Нов собственик на RAV 4 HYBRID
- ivied
- Мнения: 307
- Регистриран на: 08 Юни 2014 14:39
- Местоположение: Germany
- Автомобил: Yaris Cross
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 8 пъти
Нов собственик на RAV 4 HYBRID
Малко статистика:
Rav 4 - 197 к.с - 4Х4
от април 2016 - до сега
изминати км - 64.677
литри - 4084
среден разход - 6,31 л/100 км
Проблеми досега = 0
(нито един, няма, липсват)
Смяна на гуми зимни-летни и обратно + смяна на маслото = не се брои, или...
Rav 4 - 197 к.с - 4Х4
от април 2016 - до сега
изминати км - 64.677
литри - 4084
среден разход - 6,31 л/100 км
Проблеми досега = 0
(нито един, няма, липсват)
Смяна на гуми зимни-летни и обратно + смяна на маслото = не се брои, или...
По света има все по-малко мотики, върху които не е стъпвал човешки крак.
- slowtraveler
- Мнения: 4924
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 153 пъти
- Получена благодарност: 142 пъти
Нов собственик на RAV 4 HYBRID
Сравнение върху ролери на хибридната и обикновена РАВ-ка....
Общо взето - илюстрират личните ми наблюдения - хибридната версия се представя нелогично зле...
Да, най-новият модел 2019 малко са пооправили нещата... Но отново - можело е да се постараят малко повече - поне да изравнят представянето до нехибридната версия...
Общо взето - илюстрират личните ми наблюдения - хибридната версия се представя нелогично зле...
Да, най-новият модел 2019 малко са пооправили нещата... Но отново - можело е да се постараят малко повече - поне да изравнят представянето до нехибридната версия...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: 27 Мар 2023 13:40
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота Корола Хибрид
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Нов собственик на RAV 4 HYBRID
Здравйте,колеги,повдигам тази тема ,за да не пускам нова от типа "Нов собственик на Тойота Корола Хибрид има проблем със защитата на автомобила от кражба" ! Колегата TOYO 28 ,а и други колеги са дали доста полезни съвети,включително и препоръки на различни устройста за охрана на автомобила.За съжаление доста от тях са руски и не знам при сегашната ситуация дали изобщо може да се поръча нещо от Русия и да пристигне нормално при нас.Вчера обиколих няколко места за инсталиране на алармени системи и честно казано не останах много очарован...Може би съм под въздействието на Ютюб каналите от типа "Угона нет" и затова всичките хвалби на тема "с тази алармена система няма откраднат автомобил" ми стоят малко несериозно.Никой не пожела да ми направи заключване на предния капак ,а на едно от местата,където има някакъв компромисен вариант на подобно заключване ми го предлагат в комплект с Пандора. Всички са учудени защо искам да си заключа капака... Може и аз да вървя по грешен път! Затова ще се радвам на всякакви съвети на тема "Защита на автомобила от кражба". Автомобила е Тойота Корола Хибрид 2021 1,8 122 конски сили . Предварително благодаря на всички ,които се включат !
- biro
- Мнения: 2651
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 71 пъти
Нов собственик на RAV 4 HYBRID
Ако някой иска да ти открадне колата, каквото и да монтираш няма спасение. С репатрак ще я вдигнат.
Заключване на капака няма ефект, през подкалника бъркат, вадят кабелите към фара, връзват се чрез тях към can шината и подават сигнал отключване.
Въобще смешна работа са тия от угона нет, но който не разбира им се връзва на глупостите.
Заключване на капака няма ефект, през подкалника бъркат, вадят кабелите към фара, връзват се чрез тях към can шината и подават сигнал отключване.
Въобще смешна работа са тия от угона нет, но който не разбира им се връзва на глупостите.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- peterhr
- Мнения: 584
- Регистриран на: 31 Яну 2007 12:24
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 4 пъти
- Обратна връзка:
Нов собственик на RAV 4 HYBRID
Заключването на капака не е ефективно ако се направи само то. Но има огромен плюс, ако се прави в комбинация с други електронни защити.
