Дневни светлини за Toyota - DRL модули,схеми,LED светлини...

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 16260
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 890
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

Дневни светлини за Toyota - DRL модули,схеми,LED светлини...

Мнение от slowtraveler » 18 окт 2018 17:00

To за америка и късите са с друга форма... Разлика в условията/разбиранията и т.н.... Ако погледнеш из гугъла - из америките и селските улички са като нашите булеварди и дистанциите са съвсем други...
Да, връзва ги последователно дългите, но излъчената светлина не е правопропорционално на тока през лампата...

За DRL - схемата правилно я четеш, но все пак би било добре да измериш какво идва на куплунга на крушката - тогава ще отпадат всякакви съмнения :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
Nedkow
Мнения: 1758
Регистриран: 26 фев 2008 00:25
Репутация: 19
Местоположение: Добрич

Дневни светлини за Toyota - DRL модули,схеми,LED светлини...

Мнение от Nedkow » 18 окт 2018 18:49

Директивата е за ново произведени, а нашите тарикати я направиха за всички. Аз също съм съгласен новите автомобили да са с пригодени светлини, така с времето щяха да се наредят нещата. В момента всеки си е сложил някакво подобие светещо във всички спектри на дъгата.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 16260
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 890
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

Дневни светлини за Toyota - DRL модули,схеми,LED светлини...

Мнение от slowtraveler » 18 окт 2018 19:51

Недков, директивата няма общо с правилата... Директивата си е директива - да не можеш да продаваш автомобил необорудван с дадената система...
Обаче законът ЗАДЪЛЖАВА всички да се движат с включени светлини за да не се получи ефекта, посочен от netizen....
Законът задължава и всички да карат с къси светлини или СЕРТИФИЦИРАНИ DRL - нещо, което лесно се проверява, ама никой не го проверява :)
А ако се спазваше - нямаше да има 'подобие, светещо във всички спектри на дъгата' ....
Общо взето си стана както при руснаците - искаше ни се да стане по-хубаво, ама се получи както обикновено....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
Nedkow
Мнения: 1758
Регистриран: 26 фев 2008 00:25
Репутация: 19
Местоположение: Добрич

Дневни светлини за Toyota - DRL модули,схеми,LED светлини...

Мнение от Nedkow » 18 окт 2018 23:19

Явно не схващаш какво обяснявам: Става въпрос, че закона бе съобразен с получените рушвети и завоалиран с директивата. Корпорациите са най-голямото зло на този свят и всячески се стремят да доставят печалба на акционерите (търтеите), ако и сега не ме разбираш, а знам, че искаш да си похлупак винаги. Аз приключвам,тъй като съм установил, че не може да се спори с хора, които са повярвали в правителствените аргументи, за каквото и да е.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 16260
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 890
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

Дневни светлини за Toyota - DRL модули,схеми,LED светлини...

Мнение от slowtraveler » 19 окт 2018 07:48

Недков, винаги ме е интересувал смисълът и техническата логика на нещата, а не политическата им обосновка. ( тя политическата повече е за забавление или ядосване) :)
И затова смятам ДРЛ за технически/физиологично обосновано, .макар не и единствено ' правилно' решение.
Това кой имал изгода - понякога е добре някой да има изгода, за да се случат и добри неща и да има прогрес.
'Схванах', че ти смяташ, че единствената причина да се въведе DRL са корпоративни интереси, а да се въведе тук - рушвети на политически лица...
Както казах - с първото не съм съгласен, с второто - не мога да коментирам, защото точно в тази сфера не съм вътре в нещата. Но имайки предвид опита от другите сфери съм склонен донякъде да се съглася с теб, но не съм и напълно убеден просто защото 'печалбата' е прекалено ниска за да има икономическа възможност за 'нормален рушвет' :) Да, част от хората ревяха 'ама то ще има един вносител и т.н.' - виждаш, че не се случи така.
Освен това не си задължен да си монтираш ДРЛ - карай си на къси. Горели лампичките? Ами що на Маздата за 5г не изгоря лампа, а при нея лампите светваха два пъти на палене - при подаване на контакт, след което гаснеха при въртене на стартера, и отново светваха при връщане ключа на контакт... При Кашкая с халогенките - същата работа... Да, при него май сменях една крушка... За 10г дали е осезаем икономически ефект?

А какви са фактите (необорими, а не както представяните в статията).
1. Светлината подобрява видимостта на обекта.
2. При по-добра видимост вероятността да го забележиш и да вземеш мерки при опасност е много по-голяма
3. В транспорта видимостта е много важна за избягване на инциденти, защото по-рано можеш да предприемеш действия.

Или казваш - самолетното лоби е натиснало автопроизводителите :) Защото при тях от доста десетилетия се кара с пуснати фарове :) И то не само на пистата :)
На базата на горното смятам, че подобрената видимост (т.е. монтажа на ДРЛ) наистина спомага за безопасността...
За горивни/държавни/лобита на производители - надявам се ще се съгласиш, че разходите за себестойността, монтажа и експлоатацията на DRL са смешни в сравнение с който и да е друг разход по МПС...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

kamendc
Мнения: 34
Регистриран: 25 сеп 2018 16:21
Репутация: 1
Местоположение: София
Автомобил: RAV4 III 2.2 D4D 136

Дневни светлини за Toyota - DRL модули,схеми,LED светлини...

Мнение от kamendc » 19 окт 2018 11:33

Nedkow написа:
18 окт 2018 23:19
Корпорациите са най-голямото зло на този свят и всячески се стремят да доставят печалба на акционерите (търтеите)
Е ако е тъй, лесна работата: купуваш си акции в няколко корпорации и после само лежиш като търтей цял живот и си харчиш печалбата! (Аз немалко пари съм изгубил по този "лесен" начин за забогатяване).
Така, шегата настрана, ами кажете колеги, на РАВ4 някой слагал ли е модулче и от кой вид трябва? Гледам някои по-горе из темата са писали, че е с управление по минус, но пък в схемата която постнах на предната страница ми се струва като да са по плюс?
Малко ламерски въпрос, но как най-лесно и без да прецакам нещо по инсталацията да замеря на място? Ако с пробна лампа вържа щипката на маса, а сондата допра на крушката би трябвало да светне ако там има винаги плюс, тоест управлението ще е по минус; а ако не светне значи е по плюс, или?

Потребителски аватар
Nedkow
Мнения: 1758
Регистриран: 26 фев 2008 00:25
Репутация: 19
Местоположение: Добрич

Дневни светлини за Toyota - DRL модули,схеми,LED светлини...

Мнение от Nedkow » 20 окт 2018 23:33

kamendc написа:
19 окт 2018 11:33
Nedkow написа:
18 окт 2018 23:19
Корпорациите са най-голямото зло на този свят и всячески се стремят да доставят печалба на акционерите (търтеите)
Е ако е тъй, лесна работата: купуваш си акции в няколко корпорации и после само лежиш като търтей цял живот и си харчиш печалбата! (Аз немалко пари съм изгубил по този "лесен" начин за забогатяване).
Така, шегата настрана, ами кажете колеги, на РАВ4 някой слагал ли е модулче и от кой вид трябва? Гледам някои по-горе из темата са писали, че е с управление по минус, но пък в схемата която постнах на предната страница ми се струва като да са по плюс?
Малко ламерски въпрос, но как най-лесно и без да прецакам нещо по инсталацията да замеря на място? Ако с пробна лампа вържа щипката на маса, а сондата допра на крушката би трябвало да светне ако там има винаги плюс, тоест управлението ще е по минус; а ако не светне значи е по плюс, или?


Явно не си купил основен пакет или корпорацията е била куца ;)

kamendc
Мнения: 34
Регистриран: 25 сеп 2018 16:21
Репутация: 1
Местоположение: София
Автомобил: RAV4 III 2.2 D4D 136

Дневни светлини за Toyota - DRL модули,схеми,LED светлини...

Мнение от kamendc » 22 окт 2018 11:38

Не можа да стане на РАВ4. Блока с релетата е малко по-различен, но реших да действам по схемата на колегата freedom:
Freedom написа:
27 фев 2013 18:10
Изваждаш релето за светлините H-LP Relay (намира се в кутия зад радиатора), подпъхваш в гнездата съответните заголени кабели от модула за DRL - червеният кабел към 1-ви или 3-ти пин, жълто-зеления кабел - към 5-ти пин и набождаш релето. С подобна процедура подпъхваш жълтия кабел към 1-ви пин на релето за вентилатор №2 (през едно гнездо от релето за светлините) и затваряш кутията на релетата. Зеления кабел го изолираш, а синия връзваш към маса където си харесаш. Това е всичко. 10-15 минути и имаш DRL. Успех!
За пиновете на релетата се ориентирах по посоката им според неговата схема - самото реле мисля е същото, макар и на различно място в тази кола:
viewtopic.php?t=21247&start=280

И... нищо. Като запалих едно червено диодче светва на модула, жужи нещо вътре, обаче фарове няма.
Между другото от Пин 3 на релето за късите явно винаги има + при мен: като свържа пробна лампа на него, а другия край на маса, лампата светва. На другите пинове на това реле няма +. Не знам това дали доказва, че колата е с управление на фаровете по - или по +. Явно съм бос в тези работи, но се бях амбицирал сам да си го свържа. Някой ако може да помогне другия уикенд да се хванем да го направим ще черпя както се полага. Дано само не ми е изгоряло модулчето от това пробно свързване.

mitaka_1
Мнения: 23
Регистриран: 29 окт 2018 09:17
Репутация: 14
Местоположение: Хасково

Дневни светлини за Toyota - DRL модули,схеми,LED светлини...

Мнение от mitaka_1 » 18 яну 2019 21:29

Ето и от мен няколко варианта за включване на светлините през деня и DRL вариант на Toyota corolla verso 2007г, както автоматичен режим когато се стъмни.
Вариант 1
Тук ще покажа как да ни се включат фаровете и габаритите когато запалим двигателя след около 1-2 секунди след стартирането на мотора . Себестойност на частите около 2лв.
Разглобяваме километража и от буксата му на кабел с жълт цвят запояваме един кабел който го извеждаме някъде под волана. Тук ще имаме +12V когато колата запали. Не режем нищо !
Изображение
Изображение
След това по следната схема си правим това:
ИзображениеК
Всичко това може да се запои направо на самото реле и да се хване директно за кабелите намиращи се под волана. Прекъсвач S1 служи ако не искаме устройството да сработва при стартиране на мотора. В моя случай ще го ползвам за реализирането на Вариант 2 от темата.
Изображение
И свързването по буксите на фаровете и чистачките.
Изображение
Изображение
Вече имаме стартиране на фарове и габарити при запален двигател и загасването има при спиране на мотора при включен прекъсвач S1.
Плюсове на схемата:
+ Нямаме проблем с органите на КАТ
+ Няма забравяне на включени фарове и от там изтощен акумулатор
+ Не ги мислим фаровете въобще
Минуси на схемата:
- товарене на инсталацията на колата от там и самия генератор
- повишаване на разхода на гориво колкото и минимално да е това
- честа смяна на крушки
- по високи обороти през зимата докато не влезе колата в режим
- постоянно нагряване на фаровете от където се получава жълтеникавия ефект на стъклото
Вариант 2
При вече изградената схема при вариант 1 на мястото на S1 монтираме модул с фото резистор който се продава готов по китайските сайтове за около 1.50$
Изображение
Кабела на сензора се наложи малко да го удължа, че беше доста къс. Самия сензор го монтирах горя в левия ъгъл на стъклото, а модула го монтирах в пластмасова кутийка до предпазителите от където му взех и захранване.
Изображение
Плюсове на схемата комбинирана с Вариант 1
+ Вечер фаровете и габаритите са включват сами
+ При влизане в тунел се включват фаровете
Минуси на схемата комбинирана с Вариант 1
- трябва да си включваме ръчно от ключа фаровете
-товарене на инсталацията на колата от там и самия генератор
- повишаване на разхода на гориво колкото и минимално да е това
- честа смяна на крушки
- по високи обороти през зимата докато не влезе колата в режим
- постоянно нагряване на фаровете от където се получава жълтеникавия ефект на стъклото
Вариант 3
Монтираме си DRL модул които се предлагат в интернет на дългите светлини с редуцирано светене на крушките. Няма да описвам монтажа тъй като има доста писано за него.
И какво се получава в крайна сметка ако направим и трите варианта:
През деня имаме дневни светлини на дългите.
При смрачаване се включва фото сензора и колата премина в нощем режим като изключва DRL модула.
Плюсове на всичко това.
+ през деня имаме дневни светлини от DRL модула
+ няма излишно товарене на инсталацията и генератора
+ оборотите на двигателя през зимата по бързо влизат в нормален режим
+ разхода на гориво е сведен до минимум
+ в градски условия акумулатора се зарежда по добре
+ няма честа смяна на крушки
+ не нагрява фара в предната част и от там запазва самия фар от пожълтяване
+ вечер се включват фаровете, като DRL модула се изключва и не се занимаваме с нищо
Минуси на всичко това.
- на някои хора не им харесва да им работят дългите примерно на 30% / заслепявало ги, не било по нормативна уредба , изгаряли по бързо крушките и др. /
- минимална намеса по инсталацията на колата колата, която може да доведе на проблеми ако не се направи както трябва
- фото сензора при преминаване на колата от светли и тъмни участъци е възможно да се включва и изключва. Това може да стане при интензитет на светлината близък на задействането на релето. През слънчев ден или мрак няма да има проблем.
Ами това е от мен.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 16260
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 890
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

Дневни светлини за Toyota - DRL модули,схеми,LED светлини...

