Въпрос за "Мултимедията" на Тойота Версо 2013+

juve
Мнения: 23
Регистриран на: 06 Яну 2021 22:16
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Toyota Verso 1.6

Въпрос за "Мултимедията" на Тойота Версо 2013+

Мнение от juve » 31 Мар 2022 11:54

peterhr написа: 31 Мар 2022 11:33 е вижда с такъв китайски адаптор. Нали за такъв говорите? Прикачам снимка.
Той ли трябва да бъде версия 1.5?
Всъщност така изглежда - то тази механика и цвят са вече като стандарт за кЕтайците.... но като споменах моите "добри" адаптери на 1.5 са KONNWEI Bluetooth-compatible elm327 pic18f25k80 V1.5 и работят безгрижно на всичко Телефони , таблети с изключение на мултимедията. а иначе какво може ... доста неща а и доста НЕ може, вероятно заради тойотата. На Ситроена Берлинго 2018 например показва, ако EGR почне да запъва и да дава грешки - имна активни данни, на тойтотата ( демек БМВто де ) пак е с електозадвижка но неще... та въпроса е какво точно ти трябва.... :whistle:

Аватар
mapamop
Мнения: 3988
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Въпрос за "Мултимедията" на Тойота Версо 2013+

Мнение от mapamop » 31 Мар 2022 11:59

peterhr написа: 31 Мар 2022 11:33 Какво може да се вижда през bluetooth с него на подобна андроид машинка?
Почти всичко по горивния компютър, без еърбези, VSC, TRC, ABS. И зависи от софтуера който ползваш, както и от фърмуера/версията на ELM-а. Със такова подобно боклуче но 1.5 Torque на тогавашният ми Санцунг А5 2017 се разпадаше редовно и даваше разни произволни грешки в комуникацията. Реших че понеже е купуван някъде 2009-2010 година за нещо от сорта на 5-6 лева и е боклук. После един приятел успя да го убие и си купих оранжевия от темата. Не че и с него ако го забравя на изгасена кола за повече от 20 минути мога да запаля без да го махна, но поне се виждат доста повече неща... Няма произволни грешки в комуникацията и не се откача и разкача, когато му скимне.
Ползвам ElmScan Toyota 1.1.1 (подробности за източника му на лично) и съм доволен - оформлението и логиката му е много близо до Техстрийм.
Можеш да си инсталираш софтуера на телефона и да тестваш от там с адаптера ти. Предполагаемо няма да има разлика между телефона и радиото освен ху*нята със смотаните китайски блутут чипове в радиата.
Перимерни шотове:
Прикачени файлове
Screenshot_2022-01-13-10-13-04-135_com.obd2.elmscantoyota_1.jpg
Screenshot_2022-01-13-10-13-04-135_com.obd2.elmscantoyota_1.jpg (261.29 KiB) Преглеждано 2595 пъти
Screenshot_2022-01-06-20-39-25-208_com.obd2.elmscantoyota_1.jpg
Screenshot_2022-01-06-20-39-25-208_com.obd2.elmscantoyota_1.jpg (369.08 KiB) Преглеждано 2595 пъти
Screenshot_2022-01-25-20-43-08-888_com.obd2.elmscantoyota.jpg
Screenshot_2022-01-25-20-43-08-888_com.obd2.elmscantoyota.jpg (401.94 KiB) Преглеждано 2595 пъти
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
peterhr
Мнения: 581
Регистриран на: 31 Яну 2007 12:24
Местоположение: София
Получена  благодарност: 2 пъти
Обратна връзка:

Въпрос за "Мултимедията" на Тойота Версо 2013+

Мнение от peterhr » 31 Мар 2022 12:19

Аз имам идея да чета данните с процесорче ESP32. Но дали ще е през блутут или по жица (гледах някакви клипчета, как раглобяват ELM-а и директно запояват кабели). По-практичния е през самия блутут, но дали ще стане - ще видим.
И искам да ми праща към мой сървър някакви данни. Примерно:
- изминати километри за пътуването
- изразходено гориво
- оставащо в резервоара
- температура на двигателя
- максимална скорост
- максимални обороти
- максимално усокорение, максимално спиране
- евентуално записани грешки при пътуването
- прочитане на датчиците за налягане в гумите

