Говорилня

За хората дет искат да си чешат пръстите на каквато и да е тема
Потребителски аватар
ufer
Мнения: 1109
Регистриран: 12 ное 2010 10:35
Репутация: 107
Местоположение: Бургас

Говорилня

Мнение от ufer » 07 юни 2021 09:43

mapamop написа:
04 юни 2021 12:14
Да беше научил гръцки,
А бе аз ги пробвах на старогръцки и изстрелях едно: "Ин ойно алетеа..." ама те и него не го разбраха, макар че на новогръцки е "Ин ино алитиа..." tooth.gif

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 240
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 1189
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD

Говорилня

Мнение от slowtraveler » 08 юни 2021 14:06

Кой колега имаше C-HR СВ1303?
Струва ми се, че съм виждал този номер на снимка тук...?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
Filbor
Мнения: 457
Регистриран: 16 окт 2014 15:39
Репутация: 26
Местоположение: София

Говорилня

Мнение от Filbor » 08 юни 2021 15:53

Ха-ха, има:
СВ1383
Приличат си с 1303:
JulianoG написа:
09 яну 2017 19:44
Да се включа и аз с един нов модел - това ми е втората нова Тойота и трета японска машина:
Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 240
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 1189
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD

Говорилня

Мнение от slowtraveler » 09 юни 2021 00:14

Може :) Днес просто бяхме спрели един до друг пред ГВА tooth.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Lwerewolf
Мнения: 131
Регистриран: 09 юли 2018 04:07
Репутация: 11
Местоположение: София
Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86

Говорилня

Мнение от Lwerewolf » 14 юни 2021 18:51

what.jpg
what.jpg (139.28 KБ) Видяна 208 пъти
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 240
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 1189
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD

Говорилня

Мнение от slowtraveler » 15 юни 2021 09:04

Мдаа - при дизелите (това прилича на дизел) нещата са интересни - там сменяш помпата и поставяш стария филтър tooth.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Lwerewolf
Мнения: 131
Регистриран: 09 юли 2018 04:07
Репутация: 11
Местоположение: София
Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86

Говорилня

Мнение от Lwerewolf » 15 юни 2021 10:30

Не, това е извадка от едно от TSB-тата покрай fuel pump recall програмите на Toyota от 2020. Просто ми е странно... list price на помпата е мноооого повече от двата филтъра.
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 240
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 1189
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD

Говорилня

Мнение от slowtraveler » 15 юни 2021 10:36

Това с директна инжекция ли е (за да има допълнителна подкачваща помпа)?
Филтрите замърсяват природата :) Затова се оставят да скапят и новата помпа tooth.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 3117
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 524
Местоположение: София

Говорилня

Мнение от BOz » 15 юни 2021 11:47

Идеята на съвета е да сложиш филтъра, а не го да изхвърлиш и да оставиш помпата без такъв. А няма за цел да "съветва" да се използва стар филтър, както го четеш.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 240
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 1189
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD

Говорилня

Мнение от slowtraveler » 15 юни 2021 12:00

BOz написа:
15 юни 2021 11:47
А няма за цел да "съветва" да се използва стар филтър, както го четеш.
Reuse filter го чета точно така - да използваш повторно използвания филтър :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Lwerewolf
Мнения: 131
Регистриран: 09 юли 2018 04:07
Репутация: 11
Местоположение: София
Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86

Говорилня

Мнение от Lwerewolf » 15 юни 2021 12:23

https://www.toyotanation.com/attachment ... df.306034/

Баш reuse като reuse.

Друго забавление:

Колекторно впръскване:
Measure the fuel pressure at idle.

Fuel pressure:
281 to 287 kPa (2.87 to 2.93 kgf/cm2, 40.8 to 41.7 psi)
Директно впръскване:
Measure the fuel pressure.

Fuel pressure:
196 to 588 kPa (2 to 6 kgf/cm2, 28 to 85 psi)
За комбинираното впръскване е същата история като директното впръскване, поради някаква причина...
...освен ако не става дума за GT86/FR-S/BRZ:
Measure the fuel pressure when idle.

