Монтаж на заводски Cruise Control на модели Toyota след 2003

Публикувай отговор
Аватар
Rudy
Мнения: 1347
Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Rudy » 10 Авг 2009 21:51

Готово!
Сваленият еърбег, функционални бутони и клаксон:
Изображение
Изображение
По принцип буксата се вижда и само при сваляне на еърбега, но понеже бях сигурен, че ще стане - не съм пробвал предварително.
Буксата:
Изображение
Сваленият волан - става и само с гаечен ключ и издърпване:
Изображение
Това е най-сложната част - темпомата се закрепва на планката за клаксона, но на нея няма предварително пробити дупки - трябва да използвате бормашина:
Изображение
От другата страна:
Изображение
Планката закрепена към волана:
Изображение
От другата страна:
Изображение
Дупката, която изрязохме за лостчето (не съм сложил маншон все още, но и това ще стане):
Изображение
Изображение
И крайния резултат на таблото:
Изображение
Извинете ме за лошото качество на снимките, но с телефон толкова.
Изображение

Аватар
Kiki
Мнения: 8211
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от Kiki » 10 Авг 2009 23:03

Браво, Руди! Ти изтрепа рибата.
Работи ли всичко перфектно? Изпробва ли го? :hello1: :hello1: :hello1: :hello1: :hello1:

Аватар
Rudy
Мнения: 1347
Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Rudy » 11 Авг 2009 00:29

Засега пробата бе само на България - поддържа определената скорост, с повдигане нагоре я увеличава, с натискане на долу намалява, когато се дръпне към водача се изключва. Малко ми е странно усещането да карам без крак на газ-та, ама може и да свикна.
Изображение

Аватар
Рошко
Мнения: 918
Регистриран на: 09 Ное 2008 14:41
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти
Обратна връзка:

Мнение от Рошко » 11 Авг 2009 00:40

Rudy написа:Засега пробата бе само на България - поддържа определената скорост, с повдигане нагоре я увеличава, с натискане на долу намалява, когато се дръпне към водача се изключва. Малко ми е странно усещането да карам без крак на газ-та, ама може и да свикна.
A някакви проблеми и последствия от разкачането на еърбега, акумулатора...? Радиото искаше ли после код или само загуби станциите? За колко и откъде купи лостчето?

Мерси предварително

Аватар
Rudy
Мнения: 1347
Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Rudy » 11 Авг 2009 00:47

1.6 VVT-i написа:
Rudy написа:Засега пробата бе само на България - поддържа определената скорост, с повдигане нагоре я увеличава, с натискане на долу намалява, когато се дръпне към водача се изключва. Малко ми е странно усещането да карам без крак на газ-та, ама може и да свикна.
A някакви проблеми и последствия от разкачането на еърбега, акумулатора...? Радиото искаше ли после код или само загуби станциите? За колко и откъде купи лостчето?

Мерси предварително
Никакви проблеми, освен че забрави всички настройки - еквилайзер и станции. Взех го от един китайски сайт - прадаваха доста подобни джаджи и еърбеци предимно за японски коли. Твърдят, че са ОЕМ производител за Тойота, колко е вярно - не знам. Като намеря линка - ще го пиша тук.
Bass_Man написа:
Rudy написа: ударих на камък.
Щом така мислиш ОК :thumbsup: !
Щеше ми се да не е така, но уви! Човека, който ми помогна е от клубния сервиз на VW (другата ми кола е Пасат), никога не беше пипал Тойота, но се нае и се справихме. Иначе много плюене по "ГоУфовете" и останалите отрочета на VAG... Ако погледнеш развитието не само на тази тема, но и на останалите ще видиш, че съм прав... Не искам никого да обиждам, но никой не пожела да помогне на практика (освен Vladko, но за друг въпрос), а сега имам повече ЛС, отколкото мога да отговоря.

Все пак благодаря на всички, които помагаха със съвети и кураж!

Затова ще отговарям тук, за да може всеки да види отговора и да извлече това, което му е необходимо.

Монтирането на контрол-а не е толкова сложно, но определено си трябва гараж (или сервиз) с малко инструменти.

