Колко бързо се изтощава акумулатора при включена аларма през зимата?

Аватар
mfandakov
Мнения: 3357
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 47 пъти

Колко бързо се изтощава акумулатора при включена аларма през зимата?

Мнение от mfandakov » 08 Яну 2019 09:24

Всички коли които съм имал са заспивали 16 минута,ако няма нещо прецакано.
Иначе съм подавал ток с изправител и през мигач страничен на калника ,пробих с тънка газова горелка и подадох ток.При стар модел автомобил.
worthy.gif
Винаги след пропагандата,идват ......танковете.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4917
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 151 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Колко бързо се изтощава акумулатора при включена аларма през зимата?

Мнение от slowtraveler » 08 Яну 2019 09:41

Основното за бързо заспиване е правилната процедура 'за излизане', която очаква автомобила.
На джипа (ако не си настроил друго) заспива за около минута, но само ако си изгасил автомобила, след което си отворил/затворил шофьорската врата, а другите врати са затворени.. Неспазване на тази процедура може да доведе до дълго стоене 'събуден'...
При мен се случва ако забравя нещо в автомобила и се върна, още при отключване на автомобила да се събуди, светнат екраните и т.н... Дори и да не отворя вратата. И стоят светнати известно време... Преди един ъпдейт екраните светваха (т.е. се будеше) и дори да докоснеш дръжката и да нямаш ключ :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
peterhr
Мнения: 584
Регистриран на: 31 Яну 2007 12:24
Местоположение: София
Получена  благодарност: 4 пъти
Обратна връзка:

Колко бързо се изтощава акумулатора при включена аларма през зимата?

Мнение от peterhr » 08 Яну 2019 09:52

Да, винаги софтуера е написан за определени случаи. Когато аз правя нещо различно и нетипично е нормално софтуера да държи дадени модули живи.

Но аз питам за стандартно заключване: гася колата, излизам, заключвам. Тогава какво остава включено на тези (явно нещо много по-различни Аудита) ?
jacob12, може ли да дадеш пример какво остава включено?

Ако се мери консумация без да се закючва колата, при отворена врата, отворен капак (не натиснат бутон за отворен капак) и т.н., тогава е нормално да се разчита че колата ще мине в енергоспестяващ режим при определен доооста по-голям интервал от време, ама това не е типчно и нормално за мерене и за цитиране на времена. Това е все едно да чакаш компютъра да се загаси сам, защото не си го пипал, вместо да му дадеш shutdown/hibernate/standby.
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4917
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 151 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Колко бързо се изтощава акумулатора при включена аларма през зимата?

Мнение от slowtraveler » 08 Яну 2019 11:47

peterhr, точно така...
Маздата ми заспиваше също за минутка, но ако си изпълнил всички условия - 'затворен' (излъган, че е затворен) капак, врати и т.н.... Като държеше около 3 ампера за около 30 сек, след което рязко падаше на 1 А и от там на около минута - на нормалните 30-40мА...
Не я ли излъжеш, че всичко е нормално затворено по обичайната процедура - си стоеше будна с минути (не съм я чакал да видя колко време)..
На джипа също не съм мерил консумацията, защото акумулатора е на майната си, а и с толкова много електроника не ми се откача акумулатор (колегата горе споменава 10-12 блока, ама навярно не знае, че джипката има отделни блокове дори за управление функциите на шофьорска и отделно - пасажерска врата, или отделни блокове за пасажерска и шофьорска седалка (влиза се в отделни модули за четене състояние и управление)...
Но общо взето - съдейки по 'гасненето' на дисплеи, навигации, и последваща внезапна проба за потвърждение за 'изгасване' - нещата са аналогични... Заспива за под 1.5 минута, дори и да не си го заключил...
Между другото - така пише и по официалните дилърски книги например при флашване на модули - отвори/затвори вратата, изчакай минута да 'заспят' шините, и всичко ще бъде рестартирано :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
jacob12
Мнения: 113
Регистриран на: 29 Дек 2018 15:55
Местоположение: Варна
Автомобил: Toyota Rav 4 2.0 petrol engine

Колко бързо се изтощава акумулатора при включена аларма през зимата?

Мнение от jacob12 » 08 Яну 2019 22:19

Не бой се, нищо че си с 220 Ампера, не си с водно охлаждане :) . Няма да е с дълъг живот. А и не си прав, нямаш повече от 20 модула. И за заспиването не си убеден. Просто не знам още как се качват снимки и видео, за да докажа. А и няма много смисъл да убеждавам някой, че не е прав. Има си литература за това. За една минута с гугъл намерих ето това:
http://www.mercedesmedic.com/battery-drain-problem/

Аватар
peterhr
Мнения: 584
Регистриран на: 31 Яну 2007 12:24
Местоположение: София
Получена  благодарност: 4 пъти
Обратна връзка:

Колко бързо се изтощава акумулатора при включена аларма през зимата?

