Подръжка на SUBARU Legacy/Legaсy Outback/Forester

jamie: "Абе съвсем сериозно предлагам подфорум "Субару". Така и така Тойота ще ги купи."

BD: "Станаха нещо доста Миати-те напоследък"
Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Uncle Dido » 02 Авг 2008 17:11

Базата ми за сравнение не е актуална, но не са ли двата цилиндъра откъм купето?

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 03 Авг 2008 18:55

боксерът е разположен напречно - буталата не са към купето. 1во и 3-ти цилиндър са към десният калник, 2ри и 4ти са към левият. схемата на въртене на охладителната течност на субару е такава, че температурно най-натоварени остават 2ри и 4ти цилиндър. обикновено някой от тях двата има проблеми при прегряване.

на това фори изобщо не му е ремапвано екуто със сигурност - много малка вероятност има да е сменено с такова от WRX. обикновено това, което правят е да му монтират ръчен буст контролер, слагат един ценер - или по-добре една черна кутийка с процесорче - и така регулират налягането. останалото си го прави ЕКУ-то и без ремапване. може да се вдига до около 1.5 бара с фабричните дюзи и колата става изтребител. съмнявам се да е 240кс, но и 200 да е - пак ще върви на пушка. притеснително е наличието на газ - точно от нея може да има проблем, особено ако колата е газена юнашки на високи скорости. но има вероятност колата да е съвсем читава, двигателят е много здрав и ако газовата е хубава и добре настроена - може нищо да му няма. най-лесно може да се провери, като се преслуша двигателя за шумове от 2ри и 4ти цилиндър, да се чуе със стетоскоп валът - и да се покара да се види дали харчи масло. най-добър показател е харчът на масло. не харчи ли - никакви грижи. има риск да му е прегрявано маслото от газта - тогава биелните лагери ще са износени. но ако колата не харчи масло - почти със сигурност е читава. и трябва да е карана само с хубаво масло - пълна синтетика. ако е карана с полусинтетика - биелните лагери ще са износени.
status: за БАН

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 03 Авг 2008 20:19

maggkrabar написа:...и трябва да е карана само с хубаво масло - пълна синтетика.
kakvo imash v predvid pod "хубаво масло - пълна синтетика"? pitam, shtot tuk tova si e malko problem da razgranichish sintetichno maslo ot bash sintetichno, ili inache kazano predi 10-tina godini e imalo niakav proces za tova koe moje da se naricha sintetichno i koe ne, kato saotvetno tez s palnata sintetika sa izgubili i sega tuk kvo li ne se naricha sintetika. ili kazano s oshte po dobri dumi, naprimer Castrol Syntec koito se prodava v USA ne smeiat da mu slojat tozi nadpis v Evropa, shtot v kraina smetka ne e bash sintetika. za Mobil1 naprimer, Mercedes odobriavashe edinstveno 0W40 varianta mu, i to ne zaradi viskositeta, ami zaradi sadarjanieto, ostanalite prosto ne sa istinska sintetika.
sashto e malko sporno kat cheta mnenia za AMSoil ili Royal Purple, niakoi hora kazvat che sadarjat prekaleno mnogo himikali i ne sa chak tolkova dobri.
edinstvenoto maslo koeto mnogo hora mu se radvaha beshe Castrol Syntec 0W30, to beshe edinstvenoto det na nego pisheshe Made in Germany. to iavno si beshe bash sintetika, no izcheza ot pazara.
ta ot tolkoz mnogo sporove koe bilo hubavo maslo(a pri STi e goliam spor koe maslo ne go gori chak tolkoz), az prosto slagam polu sintetika, tova pone znam che sas sigurnost e bokluk biggrin.gif

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 03 Авг 2008 20:28

маслата в щатите са различни от тези в европа. тука в Бг има много ментета. ние слагаме само мотул - щото досега поне няма данни да има ментета. същото важи и за мобил - просто като го пробват хората и казват, че не е менте. и пише ли синтетика, значи е такова.

правих едно порше - 996, битурбо. на капака му беше написано да се кара само с 5w40 MOBIL. в упътването обаче имаше и алтернативи. пълна синтетика Valvoline 5w30, и още някакво американско, но с изрично посочен вискозитет - имаше и някакво 10w40, пак пълна синтетика. и има забележка в никакъв случай да не се слага друго масло - само тези, които са посочени. шефът ми искаше да сипем на порша Мотул 8100 5w30 пълна синтетика, каквото сипваме на STI - те фабрично идват с такова масло. но аз настоях да му купи каквото си пише. оказа се, че Mobil 5w40 пълна синтетика е по-евтино от Мотул полусинтетика - поне в Метро беше така.

аз на турбо двигател не бих препоръчал полусинтетика - много са натоварени биелните лагери, и при яки ръчки полусинтетиката просто се сварява, става на каша и не маже добре. и на капачката на тези субара си пише - 5w30, и на американските, и на европейските. някои слагат и 10w40, 5w50, 10w50, 20w60, карат ги със синтетика, карат ги с естерни състезателни масла - но досега поне при нас не е едвала STi с мотор, счупен от кофти масло и затова нямам наблюдение. дойдоха няколко напълно поломени двигателя от 2.5 STi, но те са счупени по други причини. скоро ще дойде една, която е карана с 10w40 Motul Chrono на яка ръчка, магистрално, със скорости над 200. като и видя лагерите и валът - ще дам рапорт как се е отразило това масло. тя не идва за вал и лагери, ама аз превантивно ще ги проверя.

но примерно едно легаси, което си вървеше много добре и беше с читав мотор - изтропа валът. караше се с полусинтетика, и точно седмица преди това клиентът ми се похвали, че дигнал 240 на газ с него. аз му казах, че ако ще кара така на газ трябва да му сипваме пълна синтетика. сега му направих моторът и иска само пълна синтетика smile.gif

разлика в маслата опредлено има. аз с полусинтетика на тойотата след продължителна ръчка губя малко от налягането на празен ход. сега с 5w30 естерно - колкото и да я ръчкам, налягането остава бетон. просто по-хубавото масло дори да го прегрееш, продължава да държи добре, не се разпенва.
status: за БАН

Къртач
Мнения: 8
Регистриран на: 21 Юли 2008 23:06
Местоположение: Planet Earth

Мнение от Къртач » 04 Авг 2008 10:20

Жестока дискусия стана smile.gif

maggkrabar, какъв газов инжекцион според теб е най-добре да се слага? То е ясно, че турски и руски не! LOVATO? Тази от 4000 лично аз я забравям smile.gif
Изображение

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Uncle Dido » 04 Авг 2008 13:02

BRC и Lorenzo Landi мисля, ще ти свършат перфектна работа.

Къртач
Мнения: 8
Регистриран на: 21 Юли 2008 23:06
Местоположение: Planet Earth

Мнение от Къртач » 04 Авг 2008 17:02

За какви пари ориентировъчна говорим?
Изображение

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Uncle Dido » 04 Авг 2008 20:09

1600 -1800лв., зависи от майстора. Доколкото знам, тези са едни от най-читавите в момента на пазара. Не знам защо, но доста хора се намръщиха от ГИ на Ловато. Иначе АГУ-тата им са добри.

П.П. BRC са по-лесни за обслужване, щото на другите им е по-кът софтуера и имаш по-кратък период на ъпдейтване - около над година.

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 05 Авг 2008 00:10

аз само да кажа, че съм върл противник на всички видове газови и метанови простотии. газ слага европеецът щото е тъпо парче, японецът измисля хибриден двигател. газта унищожава двигателя. сложил съм доста газови - с плочка и инжекциони. последната газова която сложих беше първото Subaru Tribeca(6цил боксер, 3.0 литра, 245кс) с газов инжекцион в БГ - с BRC инжекцион, с изпарител до 320кс. в BRC малко се почесали как да го правят, аз го направих за една седмица, и газовата стана като фабрична. след това категорично отказах на шефа ми да се занимавам с каквито и да било газови измишльотини и повече газ не съм пипнал. сега правя двигатели, духнали от скапани газови laugh.gif много народ отива при някой "печен" газаджия, слагат му газова с плочка или някакъв измислен инжекцион, после газаджията услужливо му пуска икономичен режим. после нашият изкарва субаруто на магистралата, и понеже колата е много стабилна и сигурна, газ до спукване, карат с над 200 системни скорости. резултатът е прегрято масло, прегрят двигател, изтропали биелни лагери, духнали гарнитури, раздути цилиндри, или напълно унищожени двигатели.

иначе газта не е лошо нещо, стига да е монтирана добре и да е качествена. и колата да се обслужва като за газ - с по-голям луфт на клапаните(изпускателните), с два пъти по-честа смяна на свещите, редовно обслужване на охладителната система, винаги качествено масло. така ги няма гореспоменатите ужасии.