За мен форума е място, където се разменя информация и се помага, а не се решават лични проблеми и избиват комплекси.
ceko26 написа:Къде намери тази литература за волана?
http://www.toyota-tech.eu/
Последно промяна от Rudy на 11 Авг 2009 01:17, променено общо 1 път.
Изображение

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5557
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 11 Авг 2009 01:17

Колега принципно и аз не искам да обидя никого , но много често ми се обиждат понеже си говоря дефакто реални неща . Та относно помоща значи , който можа взе отношение по темата ( което също е не малка помощ !!! ) но тук клубен сервиз няма . Дори няма и доверен външен сервиз . Общо взето всеки се оправя както може . Така , че недей да се цупондриш , че никой не бил дошъл да ти помага просто защото явно никой няма възможност да го направи . Недей да си мислиш , че едва ли не тука има една група за бързо реагиране , която помага на всички с някакъв проблем , но само тебе те е пренебрегнала !
Принципно нормално е голфаджийте да са по-организирани :
1. защото са много повече VAG-овете в БГ
2. защото те реално много по-често се нуждаят от помощ
3. има много повече достъпни части и инструменти
4. типа хора , които си купуват голф 2 , Пасат и тн не са баш , като тези дето карат Авенсис и Корола
5. и още много други причини

Понеже плачеш за помощ ти , като си от София защо не дойде поне на една среща ?
Аз си кесим сам по бензиностанцийте , двама души си направиха клуб , а някой трябва да търчи да решава проблемите на всички щото били фенове и карали Тойота ?!?!!? Ни стаа така таз работа .
Между другото почти бях уговорил един гараж за твоя експеримент но понеже много бързаш да покажеш как на никой не му дреме за тебе наистина вече и на мен не ми дреме за теб както и за много други .
Та така без да се обиждаш нали :thumbsup: !

Аватар
Rudy
Мнения: 1347
Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Rudy » 11 Авг 2009 01:30

Bass_Man написа:Колега принципно и аз не искам да обидя никого , но много често ми се обиждат понеже си говоря дефакто реални неща . Та относно помоща значи , който можа взе отношение по темата ( което също е не малка помощ !!! ) но тук клубен сервиз няма . Дори няма и доверен външен сервиз . Общо взето всеки се оправя както може . Така , че недей да се цупондриш , че никой не бил дошъл да ти помага просто защото явно никой няма възможност да го направи . Недей да си мислиш , че едва ли не тука има една група за бързо реагиране , която помага на всички с някакъв проблем , но само тебе те е пренебрегнала !
Принципно нормално е голфаджийте да са по-организирани :
1. защото са много повече VAG-овете в БГ
2. защото те реално много по-често се нуждаят от помощ
3. има много повече достъпни части и инструменти
4. типа хора , които си купуват голф 2 , Пасат и тн не са баш , като тези дето карат Авенсис и Корола
5. и още много други причини

Понеже плачеш за помощ ти , като си от София защо не дойде поне на една среща ?
Аз си кесим сам по бензиностанцийте , двама души си направиха клуб , а някой трябва да търчи да решава проблемите на всички щото били фенове и карали Тойота ?!?!!? Ни стаа така таз работа .
Между другото почти бях уговорил един гараж за твоя експеримент но понеже много бързаш да покажеш как на никой не му дреме за тебе наистина вече и на мен не ми дреме за теб както и за много други .
Та така без да се обиждаш нали :thumbsup: !
Басс - не става въпрос за сравнение с ВАГ или клубен сервиз или нещо подобно, нито се цупя - става въпрос за желанието за помощ на колега. Никой не написа и не предложи сервиз или майстор (не знаех за твоята уговорка - за което ти благодаря). Никой ли не е доволен от този на който си поверява живота? Всички плюят по ТМА, ама май всички там си карат колите ако потрябва?

Колкото до клубните срещи - може би ще дойда на някоя от следващите, сега вече имам с какво да се похваля...
А идеята за група за бързо реагиране не е лоша - пак казвам - ще помагам колкото мога... Не ми харесва че всеки се оправя както може, затова и се обадих, но дано да се променят нещата, все пак Тойота са най-продаваните коли в света и скоро може да станем повече от VW и компания.
Изображение

Аватар
shtephan
Мнения: 236
Регистриран на: 06 Яну 2009 13:24
Местоположение: КАЗАНЛЪК

Мнение от shtephan » 11 Авг 2009 13:33

Виж пич,да ти имам самочувствието.След като получи всякакви съвети най-накрая взе ,че се изкара мъченик.И за това ,че волана не е същия и ще има колхоз ти казах и за буксата ти казах,оставаше да си извадиш ръцете от определено място и да я свършиш работата, ако беше имал желание или пари (незнам) щеше да потърсиш и всеки механик от сервиза на тойта щеше да ти свърши работа.Да беше писал търся майстор щеше да имаш предложения ,аз останах с впечатлението,че си фен и искаш сам да се справиш.Освен това всички промени винаги са за сметка и на риска на собственника, така,че не очаквай някой да ти свърши работата ако не ти стиска сам.Провери все пак и дали изключва при натискане на спирачката.Честито.
AVENSIS SEDAN 1.6 FaceLift2007

Аватар
Kiki
Мнения: 8211
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от Kiki » 11 Авг 2009 13:38