Мнение от peterhr » 08 Яну 2019 22:37

jacob12, отново ще помоля да ми дадеш пример, кои системи биха останали включени повече от 5 минути след нормално заключване на автомобила.
С мултицет се оправям и горе долу знам как да меря ток (правилно).
Та от чисто любопитство ми е интересно да споделиш кои модули биха работили след като заключа колата и се прибера вкъщи?

Трудно ми е да повярвам, че инженерите от Мерцедес и Ауди са доста по-различни от други производители, макар че в България се пише доста софтуер за интериорни системи за тези марки.

Видео и снимки на телефон ли имаш, които би искал да споделиш? Видео се качва обикновенно и лесно в youtube. А за снимките flickr, пикаса, гугъл драйв и мнооого други. Качването на снимки в този форум не е изключение от всички останали форуми.
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT

Аватар
jacob12
Мнения: 113
Регистриран на: 29 Дек 2018 15:55
Местоположение: Варна
Автомобил: Toyota Rav 4 2.0 petrol engine

Колко бързо се изтощава акумулатора при включена аларма през зимата?

Мнение от jacob12 » 08 Яну 2019 23:00

Ето, скоро ми се затри диска и ми липсват доста файлове. Та ето, може да погледнеш в интернет:
https://www.aa1car.com/library/electrical_amp_loads.htm
На по нови коли, имам предвид след 2008-2010 година е желателно да не се разкачат предпазители за да се мери утечка. Ваденето на предпазител може да унищожи за определено време утечката и колата да се предаде на собственик без да е отстранен проблема. Затова се ползва метод на измерване пада върху предпазите. Ползват се таблици според ампеража на предпазитела и вида му - мини, нормален, макси. Ето и видео за това:

Има и още, ама не ми се пише вече, че утре ще вися в КАТ tooth.gif

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4917
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 151 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Колко бързо се изтощава акумулатора при включена аларма през зимата?

Мнение от slowtraveler » 08 Яну 2019 23:49

jacob12 написа: 07 Яну 2019 22:52 Ето Гранд Чироки 2012-2016 г има едвам 12-15 електронни модула
jacob12 написа: 08 Яну 2019 22:19 А и не си прав, нямаш повече от 20 модула.
Съвсем се объркАх колко модула имам tooth.gif tooth.gif Добре е да не хвърляш така убедено твърдения, за които не си сигурен :whistle: Щото да не се окаже, че са над 50 tooth.gif
Но както писах - това няма пряко значение върху скоростта на заспиването... Навярно не чакаш 10 минути за да разбере автомобила, че искаш да го отключиш нали? Все пак тази комуникация не е с пощенски гълъби, а е доста бърза tooth.gif
Дали разбирам, че е автомобила заспал - ами разбира се - косвено на Джипа... Просто не ми се е налагало да го измервам точно на този автомобил, но няма принципна разлика с другите си автомобили, на които съм го измервал и наблюдавал... Радиото и дисплея на арматурното табло при мен се събуждат първи и заспиват последни. Ако са заспали и се събудят - поведението им е коренно различно от това ако не са били заспали (дисплея на арматурното табло светва и почва да реди инструкции как да стартираш автомобила, а радиото буутва с логото си)...
Относно заряд , старт и напрежение - на съвременните автомобили това се управлява прекалено интелигентно и често можеш да забележиш 'странно' на пръв поглед поведение или да се притесниш, че акумулатора е заминал, или пък ще бъде презареден (особено ако гледаш BCM и през него - IBS)...
Да измерваш пад върху бушон и да се надяваш да хванеш утечка - трудна работа, защото ако утечката е ампери - ще го диагностицираш по стопените кабели или горещия модул :)
При липса на достатъчно ориентири (приключвайки с обичайния оглед) обикновено се измерва тока от акумулатора, и се почват да се вадят един по един бушоните на най-съмнителните клонове...
Изчезне ли консумацията при някой клон - почва се диагностика на вързаните консуматори... Започвайки с изключването им един по един от куплунзи и т.н...

П.С. За алтернатора не бери грижа...
Какво значение има дали алтернатора е с водно охлаждане или не, при условие, че е проектиран да дава до 220А?! Това, че на някой не му е стигнало мястото, или пък е решил да навре регулатора в мощен алтернатор, и затова му се е наложило да го охлажда - това е конструктивно решение, водещо до допълнителни разходи, и съвсем не е най-здравото (както всяко усложнено решение) :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 53 госта