове
1683566352426.jpg
1683566352426.jpg (1.58 MiB) Преглеждано 4654 пъти
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

alabal
Мнения: 22
Регистриран на: 04 Авг 2022 12:07
Местоположение: Ruse
Автомобил: Toyota Yaris 2011 SOL 1NRFE
Благодарил/а: 3 пъти

Кабели, преходници, OBD адаптери за диагностика и подобните - собствен опит

Мнение от alabal » 28 Май 2023 22:18

Препоръчайте софтуер подходящ за Elm327 mini ?

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] и 40 госта