Страница 7 от 14

Форум DAIHATSU

Публикувано на: 04 Май 2018 14:03
от dekker
Здравейте,

от дълго време съм собственик на Daihatsu Sirion m3 2005,
но последната година се разтропа много сериозно поради чести извънградски пътувания и майсторите, които посещавам не могат да открият какво му има.
Не съм разбирач, но мисля, че му трябва подробна диагностика.
Можете ли да препоръчате сервиз?

Предварително Ви благодаря.

Идеи за силов тунинг Daihatsu charade

Публикувано на: 27 Юни 2018 15:11
от Daniel.K
Колеги имам daihatsu charade 1.3 16v 4x4 90 коня 1988 , искам да я зясиля малко без турбо. Колата е доста рядка и няма части,моля за идеи.

Идеи за силов тунинг Daihatsu charade

Публикувано на: 27 Юни 2018 15:28
от slowtraveler
Малолитражка без турбо - загубена идея... Не си губи времето..

Форум DAIHATSU

Публикувано на: 27 Юни 2018 17:28
от Daniel.K
Знам че без турбо е трудно, но аз говоря за 15-20 коня

Форум DAIHATSU

Публикувано на: 27 Юни 2018 18:22
от slowtraveler
Ами то много хора искат да сложат 15-20к.с. на 200к.с. автомобил, и при атмосферка без промяна на максималните обороти пак не успяват, а ти си тръгнал да търсиш такъв резултат от малолитражка....
Накратко - забрави...

Форум DAIHATSU

Публикувано на: 30 Юни 2018 10:53
от skydiver
Подкрепям slowtraveler .
Твоят двигател от 1988 г е със литрова мощност от 70 к.с./л., което е добре за 35 годишен двигател (едно време разработването на модел отнемаше поне 5 години).
Виждам, че степента на сгъстяване е 9.5:1.
Тук може да извадиш още малко, по спомен D-серията на Хонда май използваха 76мм бутала, каквито са и при теб.
Имай предвид, че в един момент архитектурата на портовете на двигателя, както и всмукателния/изпускателния колектори ще се превърнат в основните ти пречки към желаните 15-20 к.с. .
20к.с. не се "вадят" лесно от 2.0л двигател, представи си при теб какво ще е нужно.
Отделно нямаш никакъв избор и ще преместиш кривата на мощността много нагоре, и с този малък, атмосферен двигател с 4х4 - ще си намразиш колата. Слагай малка турбинка, тесни турбо пътища , не пипаш нищо , освен гарнитурка на главата , май имаше някакви турбо Дайхатсу-та, виж дали няма да стане и при теб.Като й докараш още 50Nm в ниските , ще започнеш да се усмихваш по-често.
Успех :thumbsup: !

Форум DAIHATSU

Публикувано на: 31 Авг 2018 11:32
от yrv
Здравейте!
Собственик съм на дайхатсу YRV 2001-ва 1,3 16 клапана (двигател K3-VE). Имам проблем с двигателя, който се изразява в ниска мощност, висок разход, маслото много скоро след смяната е черно и мирише на изгорели газове. Чува се ясно чукане от двигателя, особено като е студен или го понастъпя малко. Различни сервизи ми казват различни теории, но всеки страни от тази кола, била им непозната. Моля да ми препоръчате сервиз, който се занимава с тая марка във Варна. Колата е закачана веднъж на елкон и са чистили грешка от ламбда сонда, но "двигателчето" на таблото угасва рядко..Съмненията на последния майстор, който я гледа, са за верига, но това, дори и да е за смяна, не виждам общо с останалите симптоми. Благодаря за съвети и насоки предварително!

Форум DAIHATSU

Публикувано на: 14 Сеп 2018 20:22
от Daniel.K
skydiver написа: 30 Юни 2018 10:53 Подкрепям slowtraveler .
Твоят двигател от 1988 г е със литрова мощност от 70 к.с./л., което е добре за 35 годишен двигател (едно време разработването на модел отнемаше поне 5 години).
Виждам, че степента на сгъстяване е 9.5:1.
Тук може да извадиш още малко, по спомен D-серията на Хонда май използваха 76мм бутала, каквито са и при теб.
Имай предвид, че в един момент архитектурата на портовете на двигателя, както и всмукателния/изпускателния колектори ще се превърнат в основните ти пречки към желаните 15-20 к.с. .
20к.с. не се "вадят" лесно от 2.0л двигател, представи си при теб какво ще е нужно.
Отделно нямаш никакъв избор и ще преместиш кривата на мощността много нагоре, и с този малък, атмосферен двигател с 4х4 - ще си намразиш колата. Слагай малка турбинка, тесни турбо пътища , не пипаш нищо , освен гарнитурка на главата , май имаше някакви турбо Дайхатсу-та, виж дали няма да стане и при теб.Като й докараш още 50Nm в ниските , ще започнеш да се усмихваш по-често.
Успех :thumbsup: !
Благодаря на колегата skydiver за отговора. Относно турбото , на какво налягане може да издържи този двигател само с по-дебела гарнитура?

Форум DAIHATSU

Публикувано на: 14 Сеп 2018 23:58
от skydiver
Daniel.K написа: 14 Сеп 2018 20:22 Относно турбото , на какво налягане може да издържи този двигател само с по-дебела гарнитура?
Кято цяло за "здравословно" надналягане е прието налягане до 0.5 бара.
Но все пак си ревизирай двигателя- лагери, сегменти, виж маслена помпа, виж износване на цилиндри, елипси, такива неща.
И малка турбинка!
По-добре да "приключва" на 5к оборота, отколкото да "тръгва" на 3500...
Успех!

Форум DAIHATSU

Публикувано на: 15 Сеп 2018 12:37
от Daniel.K
skydiver написа: 14 Сеп 2018 23:58
Daniel.K написа: 14 Сеп 2018 20:22 Относно турбото , на какво налягане може да издържи този двигател само с по-дебела гарнитура?
Кято цяло за "здравословно" надналягане е прието налягане до 0.5 бара.
Но все пак си ревизирай двигателя- лагери, сегменти, виж маслена помпа, виж износване на цилиндри, елипси, такива неща.
И малка турбинка!
По-добре да "приключва" на 5к оборота, отколкото да "тръгва" на 3500...
Успех!
Благодаря

Форум DAIHATSU

Публикувано на: 15 Сеп 2018 12:48
от skydiver
...и нещо много важно - охлаждане!
Нов и по-голям радиатор,и темостат , който отваря на по-ниска температура, ако целта ти е надежден проек.Не е лоша идея да подмениш маркучите.
Пусни си тема, в хода на проекта ще се сетим за доста дребни и важни нещица.

Форум DAIHATSU

Публикувано на: 15 Сеп 2018 13:36
от slowtraveler
Не че нещо, но 99.99% от този тип проекти си остават като приказки във форумите :)
За да се занимаваш с тунинг трябва да имаш друг автомобил, този да ти е 'излишен', да не си натиснат от време и да имаш достатъчно средства да наливаш в такъв проект...
Т.е. всяко удоволствие струва пари, а при тунинга - обикновено много пари...
Едва ли човек, който си е купил такъв автомобил може да отдели доста лично време (с неизползваем автомобил) и хиляди лева за да финализира проекта.. И то във вариант ежедневка..

Форум DAIHATSU

Публикувано на: 16 Сеп 2018 13:24
от Daniel.K
slowtraveler написа: 15 Сеп 2018 13:36 Не че нещо, но 99.99% от този тип проекти си остават като приказки във форумите :)
За да се занимаваш с тунинг трябва да имаш друг автомобил, този да ти е 'излишен', да не си натиснат от време и да имаш достатъчно средства да наливаш в такъв проект...
Т.е. всяко удоволствие струва пари, а при тунинга - обикновено много пари...
Едва ли човек, който си е купил такъв автомобил може да отдели доста лично време (с неизползваем автомобил) и хиляди лева за да финализира проекта.. И то във вариант ежедневка..
Попринцип евридейката ми е тойота пасео но още се чудя с коя от двете е по добре да се захвана

Форум DAIHATSU

Публикувано на: 24 Окт 2018 22:14
от kiara64
Здравейте!Постарах се да изчета всичко за Дайхатсу ,но не намерих лек за болката си.От скоро ,при смяна на скоростите в задната част на купето се чува единично почукваане???Колата е Куоре 70к.с./май 2008 година/.Някой имал ли е подобни проблеми?

Форум DAIHATSU

Публикувано на: 16 Яну 2019 21:41
от bobi22
Колеги, надявам се това да правилното място, на което задавам въпроса си ?
Притежавам sirion 2008г., 1,3 4wd, 87 к.с. При опита си да сменя поленовия филтър се натъкнах на един проблем. Свалих капака на жабката. извадих самата жабка и очаквайки да видя едно капаче, което да махна и да извадя стария филтър забелязах, че всичко е запечатано. Преди години карах нисан микра к11. Първата смяна на филтъра за купето при нисана изискваше изрязване на някаква пластмаса, която след това имаше скоби за захващане (това го коментирам по спомени). Може ли някой колега да ми сподели дали тук нещата не са по сходен начин или аз нещо бъркам. Проблем ще се появи с намирането на капаче след изрязване на пластмасата. Ако някой прояви интерес мога да снимам как изглеждат нещата зад жабката. Благодаря на отзовалите се.