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT
- slowtraveler
- Мнения: 4924
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 153 пъти
- Получена благодарност: 142 пъти
Нов собственик на RAV 4 HYBRID
Не бих казал - там преимуществото им е комплексната услуга, за която малко забавяне 2-3 минути е достатъчно да се активират другите 'участници' в схемата...
Активната комуникация със сървъра позволява да подаде сигнал в момента на атака, а мобилните екипи сработват, позволявайки да се осъществи физическият контрол...
Но в същият момент този тип защити губят основното си преимущество ако не са част от комплексната услуга и затова мнението ми е - супер защита си е, ама там. Тук няма преимущество, а недостатъците остават.
За мен е излишна работа (да не кажа - глупост) да се вкарваш в такъв филм...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- biro
- Мнения: 2651
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 71 пъти
Нов собственик на RAV 4 HYBRID
Активна комуникация със сървъра - по какъв канал? Щото заглушители.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- slowtraveler
- Мнения: 4924
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 153 пъти
- Получена благодарност: 142 пъти
Нов собственик на RAV 4 HYBRID
Радиоканал... С 'аларма' при изчезване на комуникацията/заглушавене/спиране на подаване на актуални данни за състоянието... Затова и казвам, че като идея е много премислено, обаче в системата има доста фактори, които ги няма в България...
Например информацията от сървъра се предава на фирма за физическа охрана (автоматично подаване на 'аларма' с последни координати към тях и към собственика), преимущества при застраховане и т.н. и т.н..
Например информацията от сървъра се предава на фирма за физическа охрана (автоматично подаване на 'аларма' с последни координати към тях и към собственика), преимущества при застраховане и т.н. и т.н..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: 27 Мар 2023 13:40
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота Корола Хибрид
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Нов собственик на RAV 4 HYBRID
При Королата няма такава възможност,вече проверих.Явно тази букса я има в някои други модели.Алармаджиите първо за нея гледаха.Иначе,ако искат да се докопат до CAN шината имат възможности,но при добре заключен капак ще си останат само с възможностите.От репатряка отърване няма!
Мисля,че сте напълно прав . Всъшност,след дългите хвалби на алармени системи,най-накрая един от алармаджиите си каза,че за японските коли блокировката по CAN не е ефективна и слагат допълнителна "аналогова" защита. Тоест, физически прекъсват някоя верига с реле ,което се командва с блутуут таг със 128 битово криптиране и диалогов режим на свързване.При това положение едно добре скрито реле някъде по кабелите под капака ,здраво заключен капак (за да им е трудно да го отворят и да ровят под него ) и силно пищяща сирена под добре затворения капак,за да не могат да я махнат ще им загубят доста време да се занимават. Не че е невъзможно да го направят ,но няма да им е комфортно. При тази схема дори не могат да те сканират с кодграбер. Слабото място е блутуут релето.Може да бъде заменено с нещо друго. Алармаджиите отказват да направят блокировка по LIN ,а там всъщност стои безключовото палене .Пандората ,която ми предложиха се активира/деактивира от фабричното дистанционно. Има ли смисъл да поставям такава аларма,при положение че фабричното дистанционно е лесно за сканиране с кодграбер ? Ако пробият него ,автоматично ще изключат и Пандората.slowtraveler написа: ↑28 Мар 2023 21:21 Не бих казал - там преимуществото им е комплексната услуга, за която малко забавяне 2-3 минути е достатъчно да се активират другите 'участници' в схемата...
За мен е излишна работа (да не кажа - глупост) да се вкарваш в такъв филм...
Комуникацията със сървъра е преди да Ви заглушат.Да си гледате колко е температурата в колата и навън и дали имате бензин. Стигнем ли до заглушаването ,няма комуникация .Между другото,в какъв диапазон работят заглушителите и има ли честоти,които не заглушават?
- biro
- Мнения: 2651
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 71 пъти
Нов собственик на RAV 4 HYBRID
Сам не си вярваш. Влиза в един подземен гараж и сотаджии се втурват към последните координати. Започват да обикалят петте подземни нива със стотици коли вътре. Ако имат 2-3 клиента е ок.
Другото за постоянен канал за данни е енергиното потребление. И аз имам тракер със собствен сървър ако го настроя на постоянна връзка акумулатора (на колата, да не говоря за този на тракера) пада бързо при престой. Ако го настроя да лае на 10 минути колата може да е далеко за това време и пак акумулатора пада бързо.
Другото за постоянен канал за данни е енергиното потребление. И аз имам тракер със собствен сървър ако го настроя на постоянна връзка акумулатора (на колата, да не говоря за този на тракера) пада бързо при престой. Ако го настроя да лае на 10 минути колата може да е далеко за това време и пак акумулатора пада бързо.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- slowtraveler
- Мнения: 4924
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 153 пъти
- Получена благодарност: 142 пъти
Нов собственик на RAV 4 HYBRID
biro, разбира се, че такава система има и посочените от теб неудобства. Затова и писах по-горе, че тук се загубват преимуществата и остават само неудобствата...
Относно подземният гараж - ами обикновено има 1-2 изхода... Дори и да е гараж на МОЛ...
И да - този тип аларми са предимно за маниаци, които са се вкопчили в автомобила и се чудят какво още да му сложат
Активен участник съм и в един чужд форум на друга, доста по-скъпа марка... Където има няколко участника, имащи сервизи, работещи в официални представителства, доставчици на резервни части - въобще - добре запознати с марката хора...
Там обикновено първият въпрос когато някой се оплаче 'закъсах - колата изгасна и не пали', е 'аларма има ли?'...
Да се слагат 'аналогови' защити е хубаво на Москвич и Лада... На съвременен автомобил това обърква доста неща, защото повечето компютри 'си говорят' помежду си, и имат обратна връзка. Прекъсването на връзка предизвиква съотвено записване на грешка ....
А за силови механични прегради против отваряне на капака.... Ами поне ще си имате голямо забавление всеки път когато искате да го отворите... Друг смисъл не виждам...
Това, че РАВ-ката няма конкретен куплунг в конкретното място съвсем не означава, че няма подобен на друго място... Така, че - що не си карате колите ами си мислите за глупости
Относно подземният гараж - ами обикновено има 1-2 изхода... Дори и да е гараж на МОЛ...
Липсата на комуникация също е доста важен сигнал.
И да - този тип аларми са предимно за маниаци, които са се вкопчили в автомобила и се чудят какво още да му сложат
Активен участник съм и в един чужд форум на друга, доста по-скъпа марка... Където има няколко участника, имащи сервизи, работещи в официални представителства, доставчици на резервни части - въобще - добре запознати с марката хора...
Там обикновено първият въпрос когато някой се оплаче 'закъсах - колата изгасна и не пали', е 'аларма има ли?'...
Да се слагат 'аналогови' защити е хубаво на Москвич и Лада... На съвременен автомобил това обърква доста неща, защото повечето компютри 'си говорят' помежду си, и имат обратна връзка. Прекъсването на връзка предизвиква съотвено записване на грешка ....
А за силови механични прегради против отваряне на капака.... Ами поне ще си имате голямо забавление всеки път когато искате да го отворите... Друг смисъл не виждам...
Това, че РАВ-ката няма конкретен куплунг в конкретното място съвсем не означава, че няма подобен на друго място... Така, че - що не си карате колите ами си мислите за глупости
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- jim_beam
- Мнения: 2479
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
- Обратна връзка:
Нов собственик на RAV 4 HYBRID
Колега, аз мисля, че тия коли надали са пръв избор на крадците. Но за собствено успокоение би могъл да сложиш скрит бутон или реле, прекъсващ някоя верига. Това е малко старомодно, но гарантирано няма да доведе до проблеми с акумулатора.
Всичките ми коли, на които бях монтирал аларма, скапваха акумулаторите бързо, оттам грешки по електрониката и т.н.
Правиш едно каско и живей спокойно, моето мнение.
Безконтактното влизане е голям минус, макар и комфортно.
ПС: Да slowtraveler е прав, ако се прекъсва мех. верига, трябва внимателно да се избере коя. Но грешката излиза нормално при опит за запалване без да е задействан бутона, правил съм го и не е фатално. Само се записват в паметта и могат да се изтрият.
А и можеш да скриеш един стар смартфон в колата, за да си следиш местоположението, пак за самоуспокоение.
Всичките ми коли, на които бях монтирал аларма, скапваха акумулаторите бързо, оттам грешки по електрониката и т.н.
Правиш едно каско и живей спокойно, моето мнение.
Безконтактното влизане е голям минус, макар и комфортно.
ПС: Да slowtraveler е прав, ако се прекъсва мех. верига, трябва внимателно да се избере коя. Но грешката излиза нормално при опит за запалване без да е задействан бутона, правил съм го и не е фатално. Само се записват в паметта и могат да се изтрият.
А и можеш да скриеш един стар смартфон в колата, за да си следиш местоположението, пак за самоуспокоение.
Последно промяна от jim_beam на 29 Мар 2023 09:33, променено общо 1 път.
- Ивайло Димов
- Мнения: 969
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 38 пъти
- Получена благодарност: 54 пъти
Нов собственик на RAV 4 HYBRID
Днес се замислих какво може да се направи за това една кола да бъде открита лесно ако бъде открадната .Варианта с някой смартфон с карта за интернет и включено местоположение ,скрит някъде в корите на багажника или на място от където може да се сваля ,за да се зарежда .
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: 27 Мар 2023 13:40
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота Корола Хибрид
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Нов собственик на RAV 4 HYBRID
Явно карам Лада или Москвич,защото на всичко имобилайзери ,които разгледах,дават задължитела допълнителна "аналогова блокировка " .Няма алармена система,която да блокира Королата по CAN шина.За блокировка на LIN шината повечето специалисти не са наясно,а според доста други е много полезна ! Не искам да коментирам блокировката на предния капак.Всеки си има виждане по темата. Моето се оформи,когато заварих скъпа кола със счупено стъкло и удобно отворен преден капак от купето.Акумулатор,бензинов компютър,газов компютър,дроселова клапа и дебитомер бяха отлетели. За разнообразие го нямаше и мултифункционалния волан,но той няма общо с предния капак..Затова всеки мери според преживяното.Да ,знам ,че мога да имам проблеми с допълнителната блокировка,но ще ги приема някак...Очаквах някой ,който е ровил по задълбочено по темата сигурност ,да сподели нещо.Може и на лични. Благодаря Ви за коментарите .
- BOz
- Мнения: 4291
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 107 пъти
Нов собственик на RAV 4 HYBRID
Това да заключваш предния капак е тотално безсмислено. Никой няма да ти рови под капака, за да прави нещо. Допускаш счупване на стъкло, от където можело капака да се отвори. Счупиш ли стъкло, имаш достъп до всички комуникационни линии от купето, без да привличаш вниманието с отваряне на капака.
Сега ще дам предложението, което е най-лесно и въобще не се забелязва както от компютъра, така и от повечето хора. Слагаш едно двойно реле (щом така искаш) на двете вериги на датчика за спирачния педал. Крадеца "пали" колата. Всичко светва нормално, само където не иска да "запали" баш. И това като го скриеш на майната си в инсталацията, най-културното и безпроблемно решение. До момента в който релето (решението) ще те изостави, както очаквано в най-неподходящия момент.
Сега ще дам предложението, което е най-лесно и въобще не се забелязва както от компютъра, така и от повечето хора. Слагаш едно двойно реле (щом така искаш) на двете вериги на датчика за спирачния педал. Крадеца "пали" колата. Всичко светва нормално, само където не иска да "запали" баш. И това като го скриеш на майната си в инсталацията, най-културното и безпроблемно решение. До момента в който релето (решението) ще те изостави, както очаквано в най-неподходящия момент.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 81 госта