Форум DAIHATSU

jamie: "Абе съвсем сериозно предлагам подфорум "Субару". Така и така Тойота ще ги купи."

BD: "Станаха нещо доста Миати-те напоследък"
Потребителски аватар
dekker
Мнения: 2
Регистриран: 04 май 2018 13:51
Репутация: 0
Местоположение: Sofia

Форум DAIHATSU

Мнение от dekker » 04 май 2018 14:03

Здравейте,

от дълго време съм собственик на Daihatsu Sirion m3 2005,
но последната година се разтропа много сериозно поради чести извънградски пътувания и майсторите, които посещавам не могат да открият какво му има.
Не съм разбирач, но мисля, че му трябва подробна диагностика.
Можете ли да препоръчате сервиз?

Предварително Ви благодаря.
Current Drive: Daihatsu Sirion m3 2005

Daniel.K
Мнения: 5
Регистриран: 27 юни 2018 12:44
Репутация: 0
Местоположение: Гр.софия
Автомобил: Toyota paseo

Идеи за силов тунинг Daihatsu charade

Мнение от Daniel.K » 27 юни 2018 15:11

Колеги имам daihatsu charade 1.3 16v 4x4 90 коня 1988 , искам да я зясиля малко без турбо. Колата е доста рядка и няма части,моля за идеи.
Последна промяна от Akima на 27 юни 2018 16:00, променено общо 1 път.
Причина: Преместено мнение в правилата тема.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 14489
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 564
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

Идеи за силов тунинг Daihatsu charade

Мнение от slowtraveler » 27 юни 2018 15:28

Малолитражка без турбо - загубена идея... Не си губи времето..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Daniel.K
Мнения: 5
Регистриран: 27 юни 2018 12:44
Репутация: 0
Местоположение: Гр.софия
Автомобил: Toyota paseo

Форум DAIHATSU

Мнение от Daniel.K » 27 юни 2018 17:28

Знам че без турбо е трудно, но аз говоря за 15-20 коня

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 14489
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 564
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

Форум DAIHATSU

Мнение от slowtraveler » 27 юни 2018 18:22

Ами то много хора искат да сложат 15-20к.с. на 200к.с. автомобил, и при атмосферка без промяна на максималните обороти пак не успяват, а ти си тръгнал да търсиш такъв резултат от малолитражка....
Накратко - забрави...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
skydiver
Мнения: 378
Регистриран: 05 май 2015 23:55
Репутация: 38
Местоположение: София

Форум DAIHATSU

Мнение от skydiver » 30 юни 2018 10:53

Подкрепям slowtraveler .
Твоят двигател от 1988 г е със литрова мощност от 70 к.с./л., което е добре за 35 годишен двигател (едно време разработването на модел отнемаше поне 5 години).
Виждам, че степента на сгъстяване е 9.5:1.
Тук може да извадиш още малко, по спомен D-серията на Хонда май използваха 76мм бутала, каквито са и при теб.
Имай предвид, че в един момент архитектурата на портовете на двигателя, както и всмукателния/изпускателния колектори ще се превърнат в основните ти пречки към желаните 15-20 к.с. .
20к.с. не се "вадят" лесно от 2.0л двигател, представи си при теб какво ще е нужно.
Отделно нямаш никакъв избор и ще преместиш кривата на мощността много нагоре, и с този малък, атмосферен двигател с 4х4 - ще си намразиш колата. Слагай малка турбинка, тесни турбо пътища , не пипаш нищо , освен гарнитурка на главата , май имаше някакви турбо Дайхатсу-та, виж дали няма да стане и при теб.Като й докараш още 50Nm в ниските , ще започнеш да се усмихваш по-често.
Успех :thumbsup: !

Потребителски аватар
yrv
Мнения: 1
Регистриран: 31 авг 2018 11:13
Репутация: 0
Местоположение: Варна
Автомобил: Daihatsu YRV

Форум DAIHATSU

Мнение от yrv » 31 авг 2018 11:32

Здравейте!
Собственик съм на дайхатсу YRV 2001-ва 1,3 16 клапана (двигател K3-VE). Имам проблем с двигателя, който се изразява в ниска мощност, висок разход, маслото много скоро след смяната е черно и мирише на изгорели газове. Чува се ясно чукане от двигателя, особено като е студен или го понастъпя малко. Различни сервизи ми казват различни теории, но всеки страни от тази кола, била им непозната. Моля да ми препоръчате сервиз, който се занимава с тая марка във Варна. Колата е закачана веднъж на елкон и са чистили грешка от ламбда сонда, но "двигателчето" на таблото угасва рядко..Съмненията на последния майстор, който я гледа, са за верига, но това, дори и да е за смяна, не виждам общо с останалите симптоми. Благодаря за съвети и насоки предварително!

