Страница 4 от 14

Re: Форум DAIHATSU

Публикувано на: 20 Авг 2015 19:31
от nowyaris
prius 3 написа:Говоря за двигател. Водната помпа е консуматив. А я да те питам аз тебе, кога смени антифриза за последно и изобщо някога сменял ли си го, че се оплакваш? Някъде прочетох, че си щял да ползваш стария след смяната на водната помпа. После да не ревеш и тя, като отиде във вечните бойни полета! Малко работата ти е „Скъп на триците, евтин на брашното“. Сменяй си редовно консумативите нищо, че малко се кара колата! Ако не се лъжа на 3 г. се сменя антифриза. На мен на Приуса му дават след първите 150 000 км. да се смени, а след това на всеки 90 000 км. Учудвам се, че не дават срок, като години, а само км. На други коли дават 3 г. независимо от навъртените км.
Значи тя самата водна помпа била като нова-лагерчето на остта сдало багажа,без изобщо уплътненията по него да са показали видими дефекти.На мен това ми шепне за кофти лагерче,не за кофти антифриз .Наляли са стария,разбира се с 1 литър чисто нов първо-стария си бил след замерването супер и бил бистър като на тиролско изворче водицата.То и без това моторчето е с 3,5 литра охлаждаща.
Консумативи-масло и маслен на около 8-9 хиляди /18-20 месеца/,въздушен - на всеки две смени на масло.
Аз съм в Залцбург и дистанционно управлявам поддръжката . От няколко месеца се чудя дали заедно с редовните консумативи дали да не сменя и шофьорката. biggrin.gif

Re: Форум DAIHATSU

Публикувано на: 21 Авг 2015 01:52
от skod
Обиколих 5 сервиза общо, единя грък го държеше, другите 2 турци и/или араби, 4-я беше що годе най добър, но и най скъп, бяха немци, петия не го разбрах какъв е, но не беше немец майстора. Аз си избрах най-евтиния rolleyes.gif и може би най-некачествения, макар че беше голям. Това което си помислих за тези е точно това което по горе беше написал колегата, само чакат да лапнеш въдицата, като ти отворят двигателя и платиш 250 евро... макар че самият майстор каза че за тази кола трудно ще се намерят частите, дали ме е излъгал за веригата или не, не мога да кажа, със сигурност имаше проблем, защото се чуваше странен звук от мотора. Колата по принцип гореше масло, но се следеше редовно и се доливаше, но за последните 2 месеца беше изгорила 5 литра масло, винаги е сипвано 5в-40
Друго което ми направи впечатление, че като отвих капачката за маслото, имаше някакъв налеп по стените на капака на клапаните от вътре, като спечено масло, загоряло.
За антифриза трябва да се слага от по скъпия дето по рядко се сменя, а не от евтиния, който по често трябва да се сменя, блока на този двигател е от алуминии и евтиния антифриз не му действа добре.

Re: Форум DAIHATSU

Публикувано на: 23 Авг 2015 02:29
от Оги
skod написа:...каза че за тази кола трудно ще се намерят частитe
...така е...
Колата по принцип гореше масло, но се следеше редовно и се доливаше, но за последните 2 месеца беше изгорила 5 литра масло, винаги е сипвано 5в-40
... Та тоз разход на масло по-голям от горивото !? !? 1 - Първо се вдига главата и се сменят гумички на клапаните. При 9 от 10 мотора разхода на масло се редуцира до 0 -"нула". Отваряне на мотора, изразено като сваляне на картера и коляно-мотовилковата група на първи етап е само набутване и добре дошъл доход за сервиза. Като пиша това предполагам, че мотора не е минал 400-500 х.км...
като отвих капачката за маслото, имаше някакъв налеп по стените на капака на клапаните от вътре, като спечено масло, загоряло.
...Има. Като е наливано 15/40 като за последно и не е сменяно "овреме"- въпреки това света не се е свършил...
За антифриза
... трябва дя се сменя редовно. Каквито са препоръките за различните антифризи. Независимо едните на 2 г , другите на 5. В противен случй корозията прецаква първо водната помпа, в последствие радиатора...
За съжалиние не се справих добре с макро риплей. :whistle:

Re: Форум DAIHATSU

Публикувано на: 25 Авг 2015 22:59
от Ангел Илиев
На дайхатсуто мотора като се окоти( заради несработила лампа за висока температура- при контакт свети, после загасва, но мотора е заврял и не е сработила, както показа и нашия опит тогава- с датчика във вряла вода- не светна) мотора беше на 350 000км и веригата си беше като нова заедно с обтегачите..Сега е с нов двигател от айго, търся карета, ако намеря карета и пак тръгне колата, ще има нов датчик от лада за температурата на мотора някъде по таблото ще пробия дупка за "часовника" и го слагам...

