Здравейте,
Една трагикомична ситуация. Изгоря ми крушката на левия фар, пак. Вече общо съм сменил 5 крушки, та 6-тата трябваше да е просто поредното досадно нещо за няколко минути работа.
Само, че няколкото минути се удължиха до час и половина и псуване по инженерната мисъл.
Кратко описание - за да се извади крушката се вади буксата и след това развиване на една капачка, която пази от навлизане на прах във фара:
Та въпросната капачка както виждате се завива и развива във фара и през отворя ѝ минава крушката, за да излязат изводите ѝ, и да се включи буксата. Нищо необичайно и невиждано.
Както виждате изводът на крушката през гумената капачка не е симетричен и при въртенето ѝ изводът на крушката се изменя. Следователно въпросната капачка има само едно положение, в което би било логично да се поставя. С тази цел производителя от задната ѝ страна е сложил един недвусмислен надпис "горе". Отново всичко точно.
Но този път взех, че реших да следвам точно този надпис "горе" и държах когато тръгвам да затварям капачката, надписа "горе" да се пада точно "горе" на фара (образно 12 часа).
Е да ама капачката влиза в "горе" не точно в 12 часа, а да кажем в 12:10. Съвсем леко изместено от 12 часа. И викам сега няма да издребнявам толкова. Е да, ама като поставиш капачката в най-близката позиция до "горе" и започнеш да я въртиш, отвора започва да напъва крушката, по обясними конструктивни причини (снимката горе за представа).
Следователно крушката започва да не ляга хубаво върху леглото си и се получава разфокусирана светлина - установено след като запалих фара, за да видя дали новата крушка работи. Добре, че имах стена, за да забележа какво мазало прави напред.
И се започна едно напред-назад, изследване на причината и проба-грешка.
И най-накрая решението бе, че капачката с надпис "нагоре" не трябва да се слага нагоре, а нагоре надписа трябва да бъде поставен на 10 часа. Просто не подозирах, че някой гениален японски инженер ще допусне въпросната капачка да има посока нагоре, ама реалната позиция нагоре да трябва да се поставя на 10 часа и след завъртане да отива до 11 часа, което не е толкова нагоре, колкото в следващата позиция на защипване към фара.
Малоумна ситуация и решение на казуса, но реших да го споделя, за да го имате предвид и да обърнете внимание случайно да не се окажете с едни светещи слънца, без фокус, вадещи очите на другите шофьори, а и да нямате хубава светлина върху пътя. След час и половина почти бях решил да свалям броня и да вадя фара, за да видя проблема къде се крие, че всичко е на принципа на напипване.
Не знам как до сега не съм влязъл в това приключение, но ето че има и пръв път. Явно ако не ги мислиш нещата понякога е по-лесно и праволинейно.
Смяна на крушка на Приус-2 от 5 минути до 1.5 часа.
- BOz
- Мнения: 4272
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 98 пъти
Смяна на крушка на Приус-2 от 5 минути до 1.5 часа.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
- WoLF
- Мнения: 2584
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 224 пъти
- Получена благодарност: 99 пъти
Смяна на крушка на Приус-2 от 5 минути до 1.5 часа.
Хайде юруш сега всички на стените да видим как сме си сменили крушките
- slowtraveler
- Мнения: 4857
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 141 пъти
- Получена благодарност: 135 пъти
Смяна на крушка на Приус-2 от 5 минути до 1.5 часа.
Че такава конструкция с три асиметрични чопа може ли да въобще да се сглоби неправилно?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4272
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 98 пъти
Смяна на крушка на Приус-2 от 5 минути до 1.5 часа.
Ако се загледаш "чоповете", които се вкарват в отворите на фара и "заключват" капачката са даже 5 на брой. И очевидно могат да се вкарат и заключат не в правилната позиция на капачката. А колко лесно щеше да бъде един от тях да не е на симетрично разстояние от другите и всичко щеше да те води по единствения правилен начин на сглобяване на капачката.slowtraveler написа: ↑30 Яну 2020 09:19 Че такава конструкция с три асиметрични чопа може ли да въобще да се сглоби неправилно?
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
- slowtraveler
- Мнения: 4857
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 141 пъти
- Получена благодарност: 135 пъти
Смяна на крушка на Приус-2 от 5 минути до 1.5 часа.
'Фонът' на снимката е маскирал другите чопове Да, прав си... Аз си помислих, че са приложили един от най-старите методи - асиметрия, ама явно не е по фън-шуи на японците да правят нещо асиметрично
Учудва ме и факта, че 'центровката' на крушката става само през капачката... Няма ли захват на рефлектора - както го правят всички бели хора?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- WoLF
- Мнения: 2584
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 224 пъти
- Получена благодарност: 99 пъти
Смяна на крушка на Приус-2 от 5 минути до 1.5 часа.
Има си нормалната щипка към рефлектора, но сложиш ли я и асиметричния маншон иска ловкост и накрая каквото си подал от него иска и включване Аз проблем със слагането нямах(от там и съмненията за неправилен монтаж), но запеклите маншони, заради оригиналните крушки
- BOz
- Мнения: 4272
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 98 пъти
Смяна на крушка на Приус-2 от 5 минути до 1.5 часа.
Не съм казал, че крушката се центрова чрез капачката. Но просто капачката напъва крушката и телчето не може да я задържи в леглото й и се измества.slowtraveler написа: ↑30 Яну 2020 18:27'Фонът' на снимката е маскирал другите чопове Да, прав си... Аз си помислих, че са приложили един от най-старите методи - асиметрия, ама явно не е по фън-шуи на японците да правят нещо асиметрично
Учудва ме и факта, че 'центровката' на крушката става само през капачката... Няма ли захват на рефлектора - както го правят всички бели хора?
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 35 госта