Daniel.K
Мнения: 5
Регистриран: 27 юни 2018 12:44
Репутация: 0
Местоположение: Гр.софия
Автомобил: Toyota paseo

Форум DAIHATSU

Мнение от Daniel.K » 14 сеп 2018 20:22

skydiver написа:
30 юни 2018 10:53
Подкрепям slowtraveler .
Твоят двигател от 1988 г е със литрова мощност от 70 к.с./л., което е добре за 35 годишен двигател (едно време разработването на модел отнемаше поне 5 години).
Виждам, че степента на сгъстяване е 9.5:1.
Тук може да извадиш още малко, по спомен D-серията на Хонда май използваха 76мм бутала, каквито са и при теб.
Имай предвид, че в един момент архитектурата на портовете на двигателя, както и всмукателния/изпускателния колектори ще се превърнат в основните ти пречки към желаните 15-20 к.с. .
20к.с. не се "вадят" лесно от 2.0л двигател, представи си при теб какво ще е нужно.
Отделно нямаш никакъв избор и ще преместиш кривата на мощността много нагоре, и с този малък, атмосферен двигател с 4х4 - ще си намразиш колата. Слагай малка турбинка, тесни турбо пътища , не пипаш нищо , освен гарнитурка на главата , май имаше някакви турбо Дайхатсу-та, виж дали няма да стане и при теб.Като й докараш още 50Nm в ниските , ще започнеш да се усмихваш по-често.
Успех :thumbsup: !
Благодаря на колегата skydiver за отговора. Относно турбото , на какво налягане може да издържи този двигател само с по-дебела гарнитура?

Потребителски аватар
skydiver
Мнения: 378
Регистриран: 05 май 2015 23:55
Репутация: 38
Местоположение: София

Форум DAIHATSU

Мнение от skydiver » 14 сеп 2018 23:58

Daniel.K написа:
14 сеп 2018 20:22
Относно турбото , на какво налягане може да издържи този двигател само с по-дебела гарнитура?
Кято цяло за "здравословно" надналягане е прието налягане до 0.5 бара.
Но все пак си ревизирай двигателя- лагери, сегменти, виж маслена помпа, виж износване на цилиндри, елипси, такива неща.
И малка турбинка!
По-добре да "приключва" на 5к оборота, отколкото да "тръгва" на 3500...
Успех!

Daniel.K
Мнения: 5
Регистриран: 27 юни 2018 12:44
Репутация: 0
Местоположение: Гр.софия
Автомобил: Toyota paseo

Форум DAIHATSU

Мнение от Daniel.K » 15 сеп 2018 12:37

skydiver написа:
14 сеп 2018 23:58
Daniel.K написа:
14 сеп 2018 20:22
Относно турбото , на какво налягане може да издържи този двигател само с по-дебела гарнитура?
Кято цяло за "здравословно" надналягане е прието налягане до 0.5 бара.
Но все пак си ревизирай двигателя- лагери, сегменти, виж маслена помпа, виж износване на цилиндри, елипси, такива неща.
И малка турбинка!
По-добре да "приключва" на 5к оборота, отколкото да "тръгва" на 3500...
Успех!
Благодаря

Потребителски аватар
skydiver
Мнения: 378
Регистриран: 05 май 2015 23:55
Репутация: 38
Местоположение: София

Форум DAIHATSU

Мнение от skydiver » 15 сеп 2018 12:48

...и нещо много важно - охлаждане!
Нов и по-голям радиатор,и темостат , който отваря на по-ниска температура, ако целта ти е надежден проек.Не е лоша идея да подмениш маркучите.
Пусни си тема, в хода на проекта ще се сетим за доста дребни и важни нещица.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 14489
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 564
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

Форум DAIHATSU

Мнение от slowtraveler » 15 сеп 2018 13:36

Не че нещо, но 99.99% от този тип проекти си остават като приказки във форумите :)
За да се занимаваш с тунинг трябва да имаш друг автомобил, този да ти е 'излишен', да не си натиснат от време и да имаш достатъчно средства да наливаш в такъв проект...
Т.е. всяко удоволствие струва пари, а при тунинга - обикновено много пари...
Едва ли човек, който си е купил такъв автомобил може да отдели доста лично време (с неизползваем автомобил) и хиляди лева за да финализира проекта.. И то във вариант ежедневка..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Daniel.K
Мнения: 5
Регистриран: 27 юни 2018 12:44
Репутация: 0
Местоположение: Гр.софия
Автомобил: Toyota paseo

Форум DAIHATSU

Мнение от Daniel.K » 16 сеп 2018 13:24

slowtraveler написа:
15 сеп 2018 13:36
Не че нещо, но 99.99% от този тип проекти си остават като приказки във форумите :)
За да се занимаваш с тунинг трябва да имаш друг автомобил, този да ти е 'излишен', да не си натиснат от време и да имаш достатъчно средства да наливаш в такъв проект...
Т.е. всяко удоволствие струва пари, а при тунинга - обикновено много пари...
Едва ли човек, който си е купил такъв автомобил може да отдели доста лично време (с неизползваем автомобил) и хиляди лева за да финализира проекта.. И то във вариант ежедневка..
Попринцип евридейката ми е тойота пасео но още се чудя с коя от двете е по добре да се захвана

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост