Страница 2 от 4

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Публикувано на: 27 Мар 2019 11:26
от onicks
Здравейте,след ден и половина мъки и проби успях да оправя парното и климатика.За всичко бяха виновни 2 те моторчета в краката на водача.Едното беше блокирало,а другото не работеше коректно.Свалих ги разглоби ,почистих старата смазка,смазах ги с бяла греда на motip,след което ги монтира едно по едно.Първо качих това,което отговаря за посоките на обдухване и вече работеше коректно.
Screenshot_2019-03-27-11-04-17.jpg
Screenshot_2019-03-27-11-04-17.jpg (196.13 KiB) Преглеждано 17131 пъти
След,след като посоките на обдухване работеха,пробвах при свалено моторче да местя ръчно клапата с листчето което управлява моторчето.

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Публикувано на: 27 Мар 2019 11:42
от onicks
За мое щастие се появи климатика,топло студено,но моторчето явно беше пипано и некоректно сглобено,защото не работеха тези положения който ръчно успявах да управлявам.
Screenshot_2019-03-27-11-06-08.jpg
Screenshot_2019-03-27-11-06-08.jpg (257.02 KiB) Преглеждано 17127 пъти
Screenshot_2019-03-27-11-06-24.jpg
Screenshot_2019-03-27-11-06-24.jpg (297.98 KiB) Преглеждано 17127 пъти
Така разбрах че имам работещ климатик и от това моторче зависи всичко,след като го почистиха и смазах тръгна монтиран го не не отваряте клапите коректно.Сетих се да го потърся в нета като част втора употреба по номера и да видя положението на лостчето,което управлява клапата.Намерих няколко разглоби и сглобих,след което монтирах.Резултата е имам климатик,посоки на обдухване парно с посоки до 25 градуса,след което автоматично обдухва и предния прозорец.За колегата с настанаха графитена повърхност на потенциометъра(голямото колело) мисля че може да се възстанови със сребърно лепило.Аз така поне си възстанових реотаните на задния прозорец,само 4 работеха.Сега всички греят.

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Публикувано на: 27 Мар 2019 12:59
от slowtraveler
Графитената повърхност не може да се възстановява със сребърно лепило - пътечките са потенциометър с точно специфицирано съпротивление...

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Публикувано на: 05 Авг 2019 17:58
от Димитър
Със нищо ли немогат да се запълнят тези графитни писти?Мойте са леко надрани и бих искал да си ги възтановя за резервно моторче

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Публикувано на: 08 Сеп 2019 11:42
от mapamop
Вчера набързо забърках това от снимките. Изглежда проводимо на пръв поглед. Остава да "доизбистря" рецептата, защото стои супер зърнесто и гъсто. В общи линии това е 1:1:1 лак за двигателни бобини (2-3 грама по домашната везна), 2-3 грама графит на прах от буркана в гаража и 2-3 грама алуминиев прах, купен преди година-две за подгрева на "Астра"-та от китайците в Алиекспрес. Не съм сигурен само дали алуминиевият прах е наистина алуминий или някаква "пластмаса", на пипане се маже по ръцете ми като алумиевите стружки от полирката/ гриндъра / салията / dremel-a. Хартийката отдолу е касова бележка от Lidl...
Въпроса ми преди да разглобя моторчето е : Някой пробвал ли е да измери съпротивлението на пистите?
20190908_112009.jpg
20190908_112009.jpg (1.85 MiB) Преглеждано 16190 пъти
20190908_111922.jpg
20190908_111922.jpg (1.76 MiB) Преглеждано 16190 пъти

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Публикувано на: 08 Сеп 2019 13:50
от slowtraveler
Би трябвало да го пише съпротивлението в инструкцията за ремонт... Но това което виждам е съпротивление над 1МОм, което според мен е много(при толкова голямо съпротивление системата ще е податлива на индуциран шум).
Предполагам съпротивлението на датчика ще е максимум няколко килоома ....

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Публикувано на: 08 Сеп 2019 14:54
от mapamop
Аз питам с надежда някой да си е запазил "трупа" на зъбното колело и да измери. Или ако някой ще разглобява да измери. В момента имаме уравнение с 3 неизвестни и неизвестен резултат:
- колко алуминий да сложа за да компенсирам изолационните свойства на лака?
- Колко графит да сложа за да докарам съпротивлението?
- Колко и какъв лак да ползвам за "лепило"?
Резултат: неизвестно съпротивление, зависещо от дебелината,ширината и дължината на сместа.
Това което виждаш е даже 2 мега-ома - стана с консистенцията на пастет/"Русенско Варено" и е намазана неравномерно и дебело с бъркалката от кафе. С тази гъстата и зърнеста смес не успях да го "намажа равно" и много зависи къде ще пипна с уреда....
Вероятно ще трябва да мина на по-течен лак/смола, за да мога да вложа повече сухи вещества в сместа и да съм по-близо до оригиналното съпротивление (и да се маже лесно и равномерно). Поне с този лак намазаното е еластично и мога да си гъна бележката както искам, лака издържа на 150 градуса топлина ... ще стане и за подгревите на стъклата в коректната пропорция.
Ясно е че имам 2 крайности - 100% графит и 100% алуминий (колко е алуминий, днес ще проверя), но въпроса е да намеря точното съотношение и да го напиша - тук, за всички които ще се борят с това. Тези химикали не мога да ги пращам по пощата/куриер, защото са запалими и отровни (алуминия даже при определени условия е взривоопасен), обаче ги има навсякъде. Ако се знае "рецептата", никой няма да идва до Русе за шишенце с "пастет" и ще си го забърка вкъщи.

Toyota Corolla 2005 - изключително странен звук (линк към аудио)

Публикувано на: 24 Май 2020 22:46
от NDonchev
Здравейте колеги!

Щастлив собсвеник съм на Toyota Corolla E12 2005 от известно време, но от скоро се появи един проблем, с който не знам как да се преборя.

Появи се много странен звук, който се чува когато двигателя работи, без значение дали колата е в движение или не. Понякога го няма, а друг пък го има. Има 2 основни разновидности - без скърцане и със скърцане. Мястото, от което се чува е между жабката и централната конзола, малко по-отдолу. Има го само в купето, като отворих капака на двигателя не можах да го чуя.

Трудно ми е да опиша звука за това слагам линкове към Youtube, където съм качил 2 видеа - варианта със скърцане и този без. Като фон на видеата съм сложил снимка на интериора на Corolla-а с очертано с червено кръгче мястото, от където се чува въпросния звук. Ако има значение, моята кола е варианта с климатроник.

https://www.youtube.com/watch?v=nu1fHUQvHAI
https://www.youtube.com/watch?v=bIT1O95aZgw

Дали някой може да помогне с идеи? Благодаря.

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Публикувано на: 24 Май 2020 23:25
от Akima
NDonchev написа: 24 Май 2020 22:46идеи
Проблемът ви и решението му са детайлно описани от мен и други в настоящата ЗАКАЧЕНА тема, в която местя и мнението ви.
За пореден път моля да се ползва търсачката.
Поне допринасяте с видео и културно описание...

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Публикувано на: 25 Май 2020 18:05
от NDonchev
Akima написа: 24 Май 2020 23:25 Проблемът ви и решението му са детайлно описани от мен и други в настоящата ЗАКАЧЕНА тема, в която местя и мнението ви.
За пореден път моля да се ползва търсачката.
Поне допринасяте с видео и културно описание...
Пробвах да търся на английски проблема, но стигнах до заключение, че има твърде много проблеми от типа тук скърца, там трака. Та не се пробвах да търся тук наистина.

