Дневните светлини на Авенсис Т25 не изгасват - интеграционно реле

Аватар
mapamop
Мнения: 3988
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Дневните светлини на Авенсис Т25 не изгасват

Мнение от mapamop » 14 Авг 2019 22:39

Моят не подлежи на ремонт - взривеният (и)диод е изпрарил монтажната си площадка и част от пистите преди и след него. Днес го пипнах с поялника и ги видях. Умрял е в адски мъки, със светлинни и димни сигнали.
Проблема ми с eBay, e че не знам какво ще пристигне и в какво състояние. Не е като да са ми идвали разни партенки от там. Знам че през PayPal, claim-a винаги работи, но са си нерви и време. В случая е ясно че няма да мога да жертвам 500+ лева и ще се "наградя" с каквото има или каквото успея да намеря на разумна цена.

За момента е по-интересно как може да се хване връзката между това на етикетите и това по каталозите. Предполагам че няма да съм единствения "късметлия" с взривен модул, и това тук ще остане и за другите. Най-лесният вариант е да си викна модула от някъде, и тихично да се скрия в храстите, хихикайки ехидно върху мъките на следващия. Просто не мисля, че това е начина - все пак сме хора и трябва да си помагаме. Затова съм толкова досаден и подробен.
След тази тема ще добавя малко и за диодите в купето - само да ми пристигнат карантиите които си поръчах. Но това е тема за една друга тема във форума.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
gimara
Мнения: 1468
Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 31 пъти

Дневните светлини на Авенсис Т25 не изгасват

Мнение от gimara » 14 Авг 2019 23:17

mapamop написа: 14 Авг 2019 22:39 изпрарил монтажната си площадка и част от пистите преди и след него.
Добре де, по снимката, две пътечки под диода са заминали. Не става ли с жички от точка до точка по пътя на пътечките, пък диода го сменяш с обикновен и го изнасяш от другата страна, ако трябва. Ако освен диода са заминали и други елементи, тогава е зле вече.
mapamop написа: 14 Авг 2019 22:39 След тази тема ще добавя малко и за диодите в купето - само да ми пристигнат карантиите които си поръчах. Но това е тема за една друга тема във форума.
Там също има прецакани интеграционни релета, те управляват и плавното гаснене на плафона.

Аватар
mapamop
Мнения: 3988
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Дневните светлини на Авенсис Т25 не изгасват

Мнение от mapamop » 14 Авг 2019 23:51

Диода е ясен. И другия му брат-близнак до него е ясен. Да кажем че и пътечките ще им намеря цаката - имаше един флумастер за тези неща, че можеше и да се запоява отгоре му. Проблема е че под пластмасата има една "хлебарка"/интегрална схема (много прилича на чипа на Realtek 8139B LAN), на която от едната страна по краката изглежда "фъснала". Ако не е "фъснала" "хлебарката", остава да се замерят всички елементи след тези 2-та (и)диода, защото е много вероятно да не са си изпълнявали ролята и от объркани поляритети и/или нестабилно напрежение след тях да е "родило" още нещо. Като цяло ще загубя повече време да търся труповете на умрелите бойци след тези диоди, вероятно няма да се размина без услуга от приятел(и), на които от кумова срама все трябва да им оставя "някой леФ за Фафли". И сметката отиде на прага на 31-ния £ от eBay. Или 50лв. + доставка за релето от НиКо (възхитен съм от този Човек!, нарочно с главна буква). Причината да не го ремонтирам е същата като тази да не си ремонтирам блъснатия Опел - 2 калника, преден капак,фар, мигач, радиатор и процедурата по изпъването на гредата зад предната броня ще гонят цената на друг такъв неблъснат. Всъщност ако не го бях смачкал, нямаше да си купя Тойота-та...
*За диодите в светлините на купето има друго да споделя - приемаме, че любимото реле не е изтръпнало още и си работи нормално. Но нека не цапаме тази тема със светодиоди.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
gimara
Мнения: 1468
Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 31 пъти

Дневните светлини на Авенсис Т25 не изгасват

Мнение от gimara » 15 Авг 2019 06:52

mapamop написа: 14 Авг 2019 21:51 Двата трябва да са съвместими и взаимно заменяеми, ако няма претенции за DRL.
Проблемът е, че като сложиш друго реле, трябва да преправиш ел. инсталацията за фаровете. Ще има кабели да се прокарват...
Разгледай схемата без DRL и прецени дали да съживяваш труп или да рискуваш с ebay, или другите опции, които си описал. Аз лично бих рискувал.