Мнение от slowtraveler » 19 яну 2019 19:21

Добро описание - браво :thumbsup:
Само една забележка - не запоявайте кабели по системата на автомобила...
Спойката не е виброустойчива, а в някои случаи това може да доведе до пречупване на кабела на границата на спойката (спойката е по-твърда, и медната жичка при вибрациите се криви точно на 'мекото' - на границата на спойката, от което може да настъпи умора на материала)...
За изкарване сигнал/захранване от съществуващата ел-система се ползват специални клипсове - струват стотинки, монтират се за секунди и всичко става 'заводско' - идва си с изолацията, компактно е, и е пределно леко за работа. За професионалният вид на завършената операция да не говорим...
От този род:
Изображение
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

mitaka_1
Мнения: 23
Регистриран: 29 окт 2018 09:17
Репутация: 14
Местоположение: Хасково

Дневни светлини за Toyota - DRL модули,схеми,LED светлини...

Мнение от mitaka_1 » 20 яну 2019 11:30

За запояването сте прави, че там място вече е слабо и е възможно да се пречупи от вибрации. Ако се увие с изолирбанд в по голям участък кабел за да се избегне пречупването на спойката няма да има проблем. Аз лично от тези бързи връзки съм ползвал до сега два пъти и двата пъти след време съм имал проблем особено ако и токовете във веригата са по големи. Може и да са били ниско качество не знам, просто започва да не прави добър контакт с кабела.

dalev
Мнения: 7
Регистриран: 21 ное 2018 22:28
Репутация: 1
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Corolla verso

Дневни светлини за Toyota - DRL модули,схеми,LED светлини...

Мнение от dalev » 23 яну 2019 18:52

Здравейте,

Някой знае ли къде се намира модула за светлините на Корола версо Е12, на схемите излиза че има модули за дневни светлини, искам да го заместя с relay running lights assy но нищо не откривам в интернет по темата. Благодаря предварително.

Потребителски аватар
gimara
Мнения: 590
Регистриран: 27 фев 2014 18:56
Репутация: 88
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Toyota Corolla Verso 1.8, 2008

Дневни светлини за Toyota - DRL модули,схеми,LED светлини...

Мнение от gimara » 23 яну 2019 19:00

dalev написа:
23 яну 2019 18:52
на схемите излиза че има модули за дневни светлини
Има, ама освен релето и окабеляването е друго.
Toyota Corolla Verso 1.8, 2008

radev
Мнения: 41
Регистриран: 08 фев 2016 14:14
Репутация: 1
Местоположение: София

Дневни светлини за Toyota - DRL модули,схеми,LED светлини...

Мнение от radev » 05 фев 2019 01:27

Привет колеги, търсих тема за въпросът ми, но не можах да намеря. Ето го и него - дали има модул за "goodbye светлини"? Идеята е при отключване/заключване на колата да светват фаровете за мъгла (примерно) за 15-ина секунди. Алармата на колата съм я слагал допълнително, не знам каква е, задейства се от ключа, нямам допълнително дистанционно. Предполагам ако няма готов продукт, то може да се направи някаква схема, която да използва сигнал от алармата и да задейства някакво реле? Струва ми се готина екстра, с която по-новите автомобили разполагат :)
Toyota Avensis T25 Liftback Face 2.2 D-CAT 177hp, manual

Потребителски аватар
gimara
Мнения: 590
Регистриран: 27 фев 2014 18:56
Репутация: 88
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Toyota Corolla Verso 1.8, 2008

Дневни светлини за Toyota - DRL модули,схеми,LED светлини...

Мнение от gimara » 05 фев 2019 09:06

radev написа:
05 фев 2019 01:27
Ето го и него - дали има модул за "goodbye светлини"?
ИМА
Toyota Corolla Verso 1.8, 2008

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта