Корола Е12 - бушон перки

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Корола Е12 - бушон перки

Мнение от Hursa » 14 Авг 2016 20:44

Но дори така, защо е нужно на неподвижната скоростна кутия да се охлажда за няколко минути по интензивно, по скоро е нежелателно. А турбото и егр съм, (почти) сигурен, че е нежелателно да се охлаждат бързо при спрян двигател. (По скоро биха взели мерки да се охлаждат бавно тези механизми smile.gif )
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Корола Е12 - бушон перки

Мнение от slowtraveler » 14 Авг 2016 20:51

Абсолютно съм съгласен...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Корола Е12 - бушон перки

Мнение от Hursa » 14 Авг 2016 20:55

Само, че загубихме питащия smile.gif . Той научи каквото го интересуваше още от първия отговорил
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

memorex

Корола Е12 - бушон перки

Мнение от memorex » 14 Авг 2016 21:27

При мен се е случвало на не един автомобил , вентилатора да остава да работи след гасене и напускане на автомобила.Приемам го за напълно нормално и мога да го обясня но не искам.Но, ако се включва вентилатор след гасене и напускане на автомобила аз бих търсил проблема във контактите на реленцата а също и за наличие на вода във кутията.

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Корола Е12 - бушон перки

Мнение от Scott » 14 Авг 2016 23:39

slowtraveler написа:Освен това на някои автомобили вентилаторите са преди радиатора - тогава какво правят - вкарват горещ въздух при двигателя за да компенсират загубата на въздушен поток или ускоряват охлаждането на радиатора?...
Ако се замислиш и въздушния поток който вентилаторите компенсират е пред радиатора - т.е. ако има налични условия за включването им просто се поддържа текущото състояние за известно време. А температурата на катализатора при регенерация е над 500 градуса, така че ако се остави да изстива от самосебе си бая пластмасарии в двигателния отсек ще се нагърчат.

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Корола Е12 - бушон перки

Мнение от Hursa » 15 Авг 2016 08:46

Все пак датчиците които включват вентилатора са в антифриза, на изхода от радиатора. И мисля, че работят в независима схема. Но не съм сигурен.
По цялата си дължина генерацията, а при изходящия колектор дори на празен ход температурите мисля надвишават 500 (т.е. винаги и на всички автомобили би трябвало тогава да се включват вентилаторите при спиране), е отделена от шасито с топлинен щит и отражател.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

memorex

Корола Е12 - бушон перки

Мнение от memorex » 15 Авг 2016 08:54

Аз мисля че датчиците не командват директно вентилатора затова проблема е /ако има такъв/ след тях.Също мисля нормално няма захранване/при изваден ключ/ към командния модул и релетата.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Корола Е12 - бушон перки

Мнение от slowtraveler » 15 Авг 2016 09:32

Scott написа: А температурата на катализатора при регенерация е над 500 градуса, така че ако се остави да изстива от самосебе си бая пластмасарии в двигателния отсек ще се нагърчат
Те колегите са го казали - генерациите не от последните години се нагряват, пък пластмасите не се гърчат ако няма проблем (запалване на гориво или масло в моторния отсек)...
Просто въртенето на вентилатора при изгасен автомобил за мен е безсмислено харчене на ток/товарене на акумулатора...
И лично аз съм го виждал 'заводски' само на Рено 19 и още някои стари Рена (не твърдя, че те са единствените, но само те са ми правили впечатление)...

На Тойотата твърдо не съм го наблюдавал... Затова и си мисля, че или някой е пипал по ел-инсталацията, или има някакъв проблем, при който остава напрежение там, където не би трябвало да има при изключен контакт...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
kostadinnm
Мнения: 240
Регистриран на: 09 Яну 2013 21:20
Местоположение: София/Петрич

Корола Е12 - бушон перки

Мнение от kostadinnm » 15 Авг 2016 13:00

memorex, преди се включваха(дори до 2 пъти) след гасене и изключване на автомобила. А сега ги няма никакви - щом завъртя ключа прекъсват. Температурата на таблото винаги е била около средата на индикатора. Има едно подскачане на стрелката за което четох някъде, но не мисля да го ровим и него сега. Малко ме съмняват нашите горива с парафин, дето покачват температурата на горене(държа около 3000-оборота, което за тоя двигател мисля, че не е много стига всичко да е изрядно и с качесветни антифриз и масло).
Като проверя релето, ще пиша. Не твърдя, че на королата трябва да се включват, но ми изглежда по-логично, щом преди са се включвали и сега да го правят(при положение че съм загрявал мотора стабилно). А и мисля, че преди, като въртят и изключвам си довършваха цикъла, сега - цъ. Разбира се, ако е нормално захранването към fusebox-a да прекъсва при гасене на двигателя, няма как да е от релето.

slowtraveler, разтягахме го в hwbg въпроса дали е резонно да се включват, но изглежда на различните автомобили е различно. Разбрах, че при тези, на които термо-датчика е близо до водната помпа, не би трябвало да се включва. На други датчика може да им е при радиатора(не мога да си обясня защо) - там можело да се включва след гасене, можело и да не се.
Corolla 2006 2.0 D-4D | sedan, SOL