Сигурно и още неща, но за начало за тези се сещам.
Много от тези неща, процесора ще ги обработва и изпраща вече обработеното, но въпроса ми е до какво ще имам достъп като информация?
Може ли нещо да се променя, т.е. да пиша в колата през този адаптер?
Примерно заключване на вратите дали е възможно?
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT

Аватар
mapamop
Мнения: 3988
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Въпрос за "Мултимедията" на Тойота Версо 2013+

Мнение от mapamop » 31 Мар 2022 12:47

Зависи от версията/нивото на командите които поддържа адаптера. По спомен 2.1 май беше най голямата, за 2.2 имам колебливи наблюдения (дали изобщо има китайски адаптери с него), а 2.5 мисля че беше тотален фейк, които е или 1.5 или 2.1. Блутут 3.0 за телефоните е пожелателен, за мултимедията по-скоро задължителен.
По отношение на параметри на двигателя, trip distance, скорости, температури на двигателя и всички показания които излизат на горивния компютър май и 1.5 успяваше да ги извади. За отключване/заключване - при мен комуникацията доколкото знам не е през CANBUS а е BEAN и ЕЛМ-а със сигурност не стига до там. На доста по-новият ти автомобил мисля че повечето неща вече вървяха по CANBUS и има по-голям шанс да стигнеш до модулите с ELM-a. Между другото за Сутиените, БъркаМасло_иВода, хлОпел, вагонетки и раКиа имаше да се продава опционален CANBUS адаптер. Примерно на последната Астра(мисля) бутоните са на дисплея на оригиналната медия и там адаптера е задължителен, ако искаш да имаш изобщо управление на климатика.
Пратих ти лично - инсталирай на телефона и виж до какво може да стигнеш. Драсни ми едно лично, ако искаш да ти пратя оранжевия ЕЛМ да си играеш с него, така или иначе стигнах до момента че климатика ми стресира стрелката на оборотите и мотора хълца на 1000-1400 оборота, когато се активират екологиите и се включи компресора на климатика. Предвид че имам да свалям интеграционно реле, километраж, датчик за налягането на фреона, няма да ми трябва с следващият месец мисля.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

juve
Мнения: 23
Регистриран на: 06 Яну 2021 22:16
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Toyota Verso 1.6

Въпрос за "Мултимедията" на Тойота Версо 2013+

Мнение от juve » 31 Мар 2022 15:56

Дано не ставам като оня виц дето видяла жабата, че подковават коня и тя вдигнала крак ноооо... каква е идеята да се рови дълбоко с тези адаптери, като китаец кабел за 50 лева ( образно казано) и някой от леко по старите версии на Техстрийм ти позволява да си "разпилееш " колата напълно спокойно и законно? т.Е обусловено ли е от някаква необходимост или просто... да има ? Моята, дето е 2015 я чета с версия 14 ли беше, даже върви на виндовс ХП...не си спомням точно и ми се струва, че всичко което БИ трябвало да може си го може.. Все пак ми интересно за какво се борите относно възможността да ровите активно с адаптер за 10 лева, при условие, че има отъпкан път... angel.gif
п.с. Тоя компресор да не си е качил маслото и да почва да затяга....
p.p.s Сега реших да тествам единият убав китаец....хех и той клонинг...
nterface: Bluetooth
Connection mode: Insecure
Device name: KONNWEI
Device address: 00:12:34:07:47:C8
Identified as: ELM327 v1.4 clone

Commands summary:
ELM327 v1.0 - 41 / 42
ELM327 v1.1 - 9 / 9
ELM327 v1.2 - 18 / 18
ELM327 v1.3 - 9 / 9
ELM327 v1.3a - 1 / 1
ELM327 v1.4 - 6 / 6
ELM327 v1.4b - 0 / 6
ELM327 v2.0 - 0 / 5
ELM327 v2.1 - 0 / 2
ELM327 v2.2 - 0 / 6
ELM327 v2.3 - 0 / 3
Other - 0 / 9

Аватар
mapamop
Мнения: 3988
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Въпрос за "Мултимедията" на Тойота Версо 2013+

