Неработеща електроника и работещ двигател - Avensis T25 VVTi
Неработеща електроника и работещ двигател - Avensis T25 VVTi
Здравейте,колеги.
Случаят е следният - падна ми акумулатора до нула след забравена крушка и след зареждането му не мога да си позная колата.
След като подам ток светлините на централното табло не се включват освен тази за ABS, удивителен знак в червено над индикатора за АBS светлина, лампичката за проверка на двигателя и за вратите (когато една от тях е отворена).
Освен светлините изобщо не включват индикаторите за гориво, температура, обороти все едно няма ключ в стартера.
Двигателя запалва лесно, но индикаторите не работят.
Не работят- страничните огледала, ел огледала за обратно виждане на вратите, радиото, климатика, мигачите, ел чистачки-предните и задна.
Това, което работи е светлините на фаровете, но и тези за мъгла, аварийните мигачи ( даже и върху таблото), светлинките на сенниците, тавана и вратите. Фаровете работят, но задните стопове не. Хидравликата на волана не се включва.
Това,което направих към момента е да видя за изгорели бушони релето под капака на колата, както и това реле зад жабката.
Тези, които ми се сториха съмнителни и по етикет отговарят за проблемните функции смених, но промяна няма.
Моделът е Авенсис 2003 (2003-2009) 1.8 бензин, 128кон. сили.
Някакви предположения преди да съм я закарал на сервиз от ваша страна?
Благодаря ви предварително.
Случаят е следният - падна ми акумулатора до нула след забравена крушка и след зареждането му не мога да си позная колата.
След като подам ток светлините на централното табло не се включват освен тази за ABS, удивителен знак в червено над индикатора за АBS светлина, лампичката за проверка на двигателя и за вратите (когато една от тях е отворена).
Освен светлините изобщо не включват индикаторите за гориво, температура, обороти все едно няма ключ в стартера.
Двигателя запалва лесно, но индикаторите не работят.
Не работят- страничните огледала, ел огледала за обратно виждане на вратите, радиото, климатика, мигачите, ел чистачки-предните и задна.
Това, което работи е светлините на фаровете, но и тези за мъгла, аварийните мигачи ( даже и върху таблото), светлинките на сенниците, тавана и вратите. Фаровете работят, но задните стопове не. Хидравликата на волана не се включва.
Това,което направих към момента е да видя за изгорели бушони релето под капака на колата, както и това реле зад жабката.
Тези, които ми се сториха съмнителни и по етикет отговарят за проблемните функции смених, но промяна няма.
Моделът е Авенсис 2003 (2003-2009) 1.8 бензин, 128кон. сили.
Някакви предположения преди да съм я закарал на сервиз от ваша страна?
Благодаря ви предварително.
Последно промяна от Akima на 04 Дек 2015 17:47, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.Моля прочетете правилата и важните теми.Добре дошъл.
Причина: Променено заглавие.Моля прочетете правилата и важните теми.Добре дошъл.
- Akima
- Мнения: 7100
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 29 пъти
- Получена благодарност: 56 пъти
Re: Неработеща електроника и работещ двигател - Avensis T25
Нов акумулатор Ви трябва...
Сервизи има навсякъде.
Генератора също да се провери.
Сервизи има навсякъде.
Генератора също да се провери.
Re: Неработеща електроника и работещ двигател - Avensis T25
Благодаря Ви. Акумулатора е на около 3 години, но се използва автомобилът предимно за къси дистанции. Това знам, че скъсява животът му значително, но нямах идея, че когато бъде зареден и запалва двигателя толкова лесно се касае вече за смяна. След диагностиката утре ще пиша за резултатът. Лека вечер.
- Akima
- Мнения: 7100
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 29 пъти
- Получена благодарност: 56 пъти
Re: Неработеща електроника и работещ двигател - Avensis T25
Някоя клетка е окъсена според мен.
Започва се от акумулатора - той сам се е обадил.
