Дневните светлини на Авенсис Т25 не изгасват - интеграционно реле

Аватар
mapamop
Мнения: 3988
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Дневните светлини на Авенсис Т25 не изгасват - интеграционно реле

Мнение от mapamop » 11 Авг 2019 00:26

Здравейте,
Купих си преди няма месец бензинов Авенсис комби, 1.8 VVT-i (детайлите мисля че са видими в подписа ми и профила) от Варна.
На първо време не работеше климатика - лампата или светваше и изгасваше веднага, или си светеше, но нищо не се променяше с оборотите на вентилатора, двигателя и температурата. Зарових се в таблото, след като се прибрах от Варна в Русе и открих че предазителя (T1-#10 = HTR ) беше целия окислен/оксидирал - изчистих го с телена четка и контактен спрей на Motip.
Осветлението по таблото работеше частично - през целия път Варна - Русе светеше единствено таблото с километража и уредите и дисплея посредата с пробега, разхода и т.н. Изчистих и предпазителя DOME - появи се подсветката на централната конзола, и подсветката ключовете за стъклата на шофьорската врата, другите бутони не светнаха.
Днес реших да си реша проблема с "дискотеката" - смених всички предпазители един по един (вадя стар, поливам леко новия с контактен спрей и го вкарвам мокър на същото място). Акумулатора беше с извадена клема.
И се появи проблем:
Следобеда, съседката ми звънна на вратата че ми светят фаровете - сигурен съм че по обед ги пробвах, изгасих и не светеха. Колата е с три степени на ключа за фаровете. Когато я купих от автокъщата ми казаха че е "С автоматични дневни, включени по софтуерен път" и досега си работеха както се очаква - на запален двигател светват и на изгасен двигател изгасваха заедно със задните габарити. В момента след дръпната клема на акумулатора не светват, след като запаля двигателя светват и повече никога не изгасват, когато не изгаснат задните габарити не светят. Позицията на ключа на фаровете не им променя състоянието на изгасен двигател, но ми включва пищялката за включени фарове. Единствения вариант за да ги изгася е да откача клемата на акумулутора, и да не запалвам двигателя. Открих че като натисна бутона за принудителното измиване на фаровете, ми премигва подсветката на километража и пръскалките на предното стъкло препръскват слабо. Разглобих и този бутон, изчистих клеясалата грес вътре тип "технически вазелин" (беше станала почти на клей/гъсто желе), сложих нова грес - без промяна. Открих че на самия бутон има заработено место да го задържа натиснат, но там липсваха пружинката и (вероятно) съчмата или полусферата/"гилзата" - не съм сигурен така ли трябва да е или не. Сигурен съм че не съм загубил частите защото от там няма как излетят без да ги видя.
Приемам всякакви идеи, защото вече моите свършиха:
- Изчистил съм крачетата на релетата в таблото, в купето (с предпазителите, табло 1).
- Предпазителите са сменени всичките в таблата в купето.
- В моторния отсек са изчистени всички крака на релетата от таблото отпред и това отстрани до въздушния филтър.
- Предпазителите са изчистени с контактен спрей и телена четка до блясък (свърши ми кесията с нови предпазители). Таблото отпред и отстрани.
- Всички са здрави, и си мисля че не е от слаба връзка на предпазител.
- Спреят е Мotip Contact cleaner, води се сух, без остатъци след изпарението, неконтактен. Ползвам го често и за компютрите които ми носят да ги вадя от кофата със смъртниците, и съм склонен да му имам доверие за липса на късо съединение.
Примерен линк към спрея: https://www.motip.com/products/motip/au ... t-cleaner/
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
iovkito
Мнения: 2831
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Дневните светлини на Авенсис Т25 не изгасват

Мнение от iovkito » 11 Авг 2019 08:50

Няма авенсис с фабрични дневни светлини, има само такива с автоматични светлини, с датчик на предното стъкло. На тази кола е монтирано нещо допълнително, което не работи както трябва. Нищи чудно и да е наводнявана, защото тези окислени бушони не са случайни.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Аватар
mapamop
Мнения: 3988
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Дневните светлини на Авенсис Т25 не изгасват

