Акумулатор

Аватар
jim_beam
Мнения: 2479
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти
Обратна връзка:

Акумулатор

Мнение от jim_beam » 25 Окт 2018 14:17

Не бих ти препоръчал Варта, новите са с програмиран кратък живот!
Както и Ексайд, личен опит. Турските казват са ок.
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
Cealtex
Мнения: 362
Регистриран на: 12 Май 2014 20:30
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Avensis T25 2.0 D4D
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 2 пъти

Акумулатор

Мнение от Cealtex » 25 Окт 2018 22:45

jim_beam написа: 25 Окт 2018 14:17 Не бих ти препоръчал Варта, новите са с програмиран кратък живот!
Както и Ексайд, личен опит. Турските казват са ок.
Ами ще видим, дано не си прав за Варта/Бош.
Toyota Avensis Wagon T25 2.0 D4D 126 к.с. 1AD-FTV 2008

Изображение

Аватар
Cealtex
Мнения: 362
Регистриран на: 12 Май 2014 20:30
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Avensis T25 2.0 D4D
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 2 пъти

Акумулатор

Мнение от Cealtex » 26 Окт 2018 12:44

BOz написа: 25 Окт 2018 13:08 Не знам на твоят автомобил дали има изискване за височината, но имай предвид различната такава. При някои автомобили височината не е заменяема и не може да се "обере". Я от физическото място, я от начина на закрепване на акумулатора и т.н.
Акумулатора, който беше сложен на колата беше този - Тодор (опа, исках да кажа Тудор или Тюдор или пък Фьодор) tooth.gif . И като заключение, максималния размер, който може да се сложи на Toyota Avensis T25 2.0 D4D (предполагам и на останалите мотори) e 315x175x190 мм.
Toyota Avensis Wagon T25 2.0 D4D 126 к.с. 1AD-FTV 2008

Изображение

Аватар
babata
Мнения: 117
Регистриран на: 05 Мар 2016 16:09
Местоположение: Плевен

Акумулатор

Мнение от babata » 26 Окт 2018 15:37

babata написа: 03 Ное 2016 18:32 Моя го смених с Mutlu silver. Около 190,- лв.
Видях оригиналния че е такъв - Mutlu /до скоро не бях чувал тази марка/, а Silver-a е с малко по-голям стартов ток от оригиналния. Още е нов, та ще видим колко ще изкара...
Все още нямам проблем с акумулатора.
Относно височината е малко по-висок и пластмасовата капачка не стои плътно, където и е мястото.
поздрави
Димитър
Toyota Avensis Wagon T25 2.0 D4D 126 к.с. 1AD-FTV , 2008

Nicolus
Мнения: 28
Регистриран на: 02 Авг 2018 20:26
Местоположение: Варна
Автомобил: Corolla Verso 2.2 d4d 136

Акумулатор

Мнение от Nicolus » 26 Окт 2018 21:10

Колеги, някой знае ли какъв е подходящият акумулатор за корола версо 2.2д4д?
В момента съм с гигават 72/74 Ач (не се сещам точно), с 680А пусков ток. Тези дни паднаха малко температурите и при старт сутрин, прави впечатление, че примигва дисплеят на климатроника и т. н.
На кратко малък ли е акумулатора?
Поздрави!
Toyota corolla verso 2006 2.2 d4d 136к.с.

Аватар
Cealtex
Мнения: 362
Регистриран на: 12 Май 2014 20:30
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Avensis T25 2.0 D4D
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 2 пъти

Акумулатор

Мнение от Cealtex » 27 Окт 2018 14:54

Nicolus написа: 26 Окт 2018 21:10 Колеги, някой знае ли какъв е подходящият акумулатор за корола версо 2.2д4д?
В момента съм с гигават 72/74 Ач (не се сещам точно), с 680А пусков ток. Тези дни паднаха малко температурите и при старт сутрин, прави впечатление, че примигва дисплеят на климатроника и т. н.
На кратко малък ли е акумулатора?
Поздрави!
Според мен малко малее този акумулатор. За 2.0 D4D според сайтове на производителите дават около 77 Ah, а за 2.2 D4D дават 80-85 Ah.

Само за справка:
► Виж съдържание
Toyota Avensis Wagon T25 2.0 D4D 126 к.с. 1AD-FTV 2008

Изображение

Аватар
krasengn
Мнения: 1303
Регистриран на: 19 Мар 2016 00:11
Местоположение: София
Получена  благодарност: 2 пъти
Обратна връзка:

Акумулатор

Мнение от krasengn » 28 Окт 2018 20:28

Според мен не е добра практика да се слушат съветите на производителите на акумулатори. По-добре да се съобразяваме с препоръките на производителя на автомобила. И да се узнае какъв е бил оригиналния акумулатор в колата. Защото годините минават, акумулаторите стават все по-добри и дават много повече ток при един и същ капацитет. А колата е същата и не си е повишила сериозно изискването за акумулатор.
Polski Fiat 125p (1980) --> VW Passat 1.8 RP (1990) --> Toyota Corolla Hatch 1.4 D-4D MMT (2005)