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Корола Е12 - бушон перки

Мнение от slowtraveler » 15 Авг 2016 13:16

kostadinnm написа: На други датчика може да им е при радиатора(не мога да си обясня защо)
На повечето автомобили от предишните поколения датчика си бе в радиатора... Причината е много проста - целта на вентилатора е да охлажда точно радиатора - когато температурата в радиатора се покачи, вентилатора спомага за обдухването му...
Да се вентилира самия двигател не виждам никакъв смисъл, защото в края на краищата температурата на двигателя спада отвътре навън, като между горещите части и външната обвивка е охладителната система, която отдава топлината си точно на радиатора...
Но местоположението на датчика няма никакво значение, ако при изключване на контакт ти отпадне общото захранване :whistle:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

memorex

Корола Е12 - бушон перки

Мнение от memorex » 15 Авг 2016 13:29

Релето на вентилатора си има постоянно 12 В към него.Когото от компютърния модул му се подаде маса то ще се задейства и перката тръгва.Масата обаче може и да доде от както казах наводняване,влага и друг подобен вид контакт или просто контактите на релето залепват.Може обаче и компютъра да се бъгва.За да разбереш релето ли е заминало ще трябва да разкачиш жиците идващи от компа.Ако не спре перката релето е за смяна.Ако обаче спре или контактите на релето са се оправили или компютърния модул го захранва поради окъсен датчик температура или бъг.

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Корола Е12 - бушон перки

Мнение от Scott » 16 Авг 2016 08:08

slowtraveler написа:...Не, искам да кажа, че на ... Джипа... никога не се включват вентилаторите когато автомобила не е на контакт...
Погледни на страница 40 на допълнението за дизелов Джип 2014
NOTE: Under certain conditions the engine fan will run after the engine is turned off. These conditions are under high load and high temperature conditions.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Корола Е12 - бушон перки

Мнение от slowtraveler » 16 Авг 2016 09:30

Явно +112С при катерене на баири на понижаващи предавки не са heavy load :) Може температурата да е била ниска tooth.gif
Но си прав - наистина така пише в книжката :thumbsup:
Може наистина да не съм достигнал условията....
Друг е въпроса, че във всяка редакция на тази книжка нещата се променят (например кога да мериш и колко да ти показва щеката на маслото, и още някакви други такива детайли)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Корола Е12 - бушон перки

Мнение от Hursa » 16 Авг 2016 21:48

Оказва се, че системите за охлаждане на съвременните двигатели са доста по сложни от колкото съм си мислел. Управлението на вентилаторите също.
Май Scott е прав. Така нареченото „реле за охлаждане на двигателя след изключване” управлявано от борд компютъра (освен ако не е нещо по-сложно), присъства в почти всички съвременни модели. Липсата на такава функция е доста рядко изключение и тойота вероятно не е сред тях.
Но и май доста от системите са с голям запас по охлаждаща способност на радиатора и сравнително рядко се нуждаят от помощта на вентилатора. И дори при изключване на силно нагрят двигател системата успява да се справи и да предотврати кипенето „пасивно”. Но пък някой многоцилиндрови двигатели (особено v образни и боксери) имали дори помощни електропомпи, които освен вентилаторите поддържат и известна принудителна циркулация на охлаждащата течност с изключване на двигателя.
memorex и той е прав, вентилаторите се командват от компютъра (на някой се управляват и оборотите, или поне имат „бърза” и „бавна” скорост, при изключен двигател, ако се налага работят най-често на „бавна” и може почти да не се чуват). Изходните данни за управлението при работещ двигател се вземали от доста датчици. Термодатчиците при повечето системи са на изхода от двигателя и на изхода от радиатора. Но при изключване на двигателя, до колкото разбрах, ако компютъра е „решил”, че се налага работа на вентилатора след изключване (да не спират, ако са работили или дори да се включат), подава сигнал и след това управлението се предава на датчиците след радиатора, които изключват вентилатора, когато им се достигне прага на изключване (обикновено май са бипластини). Но можело да се стигне и до повторно включване, под управлението на термодатчиците – работят „пасивно”.
Влагата, по скоро „влязла вода” също можело да е причина за включване на вентилатора. Но тогава, до колкото разбирам трябва да работи или докато „изсъхне” релето или да не спира да работи. Ако е влагата какво ще го включи няколкократно, поне на човека щеше да му направи впечатление „прекъсването” в работата на вентилатора при изсъхване, според мен. И може би ще се забележи, че вентилатора се включват при дъжд или измиване.
След като май няма други или почти няма такива, които са забелязали работата на вентилатор при корола след изключване на двигателя, да не би системата да не е работила добре – преди, когато са работили вентилаторите след изгасяне. Да е била на границата и да не е можела да поддържа температурата без включване на вентилаторите при натоварване? Да е сменян антифриза, да е почистван и промиван радиатора – отвътре и отвън, да е сменяна „водната” помпа, ремъка или „шайбата” и.
Извинявам се за спама. Само любопитствам, че ми стана интересна темата.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
kostadinnm
Мнения: 240
Регистриран на: 09 Яну 2013 21:20
Местоположение: София/Петрич

Корола Е12 - бушон перки

Мнение от kostadinnm » 17 Авг 2016 13:04

Да, имах смяна на водната помпа и антифриза. Специална промифка не е правена. Най-странното е, че (не)зацепването не се влияе от никакви странични фактори(вода в релето, етц), нито има индикации че не е наред. Просто си промени поведението.
Да разясня, че май не съм разбран напълно - преди СЕ включваха, сега НЕ СЕ включват след изключване, като колата е загрявана стабилно. Сякаш е разкачено нещо, което не се следи от еку-то за грешка. Точно тая версия на королата я произвеждат 2 години, но и по международните форуми НЕ откривам идентичен казус. И за да съм напълно изчерпателен - еку-то също не е пипано, че да си смени поведението.
Та затова и клоня към релето - възможно ли е еку-то да разпознава системата като ОК, но контрола на перката при изключен мотор да е заминал?!
Corolla 2006 2.0 D-4D | sedan, SOL

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 38 госта