Извърших профилактиката според описаното в темата и линковете. Единствено ме затрудни да разпарчетосам частите, които са с чопчета. Също бая се чудих каква смаска да купя от Практикер защото нали трябва да е не-електропроводима, а в магазина ми казаха, че никога не са ги питали подобно нещо. В крайна сметка взех Литиева грес, както беше препоръчал Akima. Надявам се да съм го оправил - за сега за около 15-20 минути тестове е ок.

Честно казано не разбирам все още каква му е ролята на въпросното сервомоторче. Преди да върна всичко обратно го наблюдавах известно време като междувременно разцъках всичко каквото можах да измисля по климатроника и така и не се задейства моторчето. В същия момент всичко изглежда да си работи правилно.

Иначе, мерси много за подробната тема. Много ми помогна - дори и да не съм го оправил съвсем поне знам от какво е и мога да го сменя ако се наложи.

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Публикувано на: 26 Май 2020 10:03
от NDonchev
Разбрах за какво служи моторчето след като реших да си пусна малко парно да се стопля снощи и замръзнах още повече :D. Явно променя съотношението топло/студено.

Та, нищо не съм успял да поправя очевидно, само дето сега не се чува звука. mapamop ми даде предложение да разкача акумулатора за малко за да се ресетне моторчето. Ще пробвам. Някой има ли други идеи? Изпълних препоръките от стъпките в темата - надигнах трите крачета нагоре за да правят по-добър контакт, намазах наново компонентите и напаснах ръчката да е в положението от преди ремонта (възможно разминаване 1-2мм).

Ето малко снимки преди да сложа греста (с изчистено таркало):
IMG_0475.JPG
IMG_0475.JPG (228.35 KiB) Преглеждано 13321 пъти
IMG_0476.JPG
IMG_0476.JPG (268.85 KiB) Преглеждано 13321 пъти
Използваната смазка:
IMG_0479.JPG
IMG_0479.JPG (253.22 KiB) Преглеждано 13321 пъти
Новонамазани чаркове:
IMG_0482.jpg
IMG_0482.jpg (456.84 KiB) Преглеждано 13321 пъти

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Публикувано на: 26 Май 2020 10:16
от biro
Прекалил си с мазането. Закачи ли бялата "ръчка" към клапата? Измери напрежението на конектора като променяш настройката на климатроника от топло към студено и обратно.

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Публикувано на: 26 Май 2020 10:17
от gimara
NDonchev написа: 26 Май 2020 10:03 Изпълних препоръките от стъпките в темата
Akima написа: 18 Апр 2017 13:00 Пластмасовия корпус на сервомоторчето - напомням преди сваляне да бележите позицията на рамото:
А това с рамото изпълнихте ли?

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Публикувано на: 26 Май 2020 12:17
от NDonchev
Да, забравих да напиша, ще го редактирам. Нагласих го максимално близо до това, което беше в началото. Направих снимки и после по тях. Най-много 2мм да се е разминало от позицията преди да го отворя. Реално като го монтирах обратно рамото пасна почти в начална позиция.
-----------
biro написа: 26 Май 2020 10:16 Прекалил си с мазането.
Закачих я, застана на около 2мм от началото на улея. Ще разглабям пак, то се е видяло. Ще пробвам да избърша част от намацаното, наистина. Може четките да не правят контакт заради многото грес.

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Публикувано на: 30 Май 2020 12:15
от NDonchev
Здравейте. Днес отворих наново всичко. Пробвах моторчето дали работи като го закачих за кабела на отворена кутийка без зъбните колела - работи.

Насочих се към колелото с греста и както предложи biro, отнех значителна част от нея. Оставих съвсем тънък слой, колкото да е намазнена самата повърхност. Вече всичко работи перфектно!

Позицията на рамото не беше проблема при мен, но и не беше съвсем перфектно нацелена първия път. Както казах около 2мм разминаване. За да е абсолютно точно, това което направих втория път е да сложа температурата на термостата възможно най-ниско. В този случай рамото трябва да е точно в началото на хода си. Разбира се, снимка на позицията на рамото спрямо кутийката преди да се отвори помага много.

Благорадя за детайлната информация и за помощта.