Мнение от mapamop » 11 Авг 2019 14:21

Предпазителите не са "кипнали", просто си имаха тъмно окислено покритие. Същото се беше случило и със Зафирата на баща ми - купувана от предните собственици от Автосвят и после баща ми я взе със сервизна история и 2 ключа пак от тях вече втора злоупотреба. За светлините на Авенсиса - когато запаля двигателя и си пуска късите светлини сама, и до вчера ги гасеше. Съдейки по езика на книжката и документите за вноса е дошла от Дания. Изрових и трите табла в двигателния отсек - не видях по сноповете да има някакви видими модификации, гледах и за следи от наводняване - кечетата отвътре на корите не дават следи да са мокрени, мокетите не са отлепяни и преправяни ... отвътре на таблото кабелите и буксите изглеждат запрашени, но няма накипяли букси конектори и следи от мокрежи. По-скоро си мисля че някъде нещо е залепнало или окъсило.
Друг въпрос - бутона за пръскалките на фаровете при натискане остава ли потънал или винаги си се връща в начална позиция и електрониката му пази състоянието on/off?
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
iovkito
Мнения: 2831
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Дневните светлини на Авенсис Т25 не изгасват

Мнение от iovkito » 11 Авг 2019 14:24

Връща се.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Аватар
mapamop
Мнения: 3988
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Дневните светлини на Авенсис Т25 не изгасват

Мнение от mapamop » 11 Авг 2019 14:36

Благодаря. Защото вчера го разглобих, и има заработен канал за пружина и сачма с гърбица насреща, за да стои "щракнат", но самите те липсваха. Утре съм при електричар - ще пиша каво е станало. Засега си стои долу пред блока с откачена клема.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
gimara
Мнения: 1468
Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 31 пъти

Дневните светлини на Авенсис Т25 не изгасват

Мнение от gimara » 11 Авг 2019 14:57

http://toyota.aitnet.org/Toyota/Avensis/
От този линк свали последното ръководство. Търси схема на фаровете с DRL, мисля, че има реле за дневните.

Аватар
Freedom
Мнения: 387
Регистриран на: 22 Яну 2010 11:04
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Дневните светлини на Авенсис Т25 не изгасват

Мнение от Freedom » 12 Авг 2019 13:12

Кутията зад радиатора:
DIM Relay.jpg
DIM Relay.jpg (137.27 KiB) Преглеждано 8240 пъти
Shema.jpg
Shema.jpg (138.34 KiB) Преглеждано 8240 пъти
Ако DIM Relay е здраво проблемът е в интеграционното реле - над краката на шофьора на гърба на панела с предпазителите.

Аватар
mapamop
Мнения: 3988
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Дневните светлини на Авенсис Т25 не изгасват

Мнение от mapamop » 12 Авг 2019 20:21

Развитието от днес:
На H-LP Relay има след изваждане и слагане на акумулатора отечка от сорта на 3.75V - 4.25V - според зависи от този който подава отечката. След първото светване, вече си имаме постоянни 8.2-9.3 волта, които просто не му позволяват на релето да освободи котвата.
След изчистване, издухване с компресора, напръскване и издухване с компресора на момента, на целите табла 1 и 2 по всички клеми и легла за предпазители, вече има друга аномалия:
След изваден акумулатор, светват габарити, след около 2-3 минути може и да светнат късите, ако не светнат габаритите изгасват с двигателая, ако светнат късите - трябва да извадя H-LP relay и да го върна обратно. На извадено реле H-LP светят габарити, като го върна изгасват (уж), и съседа ми звъни след 30 минути че съм забравил габаритите. Тази вечер каляската пак ще спи без акумулатор.
@Freedom : Сега се прибрах и ти видях поста. Утре ще се опитам да извадя само таблото, че е такава бъркотия от кабелни снопове там, и никак не е лесно да се стигне до двата винта които крепят таблото. Идеята ми е да извадя само таблото с бушоните, без да вадя цялото арматурно табло навън ...
Много ви благодаря на всички, утре ще пиша както съм успял да сътворя.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

memorex

Дневните светлини на Авенсис Т25 не изгасват

Мнение от memorex » 12 Авг 2019 21:13

Колега звучиш доста объркващо за мен.?!? tooth.gif
Защо не тръгнеш от здравия разум нататък.

