Генератор - зареждане!

Аватар
gimara
Мнения: 1468
Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 31 пъти

Генератор - зареждане!

Мнение от gimara » 05 Юли 2018 19:38

ccvetan написа: 24 Юли 2017 20:46 Да споделя. Версо от подписа. Купих колата с нов акумулатор 74 Ah,без гаранция,че върнал стария и не знам си какво-думите на джамбазина.Проверка в Габрово на автомобила-добра е колата, всичко е в норми. Проверявам акумулатора след 3 месеца,че не бях в България- 13.4v на клемите ,13.6v на генератора.
ccvetan написа: 24 Юли 2017 21:18 Под товар не пада повече,но това означава и че не мога да си купя нов акумулатор с гаранция, след като напрежението няма 13.8v.
Реших да сменя акумулатора, че стана на 6 години и не се знае кога щеше да се предаде. 13.4v на клемите на празен ход, 13.6 при 2000 об. със и без товар. И не искат да ми заверят гаранцията. Обясняват ми, че било малко това напрежение за японска кола, че четките били за смяна. Да ама аз не вярвам на тези приказки, щото за 6 години без сваляне на стария, ако генератора не е в ред, щеше да ми прави мизерии. И нали съм фен на сервизните ръководства, направих разпечатка и утре ще ходя с нея да се боря. А в нея пише 13,2 -14,8 v при 2000об. Ето я извадката, може и на друг да потрябва:
► Виж съдържание

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Генератор - зареждане!

Мнение от slowtraveler » 05 Юли 2018 20:40

Измери го при по-студено време - повечето съвременни автомобили имат температурна компенсация, а сега времето е доста топло...
Моят опит с 'акумулаторджии' показва, че битката е неравна :) Роднина на колега от форума отказа да ми даде акумулатор с гаранция, защото в неговата книга пишело, че на 'пикливото' Добло 1.3Д трябвало да бъде с АГМ акумулатор БОШ... Наистина така пишеше в каталога на БОШ, който бе в магазина. Разпечатката от официалния сайт на БОШ не успя да ги убеди :)
Общо взето - взех акумулатора от друго място.
От друга страна - сега на Доблото пак му взех акумулатор (стария го убих по мое желание :) ), но без гаранция (освен стандартната 'търговска - 1месец) - не ми трябва...
В края на краищата Гигават 63Ач необслужваем ми излезе около 60лв без ДДС, а иначе щеше да е над 100лв...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
gimara
Мнения: 1468
Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 31 пъти

Генератор - зареждане!

Мнение от gimara » 05 Юли 2018 20:48

slowtraveler написа: 05 Юли 2018 20:40 В края на краищата Гигават 63Ач необслужваем ми излезе около 60лв без ДДС, а иначе щеше да е над 100лв.
Аз заложих на MUTLU - 60 Ач - 140 лв. та не ми се отписва току така гаранцията.
slowtraveler написа: 05 Юли 2018 20:40 Измери го при по-студено време
То студено в Пловдив ще стане октомври месец. :D

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Генератор - зареждане!

Мнение от slowtraveler » 05 Юли 2018 20:51

За подобна цена предполагам ще си намериш БОШ 63-65Ач...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
gimara
Мнения: 1468
Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 31 пъти

Генератор - зареждане!

Мнение от gimara » 05 Юли 2018 20:57

slowtraveler написа: 05 Юли 2018 20:51 За подобна цена предполагам ще си намериш БОШ 63-65Ач...
Да и VARTA имаше за тези пари. MUTLU се вгражда фабрично в Тойота. Четох разни тестове на руснаците и MUTLU беше на едно от първите места, преди БОШ И ВАРТА. Та реших да експериментирам. Ама не ми се отписва 3 год. гаранция.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Генератор - зареждане!

Мнение от slowtraveler » 05 Юли 2018 21:09

Е, нормално е да се вгражда в турските Тойоти - те си дърпат своите производства (японските разбираемо не са с Мутлу :) )... Дали е добре или зле - не знам - не съм вземал такъв... Като бях на зор предпочетох Монбатски - нито за секунда не съм съжалил през последните 5години :) Така хем поддържам нашето производство, хем ми излезе добра цена.
Иначе за мен марката е една - YUASA...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
gimara
Мнения: 1468
Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 31 пъти

Генератор - зареждане!

Мнение от gimara » 05 Юли 2018 21:21

slowtraveler написа: 05 Юли 2018 21:09 Иначе за мен марката е една - YUASA
Може и да си прав, гледах ги и тях - 210 лв. с 2 год. гаранция за този който ми пасваше. То при акумулаторите си е до късмет и техническо състояние на автомобила де.
slowtraveler написа: 05 Юли 2018 21:09 Така хем поддържам нашето производство, хем ми излезе добра цена.
Спомените ми за българските акумулатори са, че изкарваха гаранцията и до там, сега може и да са ги оправили.

ccvetan
Мнения: 72
Регистриран на: 22 Дек 2015 08:51
Местоположение: Ловеч
Благодарил/а: 1 път

Генератор - зареждане!

Мнение от ccvetan » 05 Юли 2018 21:34

По повод на температурната компенсация. Имам температурен датчик на една от клемите и на Техстрийма показва с около 15'C по малко. Смених го,но няма разлика в заряда. Поне на компютъра вече температурата съвпада с реалната.
Verso 2.2 D-Cat 2010

Аватар
batececo
Мнения: 573
Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
Местоположение: София
Благодарил/а: 181 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Генератор - зареждане!

Мнение от batececo » 05 Юли 2018 21:40

На Реното ми Монбата изкара 6 години без проблеми и с него го продадох. Просто когато стария сдаде багажа, нямах избор на 24 Декември сутринта, 20 см сняг и лед (с теглене нямаше как да запаля на ледената улица, имаше само Монбат в единствената работеща на този ден железария. Късмет.
Сега ако ми се наложи, не знам честно казано какъв да взема...

По темата: на колите, които съм притежавал винаги зарядното напрежение е било малко над 14 волта, единствено на (хл)опела трудно достигаше 14 волта, а като включех повече консуматори падаше под 13.5 и една зимна нощ останах на магистралата без ток, добре че единствената "електроника" необходима за работата на атмосферния дизел беше електромагнитния клапан на нафтовата помпа, на който се оказа, че "останалите" 8 волта са достатъчни да стои отворен :)

В този ред на мисли ако бях на мястото на колегата с 13.4-те волта, бих тествал на празен ход с всички възможни консуматори - къси, дълги, мигачи, климатик (заради перката), вентилатор на парното, нагревател на задното стъкло, дори ако може по време на теста някой да си играе с ел. стъклата. Ако падне под 13, 13.5 волта бих обслужил алтернатора, 80тина лева излиза всичко по спомени, но ако останеш на път, репатракът ще е по-скъпа услуга, за преживяването да не говоря :)
Последно промяна от batececo на 05 Юли 2018 21:44, променено общо 3 пъти.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Генератор - зареждане!

Мнение от slowtraveler » 05 Юли 2018 21:41

Ами опитът ми с Монбатски е следния:
1. Монбатския стои на Кашкая от 2013г... Кашкая се кара по най-неприятния за акумулатора режим... Да кажем - стои месец-два само на аларма... След което се кара на няколко кратки разстояния при много ниски обороти (съпругата)... След което отново 'отлежава'... Не е дозареждан до момента нито веднъж...
2. Приятел искаше да отидем да изберем до склада му два 'камионски' акумулатора за лодката му... В склада - няколко палета нови акумулатори, още с найлоните, които стоят там от две години... Изпитвах големи съмнения дали ще успеем да намерим нещо нормално... За мое учудване проверих десеттина - всички перфектно заредени, без разлика помежду им.. Грабнахме два, и машинката запали от раз...

Да, знам, че има и колеги, които са страдали от тези акумулатори, ама какво да се прави - случва се всичко...
Моят негативен опит с унищоженият Монбат не смятам, че е проблем на производителя - оставих автомобила около 6 месеца без да откача акумулатора.. Бе паднал до около 0В... А поради липса на подходящо зарядно (БОШ-а не го хващаше, че въобще има вързан акумулатор) го вързах на незнайно калпаво, и неконтролируемо самоделно зарядно, и без възможност дори да проверя какво става нито като напрежение, нито като ток (нямах уред под ръка)... И накрая окъси клетка и изкипя...

А за напреженията - Джипа прави около 13.6-13.8 лятото... Зимата скача и над 14.8...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Kiki
Мнения: 8211
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Генератор - зареждане!

Мнение от Kiki » 05 Юли 2018 21:44

gimara написа: 05 Юли 2018 21:21 Спомените ми за българските акумулатори са, че изкарваха гаранцията и до там, сега може и да са ги оправили.
Това не само по спомени, но и от практика го знам. :)
Иначе, акумулатор БОШ - син ми е изкарвал 9 години без допълнително зареждане.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

Аватар
gimara
Мнения: 1468
Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 31 пъти

Генератор - зареждане!

Мнение от gimara » 05 Юли 2018 22:04

batececo написа: 05 Юли 2018 21:40 В този ред на мисли ако бях на мястото на колегата с 13.4-те волта, бих тествал на празен ход с всички възможни консуматори - къси, дълги, мигачи, климатик (заради перката), вентилатор на парното, нагревател на задното стъкло, дори ако може по време на теста някой да си играе с ел. стъклата.
Даже и вентилатора на радиатора виеше като мерих, ами държи ги тези 13,4v.
batececo написа: 05 Юли 2018 21:40 Ако падне под 13, 13.5 волта бих обслужил алтернатора, 80тина лева излиза всичко по спомени, но ако останеш на път, репатракът ще е по-скъпа услуга, за преживяването да не говоря
Не е въпроса за 80 лв., а защо да си базикам колата, като според ръководството 13,2 v е минимума при 2000 об. без консуматори, а при мен е 13,6v със и ли без консуматори.

Аватар
veso_hds
Мнения: 1429
Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 19 пъти
Получена  благодарност: 26 пъти

Генератор - зареждане!

Мнение от veso_hds » 05 Юли 2018 22:22

gimara,не съжалявай за Мутлу-ту.От 2г. и аз съм с такъв.Купих го от мой приятел,който от 20г. продава акумулатори.От както е започнал да продава Мутлу,няма нито една рекламация.Бош-а го е изхвърлил от асортимента.С тях работи само по поръчка,ако някой клиент има желание.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.

Аватар
gimara
Мнения: 1468
Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 31 пъти

Генератор - зареждане!

Мнение от gimara » 05 Юли 2018 22:33

veso_hds написа: 05 Юли 2018 22:22 gimara,не съжалявай за Мутлу-ту
Аз не съжалявам за марката, а за гаранцията.
slowtraveler написа: 05 Юли 2018 21:41 А за напреженията - Джипа прави около 13.6-13.8 лятото... Зимата скача и над 14.8...
Чета из руските форуми - РАВ, Пасео и други все така. Ето размислите на един руснак, дето карал с волтметър в USB-то. Те даже мислят как да слагат някакви ДИОДИ и да вдигнат напрежението с 0,7 v защото и те мислят, че
batececo написа: 05 Юли 2018 21:40 репатракът ще е по-скъпа услуга, за преживяването да не говоря
като има недозареждане.
После запуска двигателя, когда машина холодная, напряжение выдаваемое генератором равно 14.3 — 14.4 вольт. После прогрева (через 3-5 минут), поездки и тд, напряжение падает до 13.5 вольт и колеблется в диaпазоне 13.5 — 13.8 вольт. Это напряжение слабо зависит от нагрузки. Явная зависимость наблюдается только от температуры (видимо генератора с регулятором) . Возникает вопрос — какого хрена? При таком напряжении аккум явно недозаряжается. Если посмотреть правильные промышленные и любительские устройства зарядки аккумов, то там напряжение полной зарядки равно 14.8 — 15 вольт. На японских авто, таких напряжений генератор не выдает. Проверял на камри и паджеро. Причем неисправностью это явление не является, технические мануалы тойоты говорят про диапазон 13,2-14,8 вольт.
Утре сутринта с волтметъра на студена кола и меря. Ако наистина е към 14v снимам с телефона и отивам да я боря гаранцията.

Ето още малко за руско четящите. Тя драмата с гаранциите не е само при нас:
Предыстория такова:
Купил аккумулятор и через неделю приехал к продавцу для проверки его плюс стартера и генератора. Продавец попросил включить печку по полной и дальний свет обороты на 2000. Сам встал мультиметром на клеммы аккумулятора и намерил 13.7v/. Вердикт продавца: генератор не выдаёт положенного проверить электрооборудование. Прочитав книгу по эксплуатации увидел цифры 13.2 - 14.9 в этих пределах норма НО ЭТО НА БЕЗ НАГРУЗКИ и при оборотах 2000-2500.
Под нагрузкой мрится тока ток. Приехав к продавцу показал талмуд на что получил ответ что "я стока работаю и знаю что генератор должен выдавать не меньше 14.2" со злобой поставив отметк приехать в марте. Так всё-таки кто прав?
Колите се променят, но не продавачите!

Аватар
batececo
Мнения: 573
Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
Местоположение: София
Благодарил/а: 181 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Генератор - зареждане!

Мнение от batececo » 05 Юли 2018 22:46

Нямам желание и нерви да споря (за това почти спрях да пиша по форуми). Просто споделям личен опит. Всеки е свободен да прави каквото прецени за добре.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 41 госта