Генератор - зареждане!

Аватар
gimara
Мнения: 1471
Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 31 пъти

Проблем с алтернатор Bosch. Не зарежда акумулатора - Corolla E120 1.6VVTi

Мнение от gimara » 17 Май 2019 16:48

Не видях как се държи лампата за акумулатора на таблото. Освен всичко друго, съвременните алтернатори променят напрежението, според температурата на акумулатора. Затова на студен двигател е 14,3, но на топъл под 13,2 не е добре. Може би датчик за температура на акумулатора.

saros
Мнения: 10
Регистриран на: 12 Май 2019 23:52
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla E120 1.6 VVTi

Генератор - зареждане!

Мнение от saros » 17 Май 2019 18:03

Здравей, gimara! Ако въпросът ти е към мен, то отговорът е следния:
При подаване на контакт светват всички лампи, включително и на батерията. След запалване лампата на акумулатора угасва (е и другите също).
Сега не си спомням дали имаше някаква индикация за проблем със зареждането при първото ми гаснене, но преди да предприема свалянето на алтернатора заредих акумулатора и отново след замерване на напреженията покарах час с надеждата този път да се зарежда както трябва.
Когато спрях и измерих напрежението на клемите на акумулатора установих, че е спаднало до 12.3 V и тук съм сигурен, че индикация на таблото за проблем със зареждането не е светвала по време на шофирането.
Последно промяна от saros на 17 Май 2019 19:31, променено общо 1 път.
Дадан Карамболо: "- Како бугаре каже-братко,кад имаш проблем и не можеш да го решиш со пари,ке го решиш со много пари."

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4918
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 151 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Генератор - зареждане!

Мнение от slowtraveler » 17 Май 2019 19:20

Ами изглежда, че алтернатора не зарежда... Т.е. е нужно по-сериозно тестване... Ако не можеш да се справиш - има доста електричари, които се занимават с ремонт на алтернатори.
При прекъсване на роторна намотка (или недобър контакт на четките) на мой автомобил нямаше никаква индикация за проблем... Но виж дали при подаване на контакт ти светва лампата за контрол на зареждането (май тогава не светваше и при теста)..
Разбира се - винаги можеш да почнеш поетапна смяна :) Четкодържател/регулатор, изправител (изправността му можеш да я видиш с осцилоскоп)... След което - стенд за въртене и измерване под товар...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

saros
Мнения: 10
Регистриран на: 12 Май 2019 23:52
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla E120 1.6 VVTi

Генератор - зареждане!

Мнение от saros » 17 Май 2019 19:46

Роторната намотка е здрава и контакт м/у четките и ротора "slip rings" има. Свидетелство за последното е, че при сглобяването на алтернатора трябваше да придържам регулатора с едната ръка докато слагах фиксиращите винтове, т.е усещах съпротивлението на пружините на четките. Лампата на таблото свети нормално на контакт и угасва при запалване. Яд ме е, че не симулирах веригата в колата - да вържа алтернатора към акумулатор и да въртя ротора с помощта на дрелка, примерно, и да гледам дали ще регулира. Но в крайна сметка ще го заведа на доктор да го тестват на стенд, както предлага slowtraveler.
Утре следва проба с друг акумулатор - малко вероятна причина за проблема, но да видим.
За съжаление нямам достъп до у-во за диагностика, за да проверя има ли някакви грешки записани.
Ще е "интересна" събота и неделя....

п.с. Ремъкът изглежда сравнително нов - няма индикации за напуквания или износване. Също така, ремъкът стои доста изпънат.
Някой знае ли как става "зацепването" м/у ротора и шайбата с ремъка? Посредством шпонка, някакъв феродов диск или има друг способ?
Дадан Карамболо: "- Како бугаре каже-братко,кад имаш проблем и не можеш да го решиш со пари,ке го решиш со много пари."

saros
Мнения: 10
Регистриран на: 12 Май 2019 23:52
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla E120 1.6 VVTi

Генератор - зареждане!

Мнение от saros » 18 Май 2019 17:01

Нова информация:
Здравейте, колеги!