ние слагаме само два модела. единият е BRC, с кейхин инжектори. по принцип BRC-то е пълен ташак, но е над всички останали само заради опцията за кейхин инжектори, която е вградена в софтуера - те са незаменими, затова най-добрият избор за газов инжекцион е точно БРЦ с кейхин инжектори. почти няма разлика в работата на двигателя газ-бензин, разходът е около литър повече на газ, няма загуба на мощност, няма газаджийски неволи. на стандартен 4цил субару боксер излиза около 1600лв

другата която слагаме напоследък е една полска, много читава, тя е около 1300лв(не помня точно колко), и работи чудесно, по нищо не остъпва на БРЦ. но аз така или иначе смятям, че всички газаджии, тенекеджии и жичкаджии веднъж годишно трябва да бъдат съдени и измъчвани за престъпленията си - та не мога да ви дам безпристрастна оценка на газовите

метан не слагаме. тва е ебаси простотията! оня ден дойде един метанжия с чисто нова HONDA CRV(джипчетата). похвали ми се че и сложил метанова с плочка wacko.gif направо му стъжнах деня(надявам се цялата седмица). обясних му подробно какво е причинил на двигателя, как разсипва клапаните, после му показах двихгатели, помляни от газаджийски тарикатлъци, и това за мъченията му го казах - момчето направо побеля laugh.gif

в Австралия има някои райони, където има проблеми с читави горива. там има коли по 500-600кс, на газ. и се карат без никакви проблеми. но те не са с газови инжекциони, а с много по-модерни системи. проблемът не е в газта, тя е доста читаво гориво. проблемът е в газовата.
status: за БАН

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Uncle Dido » 05 Авг 2008 00:30

Така е - газта е читаво гориво, ама и чисто. Щото с тия нашите боклуци - точно както в Австралия - както казваш. Но ако имаш читав газаджия - пей сърце.

Лелее, тоя с Хондата си го разбил! Ай на бас, че я демонтира и ще я пусне секънд хенд! Абсолютно съм съгласен, че метана е порнография, а и вече стана не чак толкова изгодно да караш с него.

Ма така или иначе съм решил на Каринката да й бодна ГИ. Поне имам доста читав човек, работим с него отдавна и определено си разбира от работата. happy.gif

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 05 Авг 2008 09:25

maggkrabar написа:...
mislish li che Mobil1 0W40 bi bila dobra ideia za dvigatel kat na STi? shtot mislia che tova im e nai svestnata sintetika.
http://www.mobiloil.com/USA-English/Mot ... 0W-40.aspx

Къртач
Мнения: 8
Регистриран на: 21 Юли 2008 23:06
Местоположение: Planet Earth

Мнение от Къртач » 05 Авг 2008 13:29

Отново благодаря за отговорите :cheers:
Изображение

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 06 Авг 2008 00:23

ALTEZZA написа:
maggkrabar написа:...
mislish li che Mobil1 0W40 bi bila dobra ideia za dvigatel kat na STi? shtot mislia che tova im e nai svestnata sintetika.
http://www.mobiloil.com/USA-English/Mot ... 0W-40.aspx
ми на порша изрично пишеше - 5w40. на капачката на STi - 5w30. според мен Mobil 5w40 ще е екстра за Sti, ама 0w40 - нямам си идея. много е рядко, не съм сигурен че при старта ще има плътен слой на лагерите, такова масло никога не съм наблюдавал как се отразява.

имам добра новина - онази, скъпата газова с милион екстри - дала на късо 30км след старта laugh.gif ако знаете с какъв кеф върнах шефа ми от отпуска - докараха ми колата с платформа, аз я огледах и веднага звъннах на шефа да идва да си я оправя - направо долетя от Смолян smile.gif оказа се че газовата нещо дала на късо, един незнам какъв си бушон думнал, ЕКУ-то на колата остава без захранване и няма палене. аз докрай убеждавах клиентът, че на такава хубава кола газ не и трябва. проблемът го оправиха, ама аз ще продължавам да водя война с газаджиите. клиентите ме знаят че съм върл противник на газта - и винаги се хвалят как добре била колата им на газ - аз съответно се опитвам да им съсипя деня с малко обяснения. ама газаджиите са мафия и отърване няма.
status: за БАН

Martinco
Мнения: 139
Регистриран на: 06 Юни 2007 17:11
Местоположение: Sofia

Мнение от Martinco » 06 Авг 2008 08:49

малко отклонение от темата,но къде ги намирате читавите субару,ако искам да си купя?
бивш притежател на Toyota Carina E 2,0 -3S-FE седан

Аватар
krass'
Мнения: 81
Регистриран на: 06 Ное 2006 16:52
Местоположение: Варна

Мнение от krass' » 19 Авг 2008 10:59

Аз бях с карина 2,0 1994 и преди 2 седмици си докарах импреса 2,0 1998
много съм доволен. поддръжката наистина е малко по-скъпа, но за всяка читава автомобилна марка след 2000 година не можеш да очакваш евтина поддръжка...
Subaru Impreza 2,0

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 28 госта