Аватар
mapamop
Мнения: 3988
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Дневните светлини на Авенсис Т25 не изгасват

Мнение от mapamop » 15 Авг 2019 08:29

@gimara: Току що се нахлузих в джаза на eBay - снощи намерих същото реле в Литва за 31£, успях да счупя цената за спорта на 26 с доставката. Чакам да го пратят и като пристигне да довърша ръководството за обратната "гинекологична интервенция" с монтажа, без да махам арматурното табло.
Ще се опитам и снимки да направя (ако не слънчасам много брутално), за да е "красиво и 'Уба'о" за преглед.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
mapamop
Мнения: 3988
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Дневните светлини на Авенсис Т25 не изгасват

Мнение от mapamop » 15 Авг 2019 11:14

И отговор на единия от двата висящи въпроса:
Какво е CEL P/N? , отговор: Connaught Electronics Ltd. Part Number.

Connaught Electronics Ltd. е вече част от Valeo. Изглежда всички номера на частите - техни разработки започват с 90.
www.cel-europe.com е на практика безполезен, cel.ie има проблеми с DNS записите. Хелп!?!
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
mapamop
Мнения: 3988
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Дневните светлини на Авенсис Т25 не изгасват

Мнение от mapamop » 16 Авг 2019 17:01

И още малко подробности:
формата на полетата по-долу е следният: Toyota P/N -> CEL P/N -> Toyota catalog P/N
82641-CA010-F -> 905762 -> 82730-05040
82641-CA020-F -> 905761 -> 82730-05030
82641-CA030-F -> 905763 -> 82730-05050
___________________________________________
За другите ще пиша когато намеря из нета VIN с който да проверя парт частта.
Използвани са тези сайтове за проверка:
http://www.toyodiy.com
http://japan-parts.eu
https://toyota.7zap.com/en/eu/
Търсил съм за VIN номера в нета и освен за CA030, не съм 100% сигурен дали са верни номерата спрямо описанията и снимките на детайла.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
mapamop
Мнения: 3988
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Дневните светлини на Авенсис Т25 не изгасват

Мнение от mapamop » 17 Авг 2019 21:13

И последните два които липсваха от списъка на предната страница:
82641-05030-A Rev.01 CEL P/N: 905771 --> 82730-05090
82641-05020-A Rev.01 CEL P/N: 905768 --> 82730-05070

Източник за проверка: http://www.catcar.info/toyota/?lang=en&l=

Този последния ми дава доста по-точни резултати - в общи линии за VIN-овете които бях изровил в Петък ToyoDIY и Japan-Parts ми даваха номера със и без DRL. Toyota.7zap не показва в повечето случаи Part Number за Авенсисите от 2003 година, докато този последния дава по един ред винаги.
 ! Съобщение от: mapamop
23.11.2023: Намерих малко фактологични и правописни грешки, които съм поправил.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
mapamop
Мнения: 3988
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Дневните светлини на Авенсис Т25 не изгасват

Мнение от mapamop » 26 Авг 2019 21:27

Днес ми дойде модула със предпазителите и интеграционното реле. Успях да го монтирам обратно, горе-долу за около 4 часа. Не се наложи да си обучавам ключовете наново и засега всичко си работи, с изключение на алармата за коланите - лампата си мига, обаче не пищи, изгасва при сложен колан. По-късно ще се заиграя да я пусна или да открия че не работи.
Прилагам снимки с последователността в която се монтира обратно модула (забравил съм числото 3, но това не променя последователността).
1. Натискате педала на съединителя и вкарвате модула с гръб към колонката докато "ушите" за винтовете (8 и 9 на втората снимка) опрат в таблото отпред, и самият модул се подпре на рамото на съединителя.
2. Отпускате съединителя за да ви "заклини"/"затисне" модула в предното метално ребро на таблото.
3. Лягате в краката на щофьора и през отвора за предпазителите закачате конекторите на гърба на таблото както следва:
- 1,2,4 - те при мен бяха с най дългите кабели и беше относително лесно.
4. Натискате съединителя и избутвате модула още малко навътре - може би нещо от сорта на 3-4 сантиметра, отпускате съединителя и заклещвате модула с него
- закопчавате конектор 5, като се водите по кабелите на 4 за да се ориентирате - конектора не се вижда добре, защото мястото е малко, работите "на тъмно" с опипване.
- закопчавате конектор 6, на който кабелите са ужасно къси и ползвате за "водачи" 5 и 1 - влиза лесно. Просто няма много място къде да се мести и на практика влиза "сам в дупката"
5. Натискате съединителя и вкарвате докрай модула ( да опре с "ушите" в колонката в краката на водача) избутвате модула максимално нагоре, и се стараете долната част да е леко наклонена към вас"
- с напипване закопчавате през долната страна конектор 7
6. Позиционирате модула на мястото му, завивате на по 4-5 резби винтовете 8 и 9.
- винтовете 8 и 9 трябва да са много хлабави, за да ви държат модула на мястото му, но и да можете да го местите леко,за да може да захванете в последствие винт 15
7. Закопчавате конекторите отпред:
- 10 - вкарва се първо долната бяла част, след това се дозакопчава с черна горна част.
- 11, 12, малкия 13, и 14 - там няма драма - има все още място за "маневри"
- със захващане на конекторите, за самият конектор, си намествате таблото и завивате и СТЯГАТЕ винт 15 - ще ви трябва тресчотка или къса отверка с тресчотка. Нямате много место да въртите гаечни ключета или подобни. Следите си прогреса през отвора за бутоните за регулиране на огледалата.
- закопчавате 16, 17 и гадната жълта пластмаса 18 - дебелият ѝ ръб е нагоре
- закопчавате конектора 19, жълт.
8. Връщате на мястото му малкото табълце с 4-те релета отгоре над интеграционния модул. Завивате и затягате гайката му, след като сте го вкарали на шпилката му.
9. Затягате винт 8, с притискане на кабелите на конектор 10, затягате и винт 9 - отверка с тресчотка и удължител или нещо което влиза в таблото и е около половин педя дълго (малък винтоверт, с удължител става също).
10. Залягате и си завивате с двата винта второто табло с предпазителите където му е местото.
11. Слагате покривната пластмаса над малкото табло с предпазителите, и OBD буксата. Завивате двете видии - една в колоната на централната конзола, една в зоната на буксата за диагностиката.
12. Закопчавате пластмасата на колонката в краката на шофьора, закопчавате конекторите за бутоните на таблото, за пръскалките на фаровете, корекция на огледалата и си вкарвате целия панел на местото му.
13. Затваряте капачето с предпазителите. Не псувате (много). Отваряте си бира или шише лимонада, и тествате всичко дали работи. Ако отворите бира - не карате.

** Всичко започна от едни предпазители които бяха окислени и изглеждаха като на третата снимка. Чистят се с метална четка и контактен "сух" спрей.
** Ключовете мисля че няма да се наложи да се прави нещо с тях, желателно е да си прегледате "логовете" на компютъра с Techstream. Ако има нещо изпуснато (освен цифрата 3) - питайте, след 17 със сигурност ще отговоря.
20190826_200303.jpg
20190826_200303.jpg (1.07 MiB) Преглеждано 6080 пъти
20190826_200324.jpg
20190826_200324.jpg (1.14 MiB) Преглеждано 6080 пъти
Прикачени файлове
20190826_211944.jpg
20190826_211944.jpg (1.99 MiB) Преглеждано 6080 пъти
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
mapamop
Мнения: 3988
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Дневните светлини на Авенсис Т25 не изгасват

Мнение от mapamop » 19 Сеп 2019 19:13

Новините от вчера вечерта: Легена уби и "новото" реле втора употреба. Този път не светват късите, дългите - без значение какво е положението на ръчката. Имам само габарити и долните фарчета за мъгла.
Как се случи: натиснах копчето за пръскалките на фаровете, за да ги намокря и да забърша от лекетата наслоени от дърветата във фабриката. Дългите премигнаха веднъж късо и всичко освен габаритите и долните светлини за мъгла не свети. Не свети и средната конзола, релетата на късите и дългите са здрави (мерени, тествани), но няма маса към релето за късите в таблото при двигателя. Във вторник ще нося курника на сервиз ... отново.
Събирам идеи, курника тази вечер ще спи пред блока без акумулатор.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
mapamop
Мнения: 3988
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Дневните светлини на Авенсис Т25 не изгасват