Аватар
mapamop
Мнения: 3988
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Дневните светлини на Авенсис Т25 не изгасват

Мнение от mapamop » 12 Авг 2019 21:51

Утре. Че днес ми писна от дискотеката с фаровете и комарите пред гаража. Принципно пипах пак там където съм пипал, утре ще погледна как да стигна до въпросното реле отзад (което уж не съм пипал), без да "изрина цялата кочина".
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
gimara
Мнения: 1468
Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 31 пъти

Дневните светлини на Авенсис Т25 не изгасват

Мнение от gimara » 12 Авг 2019 22:02

Това реле отзад не е точно реле. Вътре са електронни елементи СМД монтаж. По схемата и с мултицет мерете веригите, да не се вкарате във филм. Това интеграционно реле струва ново около 1300 лв. Втора употреба беше 100 лв.

Изображение

Малко картинки ТУК

Аватар
mapamop
Мнения: 3988
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Дневните светлини на Авенсис Т25 не изгасват

Мнение от mapamop » 13 Авг 2019 13:36

И една картинка от мен :(. Гръмнал е пее-аза.
Успях да го извадя без да махам арматурното табло - през отвора за бутоните на огледалата и през бушонното капаче.
Мисля да кандидтствам за гинеколог...
Прикачени файлове
20190813_132218.jpg
20190813_132218.jpg (903.85 KiB) Преглеждано 8123 пъти
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
mapamop
Мнения: 3988
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Дневните светлини на Авенсис Т25 не изгасват

Мнение от mapamop » 13 Авг 2019 19:50

Предисторията на смъртта на диода - като се върнах от Варна, на следващият ден ми светна лампата за акумулатора и дискотека от мигащи VSC/TRC OFF и не помня още коя. Мигаха когато подам газ, и изгасваха с отпускането на педала. Прибрах се, изгасих - акумулатора си беше на нещо от сорта на 13.2V. Запалих - волтажа на клемите на акмулатора и в предната запалка варираше от 14.8 до 17.6. Смениха ми и "плочката на динамото". После другото го знаете вече - така и не разбрах как работят пръскалките на фаровете, защото с бутона освен горните да ми "препишкат" предното стъкло нищо не ставаше. И четете по-нагоре за светлините.

Сега да споделя малко, за да е лесно и за другите които ще се сблъскат с демонтажа на това табло:
- Разкопчавате всички конектори отпред, преди всичко останало. Конектор А (дълъг, горе-ляво) се разкопчава от черната си част отгоре, дърпате я към вас и натискате зъбчето отгоре навътре.
- Конектор D (посредата на А, втора колона, втория отгоре надолу)има една жълта пластмаса, която се вдига нагоре, самият конектор се откопчава с натискане с отверка посредата в езичето и повдигане на двата края на пластмасата с 2 тънки предмета (аз ползвах 2 отверки Т3 за разглобяване на телефони).
- Другите конектори са лесни - зъбчетата им се освобождават и на ръка с лек натиск навътре и стисване на крачето.

- Цялото табло се крепи на три винта с гайкова глава 10.
--Двата се намират вляво на колонката/калника в краката на шфьора и се развиват относително лесно с дълга тресчотка (аз имам отверка от Бриколаж за битове, и съответния преходник до квадрат).
--Третият се намира на върха на табълцето 10 е отново. За да го развиете трябва да развиете гайката на модула с 4те релета (Driver Side R/B, горе вляво почти на нивото на километража), самия модул да го извадите от шпилката му и да го закачите някъде нагоре, колкото позволяват кабелите по-нависоко.
-- Изваждате целия модул с бутона за измиване на фаровете, джойстика за огледалата и подгрева. Излиза лесно, като бръкнете отдолу през капачето за предпазителите и с ръка му натиснете щипките по десния контур и/или долу и горе посредата на самия модул.
-- Развивате с дълъг върток/тресчотка $%$%@ болт на върха на таблото с предпазителите.
-- Развивате, махате и скатавате максимално надясно-навътре втория блок с предпазителите. Крепи се на 2 винта с гайкова глава 10, лесно са видими и достижими, ако легнете в краката на шофьора (и не сте с телосложение на бременен тюлен като мен. Например)
-- Натискате и задържате с крак педала на съединителя, избутвате таблото надолу и надясно (държите съединителя), и откопчавате почти всички букси отгоре на гърба на таблото (на снимката от поста на @gimara са двете най-вдясно), разкопчавате и тази която е маркирана M на снимката през отвора за управлението на огледата. Другите две се откопчават (относително) лесно като набутате таблото максимално вдясно върку педала за съединителя и бръкнете покрай него отдясно.
-- Пускате таблото, надолу-надясно, освобождавате съединителя и оставяте таблото да си виси, където намери за добре. Лягате на стелката, бъркате зад таблото и откопчавате самотнат букса отдолу, на снимката е най-вляво.
-- Натискате съединителя за да ви освободи таблото и го изваждате надясно-надолу покрай него. Пустосвате/храните/псувате съдбата една идея по-малко от мен.
Парт номера е 82641-CA030-F, Rev. 03 , CEL P/N 905763. Oще не съм наясно мога ли да го заменя с 82641-CA020-F, каквито има в изобилие. Предполагам че отговорът е "НЕ", или поне не открих някъде документация в която да пише "ДА". Руснаците на drive2.ru казаха, че е почти задължително да е същия... склонен съм да им вярвам и да си мисля същото.

* За монтажа - to be continued (когато си намеря ново реле/табло).
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
mapamop
Мнения: 3988
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Дневните светлини на Авенсис Т25 не изгасват

Мнение от mapamop » 14 Авг 2019 21:51

Малко факти, новини и въпроси с неясен отговор след днешното звъненене по телефоните:
Въпроси:
Какво е CEL P/N?
Къде мога да ровя по този номер?


Да кажа какво открих досега:
- Каталожния номер на този блок е 82730 в две разновидности:
-- 82730-05040 - без дневни светлини (w/o DRL)
-- 82730-05050 - с дневни светлини ( w/ DRL)
*Според japan-parts.eu, toyodiy.com се поръчва каквото трябва -със/без според, какво е нужно или иска клиента. Двата трябва да са съвместими и взаимно заменяеми, ако няма претенции за DRL. Пробвах с VIN на Avensis сглобка от 2003 г. и с моят VIN, сглобка 12.2005 - дават ги и двата каталожни номера. Мога да си избера какво да си поръчам на цена около 500 и малко лева.
Този номер го няма никъде по стикерите. Дори баркодовете не го съдържат. И на самата платка го няма никъде...
- Все още не мога да намеря къде се съдържа този номер по стикерите или някаква зависимост

- Според стикерите днес намерих следните номера:
82641-CA010-F Rev.03 (от човек с ник miLen4o във Viber) / CEL P/N: 905762
82641-CA020-F Rev.03 (от морга в Русе, от REND / НиКо ) / CEL P/N: 905761
82641-CA030-F Rev.03 (моят изгорял модул) CEL P/N: 905763
82641-05030-A Rev.01 CEL P/N: 905771 (НиКо / REND)
82641-85020-A Rev.01 CEL P/N: 905768 (снимката от Drive2.ru)

* Mоят вероятно, (но недоказано) е 82730-05050, защото имаше DRL пуснат по софтуерен път, за другите не мога да хвана зависимост.
* За чисто нов модул от магазина за авточасти "Косер" ми дадоха цена от порядъка на 500-530 лева, с включено ДДС, доставка и т.н. НиКо ми даде цена от 50 лева, без доставката, но тя в случая не е фактор.
* Попаднах и на М3 Ауто - Враца с цена 350 лева на първи отговор, без снимка и без да ми потвърдят, че номера е същия.

*** Ако някой от хората на които звънях днес, го чете това, да си знаят че съм им изключително благодарен за отделеното време (и нерви предполагам)
Следва снимка на стикерите на моят модул.
IMG-0ba3d57d78d2f0971c951e0c65d8be00-V.jpg
IMG-0ba3d57d78d2f0971c951e0c65d8be00-V.jpg (919.13 KiB) Преглеждано 8014 пъти
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
gimara
Мнения: 1468
Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 31 пъти

Дневните светлини на Авенсис Т25 не изгасват

Мнение от gimara » 14 Авг 2019 22:12

mapamop написа: 14 Авг 2019 21:51 82641-CA030-F Rev.03 (моят изгорял модул) CEL P/N: 905763
ТОЗИ и ТОЗИ изглежда същия.
А твоя не подлежи ли на ремонт? Ако е изгорял само един елемент.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 36 госта