Мнение от mapamop » 31 Мар 2022 17:01

juve написа: 31 Мар 2022 15:56 Все пак ми интересно за какво се борите относно възможността да ровите активно с адаптер за 10 лева, при условие, че има отъпкан път...
Някои неща не се случват на празен ход и на място. Ш*баната стрелка подлудява при скорости над 30 километра в час. На място е чук - 750-800 оборота. В движение ми е силно неудобно и неприятно да карам и да гледам лаптопа на дясната седалка, докато мултимедията и телефона са ми "под носа". В пъти по-удобно е да следя какво става с ЕЛМ-а отколкото с техстрийма.
Писал съм за стрелката тук:
viewtopic.php?t=34041&start=105
juve написа: 31 Мар 2022 15:56 п.с. Тоя компресор да не си е качил маслото и да почва да затяга....
Септември месец кихнах 770 лева за нов и няма промяна. И кондензатора е сменен отпред (210 лева).
Сменени са гарнитури на капака на клапаните, дросела, входящия колектор, акумулатор, свещи, неоригинална бобина Магнет-Марели с Денсовска, Дебитомер, маркучи (малко над 120 лева обща цена), 2 ламбда сонди, уплътнители на инжекторите, VSV клапан, дросел, свещи, о-пръстен барабар със тръбата на щеката (беше поразена от добрия стар приятел на всяка Тойота - ръждата), буксите на бобини и инжектори и нямам вече загуба на вакуум и контакт. Мислех че е загуба на вакуум (несанкциониран въздух), ама се оказа че стрелката трепери между 1000 и 1400 оборота само когато е активен компресора. И това го хванах с елм-а, в движение, на дисплея на китаеца. Падне ли скоростта под 30 километра в час и спира да трпери. Мислех че сервото на спирачките прави мизерии, ама единия път както се клатеше стрелката, дръпнах ръчната без да пипам спирачката и стрелката се успокои в момента в който скоростта падна под 30 километра в час. Това е една моя одисея която я точа от почти година, още се точи, но останаха малко неизолирани/несменени карантии.
Всичките тия пробези и наблюдения нямаше как да ги направя на място, и определено ЕЛМ-а ми беше незаменим. Скрийншотите са от тая одисея - има и още опции в софтуера.
ЕЛМове не знам дали се произвеждат все още изобщо. В смисъл бях чел слухове че самите чипове са спрени от производство. Колко е вярно, колко не не мога да кажа. Факта е че тия всичките китайски адаптери са емулация на ЕЛМа.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

juve
Мнения: 23
Регистриран на: 06 Яну 2021 22:16
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Toyota Verso 1.6

Въпрос за "Мултимедията" на Тойота Версо 2013+

Мнение от juve » 17 Апр 2022 21:03

Само да споделя за тези, които може да им потрябва нещо: Има китайски адаптер, който Оригиналдъ приложението на ELM го разпознава като "истински" Торкюто също го разпознава за 2.3 и въобще работи на "Бургия" даже и с моята навигация със особен "характер"
Ето малко от пълният тест:

Interface: Bluetooth
Connection mode: Insecure SPP
Device name: V-LINK
Device address: 00:1D:A5:23:1D:9A
Identified as: ELM327 v2.3

Commands summary:
ELM327 v1.0 - 41 / 42
ELM327 v1.1 - 9 / 9
ELM327 v1.2 - 18 / 18
ELM327 v1.3 - 9 / 9
ELM327 v1.3a - 1 / 1
ELM327 v1.4 - 6 / 6
ELM327 v1.4b - 6 / 6
ELM327 v2.0 - 5 / 5
ELM327 v2.1 - 2 / 2
ELM327 v2.2 - 6 / 6
ELM327 v2.3 - 3 / 3
Other - 0 / 9

Дотук добре... worthy.gif

Аватар
mapamop
Мнения: 3988
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Въпрос за "Мултимедията" на Тойота Версо 2013+

Мнение от mapamop » 17 Апр 2022 21:27

juve написа: 17 Апр 2022 21:03Бургия
Допълни темата за кабелите и адаптерите ако не ти е проблем "плииз"?
В крайна сметка тия тапи могат да се "закачат" към какво ли не. Дори и Windows.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 40 госта