Мнение от mapamop » 26 Сеп 2019 21:19

Развитието: Русе, сервиз "София" на ул. "София" - срещу 100 лева получих диагнозата "Бутона за измиването на фаровете, връща плюс към интеграционното реле и го изгаря."
На въпроса "Защо?" , отговора беше "Не знаем, не сме търсили, разкачихме бутона".
Получих 2 "отремонтирани" релета, на които не им работят дневните и обяснението "Тези Тойоти нямат дневни и не са имали".
На въпроса "Имам ли фарове?" отговорът беше "Да, от копчето. Автоматично светват само габаритите"
И сметка за 100 лева, без документ.... никакъв, даже и разписка не ми дадоха че съм оставил автомобил при тях. Обаче си имам свидетел и входящо повикване в телефона.
Днес открих че освен дневните, не ми работи и клаксона. Утре ще проверя релето и предпазителя, пак ще им я занеса и и учтиво ще ги помоля да намерят защо не работи клаксона. И да намерят откъде (отечка, късо съединение от претрит кабел?) идва излишният плюс. Според зависи на какво отношение, ще се натъкна може и да се обадя на разни органи от сорта на НАП и КЗП. Пътят вече го знам и съм го "газил" два пъти.
Преди време едни куриери ги пречесах с 2 жалби към НАП и КЗП, за неиздаден документ и отказ да си свършат правилно задълженията пред Агенция "Митници"(за тази услуга си платих). Ставаше въпрос за неиздадена касова бележка, арогантно отношение (и отказ) към мен, с молбата да ми коригират документите за вноса и да платя 8 лева по-малко ДДС както се полага. Резултатът беше проверки от НАП, КЗП и Комисия по далекосъобщенията (защото касаело електронна търговия). Нямам представа какви предписания и актове са им изтропали, но вероятно филмът не е бил с много приятен сценарий.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
Freedom
Мнения: 387
Регистриран на: 22 Яну 2010 11:04
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Дневните светлини на Авенсис Т25 не изгасват

Мнение от Freedom » 27 Сеп 2019 06:36

Колега, "майсторите" не видвха ли какво свързва бутона, защото някой трябва да му достави плюс за да може той да го върне към интеграционното реле. Един поглед към схемата и първият заподозрян е релето за измиване на фаровете (намира се около десния фар).

Аватар
mapamop
Мнения: 3988
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Дневните светлини на Авенсис Т25 не изгасват

Мнение от mapamop » 27 Сеп 2019 21:28

Е да де, другия заподозрян който може да сговни пейзажа и да върне плюс е мотора на пръскалките (който по схема е почти до релето). Но това е ако няма предишна "кирилизация" на кабелите или претрит(и)/напукан(и) кабели в снопа.
Идеята ми беше да проверят тези неща, ама "нямат време". И не ми се занимаваше с олигофрени - в буквалния смисъл - на три различни въпроса ми отговарят с "Ми не, нямаше кога". Така или иначе тези дни ще си поръчам ново изправно работещо реле, а техните 2 ще отидат за жертвени агнета, и после ще им ги върна неработещи да си ги бият в кратуните. Ако открия че е релето, ще им го тръшна и него, заедно с разпечатката за каталожен номер на Тойота 82730-05050. Понеже "Тези Тойоти нямат дневни!". Интересно че сутринта, легена като чу за сервиза и му проработи свирката tooth.gif
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
mapamop
Мнения: 3988
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Дневните светлини на Авенсис Т25 не изгасват

Мнение от mapamop » 28 Сеп 2019 21:47

Намерих "виновника" всъщност не е само един или не е ясно кой конкретно връща плюс във веригата ... Електрическата инсталация беше "кирилизирана" - имаше "мосШче", запоено от червеният проводник на релето до (явно) плюса на помпата за измиването на фаровете. Към този момент не знам каква е причината - имам частично неработещо интеграционно реле и/или неизчистени съмнения за прецакани кабели (освен самото реле за пръскалките на фаровете). Това което направих за момента, е да срежа кабела на две, на двата края в зоната на срязването сложих мъжка и женска обувки. В момента са откачени и пръскалките не работят при никакви положения - с бутон, без бутон, през лоста за чистачките. Прилагам снимка на "кирилизацията". Вероятно в понеделник ще намина през сервиза, да ги накарам да видят къде ми заминаха пръскалките tooth.gif blush.gif
20190928_184601.jpg
20190928_184601.jpg (1.75 MiB) Преглеждано 5774 пъти
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
mapamop
Мнения: 3988
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Дневните светлини на Авенсис Т25 не изгасват - интеграционно реле

Мнение от mapamop » 18 Май 2020 00:32

Още едно реле за информативни цели:
Toyota P/N: 82641-05020-A Rev.01, CEL P/N: 905768 -> Каталожен номер: 82730-05070 . Релето НЯМА DRL функция.
Автомобилът е: Авенсис Т25, 2.0 D4D 126 к.с. 1AD-FTV , 0?.2008 (Фейслифтова).
Благодарности на потребител babata!
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: pminev и 38 госта