Standard fuel pressure
350 to 500 kPa (4 to 5 kgf/cm2, 51 to 73 psi)
Не става ясно къде точно трябва да се върже манометърът - откачаш и двете връзки в двигателното (за PFI и DI, реално са разклонение но... все пак) и връзваш на едната, после палиш (със една все още отвързана ли :D) и мериш.

p.s. това са линиите за ниското налягане, високото налягане си има сензор.
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 240
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 1189
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD

Говорилня

Мнение от slowtraveler » 15 юни 2021 13:26

Не виждам конфликт в данните - при колекторното впръскване имаш точно специфицирано налягане около 3 атм - там помпата обикновено е комбинирана с редуцир-вентил, защото е важно точното налягане...
При Директно и комбинирано това ти е само подкачваща помпа, която да захрани 'високото налягане', нужно за директното впръскване... И нейният изход не е с точно тарирано налягане - тя просто трябва да подаде горивото към друга помпа...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Lwerewolf
Мнения: 131
Регистриран: 09 юли 2018 04:07
Репутация: 11
Местоположение: София
Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86

Говорилня

Мнение от Lwerewolf » 15 юни 2021 14:44

Колекторните дюзи при комбинираното впръскване взимат налягане баш от тази помпа. Има регулатор на налягането на помпата, има и демфер на налягането - за ниското налягане е 1) вграден в ГНП-то (поради ясни причини) и 2) на рейлът на дюзите (вътрешните стени на рейлът представляват демфер). От изходът на помпата в резервоара горивото стига до двигателното отделение чрез две отделни тръби за съотв. към ГНП и към рейл за дюзите на ниско налягане, което само по себе си също е приличен демфер.

Единствено мога да предположа да ги е домързяло да пишат по-детайлни обяснения. Мога да си представя такива вариации точно до ГНП (при позаминал демфер, да речем), но от другата страна по-скоро не.
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 3117
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 524
Местоположение: София

Говорилня

Мнение от BOz » 15 юни 2021 16:42

slowtraveler написа:
15 юни 2021 12:00
Reuse filter го чета точно така - да използваш повторно използвания филтър
Ами точно. Защото като дойде новата помпа без филтъра, сваляш филтъра от старата помпа и го слагаш на новата. А не да вземе да го изхвърлиш заедно с помпата. И се обръща внимание точно на това. За да го има това съобщение, то най-вероятно не са обръщали достатъчно внимание механиците на този факт, че там има и друга част, която трябва да я "пренесеш" на новата част, а не да я изхвърлиш заедно със старата.

п.п. Сега погледнах и самото упътване, което потвърждава и тази теза на прочит, че е вярна:

Discard the original O-Ring and Fuel Pump, saving the Spacer and Fuel Filter.

Очевидно не случайно удебелено и подчертано. Явно са ставали грешки. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 240
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 1189
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD

Говорилня

Мнение от slowtraveler » 15 юни 2021 18:45

Lwerewolf написа:
15 юни 2021 14:44
Колекторните дюзи при комбинираното впръскване взимат налягане баш от тази помпа
Навярно говорим за едно и също, но не се разбираме добре - под 'вземат налягане' имам предвид тарирането на нужното налягане... В 'обикновените' инжекциони това обикновено (но не винаги) се прави още в модула на помпата... И затова в параметрите и се специфицира много малък диапазон за изходящи налягания...
Докато 'подкачващата помпа' подава гориво под налягане, но не с 'точно тарирано' налягане - там след нея се грижат редуцир-вентили или пък горивото се подава към следваща помпа, след която да стане 'тарирането' на точното налягане, нужно за ЕКУ за да сметне колко време да е отворило инжекторите.. И затова при подкачващите помпи няма толкова малък специфициран диапазон на изходящо налягане...
В едно дърто БМВ имах две подкачащи помпи - едната прелива от едната част на резервоара към другата, а втората - изпраща горивото към ПВН.. Като ти изгори първата подкачаща помпа - можеш да изразходваш само половината резервоар :) На джипа това бе решено с два смукателя - в двете 'половини' на резервоара... Но помпата общо взето бе с цел само да качи гориво към ПВН. При дизеловите Тойоти май дори няма такава подкачаща помпа - разчита се ПВН сама да засмуче гориво :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 5 госта