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Акумулатор

Мнение от slowtraveler » 28 Окт 2018 20:45

В доста от случаите съм съгласен с Красен, че трябва да се съобразяваме с препоръките на производителя на автомобила, но не и за избора му за акумулатор...
Защото при електриката нещата са доста прости - колкото по-мощен е токоизточника, толкова по-малко натоварване поема :)
За мен най-'безопасно' технически е поставянето на най-големият акумулатор... Обикновено производителят на автомобила поставя възможно най-малкият...
Не че той не върши работа, но те ограничава например да не можеш да оставиш колата повечко на гарабити или с пуснато радио...
Например Доблото 1.3 дизел бе с акумулаторче 45Ач... Ако не се лъжа - с 45Ач бе и Кашкая 2.0 бензинка... Оригиналната комплектация...
Разбира се - сложих около 60Ач и на двата автомобила...
Обаче на Джипа едва ли ще мога да направя нещо подобно, защото съм силно ограничен откъм място - акумулаторът е под пода под пасажерската седалка. А и е около 110Ач..
За колегите по-горе с 2.2 дизел, предполагам 72-74Ач е ОК, и просто нещо товари повече стартера... Дали самият стартер, или 'по-дебело' масло (например 10W)- това е друг въпрос...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Nicolus
Мнения: 28
Регистриран на: 02 Авг 2018 20:26
Местоположение: Варна
Автомобил: Corolla Verso 2.2 d4d 136

Акумулатор

Мнение от Nicolus » 28 Окт 2018 21:29

Ще го наблюдавам, преди това го карах на мазда 3 1.6hdi никакви ядове.
Свалих го и го позаредих малко, все пак е 3 годишен, а знам, че е хубаво преди зимъска.
Чувал съм, че даже е добре 2 пъти годишно да се прави тази гимнастика. Чистих клеми, мазах силикони, ще стане ясно.

П. С. Маслото е 5w30, и фрайлайф съм сменил на алтернатора.
Toyota corolla verso 2006 2.2 d4d 136к.с.

Аватар
boyanmt
Мнения: 935
Регистриран на: 15 Яну 2018 21:01
Местоположение: NE Черноморие
Автомобил: RAV-4-за кибрит
Благодарил/а: 1 път

Акумулатор

Мнение от boyanmt » 02 Дек 2018 12:20

Привет!
Аз днес имах следната ситуация:
Слизам до автомобила,при натискане на СТАРТ,автомобила запали,но сякаш се “замисли”.При подаване на контакт,единият уред отчита 11,5в,мултицета:11.95. Температура на въздуха:+2С. Откачих минусовата клема и зареждането отне около час и половина. Бихте ли споделили дали този спад е нормален,и дали акумулатора попада в графа “консумативи”,за които гаранцията не важи. Благодаря предварително.
Прикачени файлове
1621FD30-3C46-45AA-B523-D3CE92EDBAA1.jpeg
1621FD30-3C46-45AA-B523-D3CE92EDBAA1.jpeg (920.42 KiB) Преглеждано 3631 пъти
A5949D75-4539-4AA6-B142-BBBFA012D7CB.jpeg
A5949D75-4539-4AA6-B142-BBBFA012D7CB.jpeg (733.67 KiB) Преглеждано 3631 пъти

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Акумулатор

Мнение от slowtraveler » 02 Дек 2018 12:49

Акумулаторът си има гаранционен срок... Тойота са ми сменяли акумулатор на Авенсиса...
Да се 'замисли' при паленето на хибрида? Ами то или включва или не включва хибридната система...
Включи ли я - напрежението на акумулатора ще е около 14В...
А дали и кога ще запали ДВГ - това е друг въпрос...
12В би трябвало да са напълно достатъчни за хибридната система.. Въпросът е до колко пада под товар...
И друго - споменавали сме многократно - хибридът не го оставяй 'изключен' докато си в автомобила - радиото, лампички и т.н. са сериозен товар за това малко акумулаторче, и то бързо 'кляка' когато не го зарежда хибридната система...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
boyanmt
Мнения: 935
Регистриран на: 15 Яну 2018 21:01
Местоположение: NE Черноморие
Автомобил: RAV-4-за кибрит
Благодарил/а: 1 път

Акумулатор

Мнение от boyanmt » 02 Дек 2018 13:17

Да,при запалване,напрежението е 14.6в.При замерите,автомобила беше на контакт,с изключени паразитни консуматори.При натескане на СТАРТ,двигателя запали веднага,тоест старта беше директно на бензин.Предполагам че ще ми трябва товарна вилка,за да направя замера под товар? С последното съм напълно запознат,и естествено хиврида е винаги включен.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Акумулатор

Мнение от slowtraveler » 02 Дек 2018 13:21

Не можеш да изолираш всички 'паразитни' консуматори... Т.е. акумулаторът все пак е бил под товар...
Общо взето - не бих се притеснявал все още...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

VooDoo1
Мнения: 9
Регистриран на: 24 Фев 2021 22:03
Местоположение: София
Автомобил: Corrola 1.4VVTI 2008

какъв Акумолатор?

Мнение от VooDoo1 » 15 Мар 2021 14:52

Привет колеги малко тъп въпрос ама колата е отскоро и не намерих инфо
кой е оптималния вид ампери и стартов ток за мойта ...да се водя по стария неми вдъхва доверие

иначе колата е 1.4 бенз 97коня 2008ма :)

мерси

VooDoo1
Мнения: 9
Регистриран на: 24 Фев 2021 22:03
Местоположение: София
Автомобил: Corrola 1.4VVTI 2008

какъв Акумолатор?

Мнение от VooDoo1 » 15 Мар 2021 21:32

дават VARTA SILVER DYNAMIC 54AH 530A R+ за нея

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 40 госта