Re: Форум DAIHATSU

Публикувано на: 26 Авг 2015 21:13
от nowyaris
Що не се свържеш с колегата в Берлин да ти товари неговото /подарък му е и не му трябва/ и да ти го праща за някакви пари.Ще имаш до живот всякакви части за Кюора,на колегата само двигателя му е проблем. :thumbsup:

Re: Форум DAIHATSU

Публикувано на: 29 Авг 2015 09:51
от MilitU
Здравейте,
Искам да попитам къде мога да отида освен в центъра на Дайхатсу в София, имам проблем с бобината на 4 цилиндър и е за смяна. Там ходих на диагностика, защото колата ми придърпва при потегляне и тресе яко при празен ход. Тази смяна на бобината всеки механик ли може да я направи или ми трябва авто-електротехник?
Благодаря предварително за помощта.

Daihatsu Sirion 1.0 ?

Публикувано на: 28 Дек 2015 22:24
от backstage
Здравейте, колеги. В търсене съм на Daihatsu Sirion 1.0 след 2005-та година с 3 цилиндровия мотор, който се слага на Aygo, Yaris, Peugeot 107 и Citroen C1. За моторчето чувам само хубави неща, но имам едно спешно питане. Понеже ми е трудно на намеря добра кола за под 2К евро в Германия може би ще се наложи да търся предишния Сирион преди 2005г. Въпросът ми е какво е общото между стария 1.0л мотор, който е 58кс и новият, който е 68кс ? Чувал съм, че 1.0л на първите Яриси понякога дава проблем, но доколкото разбирам той няма общо със стария 1.0 на Дайхацу защото пак си е 3 цилиндъра, като по новия, а на Ярис е 4 цилиндара и предполагам че е друг?

С други думи ако 58кс е предшественик на 68, значи и двата мотора трябва да са доста добри, 3 цилиндъра с верига? Може би след 2005г е малко по-икономичен?

Re: Форум DAIHATSU

Публикувано на: 29 Дек 2015 23:27
от Akima
Sirion M300 е с 1KR-FE - https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_KR_engine.

Изображение

http://en.daihatsu-club.net/engine_detail.php?id=95 - четете тук.

Успех с покупката. :thumbsup:

Re: Форум DAIHATSU

Публикувано на: 30 Дек 2015 12:05
от backstage
Благодаря мен ме интересува каква е разликата между този двигател и по-слабия 58кс, който то колкото разбрах е с код EJ-DE. Той май се явява предшественик и дали са еднакво добри и двата?

Re: Форум DAIHATSU

Публикувано на: 30 Дек 2015 19:05
от Akima
1KR-FE е много добро моторче. :thumbsup:

На предния мотор съм се возил веднъж в живота и не смея да се изказвам.

Напънете се за M300. :whistle:

Re: Форум DAIHATSU

Публикувано на: 03 Яну 2016 13:02
от backstage
А какво ви е мнението за Daihatsu YRV 2006г. 1.3 87кс мотора, който се слага и на Ярис след 2005-та?

Re: Форум DAIHATSU

Публикувано на: 03 Яну 2016 21:26
от Akima
backstage написа:А какво ви е мнението за Daihatsu YRV 2006г. 1.3 87кс мотора, който се слага и на Ярис след 2005-та?
Колега,
не съм запознат с модела и не съм сигурен,че правиш разлика в моторите. :whistle:

Ако търсиш подобен тип кола моля разгледай например тази обява - http://toyotabg.eu/viewtopic.php?f=4&t=30161.

Успех с покупката. :thumbsup:

Re: Форум DAIHATSU

Публикувано на: 07 Яну 2016 00:09
от Ангел Илиев
Забравих да кажа какъв го ядох. Мотора на Дайхатсу Куоре 1кр-фе и мотора на айго 1кр-фе са уж еднакви- НО оказа се с разлика в захващането на скоростната кутия, която с 300 зора и заваряване на алуминии и дупчене оправихме. От всичките дупки за болтовете- от 9 ли 11 ли бяха забравих- само 5 си пасваха. Захващането на стартера- наново. ужас беше. Нямам търпение да се оттърва от това дайхатсу. Все още няма карета за него. Има, ама по 2500 едното. :censored:

Re: Форум DAIHATSU

Публикувано на: 07 Яну 2016 00:31
от Akima
Akima написа:Точният цитат е:
И накрая всеки си купува Toyota.

Re: Форум DAIHATSU

Публикувано на: 07 Яну 2016 16:44
от slowtraveler
Тъкмо днес си говорих с един приятел, който някъде 2007г взе Дайхацу Териос 1.6, и му сложи веднага газово....
В момента колата е на 318х.км без някакви сериозни проблеми. По двигателя - НИЩО... Само стандартното обслужване...
По окачването Биалетки. И веднъж - съединител...
Да, колегата живее на около 30км от Варна и затова пътува често 'извънградско'...
Продължава да е изключително доволен от машинката...