Твърдо се заемам и аз с това чудо!
Започнах да търся лостче и кабел.
Монтажа ще се опитам да направя сам, но ще видим!?
Благодарение на Руди, който утъпка пътя, сега поне ще работя по-спокоен, защото моята кола е същата като неговата.
Още веднъж, браво Руди. :thumbsup:

Аватар
Рошко
Мнения: 918
Регистриран на: 09 Ное 2008 14:41
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти
Обратна връзка:

Мнение от Рошко » 11 Авг 2009 13:49

Kiki написа:Твърдо се заемам и аз с това чудо!
Започнах да търся лостче и кабел.
Монтажа ще се опитам да направя сам, но ще видим!?
Благодарение на Руди, който утъпка пътя, сега поне ще работя по-спокоен, защото моята кола е същата като неговата.
Още веднъж, браво Руди. :thumbsup:
Аз отдавна се замислям за тази операция, но ме спираше дупката на волана... Или по-точно липсата на такава. Но най-накрая намерих парт номера на пластмасовата кора със заводска дупка за не толкова неприличната цена от 70 лева, поръчана директно от Тойота, лостче си поръчах от ebay, само да видим дали всичко ще мине както е планувано и дали ще изпратят стоката, че въпреки мигновеното плащане, все още няма ни вест, ни кост от продавача... След като пристигне лостчето, поръчвам и кората от Тойота, че не искам да дупча и се залавям и аз.

Аватар
Kiki
Мнения: 8211
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от Kiki » 11 Авг 2009 16:28

Руди, не ми стана много ясно дали тази букса, която показваш, седи свободна на волана и в нея се включва кабелчето на лостчето.
Така ли е, или кабелчето на лосчето се включва по друг начин?

Аватар
Rudy
Мнения: 1347
Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Rudy » 11 Авг 2009 17:36

Kiki написа:Руди, не ми стана много ясно дали тази букса, която показваш, седи свободна на волана и в нея се включва кабелчето на лостчето.
Така ли е, или кабелчето на лосчето се включва по друг начин?
Буксата всъщност е за включването на бутоните от волана (радио/дисплей) към колата и като свалиш еърбег-а е включена т.е. черната букса:
Изображение
се включва тук:
Изображение
Но преди това, двете жички от лостчето се вкарват в буксата - ето така:
Изображение
Последно промяна от Rudy на 11 Авг 2009 18:25, променено общо 1 път.
Изображение

Аватар
Rudy
Мнения: 1347
Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Rudy » 11 Авг 2009 17:49

shtephan написа:Виж пич,да ти имам самочувствието.След като получи всякакви съвети най-накрая взе ,че се изкара мъченик.И за това ,че волана не е същия и ще има колхоз ти казах и за буксата ти казах,оставаше да си извадиш ръцете от определено място и да я свършиш работата, ако беше имал желание или пари (незнам) щеше да потърсиш и всеки механик от сервиза на тойта щеше да ти свърши работа.Да беше писал търся майстор щеше да имаш предложения ,аз останах с впечатлението,че си фен и искаш сам да се справиш.Освен това всички промени винаги са за сметка и на риска на собственника, така,че не очаквай някой да ти свърши работата ако не ти стиска сам.Провери все пак и дали изключва при натискане на спирачката.Честито.
При натискане на спирачката или газта се изключва - забравих да пробвам дали изключва при натискане на съединителя, но и това ще направя.

Още веднъж да повторя (написал съм го и в предния пост) - благодаря на всички, които помогнаха със съвети (и на теб в това число)!

Нито се изкарвам мъченик, нито чакам някакви благодарности. Може би имах по-високи очаквания и бях разочарован, не знам... Но ръцете дори не ги бях мушнал на мястото, направих го с приятел и не защото много ми трябва тази функция, а от любопитство и от желание да покажа на всички (най-вече на "официалниите" техници от ТМА), които настояваха, че не става, че може поне да се опита.
И за да прекратим обсъждането на моята скромна личност - споделих, какво може да се подобри във форума и с каквото мога ще се опитам да помогна.
Изображение

Lamdon
Мнения: 19
Регистриран на: 10 Юли 2009 17:50

Мнение от Lamdon » 11 Авг 2009 18:47

А ще може ли да напишеш сайта от който си купи лостчето?

Аватар
Rudy
Мнения: 1347
Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Rudy » 11 Авг 2009 19:30

Lamdon написа:А ще може ли да напишеш сайта от който си купи лостчето?
Както написах по-горе:
Взех го от един китайски сайт - продаваха доста подобни джаджи и еърбеци предимно за японски коли. Твърдят, че са ОЕМ производител за Тойота, колко е вярно - не знам. Като намеря линка - ще го пиша тук.


За съжаление го поръчах от друг компютър и сега се опитвам да намеря линк-а, който ме прати там. Но както обещах, като го намеря ще го пусна тук.
Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 40 госта