Генератор/Алтернатор реле регулатор БОШ 2007 Yaris 1.0 69 PS

Отговори
toyota777
Мнения: 49
Регистриран: 09 авг 2016 18:05
Репутация: 29
Местоположение: Благоевград

Генератор/Алтернатор реле регулатор БОШ 2007 Yaris 1.0 69 PS

Мнение от toyota777 » 12 мар 2019 15:06

Както си карах(2007 Yaris 1.0 69 PS)1kr-fe) светна лампата акумулатор ... проверих по ОБД буксата показа 12волта в системата а не 14 .. ясно е че не зареждаше динамото
прибрах се на акумулатор.
измерих динамото "качествената" марка БОШ и никакъв ток не подава
свалих го на 12 и 14 мм болтове се държи първо се сваля ремъка , динамото се държи на 2 болта
динамото има 2 много яко затегнати т30 звездички болтове другото е кръстати винтове
изрязах капачката на въпросния БОШ регулатор
ето какво има вътре:
IMG_20190311_164142.jpg
IMG_20190311_164142.jpg (235.16 KБ) Видяна 880 пъти
доста тънки жички нещо ме съмнява качеството.. четките бяха като нови , на малко километри е въпросния генератор ...
100+ лева струва въпросният БОШ регулатор а не ми изглежда качествен
та понеже ме съмнява качеството реших да си купя мобилтрон за 35 лв тайвански
thumb.jpg
thumb.jpg (22.36 KБ) Видяна 880 пъти
ще видим колко ще изкара ....
също така смених предният (носещ) лагер не е трудно, старият беше ОК но греста му беше изсъхнала и го смених, на задния лагер само свалих уплътнението(с малка отвертка от външната страна се сваля) и му добавих грес не е под особен товар и си е ОК лагера само греста суха.
IMG_20190312_101434.jpg
IMG_20190312_101434.jpg (204.42 KБ) Видяна 880 пъти

Потребителски аватар
max-2
Мнения: 1203
Регистриран: 08 дек 2005 19:15
Репутация: 60
Местоположение: Пловдив

Генератор/Алтернатор реле регулатор БОШ 2007 Yaris 1.0 69 PS

Мнение от max-2 » 12 мар 2019 18:19

Добре се е получило. Би трябвало да изкара, нищо че не е бош. :thumbsup:
Сега има хубави модерни тестери за амумулатори. Ако диагнозата е "сменете батерията", сменяй без да се замисляш, нищо че пали колата все още. Или е останал на 15 Ач от 45, или долу е кал и окъсява и има голям саморазряд, а може и двете. Това товари алтернатора излишно.
Carina E 4AFE LB 1992, exCitroen C5 X7 3.0 HDI 2009, Mazda cx-5 2.2 d skyactive 2014
Bass_Mann написа: Японските коли имат максимален въртящ момент на високи обороти. За разлика от отрочетата на VAG.

Потребителски аватар
jacob12
Мнения: 69
Регистриран: 29 дек 2018 15:55
Репутация: 14
Местоположение: Варна
Автомобил: Toyota Rav 4 2.0 petrol engine

Генератор/Алтернатор реле регулатор БОШ 2007 Yaris 1.0 69 PS

Мнение от jacob12 » 12 мар 2019 21:19

Колега, хубави снимки, ама 2007 година беше преди 12 години. Марката Бош си е много качествена, няма защо да се съмняваш в това. Реле Бош си е много хубаво, но не е вечно. Мобилетрон е ниско бюджетна марка, нещо като да закърпиш скъсан чорап. Ремонт с Бош компоненти си излиза поне 250 лв с труда, а с алтернативни, нискобюджетни части до 100 лв. Кабелите в процесора на компютъра ти са хилядни от мм, а си работят. Един лагер е под 10 лв. и да не го смениш си е грях, има доста добри лагери на пазара. Всеки сам си решава, но аз лично като правя нещо, го правя така, че да не го пипам близките 10 години. Затова и имам безаварийни вече почти 25 години, с последната кола 10 години и 170 хил.км. И нищо, че вече е в мен, всичко се прави и то основно с ориг.части

toyota777
Мнения: 49
Регистриран: 09 авг 2016 18:05
Репутация: 29
Местоположение: Благоевград

Генератор/Алтернатор реле регулатор БОШ 2007 Yaris 1.0 69 PS

Мнение от toyota777 » 14 мар 2019 11:50

днес го тествах роад трип 50км ,
показва 14,5 волта на акумулатора и 14,1 по централен ОБД модул
поддържаше волтовете във всички обороти от 800 до 5000 об.мин
не мога да кажа, че не си върши работата тайването(киайчето)... бетон е
Screenshot_2019-03-14-10-26-49.jpg
Screenshot_2019-03-14-10-26-49.jpg (167.1 KБ) Видяна 783 пъти

относно качеството на корпуса не е полиран като боша, но монтажа беше без проблем размерите са 100%
IMG_20190314_093118.jpg
IMG_20190314_093118.jpg (195.52 KБ) Видяна 783 пъти
написали са ENGLAND на корпуса фирмата е тайванска и най-вероятно е китайско производство, не знам защо са го написали, може да е сглобен там.
IMG_20190314_093026.jpg
IMG_20190314_093026.jpg (233.78 KБ) Видяна 783 пъти

Потребителски аватар
batececo
Мнения: 353
Регистриран: 24 фев 2014 12:52
Репутация: 49
Местоположение: София

Генератор/Алтернатор реле регулатор БОШ 2007 Yaris 1.0 69 PS

Мнение от batececo » 14 мар 2019 12:46

Регулаторът заедно с четки ли върви?

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 6115
Регистриран: 09 юни 2009 17:28
Репутация: 498
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza

Генератор/Алтернатор реле регулатор БОШ 2007 Yaris 1.0 69 PS

Мнение от Akima » 14 мар 2019 13:49

Така като го гледате как мислите?

Поздравления на колегата автор на темата - приличен ремонт. :thumbsup:
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

toyota777
Мнения: 49
Регистриран: 09 авг 2016 18:05
Репутация: 29
Местоположение: Благоевград

Генератор/Алтернатор реле регулатор БОШ 2007 Yaris 1.0 69 PS

Мнение от toyota777 » 22 мар 2019 14:41

има половин ампер утечка въпросния мобилтрон,източва акумулатора thumbdown.gif
диодите са проверени работят не е от тях
връщам го

toyota777
Мнения: 49
Регистриран: 09 авг 2016 18:05
Репутация: 29
Местоположение: Благоевград

Генератор/Алтернатор реле регулатор БОШ 2007 Yaris 1.0 69 PS

Мнение от toyota777 » 22 мар 2019 21:24

реших проблема леле не е истина wacko.gif
СУПЕР Е МОБИЛТРОНА И БОША ... АЛАРМАТА Е ПРОБЛЕМА
некой е решил да черпи ток от регулатора за алармата когато е изключена колата ohmy.gif tooth.gif :thumbsup:

колата вече няма аларма всичко е ок не черпи ток ... респект за бош(алармата го е сринала) евала мобилтрон евала тайван ....

toyota777
Мнения: 49
Регистриран: 09 авг 2016 18:05
Репутация: 29
Местоположение: Благоевград

Генератор/Алтернатор реле регулатор БОШ 2007 Yaris 1.0 69 PS

Мнение от toyota777 » 23 мар 2019 09:10

на кратко: тези алтернатори с 4те терминала има S сенс терминал/измерващ терминал/ с постоянно напрежение 12в, ако нещо подаде напрежение към IG терминала се включва регулатора , не е лесно да се хване защото работих на колата с изключена аларма не с вкл.
тоест регулатора е работил денонощно
Screenshot_2019-03-23-08-37-23.jpg
Screenshot_2019-03-23-08-37-23.jpg (282.62 KБ) Видяна 568 пъти
ако ви интересува как се мерят диодите най-бързия начин е да се измерят на веднъж включвате мултиметъра на диоди и мерите като един от шаси към + на генератора и от + към шаси ... не трябва да отчита нищо в едната посока и трябва да отчита 500-800 е другата посока .. ако даде на късо диод ще отчита в 2те посоки и може да разтоварва акумулатора
диодите са 6 защото алтернатора е трифазен... изглежда сложно ... но не е просто .. мерите като един диод
R9HGT.jpg
R9HGT.jpg (27.71 KБ) Видяна 568 пъти
може да се мери и променлив/не прав/ ток за да се тества дали има флуктоации ... слагате мултиметъра на променлив ток и мерите ... ако покаже под 50 волта променлив значи са здрави диодите...ако изгори диод напрежението е нестабилно и се мери като променлив ток
прав ток трябва да показва около 14,6 в

Извода е, че си е качествен БОШа , но не worthy.gif робувайте на тая марка
след второто разглобяване на генератора хвърлих т30 звездичките болтовете и си сложих шестограм болтове 8мици с шайби ... стоманата е ..
IMG_20190323_083137_1.jpg
IMG_20190323_083137_1.jpg (88.13 KБ) Видяна 568 пъти

Потребителски аватар
batececo
Мнения: 353
Регистриран: 24 фев 2014 12:52
Репутация: 49
Местоположение: София

Генератор/Алтернатор реле регулатор БОШ 2007 Yaris 1.0 69 PS

Мнение от batececo » 23 мар 2019 09:25

Като видя "ток 14 ВОЛТА" и се изприщвам mellow.gif
Токът се мери в ампери, а напрежението във волтове :cheers:

toyota777
Мнения: 49
Регистриран: 09 авг 2016 18:05
Репутация: 29
Местоположение: Благоевград

Генератор/Алтернатор реле регулатор БОШ 2007 Yaris 1.0 69 PS

Мнение от toyota777 » 23 мар 2019 09:36

batececo написа:
23 мар 2019 09:25
Като видя "ток 14 ВОЛТА" и се изприщвам mellow.gif
Токът се мери в ампери, а напрежението във волтове :cheers:
да грешката е моя :cheers:

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: stefando и 5 госта