Попълнете си местоположението в профила - нарушавате правилата - тогава вече ще дадем и идеи за сервизи.
Започва се от акумулатора - той сам се е обадил.
Попълнете си местоположението в профила - нарушавате правилата - тогава вече ще дадем и идеи за сервизи.
Re: Неработеща електроника и работещ двигател - Avensis T25
Да, надявам се да е от акумулатора. Интересен случай е. Двигателя работи, почти цялата електрониката я няма, само ръчно отключване също. Обикновено хората се оплакват, че не могат да запалят двигателя при работеща електроника. Чиста случайност е, че пробвах двигателя при това положение (''мъртво, централно табло, с изключение на 3 индикатора''), а още по-изненадан бях когато запали с лекота.
- Akima
- Мнения: 7100
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 29 пъти
- Получена благодарност: 56 пъти
Re: Неработеща електроника и работещ двигател - Avensis T25
Направете и една диагностика все пак - нека видим какви кодове вади.
Интересен е случаят.
Все пак има някой друг fail-safe,поставен от японски гений... laugh.gif
Интересен е случаят.
Все пак има някой друг fail-safe,поставен от японски гений... laugh.gif
- mallorca80
- Мнения: 24
- Регистриран на: 01 Дек 2015 23:25
- Местоположение: Kettering,UK
Re: Неработеща електроника и работещ двигател - Avensis T25
Развитие някакво по темата има ли че ми стана интересно?
Ако се случи да забравя като пиша по тема - Тойoта Авенсис Т25,2005 година,2.0литра VVT-i петрол
Re: Неработеща електроника и работещ двигател - Avensis T25
Здравейте, колеги.
Закупих си мултицет, с който доказах, че акумулатора не зареждаше. Ориентирах се към кварталните сервизи за ремонт на алтернатори защото при замерване на самият алтернатор нямаше стойност, което ме изненада. Почти автоматично ми предложиха смяна и ремонт без да проверяват алтернатора, а само акумулатора както направих аз. В друг сервиз установиха, че до алтернатора не достига ток. След това от плюса на батерията към корпуса на алтернатора свързаха кабел и по този начин възстановиха ел. захранване на изгубените ел. функции описани по-горе от мен. Оказаха се замърсени клеми. Последва профилактика на кабелите без да се наложи смяна или ремонти на други компоненти.
Закупих си мултицет, с който доказах, че акумулатора не зареждаше. Ориентирах се към кварталните сервизи за ремонт на алтернатори защото при замерване на самият алтернатор нямаше стойност, което ме изненада. Почти автоматично ми предложиха смяна и ремонт без да проверяват алтернатора, а само акумулатора както направих аз. В друг сервиз установиха, че до алтернатора не достига ток. След това от плюса на батерията към корпуса на алтернатора свързаха кабел и по този начин възстановиха ел. захранване на изгубените ел. функции описани по-горе от мен. Оказаха се замърсени клеми. Последва профилактика на кабелите без да се наложи смяна или ремонти на други компоненти.
-
- Мнения: 36
- Регистриран на: 14 Мар 2010 06:30
- Местоположение: София, с. Пчелник, област Варна
Re: Неработеща електроника и работещ двигател - Avensis T25
Сега, ще ви разкажа, моята одисея, която от много акъл и малко знания, ме замъкна с 400 кинта назад. Ще го опиша само за да предпазя други колеги, от подобна скъпо струваща грешка, а не да се оплаквам...
Колата е модела 2003-2008 1.8 биндзин 129кс. Значи като купих колата миналия юни, ми направи впечатление, че рядко, след заработване на двигателя двете оранжеви лампички най долу на таблото, оставят да си светят. Те са за някакви проверки май..... както и да е, като ги видя спирам, лост на паркинг, ключа назад и паля пак. Автомобилът е автомат.....лампичките гаснат и си карам. Една вечер забравих лявото плафонче да свети, но сутринта колата си запали без проблеми и си работеше 4-5 дни на къси разтояния и то с нагревател отзад, фарове, чистачки, отопление с климатик, докато загрее и радиото. Първият признак за нещо, което не в ред, беше че като реши да се прехвърли на газ, започна да гасне, но ако съм в колата подавам газ, си обръща горивото.... Реших че е нещо от газовата..... Всичко това докато си бях на село с.Пчелник Варненска област. В деня на тръгването ни за София, натоварих ме се, въртя аз, а тя само свири като щурец и таблото гасне, тоест губи напрежение. Ама там ми е лесно, имам още 4 акумулатора и и още толкова зарядни, башка двата големи изправителя.... biggrin.gif Донесох аварийният акумулатор, щипките и запали веднага......Това беше преди 20 дни. Реших и аз като колегата, че е от плафона и че за 500км е заредил и няма проблеми. Като падна снега и температурите, слизах да я припалвам и всичко беше ок.
Вчера както си карам и усещам втвърдяване на волана, пипнах спирачката и всички лампички по таблото светнаха, спрях да видя ремъците, загасих и до там. Викам един приятел, кабелите, запали пак, но волана твърд, карах малко и на един светофар угасна сама..... Вече и с кабели не искаше да пали, само цирика...... Избутахме я криво ляво встрани, намерих в телефона, една фирма дето носи батерии на място и им заръчах немедленно да качват един 65А/ч за модела и да идват. Дойдоха хората, смениха замериха, при включени фарове и парно зарежда 13.8- доволно. Платих им 150лв взех си гаранцията и доволен си тръгнах, паля и............. лампата за зареждане не гасне........Брех направо ми се дорева......Поглеждам в телефона и работата замирисва на алтернатор, звъннах насам натам препоръчаха едно момче, отивам мери, колкото е на акумулатора, толкова е и на изхода на алтернатора при работещ двигател. Разправям аз всичко и той вика, акумулатора ти е почнал да умира, още когато са ти светели чековете. Но тази кола е така направена, че пали и с минимален ток в акумулатора, но за сметка на алтернатора, това е направено да се придвижиш до сервиза, а не да караш 10 000км както направил ти, щом е не изправен акумулатора, алтернатора се товари излишно и живота му се скъсява значително. Та ми смени реле-регулатора с нов БОШ и ми отмъкна 250 кинта общо. Платих за не знанието си, закачих си обеца на ухото и друг път забележа ли необичайно поведение по електрониката ще търча веднага.....
Това ми се случи, съветвам ви и вие да обръщате внимание на тези неща
Колата е модела 2003-2008 1.8 биндзин 129кс. Значи като купих колата миналия юни, ми направи впечатление, че рядко, след заработване на двигателя двете оранжеви лампички най долу на таблото, оставят да си светят. Те са за някакви проверки май..... както и да е, като ги видя спирам, лост на паркинг, ключа назад и паля пак. Автомобилът е автомат.....лампичките гаснат и си карам. Една вечер забравих лявото плафонче да свети, но сутринта колата си запали без проблеми и си работеше 4-5 дни на къси разтояния и то с нагревател отзад, фарове, чистачки, отопление с климатик, докато загрее и радиото. Първият признак за нещо, което не в ред, беше че като реши да се прехвърли на газ, започна да гасне, но ако съм в колата подавам газ, си обръща горивото.... Реших че е нещо от газовата..... Всичко това докато си бях на село с.Пчелник Варненска област. В деня на тръгването ни за София, натоварих ме се, въртя аз, а тя само свири като щурец и таблото гасне, тоест губи напрежение. Ама там ми е лесно, имам още 4 акумулатора и и още толкова зарядни, башка двата големи изправителя.... biggrin.gif Донесох аварийният акумулатор, щипките и запали веднага......Това беше преди 20 дни. Реших и аз като колегата, че е от плафона и че за 500км е заредил и няма проблеми. Като падна снега и температурите, слизах да я припалвам и всичко беше ок.
Вчера както си карам и усещам втвърдяване на волана, пипнах спирачката и всички лампички по таблото светнаха, спрях да видя ремъците, загасих и до там. Викам един приятел, кабелите, запали пак, но волана твърд, карах малко и на един светофар угасна сама..... Вече и с кабели не искаше да пали, само цирика...... Избутахме я криво ляво встрани, намерих в телефона, една фирма дето носи батерии на място и им заръчах немедленно да качват един 65А/ч за модела и да идват. Дойдоха хората, смениха замериха, при включени фарове и парно зарежда 13.8- доволно. Платих им 150лв взех си гаранцията и доволен си тръгнах, паля и............. лампата за зареждане не гасне........Брех направо ми се дорева......Поглеждам в телефона и работата замирисва на алтернатор, звъннах насам натам препоръчаха едно момче, отивам мери, колкото е на акумулатора, толкова е и на изхода на алтернатора при работещ двигател. Разправям аз всичко и той вика, акумулатора ти е почнал да умира, още когато са ти светели чековете. Но тази кола е така направена, че пали и с минимален ток в акумулатора, но за сметка на алтернатора, това е направено да се придвижиш до сервиза, а не да караш 10 000км както направил ти, щом е не изправен акумулатора, алтернатора се товари излишно и живота му се скъсява значително. Та ми смени реле-регулатора с нов БОШ и ми отмъкна 250 кинта общо. Платих за не знанието си, закачих си обеца на ухото и друг път забележа ли необичайно поведение по електрониката ще търча веднага.....
Това ми се случи, съветвам ви и вие да обръщате внимание на тези неща
Колкото по подготвен и мощен ти е джипа, толкова по далеч ходиш да търсиш трактор.
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 01 Окт 2016 18:39
- Местоположение: София
Неработеща електроника и работещ двигател - Avensis T25 VVTi
Автомобила е Тойота Авенсис 2005 г. 2.0 D, 116 к.с. Климатроник двузонов (не духа топло): на загряла кола ,пускам го на функция АУТО духа ледено студено, включвам ас: он, офф, свалям градусите,качвам ги,абе общо взето каквото и да ръчкам, да пускам, да спирам, да увеличавам, намалявам никакъв ефект духа си обледеняващо.Причините какви може да са? Някакви идеи? Благодаря предварително!
- TATI
- Мнения: 2742
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
- Обратна връзка:
Неработеща електроника и работещ двигател - Avensis T25 VVTi
Що не четете темите?Anonymous90 написа: Автомобила е Тойота Авенсис 2005 г. 2.0 D, 116 к.с. Климатроник двузонов (не духа топло): на загряла кола ,пускам го на функция АУТО духа ледено студено, включвам ас: он, офф, свалям градусите,качвам ги,абе общо взето каквото и да ръчкам, да пускам, да спирам, да увеличавам, намалявам никакъв ефект духа си обледеняващо.Причините какви може да са? Някакви идеи? Благодаря предварително!
Долей си антифриз!
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
- slowtraveler
- Мнения: 4857
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 141 пъти
- Получена благодарност: 135 пъти
Неработеща електроника и работещ двигател - Avensis T25 VVTi
Може и да са повредени клапи
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 01 Окт 2016 18:39
- Местоположение: София
Неработеща електроника и работещ двигател - Avensis T25 VVTi
Пропуснах да добавя, за което се извинявам, преди месец е зареден и проверен, (климатика) антифриз има.
- slowtraveler
- Мнения: 4857
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 141 пъти
- Получена благодарност: 135 пъти
Неработеща електроника и работещ двигател - Avensis T25 VVTi
При проверка на климатика обикновено проверяват фреона, а не антифриза
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 01 Окт 2016 18:39
- Местоположение: София
Неработеща електроника и работещ двигател - Avensis T25 VVTi
Това и съм написал, но явно не е толкова ясно, пак да поясня - фреон има не го губи, така и с антифриза. Като се закачи на машината която е специално за климатици на Мпс-та тя автоматично си проверява дали има загуба (течове) от някъде. Уви няма....
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 41 госта