Днес занесох алтернатора в сервиза на ул. Св. Наум (малко над хотел Хемус в посока Семинарията) и хората го закачиха на стенд.
Диагнозата им беше, че реле-регулатора е болен и е за смяна.
Оказа се, наистина, че в началото регулатора уж започва да работи и след
малко време отказва да регулира, както се държеше и при тестовете в колата.
Затова, когато съм го тествал с контролната лампа ми е сработвал. Доста мръсен сценарий за диагностициране вкъщи :)

Двамата мъже в сервиза изглеждаха доста отзивчиви. Дори имаха нов регулатор при тях.
Цената, която платих за диагностиката беше 5лв.
Когато имам повече наблюдения от колата в следващите дни, ще напиша дали проблема е отстранен.
Поздрави и безаварийно шофиране!
Дадан Карамболо: "- Како бугаре каже-братко,кад имаш проблем и не можеш да го решиш со пари,ке го решиш со много пари."

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4918
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 151 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Генератор - зареждане!

Мнение от slowtraveler » 18 Май 2019 17:53

Вероятно си отстранил проблема... Неслучайно горе в 'поетапната смяна' ги бях подредил точно така 'заподозрените'....
От друга страна - радвай се, че регулатора е в четкодържателя - при мен регулатора е в ЕКУ-то, и ако нещо стане с тази 'силова' част - се сменя цялото ЕКУ (дето съвсем не е от евтините части :) ) tooth.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

saros
Мнения: 10
Регистриран на: 12 Май 2019 23:52
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla E120 1.6 VVTi

Генератор - зареждане!

Мнение от saros » 18 Май 2019 18:57

slowtraveler написа: 18 Май 2019 17:53 От друга страна - радвай се, че регулатора е в четкодържателя - при мен регулатора е в ЕКУ-то, и ако нещо стане с тази 'силова' част - се сменя цялото ЕКУ (дето съвсем не е от евтините части )
Да, определено можеше да е по-зле.
Да видим дали някакъв друг проблем не е причината да се скапе регулатора, но това ще излезе наяве след известно време.
До тогава - Живи и здрави! :)
Дадан Карамболо: "- Како бугаре каже-братко,кад имаш проблем и не можеш да го решиш со пари,ке го решиш со много пари."

saros
Мнения: 10
Регистриран на: 12 Май 2019 23:52
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla E120 1.6 VVTi

Генератор - зареждане!

Мнение от saros » 28 Май 2019 23:52

Здравейте, колеги!
Вече имам навъртяни близо 1000км с новия регулатор Bosch и нещата изглеждат наред. Така и не се престших да взема някое евтино решение като Mobilеtron или AS-PL, въпреки че цената беше повече от два пъти по-ниска спрямо Bosch-a.
Блгодаря на участващите в дискусията за съветите!
Накрая ми се иска да направя кратко обобщение на конкретния проблем със зарежането на акумулатора и неговото решение. Може да е полезно за някого, който се е захванал сам да открива толата вода.

След като сте установили, че причината за разреждането на акумулатора се дължи на проблем с алтернатора и след тест на отделните му компоненти ( намотки - статорна и роторна, четки, изправителен блок - диоди ), които се оказва, че работят, логично е да заподозрете регулатора. Има два начина да се скапе регулатора на алтернатора:

а) регулаторът е умрял напълно - може да се открие сравнително лесно. Тогава регулаторът се сваля от алтернатора и се тества отделно. Необходими са подходящ регулируем източник на напрежение ( до 15 V DC са достатъчни ) и контролна крушка. Има доста информация кака се прави това и клипове в youtube.

б) регулаторът престава да регулира в процес на работа. Може в началото за кратко (секунди или няколко минути например) да поддържа високо напрежение, около 14- 14.2 V, и да ви изглежда, че всичко е наред, но след това спира да регулира и напрежението на изхода на алтернатора се изравнява с това на акумулаторната батерия. Такъв бе моят случай. Преди да се втурнете за нов регулатор може закачите алтернатора на стенд в някой сервиз за алтернатори, за да потвърдите, че регулаторът е проблемен, а не някой друг елемент по автомобила.

Поздрави и със здраве!
Дадан Карамболо: "- Како бугаре каже-братко,кад имаш проблем и не можеш да го решиш со пари,ке го решиш со много пари."

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 47 госта